Mozes
29-03-14, 20:09
סופסוף התפנה לי קצת זמן ואפשר לכתוב את המדריך הזה. מקווה שזה יעזור לכולם. תהנו.
הקדמה (למי שלא מכיר את הבעיה בהתאמת לדים בפיאט פונטו):
בפיאט יש מחשב קטן ונחמד שדואג לנטר את צריכת החשמל בכל הנורות ברכב, החל מהנורות הראשיות ועד הנורות הקטנות שבתוך הרכב. ככה כאשר נורה נשרפה, מקבלים על זה התראה בלוח המכוונים בצורה של נורת התראה ובמחשב הרכב אפילו כתוב איזה נורה צריך לבדוק. אז מה הבעיה?
נורת לד צורכת חשמל ברמה אפסית. ממש אפסית. כאשר מחליפים נורה רגילה לנורת לד, הרכב רואה שיש צריכת חשמל מזערית וחושב שנשרפה נורה, ואז כמובן שהוא מתריע על כך עם נורת התקלה המדוברת. אז איך פותרים את זה? בדיוק בשביל זה המדריך הזה.
אפשר לרכוש נורות לד שנקראות Error Free Canbus, אבל, מניסיון, זה לא תמיד עובד. קניתי כמה כאלה ואף אחת מהן לא הצליחה לגרום לנורת התקלה להיעלם. כרגע אני ממתין לעוד זוג נורות כאלה, ויש לי תקוות גבוהות לגביהן שהם אכן יהיו Error Free, אבל עד שלא אמצא אותן באמת, נצטרך להתאים נגד ש"יעבוד" על מחשב הרכב ויגרום לו לחשוב שיש שם נורה רגילה.
לעניינינו.
רוכשים נגד (Load Resistor) מאיביי. אני רכשתי את אלה (http://www.ebay.com/itm/2-Pieces-T10-Error-Free-Adapters-Kit-2825-W5W-168-194-LED-Decoder-/110999961184?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19d81cfe60&vxp=mtr).
פותחים מכסה מנוע, ומורידים את הגומי שמכסה את החלק האחורי של הפנס. בכוונה עשיתי את זה על הפנס הימני, יש שם גישה הרבה יותר נוחה. בפנס השאמלי כמעט ובלתי ניתן לגשת לפנס בגלל המצבר וקופסת פיוזים.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_215025.jpg
יתגלה לנו המראה הבא. החלק המסומן בעיגול זה נורת החנייה. לוחצים על שני הקליפסים ומוציאים את זה.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_215209.jpg
ככה זה נראה (אני כבר הרכבתי את הלד בלי הנגד ופשוט נסעתי עם נורת התקלה כמה ימים עד שהגיעו הנגדים).
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_220224.jpg
קודם כל בודקים שהנגד עובד כמו שצריך. מחברים אותו לבית הנורה, מחברים את הלד לנגד, ומדליקים אורות. עובד. הלד מאיר ואין נורת תקלה (בודקים בלוח המכוונים כמובן).
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_220550.jpg
אז למה בעצם צריך מדריך להרכבה של זה? פשוט מאוד. בית הנורה המקורי (צבע לבן) מגיע עם שני קליפסים נחמדים שכשדוחפים אותם לתוף הפנס הם נתפסים והנורה לא זזה מהמקום. בית הנורה שבא עם הנגד (צבע שחור) בא בלי זה. אז אם פשוט נרכיב את הלד על הנגד וננסה לדחוף את זה לפנס, זה לא ייתפס. מה צריך לעשות? להחליף בין בתי הנורות. את המקורי של פיאט להרכיב על הנגד, ואת זה שבא עם הנגד להרכיב לחוטים המקוריים. איך עושים את זה? בדיוק בשביל זה אני פה.
צריך להוציא את החוטים מבתי הנורה, ופשוט להחליף ביניהם. בבית הנורה המקורי של פיאט זה קל מאוד. שני קליפסים קטנים תופסים את החוטים במקומם בתוך בית הנורה, לוחצים עליהם עם מברג קטן והם יוצאים מיד החוצה. אלה הקליפסים.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_221508.jpg
בבית הנורה שבא עם הנגד, אין קליפסים כאלה, ולקח לי כמה דקות להבין איך משחררים אותם. לוקחים מברג קטן, דוחפים אותו פנימה, אבל ממש פנימה ונותנים משיכה קלה של החוטים. אם זה עדיין לא יוצא, תנו הטייה קטנה עם המברג ומשיכה טיפה חזקה יותר בחוטים. בסוף זה ייצא.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_222923.jpg
עכשיו כשהוטים בחוץ ובתי הנורה חופשיים, אפשר לבצע את ההחלפה.
קודם כל צריך לעשות התאמה אחת קטנה לחוטים של הנגד, אני מדבר על החוטים שכרגע חשפנו אחרי שהוצאנו את בית הנורה השחור. יש את הקליפסים שתפקידם לתפוס את החוט בתוך בית הנורה, ואם ננסה סתם ככה להכניס אותם לבית הנורה הלבן, נראה שזה לא נתפס טוב. מה שצריך זה לקצר בקצת את הקליפסים האלה עם קאטר. ממש קצת.
אלה הקליפסים שצריך לקצר קצת. בתמונה הם כבר אחרי הקיצור. ביצעתי את זה עם קאטר.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_224430.jpg
אחרי שעשינו את זה אפשר לדחוף את החוטים שיוצאים מהנגד, לתוך בית הנורה הלבן עד שמרגישים שהם נתפסים. ככה הנגד צריך להיראות.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_225528.jpg
את החוטים המקוריים שיוצאים מהפנס, דוחפים לתוך בית הנורה השחור (זה שהיה מחובר לנגד בתחילת התהליך).
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_225555.jpg
מחברים את הנגד לבית הנורה כמו בתמונה.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_225705.jpg
ועכשיו בגלל שיש לנו קליפסים שנתפסים כמו שצריך, אפשר פשוט לדחוף את זה בחזרה לפנס וזה ייתפס כמו שצריך.
את הנגד עצמו (הריבוע השחור הגדול) מומלץ להשאיר מחוץ לפנס עצמו. למה? כי הוא מתחמם מאוד והכל שם בפנים עשוי מפלסטיק וחבל שייגרם נזק. אז מה עושים?
זוכרים את הגומי שהורדנו בהתחלה? עושים לו בחלק התחתון שני חתכים קטנים.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_231114.jpg
מוציאים את הנגד החוצה, והחוטים שלו עוברים כמו שרואים בתמונה.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_231251.jpg
ככה זה נראה אחרי הכל.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_231244.jpg
זה הכל חברים. אני נוסע ככה כבר כמה שבועות, הכל עובד כמו שצריך.
כרגע מחכה שיגיעו נורות חדשות שיכול להיות שיעשו את העבודה גם בלי הנגד הזה, אבל כאמור, עד שזה יקרה, אני נוסע ככה.
תרגישו חופשי לשאול שאלות. בהצלחה.
הקדמה (למי שלא מכיר את הבעיה בהתאמת לדים בפיאט פונטו):
בפיאט יש מחשב קטן ונחמד שדואג לנטר את צריכת החשמל בכל הנורות ברכב, החל מהנורות הראשיות ועד הנורות הקטנות שבתוך הרכב. ככה כאשר נורה נשרפה, מקבלים על זה התראה בלוח המכוונים בצורה של נורת התראה ובמחשב הרכב אפילו כתוב איזה נורה צריך לבדוק. אז מה הבעיה?
נורת לד צורכת חשמל ברמה אפסית. ממש אפסית. כאשר מחליפים נורה רגילה לנורת לד, הרכב רואה שיש צריכת חשמל מזערית וחושב שנשרפה נורה, ואז כמובן שהוא מתריע על כך עם נורת התקלה המדוברת. אז איך פותרים את זה? בדיוק בשביל זה המדריך הזה.
אפשר לרכוש נורות לד שנקראות Error Free Canbus, אבל, מניסיון, זה לא תמיד עובד. קניתי כמה כאלה ואף אחת מהן לא הצליחה לגרום לנורת התקלה להיעלם. כרגע אני ממתין לעוד זוג נורות כאלה, ויש לי תקוות גבוהות לגביהן שהם אכן יהיו Error Free, אבל עד שלא אמצא אותן באמת, נצטרך להתאים נגד ש"יעבוד" על מחשב הרכב ויגרום לו לחשוב שיש שם נורה רגילה.
לעניינינו.
רוכשים נגד (Load Resistor) מאיביי. אני רכשתי את אלה (http://www.ebay.com/itm/2-Pieces-T10-Error-Free-Adapters-Kit-2825-W5W-168-194-LED-Decoder-/110999961184?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19d81cfe60&vxp=mtr).
פותחים מכסה מנוע, ומורידים את הגומי שמכסה את החלק האחורי של הפנס. בכוונה עשיתי את זה על הפנס הימני, יש שם גישה הרבה יותר נוחה. בפנס השאמלי כמעט ובלתי ניתן לגשת לפנס בגלל המצבר וקופסת פיוזים.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_215025.jpg
יתגלה לנו המראה הבא. החלק המסומן בעיגול זה נורת החנייה. לוחצים על שני הקליפסים ומוציאים את זה.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_215209.jpg
ככה זה נראה (אני כבר הרכבתי את הלד בלי הנגד ופשוט נסעתי עם נורת התקלה כמה ימים עד שהגיעו הנגדים).
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_220224.jpg
קודם כל בודקים שהנגד עובד כמו שצריך. מחברים אותו לבית הנורה, מחברים את הלד לנגד, ומדליקים אורות. עובד. הלד מאיר ואין נורת תקלה (בודקים בלוח המכוונים כמובן).
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_220550.jpg
אז למה בעצם צריך מדריך להרכבה של זה? פשוט מאוד. בית הנורה המקורי (צבע לבן) מגיע עם שני קליפסים נחמדים שכשדוחפים אותם לתוף הפנס הם נתפסים והנורה לא זזה מהמקום. בית הנורה שבא עם הנגד (צבע שחור) בא בלי זה. אז אם פשוט נרכיב את הלד על הנגד וננסה לדחוף את זה לפנס, זה לא ייתפס. מה צריך לעשות? להחליף בין בתי הנורות. את המקורי של פיאט להרכיב על הנגד, ואת זה שבא עם הנגד להרכיב לחוטים המקוריים. איך עושים את זה? בדיוק בשביל זה אני פה.
צריך להוציא את החוטים מבתי הנורה, ופשוט להחליף ביניהם. בבית הנורה המקורי של פיאט זה קל מאוד. שני קליפסים קטנים תופסים את החוטים במקומם בתוך בית הנורה, לוחצים עליהם עם מברג קטן והם יוצאים מיד החוצה. אלה הקליפסים.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_221508.jpg
בבית הנורה שבא עם הנגד, אין קליפסים כאלה, ולקח לי כמה דקות להבין איך משחררים אותם. לוקחים מברג קטן, דוחפים אותו פנימה, אבל ממש פנימה ונותנים משיכה קלה של החוטים. אם זה עדיין לא יוצא, תנו הטייה קטנה עם המברג ומשיכה טיפה חזקה יותר בחוטים. בסוף זה ייצא.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_222923.jpg
עכשיו כשהוטים בחוץ ובתי הנורה חופשיים, אפשר לבצע את ההחלפה.
קודם כל צריך לעשות התאמה אחת קטנה לחוטים של הנגד, אני מדבר על החוטים שכרגע חשפנו אחרי שהוצאנו את בית הנורה השחור. יש את הקליפסים שתפקידם לתפוס את החוט בתוך בית הנורה, ואם ננסה סתם ככה להכניס אותם לבית הנורה הלבן, נראה שזה לא נתפס טוב. מה שצריך זה לקצר בקצת את הקליפסים האלה עם קאטר. ממש קצת.
אלה הקליפסים שצריך לקצר קצת. בתמונה הם כבר אחרי הקיצור. ביצעתי את זה עם קאטר.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_224430.jpg
אחרי שעשינו את זה אפשר לדחוף את החוטים שיוצאים מהנגד, לתוך בית הנורה הלבן עד שמרגישים שהם נתפסים. ככה הנגד צריך להיראות.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_225528.jpg
את החוטים המקוריים שיוצאים מהפנס, דוחפים לתוך בית הנורה השחור (זה שהיה מחובר לנגד בתחילת התהליך).
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_225555.jpg
מחברים את הנגד לבית הנורה כמו בתמונה.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_225705.jpg
ועכשיו בגלל שיש לנו קליפסים שנתפסים כמו שצריך, אפשר פשוט לדחוף את זה בחזרה לפנס וזה ייתפס כמו שצריך.
את הנגד עצמו (הריבוע השחור הגדול) מומלץ להשאיר מחוץ לפנס עצמו. למה? כי הוא מתחמם מאוד והכל שם בפנים עשוי מפלסטיק וחבל שייגרם נזק. אז מה עושים?
זוכרים את הגומי שהורדנו בהתחלה? עושים לו בחלק התחתון שני חתכים קטנים.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_231114.jpg
מוציאים את הנגד החוצה, והחוטים שלו עוברים כמו שרואים בתמונה.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_231251.jpg
ככה זה נראה אחרי הכל.
http://img.photobucket.com/albums/v612/GhostBuster/Punto%20LEDs%20Load%20Resistors/20140310_231244.jpg
זה הכל חברים. אני נוסע ככה כבר כמה שבועות, הכל עובד כמו שצריך.
כרגע מחכה שיגיעו נורות חדשות שיכול להיות שיעשו את העבודה גם בלי הנגד הזה, אבל כאמור, עד שזה יקרה, אני נוסע ככה.
תרגישו חופשי לשאול שאלות. בהצלחה.