PDA

View Full Version : HGT 2002 נקישות שסתומים אחרי מעבר לקסטרול 5W40 FST


salnasmobile
01-03-14, 23:56
שלום
ברשותי פיאט פונטו HGT 2002 ואחרי החלפת שמן מנוע לקסטרול 5W40 EDGE FST נהיה החמרה ברעש נקישות שסתומים במאמץ גבוהה.

ברכב מורכב כעת פלטר שמן תחליפי "סיני" האם זה יכול להיות קשור?
היבנתי שהשמן מנוע סלניה 10W40 הוא השמן המומלץ בספר רכב אבל אחרי חיפוש בפורומים בחול היבנתי שהשמן אינו איכותי ברמה כזאת גבוהה.
לפי הפורום דביק שיש באתר מומלץ על שמן 5W40 סינטטי מלא של ESSO שאי אפשר להשיג אותו היום.
המצלת יצרן היא על 10W40 חצי סינטטי ובמורשה משתמשים ב 10W40 חצי סינטטי ו10W60 סיננטי מלא.
אם ברכב במקור היע שמן חצי סינטטי אז האם בכל זאת כדי לעבור לסינטטי מלא?
השאלה היא איזה שמן הכי מתאים לרכב שלי?

גיא .ב
02-03-14, 18:27
ממליץ לנסות סינטטי מלא 5W-40 של אגיפ. או 10W-60 גם של אגיפ. (יקר יחסית - כ 70 ש"ח לליטר).

salnasmobile
02-03-14, 20:43
מה ההבדל בין 10W60 ל 5W40?

ד"א יש לי את השמן המקורי של הרכב 10W40 סלניה. האם להשתמש בזה? היבנתי שהוא לא משהוא

gibson9655
02-03-14, 22:03
שאלה מסקרנות לפותח השרשור -
עשית ראש מנוע או שהתקתוקים הם במנוע שהיה סגור כל החיים ?

salnasmobile
03-03-14, 00:35
מנוע סגור, שוקל לעבור לשמן 10W40 מקורי של סלניה ולבדוק .

gibson9655
03-03-14, 00:57
אם הרעש הוא באמת תקתוקים - סביר להניח שהרעש מגיע מנדנדים הדראולים שחוקים.
בכנות אם אתה לא מרגיש בעיית ביצועים ואין בעיות אחרות פרט לתקתוקים, אני הייתי מניח לזה. לא שווה התעסקות.
וכן שמן צמיגי יותר ייטיב עם נדנד שחוק.

salnasmobile
03-03-14, 01:13
אני חושב לנסות את זה
http://www.hinet.co.il/Information/Article.asp?CategoryID=12907&ArticleID=132856

ולאחר מכן לעבור ל10W60 RACING
האם כדי ?

gibson9655
03-03-14, 01:26
לא יודע.

GreaseDonkey
03-03-14, 21:53
אם הרעש הוא באמת תקתוקים - סביר להניח שהרעש מגיע מנדנדים הדראולים שחוקים.
בכנות אם אתה לא מרגיש בעיית ביצועים ואין בעיות אחרות פרט לתקתוקים, אני הייתי מניח לזה. לא שווה התעסקות.
וכן שמן צמיגי יותר ייטיב עם נדנד שחוק.

אם זה רעש של מרימים אז למה דווקא בעומס? ההרגשה שלי שמדובר ברעש ממקור אחר

gibson9655
04-03-14, 00:33
אם זה רעש של מרימים אז למה דווקא בעומס?

למה לא ?

davidmzr
04-03-14, 08:32
גיבסון, אל תתחיל גם איתו. :)
GreaseDonkey הוא אחד התותחים במקצוע שיש בפורום.
רק חבל שמחוסר זמן הוא ניכנס לפורום לעתים רחוקות.
דוד.

gibson9655
04-03-14, 09:34
לא מתחיל איתו למרות שיש לו כינוי סקסי

אם לא נשאל איך נדע ?

GreaseDonkey
08-03-14, 15:17
תפקוד של מרים שסתום הידראולי מופשע משמן ולחץ שמן דברים שלא מופעים מעומס מנוע באופן ישיר
בעיות של רעש מרימים בדרך כלל מופיעות בסרק שאז לחץ השמן נמוך הכי נמוך

gibson9655
08-03-14, 17:34
מסכים חלקי 3.
נדנד הדראולי יכול לנקוש משלוש סיבות :
1. לחץ שמן נמוך זה מה שאתה מציין ואני מסכים , שאז הנדנד לא מתמלא במספיק שמן בזמן הפעולה.
2. שמן דליל מדי שנכנס ויוצא במהירות גבוהה מדי מהנדנד.
3. מכלול נדנד שחוק - והכוונה בעיקר לקפיץ.

אתה נוגע רק בסיבה 1.
2 ו3 יתפרשו כתקתוקים קשים יותר בעומס.

אשמח להבהרות אם אתה חושב שהנ"ל לא נכון

GreaseDonkey
08-03-14, 20:41
אם מרים שסתום שחוק אז הדבר יבוא לידי ביטוי גם אם סתם תרים סלד כי לחץ שמן לא מושפע כלל מעומס על המנוע.
בכלל מנגון השסתומי על כל מכלל לא מושפע מעומס על המנוע אז גם בלאי שיש לקפיצים זה לא אמור להשפיע דווקא בעומס אלא שינוי סלד כללים גם בלי עומס.
אז אם אין לך רעשים בסלד גבוה בלי עומס ועם עומס יש רעשים הדבר לא מהמרימים ולא מהשסתומים.
זה יכול להיות מסבים בוכנות, פין בוכנה שריפה לא תקינה וכיוצ"ב.

gibson9655
08-03-14, 23:47
גריז דונקי תגובה מעניינת כשלעצמה, אני חושב שהבנו את פותח השרשור בצורה שונה.
מעניין למה הוא התכוון.

"ברשותי פיאט פונטו HGT 2002 ואחרי החלפת שמן מנוע לקסטרול 5W40 EDGE FST נהיה החמרה ברעש נקישות שסתומים במאמץ גבוהה."


salnasmobile
1. למה אתה המתכוון ב- מאמץ גבוה ?
2. האם בהחמרה התכוונת ששתקתוקים קיימים רק במאמץ גבוה או שישנם תקתוקים כל הזמן והם מחמירים במאמץ גבוה ?
3. איך הם מחמירים ?