התחבר

View Full Version : פלאגים טבולים בשמן , רכב מקרטע


gibson9655
18-05-14, 11:25
טוב, האמת שחיכיתי לזה וזה הגיע.

בעבר הלא רחוק היו מדי פעם בהנעה איבודי ניצוץ.
אתמול התופעה החמירה והרכב מקרטע בלי סוף , איבודי ניצוץ.

פתחתי פלאגים ואפשר לומר ששלושה מתוכם כולל חוטי ההצתה טבולים בשמן - כמובן נראה לי בעייה בעבודה על הראש שנעשתה, פלאגים טבולים בוודאי אבדו ניצוץ.
את הפלאגים והחוטי הצתה אחליף (כבר קניתי חדשים מקוריים) אחרי שאפתור את הגורם לבעיה -

או במילים אחרות אטם מכסה שסתומים קרוע.

יש אופציה אחרת חוץ מזה ?

מתכוון להיכנס למוסך היום שיסדר את זה, יש המלצות מה לשים לב פרט לזה שהאטם יהיה מקורי ?

yair791
18-05-14, 11:31
לא משנה אטם מקורי הכי חשוב שינקו טוב ויתנו מריחה קלה של סיליקון גם

gibson9655
18-05-14, 13:55
תודה יאיר.
ביקשתי אישית שלא יניעו עד מחר בבוקר ויתנו לסיליקון ליתייבש.

נראה מה יצא, בכל מקרה המוסך הקודם יספוג את התיקון החוזר הזה ואם לא יספוג אז הוא יספוג ממני.
עדיף לספוג את זה מאשר ממני אני חושב אבל זה ישאר לבחירתו.

gibson9655
09-06-14, 15:26
עדכון,
אחרי החלפה של האטם ובנוסף תוספת של סיליקון (שחור) , התחילה שוב נזילה הפעם החוצה לכיוון האגזוז.

דיברתי עם המוסך, הוא מוכן כמובן לעשות את העבודה שוב אבל לטענתו הלחץ שמן במנוע גבוה מדי וזה רק עניין של זמן לפריצת שמן נוספת.

שאלותי הן :
- בהנחה והראש הושחז עקום, יש דרך להתגבר על זה עם סיליקון ?
- באיזה סיליקון מומלץ להשתמש והאם זה סביר שסיליקון לא ממותג לא יחזיק וסיליקון כן ממותג יחזיק ? (לא יודע באיזה סיליקון השתמשו)
- המלצות נוספות לעבודה החוזרת ? הסיליקון עמד והתייבש כל הלילה ורק בבוקר הניעו.
- האם טענת המוסך נכונה ? באם לחץ השמן גבוה מדי (בעבקות השחזה עודפת) זה רק עניין של זמן שיפרצו מחזירים או אטימות אחרות ? מה המרווח בטחון שאפשר לשחק עליו ?

gibson9655
09-06-14, 16:50
בנוסף מה המומנט הנדרש לסגירת הברגים והאם יש סדר מיוחד לפי היצרן ?

davidmzr
09-06-14, 17:30
זה עתה התעוררתי מתנומה של שעה וישר נכנסתי למחשב.
כאשר קראתי את שאמר לך המוסך, ביחס ל-"הלחץ שמן במנוע גבוה מדי וזה רק עניין של זמן לפריצת שמן נוספת". נפלתי מצחוק. אישתי חשבה שאני מנהל רומן עם בחורה באינטרנט :)
תגיד לו שלא יבלבל לך את המוח. לא קיים במנוע לחץ שמן גבוה בשום מצב.
מה שכן קיים זה לחץ עוקה (קרטר)גבוהה. בשל קומפרסיה שחודרת לקרטר, או נשם סתום.
לדעתי הבעיה אצלך זה נשם סתום.
מעניין איך אתה תמיד מוצא את המוסכים הדפוקים האלה. :)
דוד.

gibson9655
09-06-14, 17:41
אולי כי כל המוסכניקים שהייתי אצלם (ושזוכים להמלצות חוצות פורומים) דפוקים, רק מדברים הרבה ?

אם שמת לב אני כבר לא מציין שמות, האחרון אומנם באר שבעי אבל הקודמים מוכרים גם לך ואני חושב שלמרבית הקוראים כאן.
לא מציין שמות כי לקחו אחריות על חוסר ההצלחה והבטחתי.

כל המוסכים (חוץ משמשון) דפוקים אין מוסך אחד כמו שצריך כולם פקהפקה ואם תשמע איזה המלצות רושמים עליהם. אני חושב שגם לפיאט לא חסר והמנועים זבל. לא יכול להיות שכולם מסתבכים.

נשם סתום - זה לא הסביבה בוודאות. נשם חדש ואיפלו יש לי עוד אחד במגירה חדש שהזמנתי מאיביי, אני מוכן לצלם :)

אולי לא סגרו במומנט הנכון ולא בסדר הנכון ?
לחץ עוקה גבוה כתוצאה מאיבוד קומפרסיה לא יכול להביא לעוד פריצות שמן ?

davidmzr
09-06-14, 17:54
אני לא מדבר על חוסר ההצלחה ולקיחת אחריות. אלא על הסיפורים ששאולים מפלנטה אחרת, שהם מספרים ללקוח.
תשמע גיבסון, חוסר הצלחה יכול לקרות לכול מכונאי שעובד בלחץ. אבל לספר סיפורים דימיוניים, זה כבר דבר אחר.
אין קשר לנזילה ממכסה שסתומים, בגלל שלא סגרו את הראש במומנט הנכון ולא בסדר הנכון.
כן, לחץ עוקה גבוה כתוצאה מאיבוד קומפרסיה יכול להביא לעוד פריצות שמן, ממכסה שסתומים וממחזירי שמן. אבל שוב, אין לזה קשר עם לחץ השמן.
דוד.

gibson9655
09-06-14, 18:06
טוב עזוב מהסיפורים, אני חושב שהמוסכניק לא סיפר סיפורים הוא פשוט מאמין במה שהוא סיפר.
ולמען האמת אני לא בטוח לאור התשובה שלך שמה שהמוסכניק אמר לא נכון הוא רק פסח על שלב - ראש מושחז יתר על המידה עלול לשחוק את הרינגים שיביאו לאיבוד קומפרסיה לתוך העוקה שתגדיל את הלחץ על שאר האטמים והשמן יחפש לו מקומות שנוח לו לפרוק את הלחץ מהם - אטמים למיניהם.

ד"א העובדים לא עובדים אצלו בלחץ כי קובעים אצלו תור כמו לרופא - לא הגעת בזמן תבוא יום אחר. שלום. מוסך של רוסים (אמיתי)


באותו עניין חוזרים לעניין, הוא יעשה עבודה חוזרת ואני מנסה להגדיל את הסיכויים שהפעם יהיה יותר מוצלח.
לכן שאלתי את השאלות האילו למרות שאני לא בטוח שיש להן קשר למידת ההצלחה ?


- בהנחה והראש הושחז עקום, יש דרך להתגבר על זה עם סיליקון ?
- באיזה סיליקון מומלץ להשתמש והאם זה סביר שסיליקון לא ממותג לא יחזיק וסיליקון כן ממותג יחזיק ? (לא יודע באיזה סיליקון השתמשו)
- המלצות נוספות לעבודה החוזרת ? הסיליקון עמד והתייבש כל הלילה ורק בבוקר הניעו.
- סדר סגירת ברגים וגודל מומנט

davidmzr
09-06-14, 18:25
לא מאמין שכתבת, "אני לא בטוח לאור התשובה שלך שמה שהמוסכניק אמר לא נכון"
עכשיו אני באמת לא מאמין, שהוא אמר לך שיש קשר ללחץ שמן במנוע.
אלא אתה זה שעירבב בין לחץ שמן ללחץ עוקה.
אני חוזר ואומר באחריות, שהתשובה שלי נכונה ומקצועית. ובאמת ובלי להתנשא, קטן עלי להתווכח איתך בנושאים טכניים.
לגבי הנזילה יש לבדוק עם סרגל, אם המכסה לא עקום. כבר יצא לי להחליף כמה מכסאות שהתעקמו.
ראש מושחז יתר על המידה יגרום להתחממות מנוע ולצלצולים. לפי מה שהבנתי אצלך לא קיים מצב כזה.
צלם בבקשה והעלה את הנשם, כפי שכתבת.
דוד.

gibson9655
09-06-14, 19:14
דוד , אתה מערער על המילה שלי ?

מצורף הנשם המקורי, אתה יודע למה הוא לא מורכב על האוטו ? כי על האוטו יש עוד נשם חדש חדש שהמוסכניק הקודם היה בטוח כמוך שסתום ואמרתי לו לשים למרות שמקורי היה בדרך מאיביי אבל לקח לו זמן להגיע.

בוא נסכם על קצת צניעות שאני לא אעלה את השרשור האחרון שבו התווכחנו, אתה בטח זוכר.
קטן עליך להתווכח אבל בוויכוח האחרון טעית ביג טיים, מעבר לזה אין לי עניין להתווכח אני לא מכונאי וכל הידע שלי מסתכם בקריאה בפורומים מעט מאד ניסיון בשטח ושכל ישר.

המוסכניק אמר וגם התווכח על זה עם המוסכניק הקודם ששילם את התיקון בעצמו, מה אתה אומר על זה ?:)
תכין עוד כובע לאכול כשתבקש הוכחה לזה, כי היא ישנה. כשתבקש תקבל הוכחה. נראה לי ששבעת מהכובעים עד כה, אבל אם נשאר מקום נבשל עוד כובע.

אל תצא פטיטה שוב. חשבתי שהפקת לקחים , חוץ מזה אתה מכונאי מעולה זה כבר אין לי ספק.


בין השורות והבילבולים נותרו שלוש שאלות פתוחות - גודל מומנט סדר סגירה וסוג סיליקון. אודה למידע

davidmzr
09-06-14, 20:14
איזה בנדית אתה, יודע להשתמש במקל ובגזר. :)
בעצם הוויכוח לא איתך, אתה רק נושא דברו.
אין לי כרגע את מה שביקשת. אני במשך שנים סוגר לפי הרגש.
דוד.

chesh
09-06-14, 21:33
החלפתי לפחות 4 מכסי שסתומים ברכב שלי ואצל חברים תמיד עם רגש ולא הזיע אפילו טיפה.
הסוד הוא לשים סיליקון בצורה הבאה:

http://i57.tinypic.com/2i1eg6d.jpg

ואז לסגור בהצלבה וברגש כדי לא למעוך את האטם.
תשתמש בויקטור ריינז שחור.

yair791
09-06-14, 22:00
אצלי ביונדאי מה לא עשיתי וכלום לא מחזיק אז שיזיע הרכב עובד קשה

gibson9655
09-06-14, 22:20
עידן תודה אני חושב שאצלי יש סתם ולא אטם אז הוא לא כל כך מעיך אבל יכול להיות שאני טועה
אני אדאג לויקטור ריינז אגב למה דווקא שחור ולא אדום או כחול ? לא סגור על ההבדלים (עמידות בטמ"פ גמישות לאורך זמן)

ועוד שאלה,איך הגעת לסגנון מריחה הזה ? ראיתי הוראות של מאזדה ושם הם מבקשים למרוח על כל חצאי ירח (ז"א גם בפינות) ולסגור את הברגים בצורה שבלול לא בהצלבה.

החשש שלי שהפרוצדורה ב16 שונה מב8 ושהמוסך טעה היכן שהוא.
ד"א הוא מרח את כל הראש ולא חלקים ממנו - מישהו יודע אם זאת טעות וודאית ?


יאיר - אצלי הרכב ממש לא עובד קשה , אני נוסע עליו עם כפפות של כלה בליל כלולות ימח שמו. הוא רק מתקלקל בלי סוף.
הגיע הזמן להחליף אותו ביפני אבל משיקולים שונים אני עדיין סוחב ואסחוב כמה חודשים.

chesh
09-06-14, 22:27
יש לך מאזדה או פונטו?

בפונטו גם אם תשים אטם חדש בלי סיליקון יש מצב הוא ינזל לך אחר כשבוע.
הבעיה לפעמים שהמכסה נוזל מהחלק התחתון (החלק שמחובר לאגזוז ולא לסעפת היניקה). בדרך כלל החלק העליון אינו נוזל.

ככה רוב החאפרים עושים, נותנים שכבה לכל האורך ומפוצצים את האטם בסיליקון מעליו.
לא טוב אם נופלות אחרי זה שאריות של סיליקון אל תוך המנוע. יכולים לחסום מעברי שמן.

הסיליקון השחור הכי טוב.
הגעתי לשיטה הזאת כי אלו בדיוק המקומות שמהם מזיע/נוזל שמן והרבה המליצו בזמנו על שיטה כזאת ב fiatforum.com

אני מדבר על 8 שסתומים.
לרוב לא ראיתי הרבה מנועי 16 שסתומים אשר מזיעים.
ברכב של אח שלי לא הוחלף האטם מ 2002 ואין אף טיפת הזעה. האטמים שם יותר עמידים. גם במנוע של הקבריולט 1.6 יש אטם עבה מאוד מחומר מיוחד (לא גומי), שם לא השתמשנו בסיליקון ואין טיפת הזעה טפו טפו.

gibson9655
09-06-14, 23:54
יש לי פרארי
הבחירה במאזדה היתה בשביל דוגמא למנוע עם שני גלי זיזים כמו אצלי,

אני דיי סבור ש-או הראש לא ישר פלס על המ"מ או המכסה שסתומים כמו שדוד אמר עקום.
למדוד עם סרגל נראה לי לא יקרה במוסך הזה, היות והראש עבר השחזה ולא יודעים איפה עקום - מרחו על כל האורך.

chesh
10-06-14, 00:05
רגע רגע לא הבנתי.
על מה מרחו לך סיליקון? על האטם מכסה שסתומים או על האטם של הראש מנוע?
על אטם/סתם ראש המנוע לא מורחים כלום.

יש גם מכסי השסתומים נוטים להתעקם/להתעוות עקב התחממות והאטם לא יושב טוב עקב כך.

gibson9655
10-06-14, 00:25
תחת הסתם מכסה שסתומים, רק שאם הראש משופע למטה הוא גם משופע למעלה.

עידן , לגבי העריכה שלך - סיליקון אמור להתגבר על כך אלא אם זה ממש חמור. אני מתחיל לחשוד במכסה.

ד"א אני מנסה להבין למה לא למרוח שכבה (לא כמות) על כל האורך, מה שונה בכל האורך אם שמים בדיוק אותה שכבה במקום היכן שסימנת - בכל האורך.
אין סיבה שיפלו חתיכות אם השכבה מדודה, ונשמע לי דווקא עדיף ואחיד יותר

מאור30
10-06-14, 01:49
ההחלטה לשים סיליקון של ויקטור ריינז היא הנכונה ביותר. מאז שעברתי לסיליקון הזה אני מישתמש אך ורק בו! אני יכול גם לומר לך שהסיליקון הזה מחליף לי ממש אטמים של בתי טרמוסטט ולא נוזל דרכו אפילו מי"ל אחד של מיים. כמו כן אני מישתמש בו גם לאטימה של אגן השמן אם אני מוריד אותו לצורך ניקוי בוצה וגם שם לא פעם שמתי אותו ללא אטם והוא עשה אחלה של עבודה! לגבי המריחה עצמה שים אותה לאורך כל האטם וצור שיכבה עדינה ואחידה עם האצבע וסגור את הברגים ברגש ועדיף בהצלבה, לא חייב במומנט מסויים, כך אני עושה. אתה תראה שלא תנזל לך אף טיפה של שמן. תן לו להתייבש הייטב לפני שאתה מניע!

gibson9655
10-06-14, 09:58
אחלה מאור. גם אתה משתמש בשחור ? וניסית על מנוע 16V ?

mike12
10-06-14, 10:53
אצלי בפונטו (8 שסתומים ) הייתה נזילה בלתי פוסקת שאותרה רק אחרי המון זמן
הקרטר עבר ניקוי יסודי ונעשה שימוש בסיליקון השחור המדובר , לאחר למעלה מ 3000 קמ הקרטר במצב מצויין אטום ויבש מה שאומר שהסיליקון מחזיק מצויין ...

מאור30
10-06-14, 14:03
אחלה מאור. גם אתה משתמש בשחור ? וניסית על מנוע 16V ?

כן. בסיליקון השחור. על מנוע 16 שסתומים לא ניסיתי אבל אין לי ספק שזה יחזיק עליו מעולה.

gibson9655
12-06-14, 21:20
טוב קניתי היום גם סיליקון (עד 300 מעלות קופסא כחולה מגיעה עם הוראות כמו תרופה בבית מרקחת)
וגם סתם מכסה שסתומים.
העבודה תתבצע ביום שני, אעדכן כמה ימים אחרי כן אם הנזילה ממשיכה.