View Full Version : איך בודקים אם הממיר הקטליטי תקין?
הרבה זמן לא התלוננתי בפורום על בעיות,
אני מעוניין לבדוק את תקינות הממיר הקטליטי, מכיוון שהייתה תקופה קצרה בה נסעתי עם קויל תקול ולאחר מכן תקופה קצרה עם פלאג לא מתפקד.
אני חושב שיש חוסר סחיבה בהשוואה לתקופה שלפני שנה וחצי.
בנוסף נציין שבטסט הקודם נפלתי על זיהום אוויר.
מה אומרים חברי הפורום?
למה לי לשבור את הראש עם הסברים ?. :)
הנה לך כיצד בודקים.
http://www.autoshow.co.il/Default.aspx?pageId=70
דוד.
elirantiger
09-06-14, 10:56
למה לי לשבור את הראש עם הסברים ?. :)
הנה לך כיצד בודקים.
http://www.autoshow.co.il/Default.aspx?pageId=70
דוד.
בדיוק מה שכתוב בהסבר פה יש לי באוטו... הרכב מזייף בהילוך סרק ויש הרגשה של חוסר סחיבה דוד.
עוד בדיקה לממיר קטליטי סתום: http://www.autoshow.co.il/default.aspx?Pageid=81
בברכה - רפי לין
כאשר הרכב מזייף בהילוך סרק ויש הרגשה של חוסר סחיבה, זה עדיין לא אומר שהבעיה היא בממיר.
לתופעה אחת יש כמה גורמים שעלולים לגרום לבעיה. כמו למשל שסתום שרוף, חוסר קופרסיה בצילינדר, בעיה בחיישן, בעיה חשמלית וכו'.
לכן אני מציע שתיתן לזמן ללכת, כדברי השיר "תן לזמן ללכת, תחלוף גם השלכת..." :)
רק לאחר הבדיקה נדע מה בדיוק הבעיה במנוע.
דוד.
תודה על התשובות!
מאור30 הציע לי בדיקה זהה לזו שרפי לין נתן קישור אליה. וכנראה אותה אעשה כי היא הכי פשוטה.
אבל בינתיים יש צרות אחרות, היום נגמר לי המצבר :mad:
גם ליאיר נגמר היום המצבר בטנדר 95A. הזמנתי לו שנפ ב-600 ש"ח.
ביקשו לו 900 ש"ח.
דוד.
פנה אל אלישע או עובדיה כאן: http://www.musach.co.il/details.asp?id=589
ודרכם תוכל לרכוש מצבר שנפ בבאר שבע במחיר מוזל.
בהצלחה ובברכה - רפי לין
נרכש הרגע שנפ ב-400
נקווה ששוה את זה.
תודה :D
מתח המצבר הוא 12.45 וולט.
האם תקין במצבר חדש??
הרבה זמן לא התלוננתי בפורום על בעיות,
אני מעוניין לבדוק את תקינות הממיר הקטליטי, מכיוון שהייתה תקופה קצרה בה נסעתי עם קויל תקול ולאחר מכן תקופה קצרה עם פלאג לא מתפקד.
אני חושב שיש חוסר סחיבה בהשוואה לתקופה שלפני שנה וחצי.
בנוסף נציין שבטסט הקודם נפלתי על זיהום אוויר.
מה אומרים חברי הפורום?
שלום רב, לילה טוב לכולם, ולפותח האשכול בפרט.
ישנם מספר דרכים לבדוק ממיר קטליטי.
א. בעזרת בדיקת זיהום אוויר בעזרת מכשיר 4 גזים.
ב. בעזרת סורק\מחשב לאיתור תקלות , בעזרת הסתכלות על גל החיישנים שסביב לממיר.
ג. בדיקה ויזואלית - פותחים ברגים ומסתכלים פיזית בחלת הממיר הקטליטי.
ד. בדיקה בעזרת בעל מקצוע בד"כ מפרקים פיזית את הממיר הקטליטי, ומסתכלים דרך השמש באור , ולאחר מכן בודקים אם הוא סתום או לא.
ה. בדיקה פיזית- בעזרת טפיכה קלה על הממיר עצמו.
חשוב לציין שלא כל תקלה של חוסר סחיבה התופעה היא ממיר קטליטי.
מומלץ להתחבר למחשב, סורק תקלות על מנת לקרוא תקלות במערכת הרכב, במידה וישנם, לפעול לפיהם ולא ישר לגשת לממיר .
לעוד מידע ניתן לקרוא באתר.
www.egzozim.co.il (http://www.fiatclub.co.il/forum/www.egzozim.co.il)
בברכה:
רוני אגזוזים, רחובות.
בוקר טוב לך הבן של רוני. (מצטער ששכחתי את השם) :)
לפני כחודש הלחמת לי חור באגזוז של אחד מחברי הפורום, שנכשל בטסט בשל זיהום אוויר.
אמרת שלא בטוח שזאת הסיבה לכישלון. לידיעתך, לאחר ההלחמה חזרנו לטסט והרכב עבר את המבחן.
ברשותך רק שתי הערות לתגובה שלך.
א. ניתן לבדוק את הממיר בעזרת בדיקת זיהום אוויר בעזרת מכשיר 4 גזים.
אבל הבדיקה לא מדוייקת, משום שהתקלה עלולה לנבוע מתערובת עשירה, בשל חיישן תקול.
לכן חשוב קודם לבצע בדיקה בעזרת סורק\מחשב לאיתור תקלות. או בדיקת ווקום בסעפת היניקה.
ב. בספייס לא ניתן לבדוק דרך הסתכלות באור השמש, משום שהממיר מחובר יחד עם הסעפת בחצי עיגול.
אבא שלך ואני מכירים שנים רבות. אשמח מאוד אם תשתתף בפורום לעתים יותר קרובות. :)
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.