התחבר

View Full Version : ספייס- ריח שרוף, קלאץ' נתקע, פחחות, טיפול כללי


Indiana Jones
20-09-14, 07:35
שלום!

ראשית, אני משתמש חדש בפורום. עם זאת, מספר חודשים שאני קורא פה ולאט לאט צובר מידע.
ניסיתי שהכותרת תהיה כמה שיותר עניינית. אם לא הצלחתי, אנא ערכו לי אותה.
אם שאלתי שאלה מסויימת לא במקום המתאים, תגידו לי, ואעביר אותה למקום המתאים.

רכשתי השבוע פונטו ספייס SX ידנית שנת 2001. 144,000 ק"מ.
יחסית במצב טוב מכנית וקוסמטית, אמנם יש טיפולים נחוצים (יפורטו למטה). ביצעתי בדיקה לפני קנייה ב"מוסך שפיק רפול". בדיקת קומפרסיה: 100%, 100%, 99%, 98%. סרנים, בולמי זעזועים, בלמים תקינים.
שלדה כמעט לגמרי תקינה, חוץ מנקודה שבה בעל המוסך אמר שיש סטייה מזערית כנראה בגלל הגיל+בורות וכו'.
זיהום אוויר- תקין, אמנם למבדה יצא 1.03 שזה הגבול העליון. כנראה בגלל חור באגזוז (ראו למטה).


מצורפים 2 דפי טיפולים של יד קודמת-
1. טיפולים במורשה (הדף הוקלד על ידי למחשב, מן הסתם לא רוצה לפרסם קבלות של יד קודמת)
2. לאחר מכן הוא עבר לטפל אצל מכונאי שעבד במוסך פיאט (הדף שבכתב יד)


להלן הטיפולים שיש לבצע ברכב, לפי דחיפות (לפי דעתי).
אשמח לקבל: טווח מחירים, מוסכים מומלצים לביצוע (גר בקריות), כל פיסת מידע שכדאי לי לדעת.

1. אגזוז-
בעלייה קשה לחיפה מעצירה (רמזור באמצע עלייה), הרחתי ריח חריף ומוזר באוטו. מזכיר צמיגים שרופים. לא נכנס ממכונית אחרת, חום מנוע בדיוק על חצי, אין נורות דולקות. כשעצרתי בצד אין ריח מאיזור המנוע.
לאחר חיפושים בפורום הגעתי למוסך "אוטו דן". דני (הבעלים) הקדיש לי כמה דקות חינם, העלה על הליפט. לא רואים שום נזילה באיזור המנוע. חלק אמצעי של אגזוז מלא תיקונים, ועושה רעש.
דני אמר שהריח כנראה מקורו בנזילה קטנה שמתרחשת רק במאמץ גדול ו\או מהאגזוז. (חיפוש בפורום העלה אפשרות שמקור הריח הוא ה"פלסטלינה" שבעזרתה סתמו חורים)

שלח אותי ל"דרעי", שמה הציעו לי חלק אמצעי של האגזוז חדש כולל עבודה ב 400 ש"ח.
שאר האגזוז תקין.


2. פחחות-
יש חלודה בפינות של הגג. אך גם בכמה סנטימטרים הנוגעים בשמשה הקדמית.
המקום הכי זול ורציני (לדעתי, מבין אלה שהייתי בהם) ביקש 1200 ש"ח על פירוק+הרכבת זכוכית עם זגג, פחחות+צבע.
מה דעתכם?


3. קלאץ' חורק- צריך לגרז את הרגלית?
קלאץ' נתקע- לעתים רחוקות, ואני חושב שזה רק לאחר לחיצה ממושכת (לדוגמא עומד ברמזור עם רגל על הקלאץ'). משתחרר לאחר לחיצה על הקלאץ'.
ממה שהבנתי בחיפושיי באינטרנט, יש לעבור על הצעדים הבאים (מהקל אל הכבד, יש מצב שייפתר בהתחלה):
* ניקוז אוויר ממשאבות קלאץ'
*החלפת שמן ממשאבות קלאץ'
*החלפת משאבה עליונה
*החלפת משאבה תחתונה
אני צודק? כמה אמור לעלות?


4. טיפול כללי.
נסעתי בשישי למוסך "פטין" בעכו (מורשה פיאט) לאחר המלצות בפורום.
רציתי לקבל הצעת מחיר לפחחות+להתייעץ איזה טיפול לעשות והצעת מחיר.
היחס שקיבלתי לא תאם את מה שציפיתי לקבל, כנראה כי היה עמוס. אבל עדיין, נתנו לי לדבר רק עם הפקידה ושאלתי אותה כמה עולה כל מיני טיפולים.

החלטתי שיקר לי ושזה טיפול שאמור להיות יחסית פשוט. לכן החלטתי לקנות מספר רכיבים שקראתי שחשוב שיהיו מקוריים (או שההבדל ביניהם לחליפי הוא שקלים בודדים) ולמצוא לאחר מכן מוסך שיתקין אותם עבורי (להתקין לבד- אופציה בעתיד).
מצורפת תמונה עם מחירים. לדעתי לא יקר. מה אתם אומרים?
בנוסף, אני מבולבל ולא יודע איזה טיפול כדאי לעשות. אולי כדאי להחליף עוד דברים?
(טיימינג- עברו 3.5 שנים, 25K. אך בדקו לי ויזואלית ב"מוסך שפיק רפול" ואמרו לי שלא דחוף להחליף)
תוכלו להעיף מבט בדפי הטיפולים ולעזור לי לגבי מה כדאי לעשות בטיפול?
בנוסף, איזה מוסך יקבל אותי (לא בעין רעה!) עם חלפים מקוריים שאני מביא?



נ.ב.
קניתי 4L שמן agip 10w40 חצי סינטתי באוטו דיפו 130 ש"ח.
(במוסך פטין רצו 100 תמורת 2.8L)
יודע שאמור להיות שמה יקר, אבל לא מצאתי במקומות אחרים. להבא- איפה ניתן לקנות באיזור קריות-חיפה את השמן בזול יותר?



יצא ארוך, אבל אני חדש וזה רכב ראשון שלי. רוצה לטפל בו כמו שצריך.
תודה מראש לעונים.

oxblood
20-09-14, 10:07
הייתי גם לאחר קניה של ספייס ELX ידנית 2003 בפטין בעכו ע"מ לבצע טיפול יישור קו , היחס היה מגעיל (אמנם הגעתי בשישי בלי "להזמין תור") אך הייתי שם ראשון ישר שפתחו את המוסך.
בקשר למחירים הגבוהים הכנתי את עצמי מראש (בכל זאת מורשה) ובגלל זה ביצעתי שם רק דברים בסיסיים כמו פלאגים , שמן , ופילטרים.

גם אצלי היה קלצ' קצת קשה וחורק - שימון עזר לי לחריקה כנראה באופן זמני (שמן נגד חלודה וספריי) פשוט לא נסעתי יותר מידי קילומטרים כדי לדעת אם עזר, אך הרעש מהדוושה נעלם.

בקשר לריח השרוף - גם אצלי התחלתי להריח את אותו הריח (אחרי נסיעה מאומצת בעליות וזינוקים) למרות שאני ידעתי שהקלאצ' שלי בסוף דרכו מלפני שקניתי (בגלל רעש חריקה שהלך והחמיר מהמיסב לחץ כאשר הוא לחוץ).

כאשר הלכתי להחליף קלאצ' אצל מישהו פרטי ראיתי שאמנם הפלטה של הקלאצ' עצמו בסדר ולא שרופה אך המיסב היה גמור (ממש) והטבעת (לא זוכר את השם המקצועי) שמתלבשת על הפלטה עברה סוג של שריפה,ניתן לראות את זה בבירור. (כנראה מהשחיקה של המיסב. ברגע שהחלפתי - כמובן החלפת שמן גיר, ניקוי וניקוז משאבות החלפת מחזיר שמן ובדיקה של הגלגל תנופה (פקקי מים לא היה צריך) , כמו כן החלפתי תושבת גיר (בצורת פעמון כזה שמחוזקת מבפנים בפלסטיק קשיח - עולה 150 שקל - לקחתי משומשת במצב טוב ב 50).
הקלאצ' הפך להיות כמו חדש , רך מפריד נמוך לא חורק ושקט.

Nuker
20-09-14, 11:46
תתחדש!,
1. נשמע בסדר גם המחיר.
2. הייתי מוותר,תחיה עם זה.
3.*האם הרעשים מופיעים בכל שעות היום? נגיד בלילה האם קיים הרעש
*לי אישית היה קטע בהתחלה שהשטיח היה נדחף מתחת לפדל ואז הקלאץ לא היה משלים מהלך.
*שמתי לב שהחליפו את אחת ממשאבות הקלאץ,טוענים שאם מחליפים רק אחת היא עלולה לדפוק את השנייה כי אחת חדשה וחזקה והשנייה עייפה.

4.משתמע שהרכב טופל כמו שצריך עם מעקב, בדוק מתי לאחרונה נעשה טיפול 10K
פלאגים
שמן מנוע
פילטר אוויר+מזגן+שמן
נוזל קירור (בדיקת מפלס אולי גם לבצע שטיפה של המערכת ולמלא פאראפלו, לא חלק מטיפול 10K)

אני הולך לשם תמיד כשאני רוצה להשתכנע לעשות את העבודה במקום אחר :) (מבחינת מחירים)

אין מה לעשות הספייסים מעל עשור על הכביש ולא שווה לטפל במוסך מורשה אלא למצוא מכונאי טוב ואמין (למה שלא תבקש מבעל הרכב הקודם את המספר של המכונאי שלו?)


נ.ב
למה דווקא AGIP?

Indiana Jones
20-09-14, 17:28
תודה רבה לשניכם על התגובות!

oxblood,
קלאץ'- אצלי לא קשה, אלא פשוט חורק.
איך מבצעים את השימון? WD-40? ניתן לבצע בעצמי או שכדאי שמכונאי יעשה?


בקשר לריח השרוף - גם אצלי התחלתי להריח את אותו הריח (אחרי נסיעה מאומצת בעליות וזינוקים) למרות שאני ידעתי שהקלאצ' שלי בסוף דרכו מלפני שקניתי (בגלל רעש חריקה שהלך והחמיר מהמיסב לחץ כאשר הוא לחוץ).
אתה אומר שיש מצב שהקלאץ' שלי לקראת סיום חייו?
אתה מתכוון שכאשר הקלאץ' היה לחוץ עד הסוף הייתה חריקה? כי אצלי אין כזה רעש.
הוא מופיע רק כשדוושת הקלאץ' בתנועה.


Nuker,
פחחות- זה לא מפריע לי ויזואלית (חלודה בקטעים של כמה ס"מ ורק בפינות)
אבל בחורף כנראה יהיו נזילות. נכון, ניתן לכסות עם הרבה סיליקון אבל החלודה תמשיך להתפשט.

תתחדש!,
3.*האם הרעשים מופיעים בכל שעות היום? נגיד בלילה האם קיים הרעש
*לי אישית היה קטע בהתחלה שהשטיח היה נדחף מתחת לפדל ואז הקלאץ לא היה משלים מהלך.
*שמתי לב שהחליפו את אחת ממשאבות הקלאץ,טוענים שאם מחליפים רק אחת היא עלולה לדפוק את השנייה כי אחת חדשה וחזקה והשנייה עייפה.

הרעשים מופיעים בכל שעות היום, כשדוושת הקלאץ' נמצאת בתנועה. כלומר כשהיא למעלה\למטה אין חריקות.

שטיח- נסעתי בערך יממה בלי שטיחים (עד שקניתי חדשים, כי הישנים היו מבד ובמצב גרוע. יש מצב שאלה המקוריים שבאו עם הרכב) ועדיין היו רעשים. הם לא קשורים לשטיח בכלל.

משאבת קלאץ'- אכן, הוחלפה משאבת מצמד תחתונה ביולי 2008.
נגיד וצריך להחליף משאבה כלשהי, להחליף גם את השנייה? מה העלות אמורה להיות?

מועדי טיפולים- זה מתוך הדף עם כתב יד (האיכות תמונה לא משהו):
לפני 4 חודשים (3,000 ק"מ): החלפת שמן, פילטר שמן+אוויר, הוספת פאראפלו
4 צינורות ברקס, גומיה +צירייה שמאלית קדמית, גומית הגה, שמן ברקס

לפני שנה ו- 8 חודשים (10,000 ק"מ): החלפת שמן, פילטר שמן+אוויר, פלאגים ותושבת תחתונה.

לפני שנתיים ו- 8 חודשים (20,000 ק"מ): ראש מנוע, ניקוי רדיאטור, גומיות שסתומים, שמן+פילטרים+פרפלו

לפני 3.5 שנים (25,000 ק"מ): טיימינג+מותחן, משאבת מים איטלקית, רפידות קדמיות, גומיה לצריה ימנית קדמית, פילטר אוויר+מזגן, מכסה טיימינג, 2 פחיות פאראפלו, שמן מנוע, פילטר שמן

כמו שאמרתי, קניתי מקוריים: פילטר שמן+אוויר+מזגן, פראפלו, שמן מנוע.
בכוונתי למצוא מקום שיתקין אותם בשבילי. (אני יכול לבקש את המספר של המכונאי אבל מעדיף ללכת למישהו אחר- למקרה שהוא פספס\הזניח משהו)
מה כדאי עוד להחליף? מצתים? לבצע ניקוי רדיאטור והחלפה מלאה של נוזל קירור?


בקשר לנ.ב.
חיפשתי בפורום והבנתי שזה שמן מומלץ. בנוסף גם משתמשים בזה במוסך מורשה. וההבדל בינו לבין שמן אחר לא כזה גדול. אשמח אם מישהו מכיר מקום זול בקריות\חיפה לקנות אותו להבא.

Nuker
20-09-14, 22:10
ניראה כי הבעלים הקודם טיפל ברכב כמו שצריך פחות או יותר,
בכללי למצוא מישהו עם פראפלו ברדיאור זה נדיר :)

אם אתה בוחר להסתמך על האחזקה השוטפת של הבעלים הקודמים סע עוד 7 אלף ובצע טיפול 10K

או שתיזום טיפול 10K כדי להיות בטוח שהכל מוחלף ולא בלוי.

אישית רכשתי את הרכב לאחר הכנה לטסט ומעבר טסט, ככה ששנה ראשונה חוץ מהחלפה יזומה של פלאגים וחוטי הצתה (בעצמי) לא היו לי הוצאות על הרכב.

לגבי הקלאץ, השטיח צויין בגלל תקיעות הקלאץ לא הרעש.
נראה כי אחת המשאבות עייפה גם הרעש וגם ותקיעות קשורות אליו ככל הנראה,לרוב נהוג להחליף את שניהן עקב הסיבות שציינתי לעיל.

liranet
21-09-14, 01:31
הוראת יצרן החלפת טימינג כל 3.5 שנים, אני החלפתי אחרי 4 שנים למרות שלא נסעתי מעל 50 אלף מאז ההחלפה הקודמת ומצאו אצלי שהפולי היה סדוק, קח זאת בחשבון

ממליץ לך כבר לעשות טימינג.

oxblood
21-09-14, 13:13
אם אין חריקה כשזה לחוץ ובהעברה הילוכים כנראה באמת צריך רק שימון וזהו מצד שני הרחת את ריח שרוף שזה בעייתי - תבדוק בספר טיפולים מתי החליפו אם בכלל.
עשיתי את זה אצל מכונאי ששם ספריי + ושמן כלשהו, עבודה של דקה ואפילו לא לקח לי כסף.

Nuker
21-09-14, 19:24
היום התגלתה תופעה דומה,חריקות ממשאבה וקלאץ נפתס לפעמים. :(

אם אתה עושה את הטיפול עדכן אותי כמה יוצא לך.

Indiana Jones
21-09-14, 22:45
בקשר לטיימינג- העניין הוא שב- 3.5 שנים מאז הטיימינג הרכב עבר רק 25K.
אז כנראה בגלל זה החגורה עדיין במצב טוב. (לפחות כך אמרו לי במוסך בו בדקו ויזואלית)
בדגם שלי- SX במידה והחגורה נקרעת לא ייגרם נזק לרכיב כלשהו נכון?
פשוט יש דברים שכרגע יותר דחופים בעיניי, במיוחד לאור מצב החגורה.

אפשר לדעת כמה בערך אמורה לעלות החלפת טיימינג? (עבודה וחלקים בנפרד, מוסך מורשה ולא מורשה)
עשיתי חיפושים אבל לא מצאתי מידע מעודכן ומפורט על עבודה וחלקים בנפרד.


חוות דעת על "מוסך דרעי":
-------------------------------------------------------------------------
היום החלפתי לחדש את החלק האמצעי של האגזוז+דוד אחורי (מקווה שהמונחים נכונים) במוסך דרעי (מ. דרעי ובניו בע"מ, בהשיש 49 קרית-חיים\חיפה).
http://www.m-dery.co.il/index.html
מרוצה מהמקום- העובדים ענו לכל השאלות שלי וראיתי מקרוב כל חלק בעבודה (פירוק החלק הישן התקול- חורים גדולים שכוסו עם "פלסטלינה", מיקום והלחמת החלק החדש). וגם מחיר הוגן.
זמן המתנה קצת ארוך- כמעט שעה עד שהחלק הגיע ממחסן כלשהו (כשנאמר לי שיגיע תוך 10 דקות). עם זאת, עם הגעת האגזוז התחילו בהתקנתו.

*כשהגעתי בשבוע שעבר לקבל הצעת מחיר, ראיתי נוזל ירוק ומנקה ששוטפת אותו החוצה (לכביש). היום ראיתי איך פירקו רדיאטור ושפכו את הנוזל על הרצפה, באותו מקום שהנוזל הירוק היה בשבוע שעבר. לא ידידותי לסביבה במיוחד.
-------------------------------------------------------------------------

בהמשך היום נסעתי לאותו כביש בחיפה שגרם לריח של שרוף (העלייה מכיוון גשר פז לנווה שאנן, אחרי הרמזור השני ממש לפני הפנייה החדה), עצרתי (בזהירות!) בתחנת אוטובוס וחיכיתי שיהיה רמזור אדום (כדי להתחיל את העלייה מעמידה, כמו פעמים קודמות).
בעלייה לא היה ריח, והרכב סחב סבבה לגמרי יחסית ל 60 כ"ס.


במוסך הסבירו לי שהפלסטלינה כבר ישנה, ובנוסף נפתח חור/ים חדשים.
זה גרם לריח (שוב, רק כשהרכב במאמץ מקסימאלי בעליה חדה על 3.5 סל"ד ומעלה)
בנוסף, לאחר ההחלפה שמתי לב שהרכב יותר שקט ופחות רועד. :cool:
אני מאמין שלא הבעלים הקודמים תיקן את האגזוז או שלפחות לא היה מודע לבעיה. הוא גר ועובד באיזור מישורי, ובשנים האחרונות האוטו לא נסע הרבה



היום התגלתה תופעה דומה,חריקות ממשאבה וקלאץ נפתס לפעמים. :(

אם אתה עושה את הטיפול עדכן אותי כמה יוצא לך.
כנראה בסוף השבוע\שבוע הבא אטפל בזה. אחרי הטיפול אעדכן. (עם זאת, ברור לך שלא חייב שזו אותה תקלה)

Nuker
22-09-14, 01:49
וודאי,אך אם תוחלף משאבה אשמח לדעת מה העלות.

טיימינג:
חלקים מקוריים ייצא בערך 500-600 למותחן, רצועה ומשאבת מים כאשר משאבת המים היא הנתח הגדול מהמחיר.
תוסיף לזה עוד מילוי נוזל קירור ועבודה.

Indiana Jones
22-09-14, 19:44
תודה.
במידה והחגורה נקרעת האם ייגרם נזק לרכיב כלשהו ברכב? (פונטו ספייס SX 2001)