guyhe
24-02-14, 22:41
שלום לכל המומחים בפורום,
אני מעוניין להתייעץ איתכם לגבי מקרה שהתרחש בימים האחרונים.
ביום שלישי האחרון בדקתי במכון קומפיוטסט פיאט פונטו ספייס ELX 2004, אוט' 16V כבדיקה לפני קניה. תוצאות הבדיקה לגבי המנוע הראו את הסימנים הבאים:
* בלוק מנוע: נזילת שמן, אבנית חלודה סתימות, תצרוכת שמן מהצילנדרים.
* מערכת שמן: חסר שמן מנוע. לגבי מערכת תזמון: רעש יתר, החלף רצועת תזמון לפי הוראות
היצרן.
* מערכת קרור: קורוזיה/אבנית/סתימות. בדוק/תקן רדיאטור חימום.
* בבדיקה חושבו למנוע 72 כ"ס מתוך 80 כ"ס לפי היצרן (כלומר, ירידה של 10% בלבד בהספק).
יום למחרת, האוטו הניע רק לאחר ניסיונות רבים, ולכן נסעתי למוסך שם גילו כי נכנסים מים דרך צילינדר מס' 1 (המכונאי הכניס לחץ אוויר לצילינדר והאוויר יצא מהרדיאטור), כלומר, יש לשפץ/להחליף ראש מנוע. כאשר שוחחתי עם האחראי בקומפיוטסט (הוא לא בדק את הרכב בעצמו, אלא האחראי על המכון), הוא לא התכחש לכך שיכול להיות שבעיה בראש מנוע, אלא אמר שעלי להבין מתוצאות הבדיקה, שהמנוע זקוק לשיפוץ רציני או להחלפה.
אודה לדעתכם בנושא:
1. האם יכולתי להבין שיש בעיה בראש מנוע לפי המלל שפורט בבדיקה? מה מתוצאות הבדיקה אמור להעיד על כך - נזילת השמן? האם בכלל המכון יכול לגלות שיש בעיה בראש מנוע מבלי לפתוח את הצילינדרים?
2. המחיר שקיבלתי להחלפה של ראש המנוע הוא 2,500 + מע"מ במוסך לא מורשה של פיאט. קראתי בפורומים שבמוסך מורשה המחיר מטפס לאזור 4,500 ש"ח. האם אתם ממליצים לטפל במוסך מורשה לאור מורכבות הטיפול (כמובן שזו שאלה של כסף, אך אני מעדיף להשקיע עכשיו במידה ויש סיכוי סביר שמוסך שאינו מורשה יפתור את הבעיה באופן לא מקצועי).
3. אני מעוניין לקבל חוות דעת של מכונאי בנושא כדי שאוכל לתבוע אותם (כמובן בתשלום). האם אתם מכירים מכונאי/מוסך שנותן שירות שכזה?
סליחה על החפירה ותודה לכל העונים
גיא
אני מעוניין להתייעץ איתכם לגבי מקרה שהתרחש בימים האחרונים.
ביום שלישי האחרון בדקתי במכון קומפיוטסט פיאט פונטו ספייס ELX 2004, אוט' 16V כבדיקה לפני קניה. תוצאות הבדיקה לגבי המנוע הראו את הסימנים הבאים:
* בלוק מנוע: נזילת שמן, אבנית חלודה סתימות, תצרוכת שמן מהצילנדרים.
* מערכת שמן: חסר שמן מנוע. לגבי מערכת תזמון: רעש יתר, החלף רצועת תזמון לפי הוראות
היצרן.
* מערכת קרור: קורוזיה/אבנית/סתימות. בדוק/תקן רדיאטור חימום.
* בבדיקה חושבו למנוע 72 כ"ס מתוך 80 כ"ס לפי היצרן (כלומר, ירידה של 10% בלבד בהספק).
יום למחרת, האוטו הניע רק לאחר ניסיונות רבים, ולכן נסעתי למוסך שם גילו כי נכנסים מים דרך צילינדר מס' 1 (המכונאי הכניס לחץ אוויר לצילינדר והאוויר יצא מהרדיאטור), כלומר, יש לשפץ/להחליף ראש מנוע. כאשר שוחחתי עם האחראי בקומפיוטסט (הוא לא בדק את הרכב בעצמו, אלא האחראי על המכון), הוא לא התכחש לכך שיכול להיות שבעיה בראש מנוע, אלא אמר שעלי להבין מתוצאות הבדיקה, שהמנוע זקוק לשיפוץ רציני או להחלפה.
אודה לדעתכם בנושא:
1. האם יכולתי להבין שיש בעיה בראש מנוע לפי המלל שפורט בבדיקה? מה מתוצאות הבדיקה אמור להעיד על כך - נזילת השמן? האם בכלל המכון יכול לגלות שיש בעיה בראש מנוע מבלי לפתוח את הצילינדרים?
2. המחיר שקיבלתי להחלפה של ראש המנוע הוא 2,500 + מע"מ במוסך לא מורשה של פיאט. קראתי בפורומים שבמוסך מורשה המחיר מטפס לאזור 4,500 ש"ח. האם אתם ממליצים לטפל במוסך מורשה לאור מורכבות הטיפול (כמובן שזו שאלה של כסף, אך אני מעדיף להשקיע עכשיו במידה ויש סיכוי סביר שמוסך שאינו מורשה יפתור את הבעיה באופן לא מקצועי).
3. אני מעוניין לקבל חוות דעת של מכונאי בנושא כדי שאוכל לתבוע אותם (כמובן בתשלום). האם אתם מכירים מכונאי/מוסך שנותן שירות שכזה?
סליחה על החפירה ותודה לכל העונים
גיא