PDA

View Full Version : עזרה לגבי נורת הזרקת דלק ורכב מקרטע בפונטו ספייס 2001


18-03-07, 14:05
שלום
אני חדש כאן ולא מבין ברכבים הרבה ומקווה שמישהו יכול לעזור לי
הספייס 2001 שלי עבר טיפול תקופתי רגיל במוסך לא מורשה
כשבועיים לאחר מכן התחילו בעיות של נורת הזרקת דלק שנדלקת והרכב מקרטע , אחרי מספר דקות זה נעלם
במוסך הראשי אמרו לי שכנראה זה הפלגים ולאחר בדיקת מחשב הם אמרו שמחשב הזרקת הדלק הלך וזה מה שגורם לנורה להדלק ואז לעבוד רק על 2 פלגים והרכב מקרתע
החלפת מחשב הזרקת דלק זה 2500 ש"ח ואני קצת דל תקציב.....
האם יש דרכים אחרות ?
האם החלפת הפלגים בלבד לא תפתור את הבעיה ?
האם יש מחשב הזרקת דלק משומש או חליפי ואיפה ?
האם נסיעה בנתים במצב כזה ( זה בא והולך) יכול לגרום נזק לרכב ?

אשמח על כל תגובה

18-03-07, 14:35
בהחלט יכול להיגרם נזק.

האם אתה יודע איזה מצתים/פלגים שמו לך ?

האם תוכל להעתיק לכאן בדיוק מה שכתוב בחשבונית לגבי הפלגים ?


אישית - אם הפלגים לא מתאימים הייתי :
1. מנסה בשביל המזל להחליף פלגים למה שצריך ולבקש שיבדקו את תקינות חוטי ההצתה.
2. או, שהולך למוסך שמשון ביהוד או למעבדה של איל נוימן באשדוד כדי לקבל חוות דעת שנייה אצל האחרון יש גם מחשבים מפירוקים (נדמה לי).

18-03-07, 22:28
שלום
שוב תודה על העזרה והזמן
את הטיפול התקופתי עשיתי במוסך שבמושב שלי ואין לי מושג איזה פלגים אבל הם לא מקוריים אני מניח ולמדתי את הטעות שלי
את הבדיקה הממחושבת עשיתי במוסך "יחדיו" המורשה של פיאט ברעננה , מקום קטן אבל עם אנשים נחמדים ונראים אמינים אבל יקרים......
אתה חושב שיש סיכוי קלוש שאם אחליף את הפלגים למקוריים הדברים יסתדרו ?
איפה אני עושה זאת ? בכל מוסך חשמל ?
איפה יש באזור השרון מוסך מומלץ שיכול לבדוק את הרכב ממוחשב ומוכר מחשב תחליפי ?
האם יש סיכוי שאחרי החלפת הפלגים ואיפוס המחשב ( איך עושים זאת ? ) הדברים יכולים להסתדר או שזה רק במחשב הביתי יכול לעבוד ( אם מוציאים מהחשמל ומחזירים.....)
אולי שווה לוותר על המאמץ ולשלם את מה שצריך בשביל לא לדפוק את הרכב עוד יותר ? מה הסכנות כשאני נוסע ככה ( הנורה נדלקת לעיתים רחוקות ואז האוטו לא סוחב) ?
שוב תודה ואשמח לרעיונות

18-03-07, 23:04
היי
עד כמה שאני מקשר -אתה יצרת קשר עימנו.. אך בכל אופן -פלגים לא מקוריים ברכב המדובר גורמים לנזק שלב א בכוהיל ואו במחשב.
מחשבים מפרוק -חבל על הזמן !!
מחשב תחליפי מחירו בין 1100 ועד 1500 כולל איבחון .

מקווה שהתמונה ברורה יותר בהצלחה
איל
נ. איל ושות מעבדה לרכב

18-03-07, 23:07
זה לא שפלגים לא מקוריים גורמים לנזק אלא פלגים שלא מתאימים או מאיכות נמוכה עלולים לגרום נזק ישירות למחשב המנוע, ההזרקה.

הגיון פשוט - לפני הטיפול לא היו שום בעיות כאלו. אחרי הטפול לא עבר הרבה זמן
והופיעו בעיות ברכב. האם צירוף מקרים ? לא נראה לי!

לפני שאתה מוציא מעל 2500 ש"ח על מחשב ניהול מנוע אז אתה חייב לעצמך לגשת לקבל חוות דעת שנייה לכן אני ממליץ על
1. המוסך המרכזי בתל אביב
2. מוסך שמשון ביהוד
3. המעבדה של איל נוימן באשדוד
(לא בהכרח לפי הסדר הזה).

בכל אחד מהמקומות האלו יוכלו ממש בקלות לבדוק את מצב המחשב ולבדוק פיזית את הפלגים - זה ממש קל להוציא פלג אחד לשם בדיקתו. כחלק מהבדיקה לא תהיה להם שום בעיה לאפס את התקלות.

אל תזלזל בבעיה וגש בהקדם לעוד מוסך. במקרה הכי גרוע תפסיד עוד 100-300 ש"ח על בדיקה מיותרת שתביא לאותה תוצאה, אבל לפחות לא תוציא 2500 ש"ח על סמך עצה של מוסך אחד.

18-03-07, 23:08
...

18-03-07, 23:08
...

19-03-07, 09:15
לקחתי את העצה שלך
קודם כל התקשרתי למספר מקומות
איל ניומן הוא באמת נחמד ומקצועי וחוסך לי אולי כמה מאות שקלים אבל הוא פשוט רחוק
יש מקום בת"א ( אני גר במושב בצרה ליד רעננה ) שהתקשרתי ונקרא אלי את אלי דושי שמופיעים באתר מוסכ :
http://www.musach.co.il/details.asp?id=404
ומתעסקים המערכות הזרקת דלק ממוחשב
הוא אמר לי שהם מתקנים ומחליפים למשומש כשהם מנטרלים את האמובלייזר וכך אין בעיה ונותנים אחריות לשלושה חודשים
המחיר הוא 1000 ש"ח לא כולל מע"מ כולל הבדיקה
שזה זול ב1300 מהמוסך המורשה
אבל אני מפחד שאולי הם חארטה וזה לא יעזור או ידפוק את הרכב יותר
אני לא רוצה להוציא הרבה כסף כי בדיוק תיכננתי להחליף אותו
מה אתה אומר על האפשרות שהוא נתן לי
היא הגיונית ? אמינה ?

שוב תודה

19-03-07, 09:25
איל נוימן כבר ענה לך למעלה ש- "מחשבים מפירוק זה חבל על הזמן !!! "

לפחות עכשיו אני מבין את הסיפור - אתה עומד למכור את האוטו ואתה לא רוצה להוציא עליו יותר מדי.

מי לדעתך יקנה את האוטו שהאימובולייזר מנוטרל - אני רק לא מבין איך מבחינה טכנית הם עושים את זה.

אני את דעתי אמרתי וגם ענה לך פה איל שהוא אחד מהמומחים הגדולים בארץ! לנושא מחשבי רכב למיניהם (רק תדע שכנראה בזכותו מחשב רכב כמו שלך עולה סביבות 2000 ולא 4000 או יותר (סיפור ישן ))

על סמך מה החלטת סופית שזה מה שצריך לעשות ברכב שלך - להחליף מחשב ניהול מנוע ? (אולי כן אולי לא).

מצד שני דווקא נשמע שאתה כן רוצה להוציא הרבה כסף על האוטו.....

19-03-07, 10:25
את האמת אני מרגיש כאילו אני מציק עם כל השאלות והבקשות והדרכים האפשריות
אני מצטער שקיבלת את הרושם בגלל שאני רוצה למכור את הרכב אני רוצה לחסוך כמה שיותר , אני באמת רוצה פשוט שהרכב ייסע כמו שצריך פשוט וכמובן להוציא כמה שפחות
אתה עוזר לי מאוד ואף פעם לא עשיתי השוואות בין מקומות כמו עכשיו ונכנסתי לפורומים וזה כבר טוב , אבל מרוב אפשרויות פתאום אני לא יודע מה נכון , להחליף את הפלגים בהתחלה ( למרות שכמעט כולם אמרו לי שאם הפלגים לא עובדים אז זה כל הזמן לא עובד ולא בא והולך כמו אצלי) ,ללכת להחליף ב1000 ש"ח כולל אחריות למשומש , לנסוע עד אשדוד לתחליפי ב1500 לא כולל מע"מ או במוסך המורשה ב2300 כולל המע"מ
התקשרתי למוסך שעשה לי את הטיפול ואולי בגללו הכל התחיל
הוא טוען שהפלגים מאוד איכותיים והם מתוצרת ngk
דגם bklge-11
אני עכשיו לא יודע אם אני צריך להחליף את הפלגים גם במקביל
אשמש לשמוע סיכום ועזרה

19-03-07, 18:50
אם המנוע שלך הוא 8 שסתומים, אז הפלאג מתוצרת NGK שאתה צריך הוא: BKR5EZ

אין לי שמץ מה זה הדגם שרשמת, הוא לא מופיע באתר של NGK.

פלאגים לא מתאימים ידועים בתור מבלבלי מחשב בפונטו ספייס. יכול להיות שהמחשב שלך עדיין תקין, ועדיין רק מתבלבל מדי פעם, מה שגורם לו לעבוד לפעמים בסדר ולפעמים לא.

גם אם תחליף מחשב תהיה חייב להחליף פלאגים (אחרת זה יקרה לך שוב) אז אני ממליץ לך קודם כל להחליף את הפלאגים עצמם.

19-03-07, 22:50
קיבלת פה עצת זהב ובחינם ממומחה בתחומו. כן, גם אני לא מבין איך לפעמים יש ולפעמים אין תקלה. (ובדיעבד אני גם לא מבין מה הקשר של האימובולייזר למחשב ניהול המנוע. שיהיה.)

תהיה קצת משוחרר*** - קח יום חופש וסע למוסך שמשון ביהוד ותראה אולי החלפת פלגים ו/או חוטי הצתה יפתרו את הבעיה. ואם לא, אם אתה כבר שם אז תחליף מחשב (אם אתה לא רוצה ליסוע לאשדוד ל- "המומחה" ).

אני אישית לא הייתי שם מחשב משומש אחרי העצה של איל נוימן.


***אתה יודע איך מתחיל מתכון מרוקאי: "קודם כל תרגעי...."