התחבר

View Full Version : מד חום עולה בפקק ( פונטו ספייס 98 sx75


mosh7700
10-04-14, 03:20
עם 65 אלף קילומטר
הוחלף מים וטרמוסטט בטיפול אחרון לא בגלל בעיה מסויימת. המים הם מקוריים של פיאט. והטרמוסטט לא זכור לי,
כשאני עומד בפקק המד חום עולה כמעט לשלושת רבעי ואז הוונטה נכנסת לפעולה והמד יורד לחצי ופחות מהחצי. ובזמן נסיעה המד חום יציב על הרבע. אני לא מאבד מים .
תודה לעוזרים.

yair791
10-04-14, 07:15
כמה אפשריות כי אני לא זוכר איך זה הולך בפונטו דור ראשון
יוניט מאורר
נגד מהירות
מחשב
חישן חום מנוע

matansab
10-04-14, 09:18
עושה רושם שיש קשר בין החום לסל"ד. לכן יש להוסיף גם את משאבת המים לרשימת החשודים.
תבדוק אם בלחיצה על הגז החום יורד. אם כן: משאבת מים תקולה.

יוניט מאוורר גם חשוד עיקרי לדעתי.

רפי לין
10-04-14, 09:24
בפיאט פונטו "ספייס" אין יוניט רדיאטור ומאורר הרדיאטור מופעל בשתי מהירויות (איטית ומהירה) ע"י מחשב ניהול המנוע לפי חום המנוע ו/או לחץ גז המזגן (כשהוא פועל).
החשד הראשוני שלי הוא שהמהירות הראשונה (האיטית) של מאורר הרדיאטור אינה פועלת (לרוב בגלל נגד מאורר שרוף אן חיבור אליו).
במקרה כזה משב הרוח בנסיעה מספיק כדי לקרר את הרדיאטור ובזמן עמידה, כשאין משב רוח, חום המנוע עולה גבוה מדי עד שמאורר הרדיאטור פועל רק במהירות השניה (המהירה).
בברכה - רפי לין

matansab
10-04-14, 09:30
לפותח השרשור יש פונטו דור ראשון, ולא ספייס.
הוא אומנם כתב ספייס אבל ציין שהיא שנת 98

mosh7700
10-04-14, 10:52
אז לפי מה שאני מבין
1)משאבת מים
2)יוניט מאוורר ? מה זה אומר?
3)נגד שרוף
4)האם יש עוד משהו לבדוק?

רפי לין
10-04-14, 11:18
בפונטו דור ראשון בשנת 1998 היו חלק מהמכוניות שבהן היה עדיין יוניט רדיאטור להפעלת המאורר הרדיאטור והיו חלק מהמכוניות ללא יוניט וההפעלת מאורר הרדיאטור מתבצעת, כפי שכתבתי קודם, ע"י מחשב ניהול המנוע.
בברכה - רפי לין