View Full Version : ציוץ לא ברור בלוח השעונים, בהונדה.
אתמול במקום להוציא את הכלבים לטיול בשדות, לקחתי את אישתי לסיבוב, לראות את השדות הירוקים.:)
הרכב הוא הונדה אקורד 2008 נפח מנוע 2000 ששייך לבן.
בדרך חזרה, כאשר עברתי את מהירות 50 הקמ"ש, נדלקה נורה אזהרה בלוח השעונים עליה כתוב 50, וכול 3 שניות היה מין ציוץ בדומה לציוץ של ציפור לא מתריד במיוחד. הנורה לא דלקה באופן קבוע אלא הבהבה רק כאשר נישמע הציוץ. כאשר ירדתי מהמהירות אל מתחת ל-50 התופעה נעלמה וחוזר חלילה.
השאלה כיצד ניתן לבטל את זה. לא הבנתי למה צריך להתריע כאשר עוברים את ה-50.
רפי ? :)
דוד.
יכול להיות שזו התרעה שעוזרת לך לדעת אם עברת את המהירות המותרת דבר שניתן לכוון לפני הנסיעה זו ההשערה שלי
דוד יש מצב אני בא מחר עם הסטרטר של הטנדר הוא קופץ כשהרכב קר
כן אפשר לבוא.
מה ז.א "הוא קופץ" ?.
בכול מקרה תביא איתך פחמים ובוקסות. כדי שלא ניתקע.
מקסימום הם ישארו לך רזרבה.
דוד.
דוד, אני משער שבדקת היטב ואין כל ציפור במכונית :wink:.
איני מכיר את מכוניות הונדה, אבל בבראבו שלי ניתן לכוון התראת צפצוף בהגיע המכונית למהירות מסוימת כשביחד עם הצפצוף מוצגת הודעה כתובה בלוח השעונים בסגנון "מהירות מעל המותר".
סביר מאוד שכך זה בהונדה ומה אומר על כך בנך?.
בברכה - רפי לין
כן אפשר לבוא.
מה ז.א "הוא קופץ" ?.
בכול מקרה תביא איתך פחמים ובוקסות. כדי שלא ניתקע.
מקסימום הם ישארו לך רזרבה.
דוד.
היום בבוקר כשהנעתי נשמע רעש כמו מכה והיה ניתן לשמוע את הסטרטר מסתובב על ריק וזה קורה לרוב בבוקר כך שאני מעריך שיש ליכלוך שמפריע לפעולה תקינה שלו
זה לא עניין של ליכלוך. הבנדיקס מחליק.
אברר לך בכמה אשיג משופץ עם אחריו ואודיע לך.
אל תקנה בינתיים בוקסות ופחמים.
דוד.
בהרבה מקרים זה רק הצטברות של גריז ישן ולכלוך שנהיו דביקים על ציר עוגן המתנע (3 בתמונה) ומונעים את תזוזת הבנדיקס (2 בתמונה) קדימה אל גלגל התנופה של המנוע.
כשרואים שזה המצב, אז יש להסיר הבנדיקס מהעוגן, לנקות את הגריז הדביק מציר העוגן ולגרזו מחדש במעט גריז דק ולהרכיב הכל בחזרה.
בברכה - רפי לין
רפי תודה זה גם מה שאני חושב שהבעיה עכשיו הדיוק היתי מיתחת לרכב וראיתי שזה לא פיקניק בכלל לפרק את הסטרטר מהמנוע ואני יעלץ לבוא לביקור אצל דוד מחר בנוסף יש לי חופש בהגה שאני צריך לתקן זה חופש בתפוח שעל היחידה ההידראולית שמזיזה את הגלגלים
יאיר איך אין לך מזל. :)
רציתי לכתוב לך אבל המחשב נכבה ולא נידלק. הייתי בטוח שהלך הספק.
ניקתי עם אוויר מהקומפרסור והופ נידלק.
בדוק אם הסטרטר מחוזק היטב למקום. לפעמים הברגים משתחררים.
דוד.
התקלה קוראת רק כשקר זה התחיל בכמה ימים האחרונים בבוקר כשהרכב חם אין בעיה ולא לא חשבתי לבדוק את הברגים אני אבדוק מחר אצלך את הנוסה כי לעשות את זה אצל ההורים שלי זה קצת בעיתי מבחינה בטיחותית הג'ק עושה בעיות
דוד, אני משער שבדקת היטב ואין כל ציפור במכונית :wink:.
איני מכיר את מכוניות הונדה, אבל בבראבו שלי ניתן לכוון התראת צפצוף בהגיע המכונית למהירות מסוימת כשביחד עם הצפצוף מוצגת הודעה כתובה בלוח השעונים בסגנון "מהירות מעל המותר".
סביר מאוד שכך זה בהונדה ומה אומר על כך בנך?.
בברכה - רפי לין
זה בדיוק מה שקורה. ואיך מכוונים בבראבו ? הבן מאשים אותי. :)
רפי תודה הייתי מיתחת לרכב וראיתי שזה לא פיקניק בכלל לפרק את הסטרטר מהמנוע ואני אאלץ לבוא לביקור אצל דוד מחר בנוסף יש לי חופש בהגה שאני צריך לתקן זה חופש בתפוח שעל היחידה ההידראולית שמזיזה את הגלגלים
תמיד אתה עושה לי את זה. :)
מתחיל בסטרטר ועובר לתפוח, רק שלא תגיד גם להוריד גיר. :)
דוד.
בפיאט בראבו הכיוון נעשה ע"י כניסה לתפריט עידכונים ממוחשב.
בברכה - רפי לין
תודה רפי.
מעניין למה התופעה צצה פתאום, ולא הייתה יום לפני.
דוד.
אני גם חושד בגריז שנדבק ומונע את סיבוב האוגן. מה שמעלה לי את החשד זה שזה קורה כשקר בחוץ.
כאשר קר הגריז יותר צמיגי ודביק ומקשה יותר על התנועה.
עדכון.
פירוק הסטרטר בטנדר כמעט הפך לביצוע בלתי אפשרי. לקח שעתיים להוריד אותו מהרכב.
הבורג העליון היה טחון, הגישה אליו בעייתית, הוא נימצא במרחק של כ-80 ס"מ בתוך תעלה מתחת לרכב , בקושי רואים אותו. קומבינות עם כמה סוגי בוקסות ו-4 מאריכים, לא הועילו.
לרגע יאיר התייאש ואמר אני מרכיב חזרה ונוסע כך ומה שיהיה יהיה.
לשאלתו "מה אתה אומר דוד" אמרתי "אני חושב הפסקה וכוס קפה ". לאחר הקפה ומחשבה, עלה לי רעיון כיצד לשחרר אותו. יאיר שאספר על הרעיון ? או שאשאיר את זה לחידה נושאת פרסים. :)
על השולחן הסטרטר עבד יפה, הבנדיקס לא היה תפוס. פירקנו אותו וגילנו שהפחמים נאכלו הבוקסה הקדמית של העוגן הרוסה והבדיל על העוגן נעלם.
מאחר שהשעה הייתה כבר מאוחרת 16.00 ולא ניתן היה למצוא חלקים ברחובות, צלצלתי לספק שלי וקנינו סטרטר משופץ.
ראו תמונות.
דוד.
ווואלה איזה מילחמה היה להוציא את הסטרטר גם לאחר שהצלחתי לשחרר את הבורג הכל הלך קשה מהרגע הראשון
דוד חבל התמונה של הברוג לא כל כך טובה לא רואים עד כמה הראש של הבורג גמור
ושלא תגלה איך פחתנו אותו זה סוד אי אפשר לחסוף הכל כמו שגיבסון רוצה;)
אחרי שנים במערך הטכני, אני בטוח שיש ליאיר כמה קלפים בשרוול בכל הנוגע לשחרור ברגים חרושים/עקשנים.
חבר שיתף אותי בפטנט שלו לשליפת ברגים עקשנים בלי לקרוא למבנאי שיבזבז לו חצי יום עבודה:
לקחת מברגת קלאץ' ולהתחיל עם מומנט נמוך, תוך כדי שהמברגה רוטטת על הבורג, להעלות את המומנט. כמובן שזה הורס למברגה את הקלאץ'.
אותו חבר שיתף שהקלאץ' במברגות של בוש מחזיק פי 4 יותר זמן מאשר במברגות של מקיטה תחת ההתעללות הזאת.
מתן, אתה מערבב שני דברים שונים. כאן מדובר על בוקסה שמסתובבת חופשי על ראש הבורג, במקום שאין אליו גישה. שום בוקסה לא נינעלה על הבורג.
תאר לך שאם יאיר התייאש, איזה בעיה הייתה.
דוד.
איזה מזל היה לי שהצלחתי לפתוח את הבורג בעזרתך למה אם היתי ניתקע זה היה יכול להיות לא נעים בכלל והכי מפחיד זה להיתקע עם חומר על הרכב כלומר 700-800 ק"ג על הארגז ברכב שאי אפשר להניע בדחיפה זה סיפור :(
יאלה דוד תן תמונה טובה של הבורג ותעלה שירשור בסיגנון חידון תנ"ך נושא פרסים מה שבטוח את הפרס שלי אני קיבלתי אחרי כל העבודה הקשה
ההונדה עדין בחניה???
http://i59.tinypic.com/28it3iv.jpg
יאיר אתה צודק קודם צילמתי את הבורג השני. לא היה לנו זמן להביט על הבורג, ראה את הסדקים.
ביחס ל-"חידון התנך " אין טעם, אין שום סיכוי בעולם שמישהו יידע על הקומבינה שעשינו.
"הרעיון" היה לי בראש מניסיונות קודמים. פשוט הקפה ריענן לי את הזיכרון.
וחוץ מיזה ניראה לי שאתה שוב מנסה להכעיס מישהו. דיברנו שמדלגים על זה. יש כאן אנשים שמהירים לכעוס. כמו בשיר של יצחק קצנלסון. נעולה היא דלתי. "טוב להם לרוחות, מהירים הם לבכות כאותם תינוקות...". :)
ביחס להונדה, נראה לי שתופעת הציוץ חלפה. האם אתה זוכר, אם כאשר נסענו להביא את הסטרטר היה ציוץ ?. ארז עדיין לא ראה את כתם השמן שעשית לו על כיסא הנוסע מהחולצה שלך. :)
לשאלתך, "ההונדה עדיין בחניה" כן. אבל אם היא תיעלם, תישכח מהחיים היפים שיש לך עם שני.
אתה כבר יודע שהחברה שלו עובדת במשטרה. מחק את הקוד מהנייד שלך. :)
דוד.
אל דאגה הקוד כבר מחוק מזמן (-: לגבי הקומבינה שבה עשינו שימוש על מנת לפתוח את הבורג לי עלה רעיון לא פחות טוב יש מצב שהוא יותר טוב אבל מצריך יותר זמן ומעמץ בהכנה ואתה הקדמת אותי .
העיקרון הוא זהה ניראה אם תעלה על הרעיון שלי
לוקחים בוקסה מידה אחת פחות אם לא עולה מחממים אותה כדי שתתלבש
לוקחים בוקסה מידה אחת פחות אם לא עולה מחממים אותה כדי שתתלבש
רעיון טוב אך סביר להניח שלא יצליח כי הגישה היא קשה ועש שהיתי נכנס איתה היא כבר היתה מיתקרר
וגם אין אפשרות לחמם כי אין גישה ישירה לבורג מלמעלה מבלי לפרק את כל הרכב
אל דאגה הקוד כבר מחוק מזמן (-: לגבי הקומבינה שבה עשינו שימוש על מנת לפתוח את הבורג לי עלה רעיון לא פחות טוב יש מצב שהוא יותר טוב אבל מצריך יותר זמן ומעמץ בהכנה ואתה הקדמת אותי .
העיקרון הוא זהה ניראה אם תעלה על הרעיון שלי
מעניין תן לחשוב, הנה יש לנו חידה. אני עסוק עם האוטו של יוסי. בדיוק כמוך, מתחילים באחד וגומרים בשלוש. :) קודם מצבר בן חודשיים ששבק. החלפתי במסגרת האחריות. פיוזים שרופים, סטרטר תקול ונזילת מים מתחת לסעפת יניקה.
לוקחים בוקסה מידה אחת פחות אם לא עולה מחממים אותה כדי שתתלבש
אם מחממים את הבוקסה, מבטלים את ההקשאה שלה, ובמעט לחץ היא תיסדק ותחליק על ראש הבורג.
דוד.
דוד, זה תלוי לאיזה טמפ' מגיעים ובאיזה מהירות מקררים אותה.
תנסה עם סכין יפנית, אם תחמם עם מצית, ואז תתן לה להתקרר באוויר, לא תוכל לשבור אותה עם פלאייר, היא רק תתעקם.
אם תחמם את הסכין עם מצת ואז ישר תכניס אותה למים, היא כן תישבר עם פלאייר.
התהליך משנה את הפאזה של הפלדה.
בבוקסות לרוב יש גם ציפוי. סביר להניח שמקדם ההתפשטות התרמי של הציפוי ושל הפלדה שונה, אז הציפוי יפגע מהתהליך. לדעתי אם בונים על הבוקסה הזאת לעוד כמה שנים, עדיף לא לחמם אותה.
בקשר לשיטה של החבר, הבנתי שאינה רלונטית למקרה, רק רציתי לשתף בשיטה לפתיחת בורג עקשן.
לשני הניסיונות שהצעת יש שם. האחד הרפיה/חישול והשני הקשאה/חיסום.
אני מכיר 3 שיטות של הרפיה וחיסום, במים, באוויר ובשמן. הכול תלוי בסוג הפלדה.
התהליך אינו משנה את הפאזה של הפלדה. אלא גורע או מוסף אטומים של פחמן שמתאחדים עם האטומים של הפלדה.
לדוגמה, כאשר בניתי את המכשיר לפתיחת גומיות ציריה, לא ידעתי את סוג הפלדה של ששת הזרועות.
הלבנתי אותם וקיררתי באוויר. בעת פתיחת גומיה, הזרועות התעקמו. לכן ישרתי אותם הלבנתי שוב, וזרקתי אותם לתוך מיכל של שמן מנוע. זה היה לפני שקניתי את המכשיר היעודי.
אם יש לך מידע בנושא מעבר למה שכתבתי אשמע לשמוע (ברצינות).
תודה דוד.
לפלדה יש פאזות שונות בתנאים שונים.
כאשר מביאים את הפלדה לטמפ' של פאזה מסוימת סדר האטומים בה משתנה.
אם מקררים את הפלדה במהירות, האטומים לא מספיקים לחזור לסדר שלהם והמבנה נשמר.
כל זה נמצא תחת נושא גדול של טיפולים תרמיים.
יש לי את כל המחברת ב"חומרים" שלמדתי לפני 6 שנים.
אם תרצה אפשפש בבוידעם ואוציא את הקלסר.
תודה אל תתאמץ, כמה כבר אני צריך ?. לא מכניס לראש דברים שאין לי שימוש בהם. :)
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.