PDA

View Full Version : הקבריו...


עמודים : 1 [2]

yair791
05-07-14, 19:21
לא ניראה בטיחותי במיוחד, הבלוקים האלו לא כאלו חזקים כמו שהם ניראים.
אם כבר לעבוד בלי בוקים אז עדיף לדעתי להשתמש בשני ג'קים אחד ליד השני, אחד שמחזיק את
האוטו והשני מתוח אבל לא מחזיק את המשקל. במקרה זה עדיף להשתמש בג'ק הידראולי
גדול וג'ק רגיל בנוסף.


היא ידנית, נכון?
באיזו צמיגות השמן?

"הוכנס הנוזל הירוק של BG" - הכוונה לתוסף לשמן גיר?

מארק צודק האופן בו הכנסת את הבלוק לא הכי טוב אפילו שהרכב יושב על הג'ק הכי טוב זה כמו שהוא אמר אבל לגבי בלוקים אני הממליץ לך להכניס אותו לככה שהחלק הארוך ישב על הריצפה כלומר הרכב ישב לאורך הבלוק
ואם כבר BG אז BG בונד 17 יעשה אחלה עבודה על הגיר :D

chesh
05-07-14, 19:26
היא ידנית, נכון?
באיזו צמיגות השמן?

"הוכנס הנוזל הירוק של BG" - הכוונה לתוסף לשמן גיר?

כן ידנית
75W90, שום תוסף. השמן עצמו בצבע ירוק זוהר.
90 שקל לליטר, יקר רצח כן אבל שווה את זה. נשאר לי עוד ליטר אחד, קניתי 3 ליטר כי לפי Autodata נכנס 2.4
כשמילאתי 2 ליטר התיבה כבר היתה מלאה ונזל מהפקק. מסתבר ש2 בקבוקים מספיקים.

החלפתי גם צינור דלק שהקצה שלו כבר היה אכול וכולו יבש ונזל:

http://i59.tinypic.com/j60412.jpg

http://i60.tinypic.com/2iay25k.jpg

מי יודע איך מגיעים למצב כזה של אכילת האלומניום? עכברים מסתובבים בתוך צנרת הדלק? :D

m1011409
05-07-14, 19:40
לפני כמה חודשים החלפתי גם אבל לשמן של BG 75W80 והוא היה בצבע חום (בהיר).

לא נתקלתי עדיין בשמן גיר ירוק לכן שאלתי... (באדום כן נתקלתי).

מה ההבדל בינו לבין השמן גיר הרגיל של BG (מלבד הצמיגות השונה)?

chesh
05-07-14, 19:47
לא מכיר את ה 75W80 של BG אבל ה 90 הוא סינטטי מלא וההמלצה אצלי היא לשים 75W90.

מניח שכל שמן מהקטגוריה הבאה יהיה טוב:

http://www.autostore.co.il/151426/75W90-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8

הצבע לא כל כך חשוב.

yair791
05-07-14, 19:56
כן ידנית
75W90, שום תוסף. השמן עצמו בצבע ירוק זוהר.
90 שקל לליטר, יקר רצח כן אבל שווה את זה. נשאר לי עוד ליטר אחד, קניתי 3 ליטר כי לפי Autodata נכנס 2.4
כשמילאתי 2 ליטר התיבה כבר היתה מלאה ונזל מהפקק. מסתבר ש2 בקבוקים מספיקים.

החלפתי גם צינור דלק שהקצה שלו כבר היה אכול וכולו יבש ונזל:

http://i59.tinypic.com/j60412.jpg

http://i60.tinypic.com/2iay25k.jpg

מי יודע איך מגיעים למצב כזה של אכילת האלומניום? עכברים מסתובבים בתוך צנרת הדלק? :D

עכברים זה אצלי במחסן אבל אולי גם אצלך בצנרת :)

matansab
06-07-14, 00:12
עידן, שמת את הבלוק בצורה בה הוא יכול להחזיק הכי מעט עומס.
קנה לך זוג בוקים ייעודיים למטרה זו ב130 שקל ותעבוד מתחת לרכב בלי לפחד מאסון.

m1011409
06-07-14, 01:18
מתן, איפה אפשר למצוא זוג בוקים ב 130 ש"ח?

matansab
06-07-14, 01:56
קניתי בחנות בבאר שבע במחיר הזה.
בל.כ. ידוע לי שנמכר ב120, לדעתי המחיר לפני מעמ.

רפי לין
06-07-14, 07:33
אכן, בדוק בל.כ שברמלה:www.musach.co.il/details.asp?id=736
ובהזדמנות זאת עשה שם סיבוב ובודאי תמצא עוד כלי עבודה וציוד רבים.
מחיריהם נוחים מאוד.

בהצלחה ובברכה - רפי לין

m1011409
06-07-14, 11:56
תודה מתן ורפי, כשיתפנה לי מעט זמן אולי אקפוץ לביקור בל.כ :) .

yair791
12-07-14, 18:27
היום לפני כמה שעות קיבלתי טלפון מעידן בו הוא מתאר צינור מים נוזל.
כיוון שדוד לא יכל לקבל אותו היום החליט הבחור לבוא אלי מראשון לציון עד נתניה
נימצא כי יש צינור עם קרע גדול שלמזלו לא עבר את כל עובי דופן של הצינור
למזלנו הצינור היה ארוך מספיק כדי שיהיה ניתן לחתוך את כל החלק הפגום ולחברו חזרה.
מדובר בצינור שהולך לרדיאטור החימום של תא הנוסעים
תמונה תועלה בהמשך

yair791
12-07-14, 20:11
הינה התמונה

chesh
12-07-14, 20:39
לא יודע איך נסעתי ככה, הצינור עמד להתפוצץ בכל רגע.

matansab
13-07-14, 12:33
אני מקווה שהפיתרון אינו קבוע.
אם צנרת הקירור שלך במצב לא טוב, כדאי לדעתי להחליף אותה לפני שתתרחש נזילה שלא תשים לב אליה.

chesh
18-07-14, 12:03
הייתי היום אצל דוד על מנת לטפל במזגן. למזלנו לא היו אזעקות..
עוד בהוצאת הונטיל גיליתי שמן שנוזל והלחץ היה גבוה.
היה מלא שמן במערכת, בוצע ניקוי ואקום מספר פעמים ומילוי גז. בדקנו לחץ בשנית והיה תקין אחרי מספר ריקונים.
למזלי לא גילינו נזילות במערכת. הקירור מצוין עכשיו יחסית למדחס שנראה מקורי של הרכב.

yair791
18-07-14, 12:16
אני מקווה שהפיתרון אינו קבוע.
אם צנרת הקירור שלך במצב לא טוב, כדאי לדעתי להחליף אותה לפני שתתרחש נזילה שלא תשים לב אליה.

אני ממליץ לך לעבור על כל הצינורות של מערכת הקירור ולהחליף את הצינורות הפגומים או שניראים פגומים או בעלי כל פגם כזה או אחר אחרי הכל אי אפשר לסמוך על המילה של בעל הרכב הקודם לך תידע בני כמה הצינורות האלה

davidmzr
18-07-14, 19:31
הייתי היום אצל דוד על מנת לטפל במזגן. למזלנו לא היו אזעקות..
עוד בהוצאת הונטיל גיליתי שמן שנוזל והלחץ היה גבוה.
היה מלא שמן במערכת, בוצע ניקוי ואקום מספר פעמים ומילוי גז. בדקנו לחץ בשנית והיה תקין אחרי מספר ריקונים.
למזלי לא גילינו נזילות במערכת. הקירור מצוין עכשיו יחסית למדחס שנראה מקורי של הרכב.

עידן עושים סדר. :)
לא פירקנו את הונטיל אלא רק את הכובע פלסטיק המגן עליו, כדי להתחבר עם שעונים.
בהתחלה ביצענו בדיקת לחץ גז. הלחץ היה גבוהה בשל כמות עצומה של שמן שבני הדודים הכניסו למערכת. לא היה חסר גז במערכת אבל לא היה קירור.
לאחר ואקום מס' פעמים הצלחנו לנקות את המערכת.
ראית שכאשר הטענתי גז האוויר הקר (לפי טרמומטר) ייצא 6 מעלות.
יאיר זאת בדיוק התקלה שהייתי במזגן שלך.
דוד.

yair791
26-07-14, 14:52
עידן איך הקלאצ? אמרת שתעדכן בפורום

chesh
26-07-14, 18:53
הקלאץ' 10

http://i59.tinypic.com/2dui16p.jpg

החדש מול הישן שהיה גמור גמור, גם המיסב לחץ היה גמור וכמעט ולא הסתובב.

http://i57.tinypic.com/2hd6ubo.jpg

הנה תמונה של דוד "פותח את השושנה" לקינוח

http://i58.tinypic.com/2cd7int.jpg

yair068
26-07-14, 22:55
פייי איזה שמש
רק דוד מסוגל להביא קלץ אורגינל במחיר מינימום
השאלה בקצב הזה דוד עוד יחזיר כסף:)

davidmzr
27-07-14, 09:55
יאיר, עדיף היה לכתוב " גם דוד מסוגל להביא קלץ אורגינל במחיר מינימום".
כל אלה שחשבו שרק הם..., נימצאים היום מתחת למצבות. :)
הקלאץ המקורי עלה 320 ש"ח כולל מע"מ. מחיר שהשגתי לך לפני שנתיים.
כמו תמיד התיקון לא ניגמר רק בהחלפת קלאץ. נוסף ברקסים החלפת כל גומיות הפרונט, וגומיות ציריות ובעיה בקליפר.
אני מקווה שאתה שומר לי את המחשב הפתוח.
דוד.

yair068
28-07-14, 11:50
אין בעיה שומר
מה אתה משגע לי תמוח אף אחד אבל אף אחד לא מסוגל להביא קלץ ב-320 ש"ח

chesh
29-07-14, 12:06
רסקור או קומבינה?

החוטים המתחברים אל יוניט הרדיאטור מהמאוורר רופפים ונראים כך:

http://i61.tinypic.com/4izx93.jpg

במקור היוניט היא 2 פינים והמאוורר בעל מהירות 1

http://i58.tinypic.com/314f2ok.jpg

מכיוון שהחיווט לא נראה יפה ומתחברים אליו עוד 2 חוטים נוספים, נראה שהם הולכים 1 לריליים ו1 למייבש. כלומר שייכים למזגן.

http://i62.tinypic.com/102ovtv.jpg

לא ברור לי אם ככה נראתה התקנה של רסקור או סוג של קומבינה.

הסופיות השחורות מתחברות לפינים ומגושרים אליהם 2 החוטים הנוספים באמצעות תקע שקע.
האם עדיף לבצע הלחמה של כל זוג חוטים יחדיו עם סופית לכל קצווה שכל העסק יראה נורמלי או שהצבע החלוד שאני רואה על סופית התקעים הוא בגדר הנורמלי ולא אמור להוות בעיה לפעולת המאוורר?

הרכב החל להתחמם קצת מעל החצי, ישר כיביתי ושמתי לב שהונטה לא עבדה. המים כבר החלו לגלוש החוצה מהפקק.
לאחר כדקה המאוורר החל לפעול לפחות במשך כמעט 10 דקות שלמות.
אני חושד או ביוניט או בחיווט הזה.
במקביל לאחר שהרכב התקרר והונטה כבתה, שחררתי טיפה את בורג הניקוז שעל הצינורות, ושמעתי פסססס.
האם מדובר בלחץ טבעי שמשתחרר או שנראה שהיה אויר במערכת?

לאחר מכן הנעתי את הרכב, שיחקתי שוב עם החוטים והרכב נסע כרגיל כשעה מבלי להתחמם.

yair791
29-07-14, 12:15
תיבדוק תיבדוק פיוז של המאורר ותיבדוק כשהמנוע קר תדליק מזגן ותיראה אם הונטה הגדולה גם ניכנסת לפעולה אחרי שזה עובד כמה זמן רק סים לב שלא יתחממם אני חושב שאם החיבורים חזקים אז תחליף ישר את היוניט בלי בדיקות מיותרות מעבר לבדיקת הפיוז וחיבור ישיר של המאורר למצבר לצורך בדיקת תקינות

chesh
29-07-14, 12:17
הונטה הראשית לא נדלקת בהפעלת המזגן למיטב ידיעתי, יש ונטה על המעבה והיא פועלת ישר בלחיצת כפתור הפעלת המדחס
נסעתי בלי מזגן אגב

davidmzr
29-07-14, 12:28
קצר בין שני החוטים הנכנסים ליונית והדליק סוויץ. כדי לבדוק אם הבעיה בונטה. ז.א אם היא עובדת רצוף.
דוד.

chesh
29-07-14, 12:42
לחבר את ארבעתם ביחד הכוונה? 2 הקצוות שלהם

davidmzr
29-07-14, 12:49
כתבת שליונית הולכים שני סופי חוט. אותם תקצר.
דוד.

chesh
29-07-14, 12:59
אבדוק את זה כשאגיע הביתה אבל הונטה לא עובדת רצוף.
לאחר שגלשו מים הונטה החלה לעבוד במשך כמה דקות טובות ואח"כ כבתה כשהתקרר לחצי במד הטמפ'.
לאחר מכן נסע רגיל ולא עבר את החצי.

רפי לין
29-07-14, 14:05
אם יש חוסר מיים/נוזל קרור ברדיאטור או הרבה אויר במע' קרור המנוע, אז עלולה להשתבש פעולת מאורר הרדיאטור.
בפונטו 90 אין מזגן מקורי, אלא "רסקור" ישראלי ובו מאורר המעבה (של רסקור) פועל קבוע, כל זמן שמדחס המזגן פועל.
מאורר הרדיאטור פועל כרגיל או ע"י חום המנוע (במהירות אחת) או ע"י לחץ גז המזגן שעולה, כשהוא פועל, דרך מתג הלחץ (טרינרי).
יוניט הרדיאטור הנו מקורי עם 2 חוטים, אחד מינוס קבוע והשני מוציא מינוס ישירות למאורר הרדיאטור כשחום המנוע עולה.
"רסקור" חיברו לכל חוט מקורי חוט שלהם כשהאחד הוא מינוס קבוע והשני מינוס מגיע ממסר הפעלה ע"י טרינרי המזגן, ישירות לחוט מאורר הרדיאטור להפעלתו בגלל עליית לחץ גז המזגן.
"רסקור" התקינו, בזמנו, את המזגנים בפונטו 90 עם 2 מערכות הפעלה שונות כשבאחת מהן לחצן המזגן מוציא אות פלוס להפעלת המזגן ובשניה לחצן המזגן מוציא אות מינוס להפעלת המזגן.
בין שתי המערכות האלו יש גם הבדלים בממסרים (3 או ארבעה) ובכל החיווט והחיבורים שלהם.
מסובך?, אכן כן.
בברכה - רפי לין

chesh
29-07-14, 19:47
טוב אז המסקנות לצערי הם:

http://i60.tinypic.com/jtklyb.jpg

בבדיקה שעשיתי עם יאיר בזמנו ראינו סימני התייבשות אבל ממש לא ציפיתי לזה. הוא ממש על סף התפוצצות. מזל שהצינור באורך קצר של כמה סנטימטרים.

לא אסע ברכב עד שאסדיר את העניין.
הייתי חותך ומחבר את שארית הצינור אך לא יהיה לי בורג ניקוז.
מאיפה אני מוצא שארית של כמה סנטימטרים באורך הזה עם בורג ניקוז?

http://i61.tinypic.com/11kzjgx.jpg

אגב פתחתי את בורג הניקוז מצד שמאל של הרדיאטור ולא יצא כלום. כשפתחתי, מפלס המים גם ירד טיפה.
אני משער שגם ניקוז אויר אצטרך.

matansab
29-07-14, 19:52
אם זה אותו הצינור כמו בפונטו הרגילה, ניתן לקנות צינור קומפלט עם הבורג ניקוז.
קניתי לפני כמה חודשים במאה שקל.

גם אפשר לקנות צומת עם בורג ניקוז עליה. אבל זאת קומבינה שאני לא ממליץ עליה כשניתן לקנות צינור שלם במחיר סביר.

yair791
29-07-14, 21:36
עידן תעבור באותה היזדמנות על כל הצינורות חבל שילך לך איזה צינור ואני שוב אצתרך לעשות לך ראש

chesh
30-07-14, 18:13
הפכתי את הרשת ומסתבר שבמקור לא צריך להיות בכלל בורג ניקוז בנקודה הזאת.
הצינור המקורי המתפצל נראה כך:

http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/mR4AAOxyBvZTQ88S/$_57.JPG

חפרתי את הרשת הרי שזה אותו מנוע כמו ב GT ושם נאמר שהבורג ניקוז היחיד הוא על הרדיאטור בצד הנוסע.
פתחתי את בורג הניקוז כשהמנוע מכובה ולא יצא נוזל ממנו.

אני יוציא את החתיכה הקרועה הזאת ואחבר את הצינור שהולך לסעפת במקום המחבר אלומיניום ששמנו יאיר.
השאלה איך לנקז אויר? לא מצאתי אף מדריך שמדבר על ניקוז רק עם פקק 1.
חלק רושמים שיש לפתוח את בורג הניקוז הזה ולמלא את המיכל עד הסוף במים.
חלק רושמים שיש למלא רק עד שיוצא מים מהבורג ניקוז.
חלק רושמים שלא מספיק רק שמים יצאו, אלא גם בועות.

הדבר היחיד שמוסכם הוא שיש לעשות את זה על מנוע מכובה וקר.

chesh
01-08-14, 18:25
טוב כמה עדכונים
כמובן שאין להשיג צינור מקורי כזה, ניסיתי להתאים את הכי טוב שיכלתי למצוא.

בהתחלה רכשתי את הצינור הזה. מתאים בול:

http://i61.tinypic.com/2usdjdz.jpg

(לא לשים לב לחור, שמה הולך עוד צינור ששמתי חדש ישר לסעפת יניקה)

מילאתי מים, הכל טוב ויפה אבל הונטה לא נכנסת לפעולה. השתגעתי.
החום עלה טיפה מעל החצי. ניסיתי שוב לנקז אויר מהבורג שעל הרדיאטור וכלום לא עזר.

בשלב זה ניסיתי לחפש צינור עם ניקוז כמו שהיה אצלי, כאמור במקור לא בא עם ניקוז.
מצאתי את הצינור הנ"ל, היה רשום עליו ששייך לפיאט בראבה:

http://i61.tinypic.com/1z2hi68.jpg

שוב ניסיתי לנקז אויר והרכב עדיין מתחמם ולא יוצאים מים בכלל מהניקוז הזה.
פה כבר התחלתי לחשוד שמשהו בחוטים של המאוורר דפוק או היוניט. קיצרתי אותם והונטה עובדת.

חיכיתי כמה שעות שהרכב יתקרר לגמרי, שוב על מנוע כבוי, הכנסתי 2 ליטר מים (נראה שהיה בין המינימום למקסימום עוד לפני ההוספה).
לחצתי קצת על הצנרת ושמעתי אויר יוצא מהפקק ניקוז אך לא מים.
כיפפתי קצת את הצינור כלפי מטה שיהיה ישר וללא גבעות כמו בתמונה הבאה:

http://i57.tinypic.com/kb3ak7.jpg

והחל לצאת מים מהפקק.
הנעתי וחיכיתי, והופ, הונטה כן נדלקת בזמן והרכב לא מתחמם.

ההגיון אומר שהמשאבה תדחוף זרם מים דרך צינור המתכת שלה (קצה א' של הצינור).
קצה ב' של הצינור הולך אל הטרמוסטט (טרמוסטט בעל 2 קצוות - הצד הנראה בתמונה הוא האחורי ואילו הצינור העליון מגיע מהרדיאטור אל הטרמוסטט).
אני משער שהמים נדחפים מהצינור מתכת אל הטרמוסטט ורק אז הוא נפתח ועושה סירקולציה.

כשהצינור מוטה כלפי מעלה המים לא מצליחים לעלות?
בפונטו השניה אצלי הצינור גם מחובר עם מחבר אלומניום והוא מוצב באופן אנכי ולא אופקי ועדיין עוברים שם מים.

בקיצור הכל תקין עכשיו אבל תמוה לי המצב.