View Full Version : התייעצות (בהמשך לשרשור קודם) - האם למכור הרכב לאחר שהגיר נהרס?
היי,
אז כנראה שהגיר הרציף ברכב שלי נהרס. ככה לפחות עושה רושם לפי התרשמות ראשונית של מוסך "שמשון".
בהתחשב שמחירון הרכב (יד2) הוא 11,000 ובתכלס אף אחד לא היה משלם יותר מ 10000,
ובהתחשב בעובדה שמשיטוט בגוגל תיקון כזה עולה לפחות 5000 שח -
האם לא כדאי פשוט למכור את הרכב כמו שהוא? האם מישהו קונה דברים כאלה?
מדובר בפונטו ספייס 2002 ELX יד3 עם טסט עד סוף השנה, שגמעה 136000 ק"מ ויש לה פגיעות פח כאלה ואחרות מסביב...
מה דעתכם?
אני נותן 1000 שקל אם אתה מעוניין, הגרר עליי.
קדימה עושים מכרז. :)
אני נותן 1200 ש"ח וגרר עלי. אהפוך אותה לגיר ידני, ואעלה פרוייקט בפורום.
דוד.
gibson9655
16-04-14, 18:52
דוד מה בסוף ? הצלחתם להתחבר ?
הצלחנו להתחבר לדור 1 עם הכבל VAGCOM
דוד תראה את הסרטון הבא:
https://www.youtube.com/watch?v=fOsNvNc_aaE
הוא אומר שבספייס הוא הצליח להתחבר עם הכבל של ה VAGCOM ולא עם הכבל שפירקנו. בתוכנה עצמה אתה צריך לבחור את הדגם של הרכב שלך, את המערכת (מנוע, כרית אויר וכו') ורק אז ללחוץ על Connect.
תעקוב לפי הסרטון ואם יש לך זמן פנוי תבדוק אם עובד.
אם לא, אבוא יום שישי גם ככה ואנסה לעבוד עפ"י הסרטון.
לא, לא הצלחנו להתחבר עם הסקנר לספייס. לא בבלוטוט ולא רגיל. לרכב של עידן דור ראשון כן התחברנו. עידן ויאיר עשו את כל מה שאמרת ולא צלח.
ביום שישי שוב החברה אצלי, לא אתן להם לזוז עד שיתחברו לספייס. :)
אם יש לך מה להוסיף אשמח מאוד.
תודה ל- gibson9655 ו-matansab מב"ש, שניסו לפתור את הבעיה, ולא חסכו זמן ומאמצים.
עידן, אם אתה ויאיר לא הצלחתם, איך אני אצליח ?.
דוד.
http://www.fiatforum.com/punto-ii/305819-diagnostic-cables-needed-fiatecuscan.html
רשום כאן שהכבל שפירקנו (ELM) מתאים לאיפוס תקלות ושימוש במחשב הרכב.
והכבל VAGCOM KKL מתאים אך ורק למחשב כרית האויר.
אנחנו ניסינו את ה ELM הזה והוא רשם Engine Unknown ונתן מספר ID.
עם ה VAGCOM לא ניסינו להתחבר למחשב כרית אויר.
הבעיה שאנחנו לחצנו קודם כל על Connect. במדריכים רשום שקודם כל צריך לבחור את סוג הרכב, את הנושא, איזה דגם מחשב וכו' ורק אז ללחוץ Connect.
מקווה שביום שישי הבעיה תיפטר, אם לא הסיניים יקבלו על הראש.
gibson9655
16-04-14, 19:21
עידן- אני מניח שבחרתם את הרכב הנכון ואת האיסיו הבסיסי של בוש כן ?:)
הסתכלתי על התמונה ששלחת אני טועה או שיש שם קבל\נגד דפוק ?
שני מימין בתמונה מתחת לג'וק AMS1117 , פס חום מין דפיקה בחלק השמאלי שלו ? או שאני לא רואה טוב בתמונה ?
עריכה :
קראתי את ההדועה שלך, טוב זה מסביר. אם לא נבחר הרכב והECU הבסיסי , סביר להניח שלא יוכל להתחבר. בעסה שלא שאלתי.
עידן- אני מניח שבחרתם את הרכב הנכון ואת האיסיו הבסיסי של בוש כן ?:)
הסתכלתי על התמונה ששלחת אני טועה או שיש שם קבל\נגד דפוק ?
שני מימין בתמונה מתחת לג'וק AMS1117 , פס חום מין דפיקה בחלק השמאלי שלו ? או שאני לא רואה טוב בתמונה ?
בחרנו את הרכב, לא את ה ISO. איפה זה נמצא?
והמכשיר אצל דוד, הוא יוכל לענות על זה. סגרנו את הכבל בכל מקרה אז יצטרך לפתוח מחדש את הברגים למרות שאני לא מאמין שהקבל/נגד דפוק כי המכשיר חדש לגמרי למרות שזה סיני..
gibson9655
16-04-14, 19:37
למטה משמאל. כל הדרך ימינה - מתחת לsystem ומתחת ל ECU.
מתחת לsystem בוחר איזה מערכת להתחבר (מנוע,ABSתהגה חשמלי) מימין מתחת לECU הוא רושם את המודל של המחשב.
איך התחברתם לפונטו דור ראשון ?
עם VAGCOM אבל עם תוכנות אחרות (FiatECUscan לא עבד)
gibson9655
16-04-14, 19:44
הבנתי.
טוב יום שישי ניסיון נוסף יש לי הרגשה שיהיה בסדר..
אני בדיוק קיבלתי את הכבל VAGCOM KKL שהזמנתי והצלחתי להתחבר למחשב הרכב אך רק למנוע ולא לכרית אוויר ולABS.
מישהו יודע מה צריך לעשות כשי להתחבר לכרית אוויר?
gibson9655
16-04-14, 20:25
אלי - צריך מתאמים.
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
עופר, עכשיו לא מתאמים, רואים את ברדה. :)
דוד.
רגע מה זה המכרז הופסק??? וברצינות, אם חיים מתקן ב5 אלף גיר רציף מפירוק ואני מוכר ב9, לא משתלם לי למכור ב1200. אולי ב3
לאחר שוטטות רבה באינטרנט ולימוד מעמיק אני יכול לספר שהצלחתי להתחבר למחשב כרית האוויר וגם לABS ללא כל מתאמים.
פין 7 הוא הפין שקורא ממחשב המנוע וגם הוא הפין שהתוכנה שאיתה אנחנו עובדים MULTIECUSCAN מקבלת את הנתונים, כמו כן פין 3 הוא הפין שאחראי על מחשב כריות האוויר ופין 1 על מחשב הABS.
בגלל זה הצלחתי רק להתחבר למחשב המנוע כי פין 7 הוא גם הפין שקורא ממחשב המנוע וגם הפין שבו התוכנה עובדת, לכן יש צורך לחבר את פין 7 עם פין 3/ 1 .
ממליץ לכולם לקרוא את כל השרשור כ10 עמודים למרות שכבר אחרי 5 עמודים תבינו מספיק טוב.
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=255&sid=4eb8b5dbc20139bb0b4cf2c236d74fa6
gibson9655
17-04-14, 23:40
תודה אלי, לא ראיתי את השרשור הזה לפני
אני חושש לחבר פינים כי כבר נתקלתי בחוסר יציבות והתנתקויות עם הכבל (שלי לפחות) ולא בא לי להכניס רעש.
כנראה שכשתופיע תקלה (והרי זה עניין של זמן עד שהיא תופיע) בכרית האוויר אז אלחים.
ד"א אתה מצליח ללכת לעמודה של הפרמטרים ללחוץ על כמה ולראות ערכים רציף בזמן אמת ?
יאללה המכרז ממשיך רכב שנימכר לפרוק שווה 10% ממחיר מחירון אם לא פחות הכל בהתאם למצב החיצוני זה לוקח זמן לאנשים שלא בתחום להבין את זה
אני מציע 1250 שח שקל עבור כל סמ"ק שבמנוע גרר ובעלות עלי
גיבסון, בדקדתי את הגרף ואכן ניתן לראות פרמטרים באופן רציף.
כמו כן אם תרצה לאפס תוכל לבוא אלי אני גר כרגע בבאר שבע, סטודנט.
בארשבעים השתלטו על הפורום.
אלי, היכן אתה לומד?
gibson9655
18-04-14, 14:18
אלי אני גם מצליח אבל זה היה אחרי הרבה דם יזע ודמעות, רק אחרי הסרת נגד טרמינציה ושינוי גרסת תוכנה.
אתה יכול לשים לינק לכבל שבו אתה משתמש ולרשום איזו תוכנה וגרסא ?
כמו כן איזה לפטופ יש לך ומערכת ההפעלה של המחשב ?
gibson9655
18-04-14, 15:14
עידן\יאיר\דוד
פתחתם את הכבל השלישי (התחתון) ברשימה שדוד שם בפורום ?
עריכה עכשיו הלינק עובד
http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=127143&postcount=1
אם כן זה הכבל שיש לי בבית, חיצונית נראה אותו דבר הבפנוכו שונה.
ד"א לי אין 4 ברגים בפתיחה.
זה הכבל שצילמתם את הבורד שלו ?
http://www.ebay.com/itm/151202206199?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
אני משתמש בתוכנה Multiecuscan בגרסה הכי עדכנית.
יש לי מחשב נייד של טושיבה עם מערכת הפעלה וינדוס 7
gibson9655
18-04-14, 15:37
הבנתי יאללה בוא נדבר זה נושא חם
- מאיפה התוכנה, מקורית ? (לא חייב לענות פה אפשר גם בפרטי)
- אם לא מקורית, במולטיאיסיו סקאן בהתקנה יש קומבינה על ההארד דיסק. בקומבינה הזו השתמשת כי בווינדוס 7 היא קצת בעיייתית? אם לא אז איך ?
- עוד משהו , לכאורה יש לך סוויטש שאמור לברור לאיזה מחשב להתחבר (אני מניח שהוא לא עבד? אבל הוא בעצם אמור למלא את תפקיד ההלחמה עם משחק בין הפינים , לא ?)
Cable adapted to include a 4 way switch to access different ECUs:
Position 1 = Engine ECU (read / clear engine faults)
Position 2 = AirBag ECU (read / clear airbag faults)
Position 3 = ABS ECU (read / clear break faults)
Position 4 = ESP ECU (red / clear stability faults)
עידן\יאיר\דוד
פתחתם את הכבל השלישי (התחתון) ברשימה שדוד שם בפורום ?
עריכה עכשיו הלינק עובד
http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=127143&postcount=1
אם כן זה הכבל שיש לי בבית, חיצונית נראה אותו דבר הבפנוכו שונה.
ד"א לי אין 4 ברגים בפתיחה.
זה הכבל שצילמתם את הבורד שלו ?
כן
מתחת למדבקה עם המנורות יש 4 ברגים.
הצלחנו להתחבר לפונטו ספייס 8 שסתומים עם הכבל VAG בעזרת FiatECUscan.
בחרנו מהרשימה "Punto 2003 1.2 8v" והדגם מחשב האחרון (Outside EU).
הוא נותן מידע רק על המחשב של הרכב, לא נותן מידע על מחשב כרית אויר או הגה.
כשאנחנו מנסים להתחבר למחשב של פונטו 16 שסתומים הוא לא נותן. רושם שה ECU אינו מגיב.
כל זאת עם הכבל VAG.
כשמנסים להתחבר דרך הכבל ELM הכחול, הוא לא מצליח להתחבר לכלום (התוכנה כן מזהה אותו).
gibson9655
18-04-14, 15:59
אני מחכה לתשובה של אלי אולי יהיו תובנות ואפשר יהיה להשתמש בVAG עם תוכנה עדכנית יותר (multiecuscan)
מצחיק אין לי 4 ברגים יש לי רק הכנה מפלסטיק מתחת למדבקה.
להזמין מאיביי שוב לא נראה לי אפשרות טובה כי יכולים שוב ליפול על כבל דומה. (זהה חיצונית בורד שונה)
השתמשתי בתוכנה החינמית גרסת הדוגמה.
אני לא יודע על איזה קומבינה אתה מדבר, פשוט התקנתי את התוכנה שיניתי הגדרות של הUSB במנהל התקנים כפי שמופיע במדריך של התוכנה.
כאשר ביצעתי את כל זה הצלחתי להתחבר אך ורק למחשב המנוע.
כאשר פתחתי את הכבל ושיניתי את אחד החוטים לפין 3 הצלחתי להתחבר גם למחשב כרית האוויר וגם לABS/
אני אסביר שוב למי שלא הבין/ אין לו כוח לקרוא.
הכבל בנוי מ16 פינים, לכל פין תפקיד. פין 1 זה למחשב ABS פין 3 למחשב כרית האוויר פין 7 זה מחשב המנוע, פין 9 ךECU למי שיש.
עכשיו התוכנה שאיתה אני עובד יודעת לקרוא נתונים מפין 7 (הם קוראים לזה INTERFACE) ולכן כיוון שגם המחשב מנוע הוא פין 7 אז יש התאמה והתוכנה קוראת בלי בעיה,כדי לקרוא מפין 1/3/9 ישנו צורך במתאמים/ פתיחת הכבל והלחמה של חוט מהפין המבוקש(1/3/9) לפין 7.
קראתי קצת בפורום האנגלי וראיתי שמשתמשים ב 3 מתאמים בצבע אדום ירוק צהוב לכבל הזה
http://www.ebay.com/itm/Diagnostic-Cable-Alfa-Mito-Giulietta-Fiat-Grande-Punto-Airbag-Engine-ABS-ECU-CAN-/271451096935?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item3f33bf0767
גם בתוכנה כשלחצתי על Airbag לדוגמא, הוא רשם לי להכניס את האדפטור האדום
כשלחצתי על ABS הוא ביקש אדפטור ירוק.
מישהו ניסה את זה? או שהלחמת הפין עושה את אותה הפעולה?
gibson9655
18-04-14, 17:34
משום מה בגרסא החינמית האחרונה 1.9 כשאני מתחבר למנוע של הרכב הוא מציין שזה לא אפשרי בגרסא החינמית ומבקש שאעשה אקטיבציה בתשלום.
לעשות אקטיבציה לא בתשלום - צריך לעשות קומבינה.
אלי מכיר את זה?
עידן כן לכאורה ההלחמה ממלאת את תפקיד המתאמים רק שהמתאמים כל פעם מחליפים תפקיד בין פינים ולא מקצרים בין כולם. רק כדאי לציין שכשמקצרים כמה קווים על אותו קו מעבר לזה שזה מעמיס ומרעיש זה יכול לפגוע במחשב הרכב. לא קראתי במפרט מה הממתחים על כל קו וקו ולכן כדאי להזהר.
לא מכיר את הקומבינה וגם לא מבין למה צריך את התוכנה המלאה , הגירסה החינמית עושה את העבודה.
גיבסון,אתה צודק בעיניין המתחים, אך בקיצור שני פינים בלבד לא אמורה להיות בעיה.
gibson9655
18-04-14, 18:25
לא אומר שצריך, התוכנה החינמית מבקשת מיד אחרי connect למחשב הרכב.
טוב נלך צעד אחורה - אתה יכול להעלות לינק לגרסא שאתה משתמש ?
אני אוריד עכשיו ואגש לאוטו שוב
http://www.multiecuscan.net
gibson9655
18-04-14, 18:40
multiecuscan currently has three editions - FREE, REGISTERED and MULTIPLEXED. The installation program is the same for all editions. You can download current version from here:
Download Multiecuscan 1.9
?
זה מה שיש גם לי על המחשב אבל כשאני מתחבר למחשב הרכב אני רואה את המסך הבא אבל נחסם ע"י הודעה שדרוש לזה גרסא מלאה ואז נזרק החוצה.
ניסיתי היום להתחבר למחשב הרכב אצלי , פונטו ספייס 8 שסתומים באמצעות כבלkkl וגירסת תוכנה מלאה
משום מה לאחר כ 20 -30 שניות מתקבלת הודעה בתוכנה שאין תגובה ממחשב הרכב ולכן לא ניתן להתחבר
יש למישהו רעיון למה ?
עריכה : ניסיתי שוב והמתג שעל הכבל לא היה שמאלה עד הסוף
כן הצלחתי להתחבר , אך עולה תקלה בחיבור שאומרת invalid iso ...
וזאת למרות שהחיבור הצליח , מישהו יכול לעזור ?
( דרך אגב ביצעתי בדיקת מאווררים בשתי המהירויות לצורך נסיון - עבר בהצלחה )
gibson9655
19-04-14, 01:58
טוב ממשיכים.
אלי הסתכלתי יש לך פונטו SX , עשיתי ניסוי ואני יכול להתחבר למחשב של 8 שסתומים באוטו שלי.
מיד אחרי זה התוכנה צועקת שהמחשב לא תואם אבל עדיין עולה ואפשר להכנס ולעבוד. רק שהתוצאות לא נכונות - המיפויים מן הסתם לא נכונים.
מסתבר שבגרסא החינמית הבחור שפיתח את התוכנה חסם את האפשרות להתחבר למחשבים של 16 שסתומים. זה נכון לדור ראשון והלאה, אתה מוזמן לנסות אפילו על הרכב שלך - החסימה היא לפני שהתוכנה מזהה אם הבקשה תואמת למחשב הרכב או לא.
טוב מהשלב הזה הבנתי שאין ברירה ועכשיו והגרסא המלאה עובדת אצלי עכשיו.
מחר אבדוק אותה על הרכב - אני כבר רוצה לראות אם המתח על החיישן חמצן מתקבל הגיוני או שעדיין ערכים מוזרים.
עידן, האם שכחת לשאול בפורום את מה שדיברנו ?.
טוב אז אני אשאל. לא הצלחנו בשום מצב להתחבר לסכנר שבתמונה.
האם יש מצב שהבלוטוט שמתחבר למחשב הנייד חלש מידי ?. אני לא מדבר על תקול.
שכחנו לרשום את הק"מ. שלח לי את מס' הק"מ שיש ברכב שלך, כדי שאסדר לך אישור ברקסים לטסט.
דוד.
אה כן,
כשניסינו להתחבר עם התקן הבלוטוט, המחשב זיהה אותו.
כשבאנו להוסיף את ההתקן הכל עבר בהצלחה עד שהוא רשם מומלץ להכניס מפתח, כלומר קוד על מנת שלא יוכלו לגשת להתקן אחרים.
זה לא היה חובה והיה אפשר לבחור באפשרות "אל תשתמש במפתח עבורי"
בקיצור גם זה עבר בהצלחה והוא זיהה את ההתקן.
לאחר כמה דקות הקפיץ הודעה במחשב "כדי להשתמש בהתקן זה צריך מפתח" והמחשב כאילו הוציא את ההתקן החוצה מהחומרה.
ההתקן לא הגיע עם קוד, ניסיתי לשים קוד שאני מגדיר ולהשתמש בו כשההודעה קופצת אך גם זה לא עזר.
אני חושד שזה משהו עם הוינדוס XP או זה שהמחשב לא מגיע עם בלוטוט מובנה.
תנסו עם סמארטפון בעזרת האפליקצייה Torque (https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque) ,
אומנם הסקנר שלי שונה אבל עבד כמו שצריך, בדוק יש ברשת משהו חינמי ואצלי זרוק איפשהו הדיסק עם האפליקציה.
gibson9655
19-04-14, 16:42
multiecuscan המלאה מראה אותן תוצאות בדיוק כמו fiatecuscan המלאה.
אין הרבה חדש תחת השמש, דוד בפעם הבאה שתשבו על הרכב אפשר לנסות עם multiecuscan המלאה היא אמורה להיות יותר יציבה אבל זה דורש קצת עבודה עם סיכון תיאורטי קל למחשב הנייד.
תנסו עם סמארטפון בעזרת האפליקצייה Torque (https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque) ,
אומנם הסקנר שלי שונה אבל עבד כמו שצריך, בדוק יש ברשת משהו חינמי ואצלי זרוק איפשהו הדיסק עם האפליקציה.
ניסינו עם המתאם שיש לdavidmzr אבל זה לא עובד התוכנה לא מצליחה ליצור קשר עם מחשב הרכב ניסינו בחינמית שם רק היה קשר חלקי ולא ניתן לראות תקלות ובגירסה המלאה אין קשר מלא
בשני המקרים אין אפשרות לקרוא תקלות
אתה יכול להעלות תמונה וגם קישור לebay של המתאם שיש לך
ואולי הטלפון שהישתמשנו לא הכי מתאים הישתמשנו בגלאקסי W
עשיתם PAIRING בין הסלולרי לסקנר?
(זה חיבור קבוע עושים את זה דרך המכשיר)
http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=127473&postcount=35
http://www.ebay.com/itm/Mini-OBD2-ELM327-V1-5-Bluetooth-Car-Diagnostic-Scanner-Android-Torque-Auto-Scan-/390654646620?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5af4d4d95c
קראתי את רוב הפוסטים ולא הצלחתי להבין את הבעיה.
בכל מקרה יש לי סט כבלים לחיבור למחשב של הספייס, כולל המחברים לגישה לכריות אויר, abs וכו' שכן הם פשוט מקצרים את חלק מהפינים.
אומנם לא השתמשתי הרבה זמן, ותוכנה על המחשב כבר אין לי, אבל הכבלים עבדו על הרכב שלי, על עוד פונטו 16v של חבר מועדון ששאל, וכן על איזה איביזה שחבר של חבר רצה לקנות.
דוד אם כבלים זה מה שנחוץ לך, ברור שאתה מוזמן להשאיל בכיף.
קראתי את רוב הפוסטים ולא הצלחתי להבין את הבעיה.
בכל מקרה יש לי סט כבלים לחיבור למחשב של הספייס, כולל המחברים לגישה לכריות אויר, abs וכו' שכן הם פשוט מקצרים את חלק מהפינים.
אומנם לא השתמשתי הרבה זמן, ותוכנה על המחשב כבר אין לי, אבל הכבלים עבדו על הרכב שלי, על עוד פונטו 16v של חבר מועדון ששאל, וכן על איזה איביזה שחבר של חבר רצה לקנות.
דוד אם כבלים זה מה שנחוץ לך, ברור שאתה מוזמן להשאיל בכיף.
הכבלים האלה בדיוק עזרו גם לי על ספייס 8v:D
דוד אם כבלים זה מה שנחוץ לך, ברור שאתה מוזמן להשאיל בכיף.
אכן אני מעוניין להשאיל אותם, כדי לנסות ולאחר מכן להזמין אותם באיביי.
אתמול בשבת היה אצלי yair791 במשך 6 שעות עם אישתו התותחית. ניסו בכול הזמן הנ"ל לבצע הורדות וחיבורים ולא הצלחנו להגיע להשגים משמעותיים. אני לא מגזים, 6 שעות של עבודה קשה.
לא הצליחו להתחבר עם הבלוטוט. הורידו גם תוכנה בתשלום לנייד שלי ולא עזר.
חשדנו במחשב הנייד שלי ובדוגל, ניסנו גם עם המחשב של אישתו ולא עזר.
עם ה-vag התחברנו לספייס ולדור ראשון אבל לא הצלחנו להגיע ל-ABS ולהגה החשמלי.
מאחר שעבודה רבה לא צלחה, יאיר ואישתו קיבלו רק שקית שסק. :)
שלח לי בבקשה את מס' הנייד שלך ואת הכתובת. אולי אשלח את ארז שיביא את זה עוד היום.
תודה רבה.
דוד.
יאיר, אלה בתמונה הכבלים שהשאלתי מערן.
אמר לי שאפשר להתחבר איתם ל-abs, להגה החשמלי, ולעוד משהו שלא זכר למה.
הכבלים עם צבעים שונים. ה-VAG לא דומה לשלנו. עוד אמר שאין לו את התוכנה, אני מאמין שאישתך תסתדר עם זה.
תבוא מחר מוקדם לפני הבלגן של ארוחת צהריים. אם לא תצליח גם הפעם לתפעל את זה ב-100%, לא תקבל על האש. :)
את הכבלים ערן הזמין מאנגליה. זה לא זבל סיני. אם יצליח, נזמין כבר מחר את הסט. הוא שלח לי גם קישור למוכר.
דוד.
מחר נבוא מוקדם ככל שניתן אני ב8 הולך לראות רכב בעיר בשביל אח שלי ואחרי זה אני ושני נבוא
יש מצב שנצליח מחר כי שני הצליחה לתקן לי את הבעיה שהיתה לי עם הפורום שהוא לא עבד לי במחשב אלה רק בטלפון
בקיצור אולי ההצלחה של היום תימשך גם מחר :)
היום הצלחנו להיתחבר למחשב כריות אוויר למחשב רכב ולמחשב ABS בעזרת הכבלים של ערן (הישתמשנו בכבל האדום והירוק וכבל USB )
לצערנו לא הצלחנו להיתחבר למחשב הגה
הישתמשנו בתוכנת fiat ecu scan
יש למישהוא נסיון בהיתחברות למחשב הגה ועם איזה תוכנה ומתאם וזה כבר יום שלישי ברציפות שאנחנו שוברים את הראש השלב הבא הוא לישבור משהוא אחר ולא את הראש:)
ערן חיפשתי באתר של היצרן של הכבלים ולא מצאתי איך להיתחבר
ערן אתה הצלחת להיתחבר להגה?
יאיר שכחת לכתוב שגם לחיישן החמצן לא הצלחנו להיתחבר.
דוד.
gibson9655
21-04-14, 22:47
לפי מה שרשום באתר
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
נראה שאתם לא יכולים להתחבר עם כבל VAG למחשב הגה כוח
רק עם כבל ELM327 תוכלו, לא צריך מתאם בשביל זה כן צריך כבל בלי נגד טרמינציה מניסיון.
מה ז"א לא הצלחתם להתחבר לחיישן חמצן ? נכנסתם לרובליקה של הפרטרים ו.. ?
Fiat
Punto '03
1.2 16V Bosch Motronic ME7.3H4 EOBD Injection |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT| KLELMOBDKey
Bosch Motronic ME7.3H4 EOBD Injection (Outside EU) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT| KLELMOBDKey
FUJI SG-CVT Automatic Gearbox |INFO|DTC|DTC EX|PRM| KLELMOBDKey
Bosch ABS 8 |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT| KL 1ELM 1OBDKey 1 A1
Bosch ABS 8 VDC |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KL 1ELM 1OBDKey 1 A1
TRW MY97 Airbag (2F-2L-I) |INFO|DTC|PRM| KL 3OBDKey 3 A2
TRW MY97 Airbag (2F-I) |INFO|DTC|PRM| KL 3OBDKey 3 A2
TRW MY99 Airbag (2F-2L-2T-I) |INFO|DTC|PRM|ACT| KL 3OBDKey 3 A2
TRW MY99 Airbag (2F-2T-I) |INFO|DTC|PRM|ACT| KL 3OBDKey 3 A2
Delphi Electric Steering |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELMOBDKey
Service Interval Reset (Base) |INFO|ADJ| ELMOBDKey
Service Interval Reset (Comfort) |INFO|ADJ| ELMOBDKey
Instrument Panel Marelli (Base) |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELMOBDKey
Instrument Panel Marelli (Comfort) |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELMOBDKey
Body Computer Delphi/Marelli |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELMOBDKey
Body Computer Marelli MY03 |INFO|DTC| ELMOBDKey
CAN Info |INFO| ELMOBDKey
CAN Info |INFO| ELMOBDKey
CAN Setup / PROXI Alignment Procedure |INFO|ADJ| ELMOBDKey
CAN Setup / PROXI Alignment Procedure |INFO|ADJ| ELMOBDKey
Denso climate control (Dual zone) |INFO|DTC| ELMOBDKey
זה כבר יום שלישי ברציפות שאנחנו שוברים את הראש השלב הבא הוא לישבור משהוא אחר ולא את הראש:)
לא, לא צריך לישבור כלום. מה שצריך זה, חברים תותחים כמו chesh.
שלושה ימים של בילבולים וטלפונים לחבריי הפורום לא הועילו.
הבחור פתר את הבעיה בצורה פשוטה ביותר. עכשיו לא צריך מתאמים "ושאר ירקות".אפשר להיכנס גם להגה החשמלי, לחיישן החמצן ולכול השאר.
gibson9655, לא צריך לנתק שום נגד.
ירדה לי אבן מהלב. תודה לעידן אתה אלוף.
דוד.
מסתבר שהאוכל של בלה עושה קסמים, ישר אחרי הארוחה הבעיה נפתרה.
היה צריך לבחור במצב סימולציה על מחשב ההגה ולא להתחבר אליו ישירות.
גם למחשב הרכב הכללי ניתן להיכנס עם אותו כבל (ELM327) מה שפירקנו יאיר, לא היה צריך לנתק שום נגד.
התוכנה היא Multiecuscan, משום מה ב Fiatecuscan ניתן להיכנס רק עם כבל VAG למחשב הרכב.
בקיצור סתם בלבולי מוח, העיקר הכל עובד עכשיו ודוד יתחיל לקחת תמלוגים עכשיו על התחברות למחשב :lol:
אשמח אם תוכל לפרט את אופן ההתחברות למחשב ההגה, באמצעות איזה כבל, איזה תוכנה וכל פרט רלוונטי.
תודה
יש להשתמש בתוכנה MultiECUscan ולא FiatECUscan
אפשר גם להוריד את החינמית מכאן
http://www.multiecuscan.net
צריך לחבר כבל ELM327 בלי מתאמים, לבחור את דגם הרכב, ובצד שמאל Electric Steering Wheel ואז ללחוץ על Simulate, לא על Connect.
ואתה בפנים.
עם אותו כבל אפשר להתחבר גם למחשב הרכב (Engine).
משום מה עם התוכנה FiatECUscan הוא לא עובד.
אבל Simulate זה סימולציה..., אין כל קשר בין הנתונים שאתה מקבל ב Simulate לבין הנתונים בפועל. בכל רכב שתבחר אתה תקבל את אותם ערכים, זה מעין הדגמת התחברות למחשב.
אני לא בטוח במאה אחוזים למה שאמרתי אבל ממליץ לך לבדוק את זה.
gibson9655
22-04-14, 19:19
מצב סימולציה רק מסמלץ את האפשרויות ואת יכולות התוכנה, זה לא מצב אמיתי.
דוד לגבי הנגד - בכבלים הסינים קשה לי להאמין שתצליח להתחבר למחשב ההגה בלי ניתוקים מבלי להוריד נגד אלא אם היצרנים הסינים כבר הורידו אותו בכבלים האחרונים.
בכל מקרה פעם קודמת ממה שאני זוכר לא הצלחתם להתחבר לכלום עם כבל ELM327, תבדקו שוב אם אתם יכולים להתחבר לפחות למחשב הרכב כי אז זה חדשות לעומת מה שאני זוכר.
אז כנראה הגענו לנקודת ההתחלה אם כך המצב, למרות שעכשיו הוא מתחבר למחשב הרכב עם הכבל ELM327.
דוד כשיהיה לך זמן תנסה להתחבר עוד פעם להגה מבלי להתחבר לרכב.
כלומר רק להפעיל את התוכנה במחשב ללחוץ על Simulate ולראות מה קורה.
gibson9655
22-04-14, 19:30
עידן - כשלוחצים על simulate לא מתחברים לכלום
המחשב יכול להיות מנותק בשירותים ואתה תראה מצב כאילו מחובר - זה רק נועד להדגים את התוכנה ויכול גם לתת למפעיל מושג על איך הפרמטרים נראים באופן תאורטי.
אין משמעות למצב הזה, צריך להשתמש רק במצב connect כדי להתחבר לאחד מהמחשבי רכב (ראשי, הגה , כריות אוויר או ABS)
.
דוד כשיהיה לך זמן תנסה להתחבר עוד פעם להגה מבלי להתחבר לרכב.
אני רק יכול להוסיף, שביקשת לי לסובב את ההגה לצדדים, ואמרת שיש תגובה בתוכנה.
האם זה אומר משהו ?.
דוד.
לא חושב
כי כשבדקתי את מצב ה CITY הוא רשם שהוא מופעל, והוא לא היה מופעל.
אני חושב שבאמת הבעיה בכבל. הגעתי למוצר הזה ב ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/MULTI-ECU-SCAN-Fiat-Alfa-Lancia-compatible-diagnostic-ECU-ELM-327-OBD2-interface-/281301225419?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item417edc0fcb
ונאמר שם שהכבל עבר שדרוג מבחינת הנגד והוא אמור לעבוד עם התוכנה.
המוכר רשם בלינק שהבעיה מוכרת עם כבלים סיניים וצריך לנתק שם נגד:
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?=5&t=1493
הבעיה שהבורד שונה אצל כל אחד ולך תמצא איזה נגד צריך להוציא. כנראה שבאמת צריך לרכוש כבל איכותי יותר ולבדוק.
למרות מה שנאמר שם, לא מוזכר כלום על מערכת ההגה.
מדובר על נגד שעושה בעיות רק עם CAN BUS. כלומר Body Computer, Dashboard, Service Reset.
זאת אומרת שלא אמור להיות בעיה להתחבר למערכת ההגה, יש פה מישהו שהתחבר לו להגה?
דוד יש לך עדין את התמונה של הלוח של מה שפירקנו?
אם כן תעלה אותה לכאן, אני אכתוב שאלה בפורום האנגלי שם ויגידו לי בדיוק מה לנתק.
תשלח פה גם את הקישור שממנו קנית את המוצר ב ebay
http://www.ebay.com/itm/400465763167?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648
פתחתי וצילמתי שוב.
אני צריך תמונה גדולה יותר של הלוח
מצאתי תמונה מהמייל שלי ששלחנו לעופר
http://i57.tinypic.com/kswvt.jpg
אם אתה יכול לצלם בזום את החלק האחורי זה יהיה טוב,
אתה צריך להגדיר במצלמה מצב סופר פרח, לא הפרח הרגיל אלא מתחתיו.. מקווה שתסתדר
אם לא אני ארשום בכל זאת עם התמונה הזאת.
את שתי התמונות צילמתי באייקון שמתחת לפרח.
אנסה שוב.
הנה:
gibson9655
22-04-14, 21:14
תשמעו יכול להיות שהכל בסדר אבל משהו מפריע לי בעין -
מה זה הבור הזה בקצה השמאלי של הנגד מתחת לג'וק AMS1117 ?
התשובה שקיבלתי מפורום התוכנה MultiECUscan:
This interface we had already several times here
Remove the red marked Resistor and you would have to also be able to read your steering control.
הם נתקלו בצ'יפ הזה כבר בעבר.
הוא סימן כאן איזה נגד עליך להסיר דוד:
http://i62.tinypic.com/2dqcxv.jpg
מסומן באדום.
מחכים לעדכון... אולי מחר אקפוץ אליך אחרי הטסט אם לא תסתדר
אין לי בעיה להסיר את הנגד המסומן. אבל אחכה לך שתחזיק לי את הלוח.
אחכה לך מחר. בהצלחה בטסט.
תודה דוד.
אין מצב שהכשילו אותך על כיוון פרונט. הכוונה לכיוון גלגלים.
בוא אלי ואני אכוון לך את זה.
דוד.
פתרנו את הבעיה ע"י הוצאת הנגד.
עכשיו אפשר להיכנס למחשב ההגה, דשבורד, שינוי ק"מ ועוד שלל שטויות נוספות.
ברגע שהוצאנו את הנגד אי אפשר להיכנס למחשב המנוע וצריך להחליף את הכבל ל VAG.
gibson9655
23-04-14, 17:51
מזל טוב
אני חושב שגם לפני הוצאת הנגד לא הצלחתם להתחבר עם הכבל הזה למחשב הרכב
הצלחנו אבל עכשיו לא
לא נורא, דוד יחליף ל VAG כשיצטרך להתחבר למחשב ול ELM כשירצה להתחבר להגה
לפחות הסתיימה הסגה הזאת עכשיו וגם עברתי טסט לבסוף ^^
gibson9655
23-04-14, 18:05
אני אגיד לך מה
כשמסתכלים על המפרט של ELM רואים שהנגד הסיני מחובר בין + ל - (הדקים 6 ו14) של ה CAN BUS במקום בין - לאדמה.
שזה למעשה חיבור שמנמיך את ה1 לוגי ומגביה את ה0. אין שום היגיון בחיבור כזה וקשה לי להאמין שהוא הועיל לכם לפני.
ד"א ה CAN-BUS זה שני הדקים שעליהם עובר כל המידע.
עושה רושם הכבל הזה דפוק ואני מקווה שלא יהיה לכם בעיות יציבות איתו בהמשך. כדאי לנסות להעלות כמה פרמטרים על גרף ולראות אם הוא מחזיק כמה דקות ולא בורח החוצה מהתוכנה.
חיברתי עכשיו שוב את הסכנר. העלתי גרף עזבתי אותו במשך רבע שעה, ולא ברח החוצה מהתוכנה.
עידן, אין דבר כזה שהבעיה נגמרה. לא הצלחנו בשום מצב להיכנס לחיישן החמצן. למרות שאני יכול לבדוק אותו ידנית, רציתי שיעלה גם בתוכנה.
gibson9655, איך בדיוק אתה ניכנס לחיישן ובאיזה כבל ?.
לגבי הזיהום שעליו נכשלת בטסט. קשה לי להאמין שההלחמה הקטנה שעשינו בסוף האגזוז, גרמה לזיהום. חור וסחיבת אוויר מסעפת פליטה לפני חיישן החמצן או הממיר, כן יראה בטסט שיש זיהום.
אחרי שנסעת הייתי מודאג מהזיהום. וכבר התחלתי לתכנן איך לפתור את זה.
שמח שניגמר.
דוד.
gibson9655, דוד מתכוון ברגע שאנחנו מנתקים את הקונקטור לחיישן חמצן הוא לא מקפיץ תקלה.
רק כשאשר אנחנו משחקים או מנתקים קונקטורים של חיישנים שקשורים להזרקה.
בבדיקות בתוכנה, לא בפרמטרים, הוא בודק את הלמבדה ועוד ערכים ורושם "OK". אני חושב שהוא בודק רק את הריליי או אם יש חיבור חשמלי.
דוד תיכנס רגע למחשב הרכב עם הכבל VAG
תיכנס ללשונית PARAMETERS
תסמן Lambda 1 Signal pre cat
תיכנס ל GRAPH
תחלץ START
אתה אמור לראות משהו כזה:
http://i59.tinypic.com/2mgv9e8.jpg
מישהו רשם באיזה פורום שהטווח התקין לחיישן חמצן הוא בין 0.1 ל 0.9 וולט.
כמה מראה אצלך כשהחיישן מחובר ומנותק?
טוב אני מחבר שוב עכשיו ואעדכן.
דוד.
אני מעוניין לקנות כבל ELM327 , יש למישהו המלצה לקישור באיבי , אני רואה שיש הרבה סוגים שונים.
כמו כן מה עדיף חיבור USB או בולוטוס?
gibson9655
23-04-14, 22:08
את התוצאות על החיישן חמצן פירטתי בשרשור על דיאגנוסטיקה שהסתיים בלי הרבה מסקנות חוץ מזה שהתוצאות בשלוש מכוניות יצאו דומות (שתיים תקינות ומאד חסכוניות ושלי שצורכת דלק רב)
בכולן יצא :
After-cat sensor signal: 0.659 v
Lambda sensor 1 integrator: 0.51445
throttle opening: 4.65%
throttle learn results: correct
lambda 1 heater pre-cat: active
lambda 1 status post-cat: active
lambda sensor 1 status (pre-cat): closed loop
lambda sensor 1 status (post-cat): closed loop
האיטגרטור והממתח לא תואמים לתאוריה , אבל כן תואמים בין המכוניות.
לסיכום - אני לא מאמין לתוכנה.
עוד דבר ששמתי לב - התחברתי עם התוכנה כשהיא מצביעה פונטו 03 ומנוע 8 שסתומים לרכב שלי (בעל 16 שסתומים) וקיבלתי תוצאות דומות למה שאתה (עידן) שמת, בין 0.9 וולט ל 1 וולט.
אלי - אין לי המלצה , דוד הזמין כבל כמו שלי חיצונית אבל התוכן שלו שונה לגמרי.
מה שאני כן יכול להגיד בדיעבד זה שבאתר של multiecuscan הם ממליצים שם על כבלים אז אולי כדאי לשלם יותר ולהצמד להמלצות שלהם.
למה בחרת After-cat sensor signal?
יש חיישן בספייס אחרי הממיר?
ה 8 שסתומים אצל דוד שראיתי היה לה רק 1. קראתי שאם המתח בין 0.9 ל 1 וולט אז החיישן מתפקד באופן תקין.
אנחנו רוצים לבדוק מה קורה כשמנתקים את הקונקטור שלו, כשניתקנו לא קפצה שום תקלה.
מעניין אותי אם אנחנו מנתקים אותו, האם זה יראה בגרף שה Pre-cat לא מקבל מתח בכלל ונשאר על 0V בתיאוריה
תוכל בבקשה להפנות אותי להמלצות..
אני לא מתכוון לקרוא 113 עמודים
gibson9655
24-04-14, 16:48
עידן - אם אתה מנתק את החיישן תמופה לך תקלה,תבדוק.
לא סגור על הממתח אבל הגיוני שיהיה 0.
הסיבה שלקחתי את החיישן אחרי הממיר כי רק ההממתח שלו נמצא בפרמטרים של פונטו 16 שסתומים.
(יש שני חיישנים אחד לפני ממיר אחד אחרי ממיר ב16 שסתומים)
אלי - כולה 113 עמודים. נראה לך ?! זה נמצא בעמוד how to use
http://www.multiecuscan.net/HowToUse.aspx
כבר בדקנו.
כאשר ניתקנו את החיישן, ראינו קו ישר שלא זז(מת), היו מדי פעם קפיצות. אבל הקו היה במגמת מישור.
הנענו את הרכב וקפצה תקלה בלשונית errors.
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.