View Full Version : סגאת החלון החשמלי
היום נכנסתי לעוד סיבוב נגד החלון החשמלי שלא עובד..
היה עובד לפרקים עד שהפסיק
בסיבוב הראשון מדדתי זרם מהמחבר מנוע חשמלי וקיבלתי מתח של 12V כמו שצריך לבסוף איכשהו החלון הסתדר מעצמו ועבד שלושה ימים עד ששוב יצא לחופשה
היום מדדתי וקיבלתי 5V בלבד... איפה יכולה להיות הזליגה ומה ניתן לעשות לפני שאני פותח את הארנק...
**פונטו ספייס SX 2002.
לרוב הבעיה נובעת ממתג החלון.
מצ"ב השרטוט החשמלי המקורי של פיאט שפענחתי.
בברכה - רפי לין
וכאן קודי צבעי החוטים וסימנים בשרטוט:
צבעי חוטים בשרטוטי פיאט
M חום N שחור R אדום
S ורוד L כחול V ירוק
Z סגול A תכלת B לבן
C כתום G צהוב H אפור
שלובי צבעים לדוגמא: VB ירוק/לבן
סימנים מוסכמים
חץ אדום על החוט – מסמן כוון זרימה במתח חיובי ( + )
חץ שחור על החוט – מסמן כוון זרימה במתח שלילי ( - )
חץ כחול על החוט – מסמן כוון זרימה של אות נתון משתנה או מידע מחיישנים וכו'
30 - מתח חיובי קבוע מהמצבר.
31 - הארקה קבועה.
15 - מתח חיובי בהפעלת מתג הצתה.
בברכה - רפי לין
חיכיתי לך רפי :)
תודה רבה על המידע,
בפעם הראשונה שניסיתי לסדר פתחתי את הפאנל הפעלה וביצעתי בדיקת רציפות ללחצנים והיה תקין,
האם על השבב יש סוג של ממסר?
יש לציין שהחלון נהג עובד והנוסע לא
האם ייתכן שההארקה של הדשבורד (C20) מנותקת ונוצרת הזליגה
אם כן איפה בדיוק היא ממוקמת
וכמפלט אחרון אם יש לך המלצה לחשמלאי שבקיא בפונטו באזור נהריה-עכו-קריות
(יש לי דברים שקשורים לא רק לחלון לברר על הדרך)
אני חושב שאת בעלי הידע במכוניות פיאט תמצא במוסכים המורשים של היבואן ויש בעכו ובחיפה, לפי רצונך: http://www.fiat.co.il/heb/services.aspx?area_id=3
בברכה - רפי לין
איפה נמצאת ההארקה C20 של הדש\פנל הפעלה?
איני יודע במדויק, אבל לרוב בפיאט זה נמצא על פח הדופן שמתחת לדשבורד בצידו הימני ביותר ולפעמים זה מתחת לריפוד הדופן.
בברכה - רפי לין
רפי, הלכתי היום לחשמלאי,
הוא טען בפני שהוא יכול לשים ריליים חיצוניים שיחזיקו כמו שצריך שיעקפו כביכול את מה שקיים על הפנל הפעלה
הצעת מחיר- 150 ש"ח
עכשיו ריליי פיזי הוא דיי גדול ויש את הטריאקס שזה כביכול סוג של ריליי חשמלי
אני לא אוהב קומבינות אבל זה נשמע סביר, מה דעתך?
נ.ב דוד אם אני זוכר נכון באחד השרשורים טענת שיש איזה בחור שיודע לתקן את זה ושתיקן לך כמה פנלי הפעלה, אני צודק??
גם אני שונא קומבינציות כאלו.
בברכה - רפי לין
היום סגרתי את הנושא,
פירקתי את הפנל מתגים ונסעתי לפירוקיה בתקווה למצוא אחד אחר,
למזלי היה, ביקשתי לחבר לראות אם זה פותר את הבעיה חיברתי ו...
אותו סיפור חלון נהג עובד וחלון נוסע לא..
לא התבאסתי והשלמתי שברים וחוסרים מפירוק במחיר טוב (כי אני לקוח חוזר :lol:)
כששללתי את פנל ההפעלה לא נותרה ברירה אלא ללכת לבעל מקצוע
כי צריך לאתר איפה יש קצר\נתק\זליגה במערכת חלונות החשמל
הגעתי לחשמלאי והתחלנו בבדיקת רציפות פורק המחבר בין הדלת לרכב בצד נוסע ובוצעה בדיקה אם יש זרם באחד הפינים (נקבה) כאשר נלחץ המתג או למלעה או למטה
הצלחנו לראות שיש אור באחד הפינים כשלוחצים למטה אך כשהמתג נלחץ למלעה לא היה
החשמלאי האשים את הפאנל ואני שללתי את ההשערה,
לכן נפתח מכסה פנל פיוזים ליד ההגה ונבדק החיווט של החלונות חשמל שעובר שם גם
מסתבר שהיה פעם מותקן ברכב מרים שמשות אפטרמרקט וכשהורידו אותו לא חיברו את החוטים חזרה כמו שצריך לכן אחד מהם התנתק ולכן החלון הפסיק לעבוד. -מישהו יד או כמה לפני ביצעו עבודה בצורה חאפרית ואני אוכל את הח*א,אני לא חשבתי בכלל לכיוון ההוא... כנאמר אין חכם כבעל הניסיון.
לסיכום, ניסיתי לחסוך עלויות ובזבזתי הרבה זמן (שהיה לי) בנסיון לאתר לבד את מקור הבעיה,
לשם המחשה אציין שביצעתי פירוק והרכבה לפאנל הפעלה+קונסולה מרכזית והדלת לפחות פעמיים
אציין שעוד על הדרך נשברו כמה דברים קטנים כי הפלסטיקה ברכב שבירה מאד והזמן לא מטיב עימה, בדיעבד אם הייתי הולך ישר לחשמלאי הייתי חוסך הרבה זמן אבל לא את תהליך הלמידה. :cool:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.