התחבר

View Full Version : דעה על הצעת מחיר לתיקון ראש מנוע בפיאט פונטו ספייס 2001


loki2d
08-02-14, 17:01
שלום חברים , ברשותי פיאט פונטו ספייס 2001 ELX (שקניתי פה מאיזה בחור בפורום בזמנו - לפני כשנתיים וחצי) . לפני כמה ימים , כאשר חברתי נסעה עם האוטו נזלו המים ממערכת הקירור . בעקבות הדעות הטובות פה בפורום על מוסך מורשה פיאט בעכו החלטתי לגרור את את האוטו לשם. הממצאים : ראש מנוע (ידעתי שיש ראש מנוע כי יומיים לפני כן הייתי במוסך אחר של פיאט בחיפה וגם שם אמרו לי שיש לי ראש מנוע). קיבלתי הצעת מחיר על סך 5200 שקלים אשר כוללת שיפוץ ראש מנוע , החלפת שמן פילטר-שמן פלאגים רדיאטור (רקוב לדברי המוסך) תרמוסטט ועוד כמה דברים אשר שכחתי לרשום ובנוסף החלפת בלמים קדמיים (רפידות מקורי + צלחות ברמבו) .

האמת שהמחיר נראה לי מעט יקר מדי אבל בכל זאת רציתי לשמוע את דעתכם ואם יש לכם עצות כלשהם איך למזער את גודל הנזק או בכלל איך לנהוג בעניין ... כי להוציא 5200 שקלים על אוטו ששוה בלחץ 7-8 אלף שקלים נראה לי קצת מוגזם. מה אתם חושבים ? אשמח לכל דעה או עצה , תודה מראש.

yair791
08-02-14, 17:41
רשום שאתה מאשדוד אם כך הדבר הדרך הי טובה למזער עלויות זה שתיפנה לdavidmzr

loki2d
08-02-14, 17:47
האמת שאני כבר לא גר באשדוד ...אני גר כרגע בנשר אבל אבל אני מוכן לשקול כל עזרה אפשרית אם זה יקטין בצורה משמעותית את ההוצאות.

yair791
08-02-14, 18:14
אז שלח לו הודעה פרטית
וגם תאר את הסימפטומים כלומר יש טחינה בשמן העלמות מיים וכו?

davidmzr
08-02-14, 18:28
הוא כבר שלח ה"פ בטרם הגבת. :)
לפני שנוכל לקבוע אם המחיר שדרשו ממנו מוגזם, יש לדעת אם הכוונה לרדיאטור מקורי.
ובנוסף לדעת, מהם "עוד כמה דברים" ששכח לרשום.
דוד.

loki2d
08-02-14, 18:35
אוקיי אז ככה :
התחממות ראשונה קרתה לפני כחודשיים במהלך נסיעה (תוך כדי שעמדתי בפקק בכביש מהיר). עצרתי מיד בצד ודוממתי מנוע וחיכיתי שיתקרר. לא היה חסר מים למיטב זכרוני ונדמה שזו הייתה תקלה ארעית כי במהלך החודשיים שעברו מאז עד לשבוע שעבר האוטו לא התחמם יותר. שבוע שעבר במהלך נסיעה האוטו התחמם משהו כמו שלושה פעמים , לא היה חסר מים מהבדיקה שלי ( אבל אולי אני לא בודק נכון ). ביום שלישי אחרי שהאוטו התחמם במהלך נסיעה נסעתי למוסך מורשה פיאט בחיפה שם אמרו שהיה חסר לי מים , מילאו מים רגילים ומבדיקה שלהם אמרו שיש לי ראש מנוע. אמרתי להם שאני אחזור ונסעתי הבייתה. במהלך הנסיעה מהמוסך הבייתה האוטו לא התחמם. הגעתי הבייתה , הנעתי את האוטו בחנייה , נתתי גז בניוטרל ורציתי לראות אם האוטו יתחמם. מד החום בדיוק באמצע כמו שצריך ולא מתחמם. אין טחינה בשמן , פקק השמן נקי לחלוטין , מים לא נעלמים (ממה שראיתי) , אין מים או עשן לבן מהאגזוז כאשר מניעים. יומיים לאחר מכן , במהלך נסיעה של חברה שלי כאשר עצרה לתדלק מישהו אמר לה שנוזלים מים מקידמת האוטו. מילאה כליטר מים , ניסתה להמשיך לנסוע , ראתה שמחוג החום עוד שנייה בשלושת רבעי , עצרה בצד ומכאן גרר למוסך. הצעת מחיר וכו' וכו'.

עוד משהו שאני צריך לציין הוא שנדלקה נורת מנוע אדומה מספר פעמים בודדות ללא שום השפעה על הנסיעה. רק פעם אחת חברה שלי אמרה שנדלקה הנורה ולפתע הרגישה שאין גז והאוטו התכבה. לאחר מכן הניעה ונסעה הבייתה כרגיל. איני יודע אם זה קשור אבל רציתי לציין זאת.

תודה יאיר ודוד על העזרה. בכל מקרה, מחר על הבוקר אני מתקשר למוסך ומבקש הצעת מחיר מפורטת על כל החלפים והמחירים , פשוט המוסך כרגע בעכו ואני גר בנשר , ככה יצא.

yair791
08-02-14, 18:38
תניע את הרכב ותיראה ותיפתח את פקק המים של הרדיאטור ותיראה אם יש בועות ובעזרת אדם נוסף תעשה עוד בדיקה תניע תן לרכב להיתחמם ושאחד יתן גז ויראה אם יוצא מים מהאגזוז

loki2d
08-02-14, 18:47
יאיר קודם כל תודה רבה על כל העזרה שלך. זה לא בא ברגל ואני מאוד מעריך את זה.

שנית כל , האוטו כרגע במוסך בעכו ואני גר בנשר אז כרגע אני לא יכול לבצע את הבדיקה לגבי הבועות אבל מבדיקות שביצעתי ביום רביעי שהיה לא יוצאים מים מהאגזוז (האגזוז לח בפנים וזהו , לא יוצאים מים).

davidmzr
08-02-14, 18:52
לא ענית על מה ששאלתי, ביחס לרדיאטור והדברים הנוספים שמצריכים תיקון, ששכחת לרשום.
לפי התיאור שלך, אני לא משוכנע שהלך ראש מנוע. משום שאין מעבר מים לשמן, אין מים או עשן לבן מהאגזוז ואין שמן במים. מים יכולים לצאת משום שהפקק לא בסדר או אחת ממהירויות הוונטה לא עובדות.
לכן אני מציע לך להחליף בראשונה פקק מים, ולבדוק אם שתי המהירויות עובדות ולעדכן.
האם ראית במוסך כיצד בדקו ומצאו שהלך הראש ?.
דוד.

loki2d
08-02-14, 19:01
דוד , מחר על הבוקר אני אתקשר למוסך ואבקש לקבל הצעת מחיר מפורטת על כל החלפים והמחירים...לגבי הרדיאטור , אני לא זוכר אם הוא אמר לי שהוא מקורי או לא , מה שכן אני זוכר שהוא אמר לי שהוא עולה 690 ש"ח.
אין לי אפשרות כרגע להחליף פקק מים מפני שהאוטו נמצא במוסך בעכו ואני מתגורר בנשר.
לא הייתי במוסך וראיתי כיצד בדקו אם הלך הראש מנוע (מאז יום חמישי שהאוטו נגרר למוסך בצהריי היום לא ראיתי את האוטו).
מה שכן לגבי המים , אני זוכר שכשבדקתי אותם הם היו די עכורים במין גוון ירקרק (יש אצלי פראפלו כחול שאמור להיות בגוון כחול) כזה עם לכלוכים "טחינתיים" (אם אפשר לומר כך) בדפנות הפנימיות בצידו העליון של מעבה המים (מקווה שהסברתי את עצמי כמו שצריך).

davidmzr
08-02-14, 19:20
תגיד loki2d,אם אני לא טועה. שם המשתמש שלך מוכר לי מאתר אחר, שם גם עזרתי לך.
זה נכון. :)
דוד.

loki2d
08-02-14, 19:32
אני לא זוכר דוד , אבל אולי יכול להיות בקארספורום.

davidmzr
08-02-14, 19:34
כן בקארספורום. אתה זה שהיה עם התמונה של פולי מהגששים ?.:)
דוד.

loki2d
08-02-14, 19:50
לא דוד , זה לא אני ...

loki2d
09-02-14, 23:08
ערב טוב , קיבלתי את הצעת המחיר המפורטת עם כל החלפים והמחירים וצירפתי אותה כתמונה.
יוצא בסה"כ 4700 ש"ח (נא לא להתייחס לרפידות ולדיסקים של הבלמים ששם רשום 0 ש"ח - זה לא כלול ב-4700 ש"ח).

דוד , לגבי הרדיאטור ששאלת עליו אז לא מקורי אלא תחליפי. האם זה משנה אם מחליפים לרדיאטור מקורי או תחליפי ?

כמו כן שאלתי את הבחור מהמוסך איך הם בדקו אם יש ראש מנוע והוא ענה לי שהם ביצעו בדיקת קומפרסיה ויש בריחה והמערכת לא אטומה ומכאן הראש מנוע , והם בטוחים בזה.

chesh
09-02-14, 23:32
אלו המחירים במוסך מורשה.
מחיר מטורף שאפילו לא כולל טיימינג (גם ככה פותחים).

כמובן שאין לדעת אם הכשל הוא באמת בטרמוסטט או ברדיאטור או בכלל מהירויות של מאוורר ולכן הרכב התחמם.
לא ברורה לי השורה הזאת: "מעבר מים בסיס חיישן טמ'" - למה מחליפים את החיישן בכלל?
לפי דעתי אפשר לוותר על זה כי אני לא מאמין שהבעיה בחיישן, מחיר הטרמוסטט יקר.

שוב, זה המחירים במוסך מורשה. במוסך רגיל תוכל לחתוך את המחיר בלפחות חצי.
אני הייתי פונה לדוד לעזרה.

yair791
10-02-14, 00:03
ערב טוב , קיבלתי את הצעת המחיר המפורטת עם כל החלפים והמחירים וצירפתי אותה כתמונה.
יוצא בסה"כ 4700 ש"ח (נא לא להתייחס לרפידות ולדיסקים של הבלמים ששם רשום 0 ש"ח - זה לא כלול ב-4700 ש"ח).

דוד , לגבי הרדיאטור ששאלת עליו אז לא מקורי אלא תחליפי. האם זה משנה אם מחליפים לרדיאטור מקורי או תחליפי ?

כמו כן שאלתי את הבחור מהמוסך איך הם בדקו אם יש ראש מנוע והוא ענה לי שהם ביצעו בדיקת קומפרסיה ויש בריחה והמערכת לא אטומה ומכאן הראש מנוע , והם בטוחים בזה.

יא אוולוהים איזה מחיר לא יאמן אין למוסכים האלה שום בושה בכלל אפשר לחשוב שהם תופסים את הלקוח בביצים
ואין כזה דבר שלא יחיבו אותך על הצלחות והרפידות של הבלמים הכל מגולם במחיר של כל שאר החלקים וכמובן יש את הדבר היפה הזה שניקרא שעות עבודה שהושקעו ששם יש מצב יכניסו לך את האלמנט

loki2d
10-02-14, 00:27
יאיר ,
הצלחות והדיסקים של הבלמים לא כלולים ב-4700 ש"ח. אם ארצה להחליף אותם הוא אמר שיעשה לי זאת ב-500 ש"ח (מה שמביא את העלות הכוללת ל-5200 ש"ח).

chesh ,
לגבי הטיימינג . שאלתי את המוסך לגבי זה ואמרו לי שאם ארצה להחליף טיימינג הוא יחייב אותי רק בעלות סמלית של החלפים ( בסביבות ה-300 ש"ח).
לגבי הכשל , מה שאני כן יודע זה שהרדיאטור רקוב ודולף לפי דברי המוסכניק וגם ישנו צינור מתכת שהתפוצץ מתחת למעבה המים וגם אותו צריך להחליף , יכול להיות שבזה הכוונה ב"מעבר מים בסיס חיישן טמפ" למרות שאני לא בטוח. כששאלתי את המוסכניק לגבי תיקון שטחי (להחליף רק את הרדיאטור וצינור המתכת המדובר) ולמלא פראפלו , הוא טען שזה לא יחזיק מעמד בגלל שהמערכת לא אטומה מפני שיש בריחת קומפרסיה וזה רק עניין של זמן עד שהאוטו יתחמם , צינורות יתפוצצו , יכנסו בועות אוויר למערכת הקירור וכו' וכו'.

חברים , האם זה מקובל להביא חלפים למוסך מורשה ולבקש שיבצעו את העבודה עימם ( אם כן , אולי אוכל לקנות עצמאית מספר חלפים כמו הטרמוסטט ולתת להם וככה לחסוך מעט ) ?

yair791
10-02-14, 00:42
אם אתה מתקן במוסך אז עדיף שלא תביא חלקים כי אז המוסך יוכאל להיתנער ממך מבחינת אחריות אם תיהיה בעיה בטח ובטח כאשר מדובר בתיקון כל כך גדול כמו ראש אם אתה תחליט לעשות אצל דוד את תן לו להביא לך את החלקים כי הוא יכול להביא אותם יותר בזול ממה שאתה תוכל להביא

chesh
10-02-14, 00:46
מה זה מעבה מים? אתה מתכוון למשאבה?


חברים , האם זה מקובל להביא חלפים למוסך מורשה ולבקש שיבצעו את העבודה עימם ( אם כן , אולי אוכל לקנות עצמאית מספר חלפים כמו הטרמוסטט ולתת להם וככה לחסוך מעט ) ?

לא,
וגם אם כן, אתה חושב שתחסוך 100-200 שקל ותצא חכמולוג. המכונאי כבר ידאג לסדר לך אלמנט על מנת שתחזור למוסך.

כמה ק"מ עבר הרכב בכלל? אתה הולך להוציא 5000 שקל על רכב שהמחירון שלו הוא 6-7.
אצל דוד או מוסך רגיל אתה תצא בנזק של עד 3 אלף שקל גג עם החלפת כל החלקים הנדרשים.
אני הייתי שוקל כבר למכור את הרכב אם הכל רקוב שם. מעבר מים בסיס חיישן טמפ' הכוונה לא לצינור מתכת ואם כן מחירו מופרז.

לסיכום, אם אין לך בעיה להוציא סכומים כאלה שא ברכה, אם לא, ברח משם.

loki2d
10-02-14, 01:08
יאיר ,
למה אתה בדיוק מתכוון כשאתה אומר "להחליט לעשות אצל דוד" ? לי אישית אין מושג איך לתקן ראש מנוע. המקסימום שאני עשיתי זה להחליף פילטר אוויר ומזגן בפונטו. כמובן שאין לי בעייה להיות לעזר וללמוד אבל באמת ובתמים שלי אין את היכולת לבצע כזה תיקון.

chesh,
מעבה מים הכוונה למיכל מים שלתוכו ממלאים את נוזל הקירור.
הרכב עבר 192000 ק"מ. נקנה לפני כשנתיים וארבעה חודשים ב-144000 ק"מ. אני בסה"כ הייתי מרוצה מהאוטו עד שקרה המקרה שלפנינו. אין לי מושג אם הכול רקוב כמו שאתה שואל...כל מה שאני יודע זה שהאוטו נסע מצויין עד שקרה המקרה.
בכל מקרה , אתה אומר שאם כבר עושים ראש מנוע אז מומלץ מאוד להחליף גם טיימינג על הדרך. זה מה שאני מבין מדבריך.

חברים , האוטו אומנם נמצא במוסך אבל עדיין לא התחילו לעבוד עליו ואני יכול להוציא אותו בכל רגע נתון אז ככה שאפשר להיות רגועים. אני לא לוקח החלטות פזיזות כשמדובר בסכום כסף כזה רציני, במיוחד כשאני עובד במשרה חלקית כי אני סטודנט כרגע והכסף לא צומח אצלי על העצים. ולכן אני גם מתייעץ איתכם.

נחכה לישועה מדוד ? ...

yair791
10-02-14, 08:46
יאיר ,
למה אתה בדיוק מתכוון כשאתה אומר "להחליט לעשות אצל דוד" ? לי אישית אין מושג איך לתקן ראש מנוע. המקסימום שאני עשיתי זה להחליף פילטר אוויר ומזגן בפונטו. כמובן שאין לי בעייה להיות לעזר וללמוד אבל באמת ובתמים שלי אין את היכולת לבצע כזה תיקון.

chesh,
מעבה מים הכוונה למיכל מים שלתוכו ממלאים את נוזל הקירור.
הרכב עבר 192000 ק"מ. נקנה לפני כשנתיים וארבעה חודשים ב-144000 ק"מ. אני בסה"כ הייתי מרוצה מהאוטו עד שקרה המקרה שלפנינו. אין לי מושג אם הכול רקוב כמו שאתה שואל...כל מה שאני יודע זה שהאוטו נסע מצויין עד שקרה המקרה.
בכל מקרה , אתה אומר שאם כבר עושים ראש מנוע אז מומלץ מאוד להחליף גם טיימינג על הדרך. זה מה שאני מבין מדבריך.

חברים , האוטו אומנם נמצא במוסך אבל עדיין לא התחילו לעבוד עליו ואני יכול להוציא אותו בכל רגע נתון אז ככה שאפשר להיות רגועים. אני לא לוקח החלטות פזיזות כשמדובר בסכום כסף כזה רציני, במיוחד כשאני עובד במשרה חלקית כי אני סטודנט כרגע והכסף לא צומח אצלי על העצים. ולכן אני גם מתייעץ איתכם.

נחכה לישועה מדוד ? ...

הכוונה שלי היא שזו החלטה שלך איפו תתקן ואחד האפשריות שיש לך זה לתקן אצל דוד אם תחפוץ בכך ואם כך תעשה עדיף שלא תביא חלקים כי הוא יכול להביא אותם יותר בזול ממה שאתה יכול להביא בגלל הקשרים שלו בעולם הרכב

davidmzr
10-02-14, 10:34
מחיר החלקים גבוה כמעט ב-100%.
מה שהספקתי לברר לך היום עם הספקים שלי, זה שני חלקים.
עבור הרדיאטור קיבלת הצעה של 818 ש"ח. אני יכול לקבל ב- 500 ש"ח. עם המשלוח.
עבור עבודות חוץ (קרי עבודת חרט) 920 ש"ח, אני יכול לקבל ב- 500 ש"ח. החרט בא לוקח את הראש ומחזיר אותו.
לא ברור לי מה זה "סה"כ עבודות 1272" ומתוך זה הנחה של 15%.
עדי אשכנזי אמרה, "מה זה החרטה הזה". ואני שואל, מי עושה שיפוץ ראש במחיר כזה. :)
בכול אופן, אם תחליט לקנות לבד את החלקים, תקבל במחיר שכתבתי.
אם תחליט לשלוח את הרכב, סגור עם יאיר. אני רק שומר עליו שבלו לא יציק לו, שר שירים, ועושה לו תה עם נענע. :)
לדעתי המחיר הסופי ייצא בסביבת מה שכתב chesh.
דוד.

loki2d
10-02-14, 11:14
דוד הרדיאטור שקיבלת עליו הצעת מחיר של 500 שקלים הוא תחליפי או מקורי ? כמו כן , ששאלת אותי מקודם אם הרדיאטור ששמים לי הוא מקורי או לא , האם זה חשוב ?

שנית כל , זה נחמד שאתם משיגים לי חלקים במחיר זול יותר אולם מי יעשה את העבודה ויתן לי אחריות עליה ? לי אישית אין מושג אין מתקנים לרכב ראש מנוע , אני שמן לא החלפתי לבד לאוטו מעולם. אני תמיד שמח ללמוד איך מתקנים עצמאית דברים אולם בדבר מסובך כמו ראש מנוע, טיימינג או החלפת בלמים לא הייתי מתיימר או מנסה לתקן עצמאית בלי הדרכה צמודה ממקצוען.

סה"כ עבודות 1272 ואחר-כך הנחה של 15% - ככה המוסך נותן הנחה אם בא לו על העבודות הפנימיות של המוסך (יש לשים לב שצריך להוסיף אחר כך מע"מ למחיר סה"כ העבודות של המוסך + עבודות חוץ).

ישנו סיכוי שאני יכול להשיג הנחה של 20% על החלפים ( קיבלתי מין קופון כזה מפיאט לאימייל) , אני אעדכן בדבר ההנחה אם זה אפשרי.

davidmzr
10-02-14, 11:38
תשמע חבר, אני לא מנסה לשכנע אותך לשום כיוון. פשוט מציב בפניך אופציות.
אם לא הבנת את העבודה לא תבצע אתה. אלא יאיר ואני. ברור שזה כולל גם אחריות.
אופציה נוספת, היא מה שהציע לך chesh. למכור את האוטו.
אז מה היה לנו ?.
א. להשאיר את הרכב לתיקון במוסך, "ולבלוע את הגלולה המרה". שזאת האופציה הכי נכונה.
ב. לקנות חלקים לבד ולתת למוסך בו נימצא הרכב. תקבל גם את שאר החלקים במחיר שכתבתי כ-100% פחות. אבל קודם לברר אם המוסך מסכים, ולבדוק אם הוא עומד במחיר העבודה שהעלת בהצעת המחיר.
ג. למכור את הרכב, יש לי בחור שמתעניין.
הרדיאטור עליו אני מדבר, הוא בדיוק כמו שהציעו לך במוסך.
דוד

loki2d
10-02-14, 11:48
אני בספק רב אם המוסך יסכים לבצע עבודות באותו מחיר או בכלל על חלקים שאני מביא.

דוד , בוא נמשיך לדבר בפרטי.

davidmzr
10-02-14, 12:34
קיבלתי את הה"פ שלך. לא מתאים לי לנהל דיונים בה"פ.
תמיד עדיף לדבר בפורום, כי זה מחייב. חוץ ממקרים מיוחדים...
לשאלותך.
כן, אתה יכול להיות נוכח וללמוד בזמן התיקון. קח בחשבון שפירוק הראש לא לוקח הרבה זמן, אבל השיפוץ אצל החרט עלול לקחת זמן. לפעמים רק למחרת מקבלים את הראש. במקום לשאול "כמה תקחו על העבודה", היית צריך לשאול "כמה יעלה לי בסיכום".
כבר כתבתי לך שתיצור קשר עם יאיר. במקרה יאיר אצלי עכשיו. מטפל בחוץ בספייס שנכשלה בטסט בגלל אורות. אל תספר לו שצילמתי אותו. :) עוד מעט הוא יחזור, ואתן לו לדבר איתך.
שלח לי בינתיים את מס' הנייד שלך.
לגבי הבחור שמתעניין בקניה, ב"ד כלל בעל הרכב מבקש מחיר. צריך גם לכתוב כמה טסט יש, ומה מצב הפחחות והצבע.
לא לקחת בחשבון את מחיר הגרירה. אם יש לך ביטוח גרירה, וגררת פעם למוסך, לא יגררו לך שוב חינם.
דוד.

loki2d
10-02-14, 17:01
דוד , שלחתי לך את המספר שלי בפרטי (אם תרצה תוכל להתקשר לדסקס על הא ודא חח)

לגבי הגרירה , אתה אכן צודק - כבר השתמשתי בגרירה פעם אחת וגרירה נוספת מחייבת קבלות שהתקלה הראשונה בעטיה בוצעה הגרירה תוקנה וכו'. או לשלם 1100 ש"ח שזה המחיר שהם רוצים על גרירה מעכו למרכז. זה אומר שהרכב כרגע תקוע בעכו ואין באפשרותי לשנע אותו משם.

כמו כן , הייתי בטוח שאני אצליח לסדר לעצמי רכב חלופי אך בסוף גם זה לא הסתדר ואפשר להגיד שאין סיכוי שאני וחברה שלי נסתדר בלי אוטו להרבה זמן ולכן...

בגלל שני הסיבות הללו , החלטתי לבסוף לתקן את האוטו במוסך בעכו. יצא הכול, כולל טיימינג (סט מקורי-חגורה ומותחן) וכולל בלמים - 5400 שקלים בסה"כ. יהיה קשה אבל לפחות אפשר לשלם בתשלומים.

דוד ויאיר וכל השאר , תודה רבה על כל העזרה. אני אמשיך לעדכן אתכם מה קורה עם האוטו ...ונקווה שהבחורים במוסך יבצעו עבודה איכותית שתחזיק הרבה זמן שתצדיק את הכסף הרב שאני הולך לשלם.

Nuker
10-02-14, 17:19
אם לא סגרת את הנושא עדיין אני יכול לכוון אותך למוסך באזור ק.אתא
היום הייתי במורשה בעכו ביררתי לגבי איזה חלק וקיבלתי חום כשראיתי את המחיר.

loki2d
10-02-14, 17:50
ניוקר תודה אבל אמרתי להם להתחיל את העבודה.

חברים קיבלתי בהצעת המחיר הנחות שונות , גם על העבודה של המוסך וגם על החלפים. רציתי לשאול מדוע ההנחות הן על מחירי העבודה והחלפים בלי מע"מ...האם זה אמור להיות כך ?

davidmzr
10-02-14, 19:30
יפה, נראה לי שזאת ההחלטה הכי נבונה שלקחת, מבין שלושת האופציות שהעלתי.

דוד.

loki2d
12-02-14, 12:27
עדכונים מהשטח :
לאורך כל הדרך מוחמד מהמוסך מעדכן אותי ונשאר סבלני גם כשאני "מציק" לו קצת בשאלות , ללא ספק איש שירות נחמד ואדיב שכיף להתנהל מולו ושעושה רק טוב לתדמית של המוסך. אתמול הוא התקשר אליי ואמר שאחרי שפירקו ובדקו מסתבר שלא צריך להחליף את פלאנג' המים ובנוסף הפלאגים מחירם שונה ונמוך מעט יותר ...אולם יש צורך להחליף את חגורת המנוע (הנעת אביזרים) ואת המותחן שלה כי החגורה כבר שחוקה והמותחן מרעיש...החגורה עצמה יחסית לא יקרה (כ-140 שקלים למקורית) אולם המותחן יקר , 350 שקלים למותחן מקורי. זאת אומרת בסה"כ צריך להוסיף עוד 200 שקלים אחרי ההפחתה של הפלאנג' ומחיר הפלאגים...אפשר לספוג.
היום התקשר אליי ואמר שהם הבחינו בשני פינים עקומים/שבורים (לא הבנתי בדיוק) במחשב ניהול המנוע , מה שגורם כנראה לכך שהמאוורר לא נכנס לפעולה במהירות הגבוהה שלו. אמר שינסה לעזור לי עם המחשב וינסה לארגן לי אולי אפילו בחינם אם יוכל. אני , על סף ייאוש עוד שנייה באתי לומר לו שאם זה יעלה לי עוד שקל כל הסיפור הזה אני משאיר את האוטו אצלם לצמיתות ושיהיו לי בריאים.

האוטו הזה מתחיל לצאת לי מכל החורים ?!@#$!@# ... ונא סלחו לי על השפה , הייתי חייב לשחרר קצת לחץ.

yair791
12-02-14, 12:31
דוד המחשב בelxהוא אותו מחשב כמו בsx?

davidmzr
12-02-14, 12:41
אני חוזר בי.
נראה שההחלטה לא הייתה הכי נבונה, מכול האופציות שהעלתי.
מאוד מכעיס שהתחילו עם הבלופים.
הצעתי לך בהתחלה, "לכן אני מציע לך להחליף בראשונה פקק מים, ולבדוק אם שתי המהירויות עובדות ולעדכן." לא ביצעת.
אין מצב שאפשר לבדוק שהוונטה לא עובדת בגלל המחשב, כאשר הראש לא מורכב. עדיף היה לבדוק לפני הפירוק. תכין הרבה כסף להחלפת מחשב, או לשלוח אותו כביכול לתיקון במעבדה.
בסיכום יעלה לך יותר ממחיר הרכב.
עצור את העבודה במוסך.
יאיר אל תיסחף גם אתה, אחרי הבלופים של המוסך.
דוד.

loki2d
12-02-14, 12:52
דוד באמת שאני לא יודע אם הם מבלפים עליי או לא , כל מה שאני יודע זה שכל הסיפור מתחיל לצאת מכל פרופורציה.
ממה שהבנתי הראש כבר שופץ והורכב חזרה. הבחור מהמוסך אמר לי שינסה לעזור לי עם המחשב והוא מחפש בפירוקיות , רק יכול להיות שזה יקח זמן - אמרתי לו קח כמה זמן שאתה רוצה כי אני לא יכול להוסיף עוד שקל , גם ככה ה-5600 שקלים כבדים עליי כ"כ שנהיה לי כאב ראש רציני רק מלחשוב על זה.
נו ואם אני אעצור את העבודה? הם לא יתנו לי לשחרר את הרכב בלי לשלם ...מה , אני אשלם על חצי עבודה , מה אני אעשה עם אוטו לא שמיש ?! ... עוד שנייה אני משאיר להם את האוטו לצמיתות ושיהיה להם לבריאות , שיקחו את האוטו הזה ממני וזהו.

davidmzr
12-02-14, 13:11
לדעתי אתה עושה טעות אחר טעות במצב שכביכול נוצר.
את מה שאתה יודע, זה רק משיחות טל' בינך לבין המוסך.
אתה מהמר כאן על סכומים לא מבוטלים.
אם אתה עובד, בקש לצאת באופן דחוף. סע למוסך ובדוק אם הראש מורכב, הרכב מניע, ושיראו לך שיש שני פינים שבורים במחשב. אם אכן שבורים, לא צריך יום לימודים ארוך, בכדי לדעת במבט אם הדבר נעשה בזדון. ואם בכול זאת תגיע למוסך, ויגידו לך שהחליפו מחשב מפירוקיה, בקש את הישן.
סלח לי על השפה הבוטה. לא הייתי מסכן את מעמדי, אם במקרה הזה, לא הייתי בטוח בכך.
דוד.

loki2d
12-02-14, 13:18
דוד , כמו שאמרתי הבחור מהמוסך לא דיבר איתי בכלל על מחיר המחשב החלופי ואמר שינסה לארגן לי אפילו בחינם אם יצליח , רק שיכול להיות שזה יקח זמן.
ואני שואל אותך שוב , אם אני אעצור את העבודה , מה יהיה עם האוטו ??? הרי הם כבר ביצעו חלק מהעבודה ...
ואני בכל מקרה לא מתכוון לשלם יותר מה-5400 שקלים שסוכם עליהם בנוסף ל-200 ומשהו שקלים הוספה על החגורת מנוע והמותחן שלה ...מצידי שיחליפו את כל השילדה על הדרך.

Nuker
12-02-14, 13:25
הבחינו בשני פינים עקומים/שבורים (לא הבנתי בדיוק) במחשב ניהול המנוע

פשוט מאד 2 מהפינים האלו עקומים

http://www.keysoftware.ro/images/dez_ecu/ecu_fiat_59fm2.jpg
הקטע הוא שהם לא מתעקמים מעצמם.. עיקום הפינים יקרה אך ורק בהרכבה לא נכונה
או גוף זר שהפריע ועיקם את הפינים בגלל שהפריע להם להיכנס לשקע בזמן שניסו להרכיב
כלומר גורם אנושי (נקודה למחשבה)
1עכשיו יש שני אפשרויות לפני החלפה,
1.אם הם התעקמו בלבד ולא בצורה קיצונית אולי ניתן לישר אותם.
2.אם הם במצב אל חזור אז יש אפשרות להלחים את הפינים אך הם לא יחזיקו כמו שצריך, בהנחה שזה משהו שמחברים פעם אחת ולא אמורים לפתוח בגדול זה יכול להיות ניסיון כדי למנוע תשלום על מחשב חדש.

----
אני לא יזרע מלח על הפצעים אבל החלטת לתקן במורשה וידעת את המחיר, כמובן שבנוסף יש בלתמים שצריך לקחת בחשבון (המחשב זה הגזמה פה)

אני מאד מקווה שיביאו לך מחשב אחר כי זה מעלה פה ניחוחות של טיוח..
אף אחד לא ימהר להביא לך חלק שעולה ~900 מפירוק חינם.

davidmzr
12-02-14, 13:33
קשה לי להתמודד עם תמות. (סליחה).
נראה שאתה ממשיך ללכת במדרון תלול. אינך מוכן לעשות לעצמך אפילו את הנסיעה למוסך.
הוא ישיג לך מחשב בחינם, כאשר יצמח לי שיער בכף היד. (ושוב סליחה)
אני לא נוהג להתבטה בצורה הזאת, מה לעשות שזה מרגיז מאוד.
אז שיהיה לך בהצלחה, ואל תשכח לעדכן.
דוד.

loki2d
12-02-14, 13:39
דוד , שלחתי לך אתמול את המספר טלפון שלי בפרטי ...אתה יכול להתקשר אליי או לשלוח לי את המספר שלך בפרטי , אני רוצה לדבר איתך אם אתה יכול בבקשה.

davidmzr
12-02-14, 13:41
תן לגמור את הקפה ארגע ואצלצל, אני עדיין כעוס. :)
דוד.

chesh
12-02-14, 14:16
אז מה היה לנו כאן.. רכב אשר נכנס למוסך עקב התחממות, ישר רצים להחליף את כל החלקים כי הם רקובים, לבסוף שמרכיבים הכל ככל הנראה הרכב עדיין מתחמם ואז מחפשים במה לחסוך אם זה על מחיר הפלאגים או להישאר עם הטרמוסטט הישן.

כמו שנאמר, פינים של מחשב ניהול לא מתעקמים סתם ככה, או שבכלל הבעיה היא אחרת והמוסך מנסה להרוויח עוד זמן. זה היה ברור שגם יגיד לך שצריך להחליף טיימינג על הדרך ומחיר המותחן יקר להחריד.

צר לי מאוד אבל מי שמוכן להוציא סכומים כאלה במוסך של פיאט, רואים אותו כמי שמשועבד לרכב ולא תהיה לו בעיה להוציא גם עשירייה.

מכיוון שאתה לא מבין לפי דעתי מנסים לסבן אותך, וגם לא ברור חד משמעית אם היה צריך לשפץ ראש מנוע.

אני הייתי רץ למוסך ורואה מה המצב שם עם הדרכה טלפונית של דוד. אישית לא הייתי דורך באף מורשה של פיאט אם לא הייתי צריך ויעידו על כך החשבוניות של הפיאט של סבא שלי שקרעו אותו ב 5 אלף בטיפול שגרתי והחלפת מנוע מפירוק על סך 10 אלף שקל ברכב של חבר.

loki2d
12-02-14, 14:28
chesh ,
לגבי הטיימינג אני ביקשתי לעשות אותו , לא המוסך. לגבי מחיר המותחן של חגורת המנוע , מבירור שלי בנחום סודאי רצו עליו 400 שקלים אז במוסך אני דווקא מקבל את החלק בזול יותר (350).

אני תיכף נוסע למוסך לבדוק מה קורה פה מקרוב , מקווה שדוד יצור איתי קשר בהקדם האפשרי.

chesh
12-02-14, 14:58
אתה לא בודק במקומות הנכונים חבר, על ידית הילוכים מעור שהבאתי מאיביי מקורית שעלתה לי 300 שקל רצו נחש כמה? 2600 שקל לא כולל מעמ.

ניחא מוצר נדיר, בוא ניקח עוד דוגמא ליוניט מזגן שרצו ממני 600 שקל ומצאתי אותה אחת ב 200.

את המחירים שסמל"ת קובעת עבור חלפים ישנים הוא שחיטה.
עוד דוגמא היא של איזה חבר פורום שרצה לקנות רדיו מקורי לפיאט מריאה שאני זוכר וביקשו ממנו 3000 שקל.

אז המחירים אצל סודאי וחבריו הם מדד אבל יש לבדוק בעוד מקומות, לא כל חלק צריך להיות מקורי.

loki2d
12-02-14, 22:13
עדכונים :
טוב חברים אז הייתי במוסך היום ...מנהל העבודה הראה לי את מחשב ניהול המנוע ואכן היו חסרים שם שני פינים ועוד איזה שני פינים עקומים מעט. אמר לי שזה קרה כנראה כתוצאה מקורוזיה או התחמממות של שני הפינים הספציפיים וכשהוציאו את מחשב ניהול המנוע כדי לפרק את הראש אז כפי הנראה שני הפינים נשארו בתקע. חוץ מזה ראיתי את הרדיאטור החדש ששמו (הראדיאטור בא ביחד עם המעבה מים) ואת חגורת המנוע החדשה.

מנהל העבודה עימאד וגם מוחמד הנציג שדיבר איתי בטלפון היו אדיבים וענו לכל שאלותיי. מוחמד אמר שהוא ממשיך לחפש לי את המחשב בפירוקיות ושהוא מצטער ושלולא התקלה הזו של מחשב ניהול המנוע האוטו היה מוכן כבר היום. נמשיך לחכות ולראות מה קורה הלאה.

דוד , אני מאוכזב ממך שלא התקשרת אליי :(

davidmzr
12-02-14, 23:10
מצטער שלא יכולתי לדבר איתך, קרה אירוע לא צפוי במשפחתי. נסעתי ורק הרגע הגעתי הבייתה.
לפחות עידן ואני הצלחנו לדחוף אותך למוסך. למרות ההודעה שלך אני עדיין לא משוכנע.
בהצלחה דוד.

loki2d
13-02-14, 14:12
מקווה שהכול בסדר אצלך דוד.

בכל מקרה עדכונים ...מוחמד מהמוסך התקשר אליי היום ואמר לי שמצאו מחשב ניהול מנוע באיזו פירוקיה בקריות וניסה לדבר איתי על כך שאני אצטרך להוסיף סכום כסף מסויים עבורו כי אין מה לעשות וחלק משופץ עולה 1200 שקל. לא רציתי לשמוע מילה ואמרתי לו שאני לא מוסיף מעבר ל-5600 שקל ומצידי שישאירו את האוטו אצלם עד שיצליחו להשיג לי חלק בחינם ( מה שלא ריאלי ככל הנראה ) או שיעשו לי טרייד אין על האוטו (ינכו את מחיר התיקון ממחיר מחירון או משהו בסגנון )לאיזו פיאט פונטו גרנדה יותר חדשה כי כמו שאני רואה את זה , זה סרט שלא הולך להגמר ואני מכניס את ראשי למיטה חולה.

השאלה שלי היא כזו , עד כמה אני מחוייב לשלם עבור התיקון במידה והוא יוצא מגבולות הצעת המחיר הראשונית ? כרגע נאלצתי להוסיף 200 שקלים מ-5400 ל-5600 אבל זאת בלי ההוספה של מחיר מחשב ניהול המנוע...נגיד ואני לא מסכים לשלם מעבר ל-5600 שקלים , מה קורה אז ? ...

א*** איזה כאב ראש וכאב לב ....

loki2d
13-02-14, 19:30
דוד , רציתי לשאול אותך ...האם זה היה באחריותו של המוסך לבדוק ולוודא שמחשב ניהול המנוע תקין לפני שפירקו את הראש וביצעו שיפוץ והתחילו לעבוד ?

davidmzr
13-02-14, 19:35
השאלה קשה. כך שאני לא רוצה לשלוף "תשובה מהמותן".
דוד.

loki2d
13-02-14, 20:08
אמרתי היום למוסך שאם היו מבחינים במחשב המנוע התקול לפני תחילת העבודה ומודיעים לי הייתי אומר להם לעצור ולא לעשות כלום ושאיני רוצה לתקן את האוטו. אמר לי הבחור שאין מה לעשות והבחינו בזאת רק אחרי שהחזירו והרכיבו את הראש המשופץ ובדקו מדוע המאוורר לא נכנס לפעולה במהירות 1 ...רק אז איבחנו שמחשב המנוע תקול. לא היו אמורים גם לעשות זאת (לבדוק את המחשב) מלכתחילה כדי לבדוק מדוע המאוורר לא נכנס לפעולה מלכתחילה במהירות 1 ? ....אייאייאיי....

נראה לי שבסוף האוטו שלי ישאר למזכרת בידי המוסך ...

davidmzr
13-02-14, 20:52
לא הייתי צריך לקרוא את התגובה האחרונה שלך, משום שיאיר צלצל אלי עכשיו והקריא לי אותה בנייד.
בכול זאת קראתי אותה, כדי לדעת עד כמה יאיר מדייק. :)
יאיר למה אתה לא עונה לה"פ של חבר הפורום, שרוצה טיפול 180K.
נראה לך שאני תיבת הדואר שלך ?. :)
"נראה לי שבסוף האוטו שלי ישאר למזכרת בידי המוסך..."
רק שתדע שגם עם זה עלולה להיות בעיה. המוסך יתבע אותך על הסכום שמגיע לו. לא נראה לי שהוא כאילו יקנה את הרכב במחיר שמגיע לו.
"אמרתי היום למוסך" במצב שנוצר לא משנה מה אתה אומר. השאלה מה ענה לך המוסך.
דוד.

loki2d
13-02-14, 21:30
רשמתי מה ענה המוסך ...שהם שמו לב לזה רק אחרי שהרכיבו את הראש המשופץ חזרה והבחינו שהמאוורר לא נכנס לפעולה במהירות 1 ושלפעמים יש בלתמ"ים לא צפויים ואין מה לעשות - וזו תשובה שאני לא מקבל. בלת"ם ראשון עם החגורת מנוע והמותחן שלה קיבלתי ואישרתי , אבל בלת"ם נוסף של כאלף שקל ואולי יותר אני לא מוכן לקבל - שהרי זו אבחנה שהם היו חייבים לאבחן לפני שהתחילו לעבוד ושהייתי אמור לקבל כבר בהצעת המחיר הראשונית , בדיוק כמו שהם רשמו שיש להחליף טרמוסטט ורדיאטור וכו' , אז ככה היו אמורים לבדוק את המאוורר ולאבחן את מחשב המנוע כי זה משהו שקשור ישירות לבעיית ההתחממות.

ולגבי זה שהאוטו ישאר אצלם ... שיפחיתו מחיר התיקון שביצעו ממחיר מחירון ואפשר לסיים את הסאגה.

davidmzr
13-02-14, 21:48
צודק. רשמת מה ענה המוסך לגבי הנקודה הספציפית. ואני התכוונתי בכללי.
האם העלית למוסך את הדרישה, "שיפחיתו מחיר התיקון שביצעו ממחיר מחירון ואפשר לסיים את הסאגה."
או שרק כתבת את זה בפורום ?.
דוד.

loki2d
13-02-14, 21:55
כשהייתי במוסך אמרתי להם אם הם רוצים להשאיר את האוטו אצלם אם זה ימשך ככה אבל אמרתי את זה חצי בצחוק חצי ברצינות ככה שאני לא יודע עד כמה הם לקחו אותי ברצינות כשאמרתי את זה.

אם הם אכן יסכימו לבצע את זה - להפחית מחיר תיקון ממחיר מחירון ולהשאיר את האוטו אצלם - ללכת על זה ? כי אני באמת כבר אובד עצות. הרי אם אני אשלם את מחיר התיקון אני בעצם מתחייב לאוטו הזה לשנים הקרובות ופה טמונה הבעייה האמיתית - לא משנה מהי התקלה הבאה וכמה תעלה , אני כבר אתקן ואשאר עם האוטו בגלל שהשקעתי כ"כ הרבה.

davidmzr
13-02-14, 21:59
תעזוב את מה שהם לקחו ברצינות או לא, מה ענו לך ?.
דוד.

loki2d
13-02-14, 22:02
אמר שהוא בודק את עניין המחשב ויראה אם אפשר לעשות משהו לגבי זה (אני מניח שהוא מתכוון להנחה) ויבדוק גם לגבי טריידאין אם זה אפשרי. לגבי להשאיר את האוטו אצלם הוא לא אמר כלום.

davidmzr
13-02-14, 22:11
תשמע חבר עם כל הכבוד לך, לא נראה לי שאתה יכול להתמודד עם המצב לבד.
שקול לפנות לעזרה. שמעתי פעם שיש גוף של עורכי דין, שמגישים עזרה חינם.
אולי matansab יכול להעלות קישור.
דוד.

gibson9655
14-02-14, 01:12
קראתי עכשיו את הסיפור הזה,

לפותח השרשור - אני חושב שאתה לא מבין את המצב שאליו נקלעת, אתה עלול לצאת בנזק מאד גדול אם לא תסיים את הסיפור הזה מהר. המטרה שלך עכשיו היא לא למשוך זמן, להיפך.

היות ומהרגע והמוסך סיים את הטיפול האחרון שהוא ביצע בהסכמתך ואתה בהחלט הסכמת והרכב עדיין יושב במחיצתו - הוא יכול לגבות דמי אכסנה יומיים ואתה יכול לבכות עד מחרתיים, החשבון יוגש לבית משפט ואתה תשלם את הטיפול ואת האכסנה - תחת מידתיות. (השופט כנראה יקזז בגלל שלא הוזהרת מראש על דמי אכסנה אבל אתה תשלם כי המוסך זה לא חניון)

הסיכוי (לא רוצה לומר היחידי אבל העיקרי) שלך בסיפור הזה הוא להתיישב על טענת המוסך על המחשב ולבדוק אותה מכל הכיוונים היות והיא נשמעת מופרכת לגמרי, דיי סביר שהם עשו את הנזק בעצמם.
הנה תתחיל מזה :
1. פינים לא מתעקמים או נעלמים בעצמם זה כבר אמרו
2. לא בטוח שהמחשב יכול לעבוד עם חוסר בחיבוריות של שני הפינים, אבל הוא עבד כשאתה הבאת את הרכב.
3. לא אמרת איזה פינים - צריך לראות אם אילו הפינים שאחראים על יחידת האוורור.
4. אם באמת הפינים האילו מחוברים לממסר של המאוורר - האם הם אחראיים למהירות הראשונה או לשניה (נגד משתנה דיי מנהל את המהירות הראשונה שם אבל אני לא באמת בקיא בפרטים)
5. נסה להשיג מרפי לין את הסכימה החשמלית מלאה של המערכת איוורור ולמצוא חורים בגרסא שלהם.

ברגע שתמצא חור רציני בגרסתם יהיה לך הרבה יותר קל.


וכלל חשוב - לא מכניסים רכב למוסך ומשאירים אותו לבד אלא אם מכירים את המוסך היטב ללא ספק או שבעלי המוסך מוכר למספיק אנשים בשביל שלא ירצה לשחק משחקי קקי ו\או לדפוק לך את הרכב.
לא להאמין אבל יש כאלה שמנסים כי הם קטנים מספיק שהשקל יהיה בשבילם אלוהים, אבל אם שומרים על שני הכללים האלה זה תמיד מסתיים לטובת הלקוח.

עוד אפשרות (אין לי מושג אבל אינטואיטיבית נראה לי קשקוש) נסה להתייעץ עם איגוד המוסכים.
http://www.iga.org.il/drivers/public_claims.asp

בהצלחה

Nuker
14-02-14, 01:53
קראתי בפורום אחר על מקרה זהה בו בעל הרכב ניתק את מחבר מחשב המנוע ונשבר לו אחד הפינים הוא שיער שזה כנראה מאותה סיבה כמו שאמרו לך במוסך.. למרות שאני סקפטי ייתכן ויש אמת בדבר.

נראה שדילגת על ההצעה שלי אבל שווה לך לבדוק זה יכול להסתכם בהרבה פחות כסף
בדוק איתם (http://www.vehicle-lab.net/ecu_heb.html) אין לך מה להפסיד, גם רצוי לבדוק עם כל מעבדת אלקטרוניקה לוו דווקא שמתמחה במחשבי רכב אין פה משהו מיוחד שמעבדה רגילה לא יכולה לטפל בו...,

מן הסתם שהמורשה לא ירצה לעשות את זה כי הוא לא ירצה לתת אחריות על מחשב רכב שהולחמו לו פינים מחדש\שופץ אצל צד ג'

אם אכן יש מישהו שיכול לשחזר לך את הפינים בצע את העבודה ומבחינת המוסך שלא ישא באחריות על המחשב רכב וגם אל תדבר איתם בכלל מה קורה עם המחשב למניעת התנערויות ותרוצים
שיתנו אחריות על חלקים ששיפצו \החליפו וזהו.

loki2d
14-02-14, 02:04
חברה , תודה רבה על כל העצות והעזרה. ניוקר , אני אצור קשר על הבוקר עם המעבדה שהמלצת עליה ואשאל לגבי הלחמה של פינים האם זה בכלל אפשרי והאם יכול להיות שהפינים יכלו להשבר כתוצאה מקורוזיה או התחממות. המעבדה עצמה רחוקה לי כי אני מנשר אבל אבדוק אם זה בכלל אפשרי העניין של ההלחמה.

Nuker
14-02-14, 02:13
דואר ישראל\עסק אחר קודם תבדוק אם זה אפשרי.

loki2d
14-02-14, 12:43
התקשרתי לאיייל מהמעבדה ...אמר שהוא צריך לראות את המחשב ניהול מנוע כדי לדעת אם הנזק נעשה בידי אדם או לא וגם כדי לראות אם זה ניתן לשיפוץ. כששאלתי אותו על מחיר הוא אמר שזה יעלה בין 1500 ל-1700 (?!?) או מחשב חדש באותו המחיר.

Nuker
14-02-14, 13:57
הצעת מחיר תלושה מהמציאות...
נסה עוד מקומות.. את האתר הזה זרקתי לך סתם מחיפוש בגוגל..
צרף תמונה של המחבר כמו שהעלתי פה אפשר לשלוח שידעו בדיוק למה אתה מתכוון כי טלפונית זה בלתי אפשרי להבין.. עדיף תפנה למעבדה שלא קשורה ספציפית לרכב..
בכל מקרה אם המוסך יבוא לקראתך.. אולי הם יצליחו להביא לך הצעה יותר טובה... שזה הצעה של 3 ספרות ולא 4

loki2d
24-02-14, 16:37
טוב חברים , עדכונים למי שבא לקרוא :
הוצאתי לפני זמן קצר את האוטו מהמוסך. האוטו מרגיש זריז יותר ממקודם מה שנחמד מאוד.

לגבי המחשב , המוסך בא לקראתי בסופו של דבר והביא לי את המחשב שדרך אגב בא כחלק מסט התנעה (ככה רשום בקבלה) ביחד עם מפתח משלו ב-600 שקלים בסופו של דבר. כמו כן , המוסך מצא שמשאבת הדלק תקולה אצלי ומוציאה רק 2BAR לעומת 4BAR והחליפו לי אותה לאחת אחרת מפירוק שהייתה אצלם , ללא תשלום (!). כמו כן כשביקשתי שיבדקו לי מה התקלה במזגן שלי , אמרו שלא מצאו כלום ומילאו לי גז , שוב ללא תשלום (!) . בסופו של דבר , יצאו איתי בסדר גמור ובפי רק מילים טובות עליהם , על מוחמד יועץ השירות הסבלני ועל עמאד מנהל העבודה החביב.

אבל , לא הכול דבש. ביציאה הראשונה מהמוסך כשהתחלתי לנסוע הבייתה שמתי לב שמד המהירות לא עובד כמו שצריך ולא עולה מעל ה-20 קמ"ש. חזרתי למוסך , החשמלאי שם חיבר מחשב , בדק איפס ואמר שזו לא תקלת מחשב ושזו כנראה בעייה בחיישן המהירות וצריך להחליפו או את השעון עצמו (ממה שהבנתי). מוחמד יועץ השירות אמר לי שהם יחפשו שעון מהירות חלופי לבינתיים ושאני אחזור במועד אחר. יצאתי מהמוסך , עצרתי לתדלק ואיפסתי את את הקילומטרז'. מתחיל לנסוע לכיוון נשר ושם לב שסופר הקילומטרז' פשוט לא סופר כראוי את הקילומטרים. נסעתי בערך 30 קילומטר מעכו לנשר והוא מראה שנסעתי 5 קילומטר ...כמו כן המד שמראה קילומטר לליטר מראה שצרכתי 4 קילומטר לליטר. אז כנראה שאכן יש איזו תקלה במחשב. בשיחה נוספת עם מוחמד הוא אמר שאני אגיע למוסך מתי שאני יכול והם יבדקו את הכול.

נ.ב דוד אפשר שתשלח לי את הטלפון שלך או שתתקשר אליי , ברצוני לדבר איתך על משהו.
בברכה , חנן

Driver
24-02-14, 18:17
נשמע כאילו לוח השעונים לא מתאים לערכת ההנעה שהביאו לך

yair791
24-02-14, 19:13
נשמע שהיתה כאן האמאמא של הקומבינות לא יתכן שרכב ניכנס על ראש מנוע ויוצא עם לוח שעונים דפוק או חישן שקשור לזה שדפוק ושלא נדבר על משאבה
ניראה לי שמה שקרה זה שהגיע רכב או כמה רכבים זהים עם התקלות שמתוארות פה האחד לחץ דלק והשניה עם הלוח שעונים ונילקחו חלקים מרכבך לצורך בדיקה ואימות ואיך שהוא נישארת עם המשאבה התקינה ועם הלוח הדפוק זו דעתי האישית

chesh
24-02-14, 22:43
המוסך מצא שמשאבת הדלק תקולה אצלי ומוציאה רק 2BAR לעומת 4BAR והחליפו לי אותה לאחת אחרת מפירוק שהייתה אצלם , ללא תשלום (!). כמו כן כשביקשתי שיבדקו לי מה התקלה במזגן שלי , אמרו שלא מצאו כלום ומילאו לי גז , שוב ללא תשלום (!)

חבר, הוצאת יותר מ 5 אלף שקל על פאקינג שיפוץ ראש מנוע. על איזה "ללא תשלום" אתה מדבר?

אני עם יאיר. אישית אני חושב שפירקו לך חצי אוטו ושמו לך חלקים דפוקים.

loki2d
24-02-14, 23:12
חברים , נא זכרו שאתם מדברים פה לא על איזה מוסך מדרכה אלא על מוסך מורשה יבואן של פיאט. זה נראה לי כרגע כאילו אתם ממהרים להוציא דיבתו של המוסך...יום שישי הזה אני חוזר למוסך ואני מקווה שהם יטפלו במד המהירות ובמדדי הקילומטר של המחשב. לבינתיים בואו לא נמהר להסיק מסקנות.

צ'ש , לא שילמתי יותר מחמשת אלפים שקלים על שיפוץ סטנדרטי , החלפתי עוד חלקים כמו רדיאטור ובנוסף החלפתי גם רפידות ודיסקים של הבלמים אז לא כלכך מדוייק מה שאתה אומר.

כמוכם , גם לי יש ניסיון לא כל כך טוב עם מוסכים אבל לבינתיים המוסך לא נתן לי סיבה לפקפק בו. היחס היה סבלני ואדיב להפליא למרות שחפרתי להם ושאלתי אינספור שאלות. לבינתיים אני בוחר להאמין בטוב ולא ברע.

yair791
24-02-14, 23:32
כל מה שרשמתי הוא מנסיון של ההורים שלי למזלי זה לא קרה לי כי אני מתקן הכל בעצמי
בוולבו 740 שלהם היתה תקלה והרכב נכנס למוסך זה היה באמצע שנות ה90 ויצא עם תקלה והרכב נכבה לאחר שעה נסיעה ככה היתגלה שהרכב יצא עם תקלה
במוסך נאמר שהמפלג דפוק זאת אומרת נישבר המחבר של החיישן שמחובר עליו
המפלג מורכב מאחורי הראש צמוד לקיר האש ואין כל סיבה שמיתקלה של מזרקי דלק שעליו הוא נכנס שהמפלג ישבר מה שקרה זה שנילקח המפלג לצורך בדיקה ברכב אחר שבו היתה תקלה והם שברו את זה
בקיצור ניסו להוציא מההורים של 7000 שח לא פחות על מפלג חדש אחרי דין ודברים העינין נסגר בלי הוצעה של שקל אחד מהכיס של הורי ומאותו יום הרכב לא דרך באותו מוסך
מודבר על מוסך מורשה של וולבו
התופעה הזו קיימת גם במוסכים שהם אינם מורשי יבואן אלה מורשים למכואנות כללית מטעם משרד התחבורה הכל טלוי ביושרת המוסך ראו הוזהרתם

davidmzr
25-02-14, 08:10
זה נראה לי כרגע כאילו אתם ממהרים להוציא דיבתו של המוסך... לבינתיים בואו לא נמהר להסיק מסקנות.


אני בוחר להאמין בטוב ולא ברע.
זכותך להאמין במה שבא לך. החברים כאן מנסים לעזור לך להבין.
לצערי אתה לא מבין שאין קשר בין החלפת החלקים שכתבת לבין גורם התקלה.
אני בספק רב אם אכן הוחלפו, מלבד איזה מחשב שכנראה היה זרוק במוסך שגם הוא נראה תקול. אתה נעול על מה שאמרו לך בטלפון, ובקושי שיכנענו אותך לסור למוסך ולבדוק את הסיפורים.
ומה דעתך על זה שאפילו לא עשו נסיעת מבחן ?. שהרי כתבת,"ביציאה הראשונה מהמוסך כשהתחלתי לנסוע הבייתה שמתי לב שמד המהירות לא עובד כמו שצריך ולא עולה מעל ה-20 קמ"ש."
לבקשתך אני מיד שולח לך את מס' הנייד שלי. אנסה לעזור לך עד כמה שאפשר.
דוד.

loki2d
25-02-14, 12:10
דוד , הם שמו לי את רוב החלקים שהוחלפו בקרטון בתא המטען. הצלחתי להבחין בדיסקים , צינור מים מברזל , חגורת טיימינג , חגורת מנוע , מותחן חגורה , משאבת מים אכולה , את המחשב הישן התקול ועוד כמה דברים. וכמובן שהרדיאטור הוחלף כי החדש מותקן ברכב. את משאבת הדלק התקולה מנהל העבודה הראה לי ושאל אותי אם אני רוצה לקחת אותה ואמרתי לו שאין לי מה לעשות עם זה. אני אצלם בהזדמנות ואראה לכם.

כרגע אני מנסה להבין מהי מהות התקלה...האם יכול להיות שמקורה בסט ההתנעה / במחשב החדשים ? יועץ השירות אמר לי שמד המהירות עובד על חיישן מהירות נפרד ושאין קשר למחשב החדש אבל לי דווקא נראה שזהו הכיוון להסתכל עליו. בקשר לזה שהיו צריכים להבחין בתקלה אני מסכים איתך במאת האחוזים אבל אני לא אקטול אותם במיידי על זה , יכול לקרות.

Driver
25-02-14, 18:08
דוד , הם שמו לי את רוב החלקים שהוחלפו בקרטון בתא המטען. הצלחתי להבחין בדיסקים , צינור מים מברזל , חגורת טיימינג , חגורת מנוע , מותחן חגורה , משאבת מים אכולה , את המחשב הישן התקול ועוד כמה דברים. וכמובן שהרדיאטור הוחלף כי החדש מותקן ברכב. את משאבת הדלק התקולה מנהל העבודה הראה לי ושאל אותי אם אני רוצה לקחת אותה ואמרתי לו שאין לי מה לעשות עם זה. אני אצלם בהזדמנות ואראה לכם.

כרגע אני מנסה להבין מהי מהות התקלה...האם יכול להיות שמקורה בסט ההתנעה / במחשב החדשים ? יועץ השירות אמר לי שמד המהירות עובד על חיישן מהירות נפרד ושאין קשר למחשב החדש אבל לי דווקא נראה שזהו הכיוון להסתכל עליו. בקשר לזה שהיו צריכים להבחין בתקלה אני מסכים איתך במאת האחוזים אבל אני לא אקטול אותם במיידי על זה , יכול לקרות.


ככל הנראה אין להם מספיק ניסיון,
נסה לכוון אותם, יש קשר ישיר בין מחשב המרכב(\בית הפיוזים שמחובר אליו) לבין לוח השעונים, יתכן והוא אינו מתאים.
נתקלתי בזה מס' פעמים. לכן אני אומר, יש לבדוק.

yair791
25-02-14, 20:23
חנן דוד הרגע דיבר איתי ולא כדאי שתבוא הסופש הזה אלה עדיף שתיסגור את כל הקצוות הפתוחים עם המוסך ואז ניראה מה הלאה

loki2d
01-03-14, 18:12
אהלן חברים , מעט תמונות של חלקים שהוחלפו :
ניתן לראות בתמונות את מצבם הגרוע של החלקים - חגורת מנוע עם חתכים שזמנה קצוב , פלאנג' מים רקוב , משאבת מים רקובה , צינור חלוד בפנוכו ...
דרך אגב, בתמונה האחרונה יש בולמים של KYB - אם מישהו רוצה שיבוא לקחת , זה למסירה בחינם אין כסף.

Nuker
01-03-14, 18:56
מה מצב הרכב עכשיו? סידרו מה שהיה?
לא זיהיתי את הפינים השבורים במחשב הרכב

כמה עלה לך לעשות טיימינג אצלם (מחיר בחלפים רצועה מותחן ומ.מים)

והבולמים מעניינים למה הורדת אותם? (:

yair791
01-03-14, 19:08
זה ניראה שאחד החלקים שיש בארז ואני מדבר על התמונה שבה כל החלקים מוצגים על הרצפה באופן מסודר יש מיסב לחץ
הוחלף לך הקלאצ גם על הדרך?? או רק המיסב כי זכור לי שפורק רק הראש מנוע ולא המנוע

yair791
01-03-14, 19:13
זה שמופיע מיסב לחץ זה האקדח המעשן שסתם עספו חלקים מהמוסך וזרקו לך אותם לתוך ארגז בתא המטען
בנוסף אם כאשר הולך ראש מנוע יש חידרה של מים ברוב המקרים לבוכנה אז הפלאג של אותה הבוכנה /בוכנות אמור להיות נקי נקי כלומר החלק של הפלאג שיושב בתא הבעירה אמור להיות לבן ולא שחור

Nuker
01-03-14, 19:20
לא חושב שמוסך מורשה מתעסק בקקי, לא חסר להם עבודה שם.

yair791
01-03-14, 19:39
לא חושב שמוסך מורשה מתעסק בקקי, לא חסר להם עבודה שם.

גם במוסך רגיל לא חסר עבודה אבל הם בכל זאת משחקים בתוצרי לוואי של אכילת מזון מוצק

loki2d
01-03-14, 20:26
ניוקר , מצב הרכב כרגע כמו מקודם. נוסע מצויין ומרגיש זריז יותר ממקודם , כאילו הוחזרו מספר סוסים לאורווה אבל יכול להיות שאני סתם מדמיין את זה. לגבי התקלה עם מד המהירות , היא עדיין קיימת מפני שלא היה לי זמן לגשת שוב למוסך . השבוע אני נוסע שוב , כנראה ביום שלישי ואני אעדכן בקשר לכך.
לגבי הפינים השבורים , קשה לראות את זה בתמונה אבל זה שם בשקע העליון ... פין אחד שבור בשורה שנייה מלמעלה הכי ימני...ועוד פין שבור בשורה התחתונה , פין שלישי מימין. כמו כן ניתן לראות שפינים 2 , 4 ו-5 בשורה התחתונה מימין עקומים. אני מצרף עוד תמונה , אולי תראה ככה.

מחירי חלפים (מחירים אחרי הנחה של 20% וכוללים מע"מ) :
סט טיימינג מקורי (רצועה + מותחן) - 294 שקלים
משאבת מים מקורית - 282 שקלים

לגבי הבולמים , הם שוכבים אצלי באוטו כבר כשנתיים מאז שהחלפתי בולמים לבילשטיין כשקניתי אותם. ממה שהבנתי הם במצב טוב יחסית. והם לא למסירה בחינם , אלא תמורת מרשמלו בשקית של כרמית ;)

יאיר , לא הבנתי כ"כ לגבי איזה חלק אתה מדבר. יכול להיות שהכוונה למותח חגורת מזגן(מנוע) ? ישנם שלושה חלקים שאני לא בטוח בדיוק מהם , ואשמח אם תבהירו לי מה זה מה (מותח חגורת מזגן , מותחן טיימינג , טרמוסטט ...) - אני מצרף תמונות.

chesh
01-03-14, 20:39
רשום לך בקבלה על החלפת תושבת כלשהיא?

loki2d
01-03-14, 20:40
לא

chesh
01-03-14, 20:43
אז לצערי יאיר צודק וסתם דחפו לך חלפים ישנים ששהו במוסך לקרטון.

מה שאתה מחזיק ביד בתמונות האחרונות הם מיסב לחץ שקשור לקלאץ' ותושבת גיר.
אין מצב שפירקו גיר יחד עם כל מה שעשו על הרכב שלך.. או שכבר אי אפשר לדעת.

yair791
01-03-14, 21:48
העלתי את התמונה של המיסב שלחץ שצילמת

loki2d
01-03-14, 22:51
אוקיי יאיר קיבלתי. דרך אגב , שמתי לב שרשום על המיסב קלאץ' VALEO בצד השני . אם אני לא טועה VALEO זו חברה של קלאצ'ים לא ?

לגבי שני החלקים האחרים , רק שאני אהיה בטוח :
בתמונה הימנית , העיגול הקטן עם החלודה באמצע - מה זה ?
בתמונה השמאלית שני הגלגלות עם מחבר ממתכת שעליו רשום DAYCO - זו התושבת גיר ?

loki2d
01-03-14, 22:54
עוד תמונה של המיסב קלאץ' מהצד השני , עם כיתוב VALEO עליו.

תודה חברים , אני אשאל את המוסך לגבי כל זה כשאני אהיה אצלם השבוע.

yair791
01-03-14, 22:54
החלק העגול הקטן עם החלודה זה המותחן של הטימינג
והחלק הגדול הוא המותחן של רצועת האביזרים
וכן VALEO זו חברה שמיצרת קלאצים ועוד כלמיני חלקי רכב

loki2d
01-03-14, 22:58
אוקיי יאיר , אני אשאל את המוסך לגבי המיסב לחץ של הקלאץ' , נראה מה הם יגידו . תודה.

yair791
01-03-14, 23:52
בטוח יומרו לך שזו טעות ולא היו אמורים להכניס את זה לארגז בקיצור סתם בילבולי מוח חבל על האוויר גש לתקן הבעיה שהם עשו לך עם המד מהירות

loki2d
02-03-14, 00:07
יש לי שאלה אחרת לגבי לכלוך בפתח מעבה המים , נא ראה תמונות ותאמר לי האם זה תקין.

chesh
02-03-14, 00:16
לא אמור להיות לכלוך בטח שמדובר עוד ברדיאטור עם מיכל חדש.
כנראה מילאו את הנוזל עם משפך ישן עם שמן או לכלוך.

Nuker
02-03-14, 01:16
תודה על המידע,במקומך הייתי מברר לגבי תיקון המחברים האלה אם יעשו חידוש למחשב רכב הישן שלך אולי תוכל למכור אותו ברווח או אפילו למכור אותו ככה באיביי אנגליה אולי מישהו ייקח.

loki2d
05-03-14, 14:50
הייתי אתמול במוסך חברים . אחרי בדיקה עם לוח שעונים אחר ווידוא שהבעייה היא לא בלוח שעונים שלי החשמלאי גילה שהמחשב ששמו לי הוא משנת 2004 בניגוד למחשב המקורי שלי שהוא כמובן משנת 2001 אז ככה למרות שבאקסמינר שלהם אין תקלות כנראה שהחיישנים מעט שונים ולכן מד המהירות לא עובד כמו שצריך. בכל מקרה , הם מחפשים לי כרגע מחשב אחר מפירוק שיהיה זהה גם בשנה. אמרו לי להתאזר בסבלנות , נחכה ונראה.

Driver
05-03-14, 18:37
הייתי אתמול במוסך חברים . אחרי בדיקה עם לוח שעונים אחר ווידוא שהבעייה היא לא בלוח שעונים שלי החשמלאי גילה שהמחשב ששמו לי הוא משנת 2004 בניגוד למחשב המקורי שלי שהוא כמובן משנת 2001 אז ככה למרות שבאקסמינר שלהם אין תקלות כנראה שהחיישנים מעט שונים ולכן מד המהירות לא עובד כמו שצריך. בכל מקרה , הם מחפשים לי כרגע מחשב אחר מפירוק שיהיה זהה גם בשנה. אמרו לי להתאזר בסבלנות , נחכה ונראה.

בדיוק מה שכתבתי לך, הלוח לא היה מתאים ליח' הבקרה.