View Full Version : קיימת מחלה של תיבת פיוזים וקצר שגורם למד טמפ' לצנוח שנותנים גז?(ELX 2001)
היי
רציתי לדעת האם קיימת "מחלה" ברכב פונטו ספייס ELX 2001 גיר רציף עם 16 שסתומים(2001) עם בית הפיוזים שמוקשר למחשב הרכב ואחראי בין היתר על המד טמפ' ברכב.
אני אסביר:
לפני כחודש התחיל צניחת טמפ' דרסטית של המד טמפ' למרות שהאוטו על 90 מעלות. זה קורה בעת האצות חזקות, אך גם בעמידה על ניוטרל מעל 3000RPM. עם או בלי מזגן, עם או בלי מאוורר עובד - זה קורה.
הוחלף לפני 4-5 חודשים תרמוסטט, טיימינג ומותח, מים פראפלו ועוד כמה דברים.
אז כאמור תרמוסטט תקין, נבדקו הצינורות מים תוך כדי עבודה , והוא כמעט לא עובר את החצי.
אפשר לנסוע גם חצי שעה בכביש מהיר והוא נשאר על החצי, כל עוד ב2000-2500 סל"ד, אם נניח אני מבצע עקיפה ומגיע ל4-5K בטורים , המחוג צונח במהירות וחדות עד הסוף וחוזר בחזרה.
מישהו יודע על קשר כלשהו עם בית הפיוזים והמחשב של הרכב לתופעה הנ''ל?
בדקת שלא חסר מים או כל תסמין אחר שמעיד על בעיה בראש ?
אם לא מדובר בעיה בראש יתכן ומדובר בבעיה מכאנית אחרת כמו משאבה לא טובה או רדיאטור סתום למרות ששתי אלה היו גורמים לחימום המנוע או שהטרמוסטט לא תקין
אך הסבירות של בעיה חשמלית גבוהה יותר בעני
התייעצתי עם חיים ב מוסך פיאט שמשון (http://musach.co.il/details.asp?id=60)שאומר שכנראה התקלה הנה במחבר חיישן טמפרטורת המנוע וזה לא יקר לתיקון.
בברכה - רפי לין
כמובן, מים יש עד הסוף ולא קיים חוסר.
אני לא מאמין שהבעיה במשאבת מים או תרמוסטט כי הם חדשים יחסית, ואחרת היה צריך גם להתחמם לי מעל החצי.
רפי,
תודה על התייעצות , האם אתה מתכוון לחיישן של המסעף מיים או בקיצור יוניט חום?
הוחלף לפני שנתיים ומשהו..
האם מדובר ככל הנראה על צמת חוטים של החיישן?
איך אני יכול לבדוק את זה עצמאית?
אם הירידה של המחוג חדה מאוד, זו לא יכולה להיות בעיה מכנית בכלל.
לא ייתכן שבתוך שבתוך מספר שניות בודדות המנוע יספיק להתקרר ולהתחמם.
מה שרפי אמר נשמע כמו אבחנה נכונה.
היה לי את זה .קח לך ספריי ניקוי למעגלים חשמליים .בקבוקון אחד עולה איזה 20 שקל .
תרססססס מכובד ככה איזה חצי בקבוק על החיישן טמפרטורה וזה עובר .
גע במחבר החיישן וראה אם אינו חופשי.
כפי שנכתב קודם, יתכן שצריך לנקות את מגעי המחבר.
בברכה - רפי לין
רפי - חיישן הטמפרטורה משדר למחשב הרכב בלבד או שמשם מועברת גם קריאה ללוח השעונים?
נדמה לי שקראתי שהחיישן הזה (לפחות ב 8V) משדר רק למחשב בעוד שהקריאה ללוח שעונים
מגיעה ממקור אחר. - אני זוכר את זה בצורה מעורפלת, אשמח להבהרה שלך.
בפיאט פונטו "ספייס" חיישן טמפרטורת מנוע משדר נתוניו אל מחשב ניהול המנוע ומשם אל המחשב המרכזי שברכב (BODY COMPUTER) ונתונים אלו משמשים הלאה גם להפעלת הספידומטר ומונה המרחק, מחשב דרך, שעון חום מנוע ולהפעלה מבוקרת של תיבת הילוכים אוטומטית (אם קיימת).
בברכה - רפי לין
היה לי את זה .קח לך ספריי ניקוי למעגלים חשמליים .בקבוקון אחד עולה איזה 20 שקל .
תרססססס מכובד ככה איזה חצי בקבוק על החיישן טמפרטורה וזה עובר .
ניקתי עכשיו את החיישן עם הספריי, נסעתי 20 דק' ונכון לעכשיו המחוג יותר לא זז!
תודה :-)
התודות מגיעות לחיים מ"מוסך פיאט שמשון (http://musach.co.il/details.asp?id=60)" שמוכן לתת לי עצות ועזרה בפניותי אליו לטובת ולמען גולשי הפורום כשאני לרוב רק משמש הצנור להעברת המידע.
בברכה - רפי לין
ניקתי עכשיו את החיישן עם הספריי, נסעתי 20 דק' ונכון לעכשיו המחוג יותר לא זז!
תודה :-)
אין בעד מה :)
מעדכן שלאחר 4 ימים התקלה חזרה, והניקוי לא עזר.
הוחלף חיישן טמפ' חדש וכבר כשבועיים מתפקד בסדר גמור.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.