התחבר

View Full Version : משאבת דלק - פונטו 03 ידני 60 כ"ס


matangil
31-01-14, 15:48
שלום,

הסתבר שהמשאבה שלי על סף מוות , רציתי לדעת כמה היא עולה ? הבנתי שאצלי חייבים לקנות משאבה קומפלט ,נכון ? ועבודה מסובכת או שאפשר בבית ? כל תהליך ההרכבה מתבצע דרך המושבים האחוריים או שמצריך ליפט ?

תודה ושבת שלום ?

yair791
31-01-14, 16:08
אם אינני טועה זה ממוקם מיתחת למושבים לdavidmzr יש משאבה כזו כומפלט עם מצוף נכון הוא מרחובות אבל הפריט הזה הוא די יקר ממה שיצא לי להיתקל
אבל לפני שאתה רץ לקנות חלקים מה התקלה אולי מדובר במשהוא אחר ולא במשאבה

matangil
31-01-14, 16:24
הטורים נופלים לי במהלך נסיעה , בנוסף אם אני נוסע נסיעה לדוגמא אחרי לילה הוא מתניע בנגיעה ובסיום הנסיעה אני מכבה ומנסה להדליק שוב , אני שומע רק סטארטר ומניע לשניה ושוב מתכבה , הדרך היחידה להניע היא לחכות שהוא יתקרר ל0

הוחלפו מצתים חדשים , חוטי הצתה פחות משנה , רק בשבוע האחרון זה התחיל

נאמר לי שיכול ליהיות חיישן טמפ' החלפתי ועדין אותה תקלה , קרוב משפחה שהוא מוסכניק גם כן מרגיש ב99 אחוז שמדובר במשאבה

davidmzr
31-01-14, 16:33
מוסכניק לא צריך להרגיש, אלא לבדוק לחץ דלק במנוע קר.
דוד.

matangil
31-01-14, 16:40
אתה צודק , לא היה לו את כלים הוא בא אלי במיוחד , לעזור לי להחליף חיישן , בכל אופן מהנקודת מבט הזאת כל הדרכים מובילות למשאבה תקולה , היום קראתי ואפשר. לבצע בדיקה נוספת והיא , לנסות להניע כשאני מוציא את צינור הדלק מהמנוע ורואה אם יש לחץ בכלל

davidmzr
31-01-14, 16:47
גם אפשרות, בתנאי שאתה מספיק מיומן לדעת, האם הלחץ מספיק.
דוד.

matangil
31-01-14, 16:51
מה שאני כן אדע שאם המשאבה "תעשה טובה" בלשאוב דלק , אז התקלה טמונה שם, אבצע את הפעולה ואעדכן עוד היום ,

שוב רוצה לומר תודה !

davidmzr
31-01-14, 16:56
צלם את הזרימה. אולי אפשר יהיה לומר לך אם תקין.
תיקון טעות, לבדוק כאשר המנוע חם, משום שאז לא מניע.
היה זהיר לא להתיז על המנוע.התיז לבקבוק קולה שקוף.
דוד.

matangil
31-01-14, 19:27
חברים עכשיו אני בכלל אובד עצות , עשיתי את הבדיקה ויש לחץ בעיניי ניראה תקין , לקחתי בקבוק של ליטר ורק בשלב ההתנעה ועד לכיבוי האוטומטי , שליש בקבוק ,

שוב פעם נאמרת השאלה למה זה לא קורה כשהאוטו קר , כשהוא מניע בנגיעה וכשהאוטו חם , הוא לפעמים מניע לפעמים לא , איזה עוד אופציות יש לנו ?

matangil
31-01-14, 19:28
עריכה - בדקתי על מנוע קר , צודק אני אניע , אצלם בווידאו על מנוע חם ואעלה היום או שבת בבוקר

m1011409
31-01-14, 19:59
שמת לב אם המצב קורה כשאתה עם כמות דלק מסויימת?
כלומר, קורה רק כשהמיכל מתרוקן או כל הזמן?

כשהאוטו לא מניע, תנסה לתת סוויצ' שלוש ארבע פעמים ברצף (לסובב) ואז לנסות להתניע את
האוטו.

gibson9655
31-01-14, 23:39
לא בטוח בכלל שזו משאבת דלק.
ההנעה הבעייתית במנוע חם זה מחלה מוכרת - חוטי ההולכה מהמצבר דקים מדי וכשהרכב חם ההתנגדות שלהם שגדלה לא מאפשרת מספיק זרם לסטרטר אז הוא מסתובב בקושי.

תתחיל בלהחליף אותם לחוטים רחבים יותר אם לא עשית את זה עד עכשיו.

לגבי נפילת הטורים - מתי נופלים ? בעמידה או תו"כ נסיעה ?
אם בעמידה - גם כן מחלה מוכרת - ניקוי מצערת יפתור אותה כנראה.

אם בנסיעה מה זאת נפילה ? המנוע חותך ?

matangil
01-02-14, 15:31
חברים , עשיתי בדיקה על מנוע קר וחם , הוצאתי את צינור הדלק מהמנוע לבקבוק
הלחץ זהה בשני המיקרים , הנה סרטון :https://www.youtube.com/watch?v=q6JQ4rrSI24&feature=youtube_gdata_player

בנוסף דיברתי היום עם מאור , והמליץ לי לנקות את חיישן הקראנק ואכן עשיתי זאת והאוטו מניע בנגיעה גם כשהמנוע חם כשעשיתי את בדיקת הלחץ , בנוסף הוא המליץ לי להוציא את כל המצערת ולנקות טוב עם ספריי קרבורטרים .

לגבי השאלה המנוע חותך בנסיעה ,לפעמים בהנעה חמה הוא נותן סטארטר והמנוע נדלק וישר נפילת טורים עד לכיבוי ? , מה זאת אומרת חוטים עבים ?

gibson9655
01-02-14, 16:56
חוטים עבים יותר חוטים בקוטר גדול יותר שמייצרים התנגדות קטנה יותר.
אתה אומר שהבעיה נפתרה בהנעה ? אז אולי גם בנסיעה היא נפתרה ?

חיישן קראנק בעייתי יכול לגרום לבעיות הנעה ואיבודי ניצוץ שיגרמו לחיתוכים , לי עדיין לא עשה בעיות.

ד"א הבעיה שיש\שהיתה לך היא קלאסית לאיתור עם דיאגנוסטיקה יכול מאד שתחסוך הרבה זמן ותגיע ישר לבעיה - אם נדלקה נורת מנוע בוודאות נרשמה תקלה ואם לא אז בסבירות גבוהה.

matangil
01-02-14, 17:59
לא נדלקה לי שום נורה , היום אני אבצע ניקוי מצערת יסודי , הכולל פירוק ואחזור לדווח , תוכל להסביר קצת יותר על החוטים , כלומר מה להחליף בידיוק במצבר , אשמח למחיר ומה להגיד למוכר שיבין אותי ,

תודה

davidmzr
01-02-14, 18:53
מתן בוא נחזור להתחלה.
מה הביא אותך לכתוב, "הסתבר שהמשאבה שלי על סף מוות" ?.
אם התקלה לא הייתה לך מקודם, הבעיה לא בחוטים מהמצבר ולא בניקוי חיישן הקראנק. לדעתי גם ניקוי בית המצערת לא יפתור את הבעיה, אולי ישפר במעט (זכור שאני כותב זאת לפני העדכון על הניקוי, הלוואי שאני טועה :)) ראיתי את הסרטון שהעלית, לא ניתן לפי הבדיקה הנ"ל לקבוע אם הלחץ תקין. כן ניתן לקבוע כך שהדלק מגיע לחליל,
אתה חייב לבדוק את לחץ הדלק עם שעון כאשר הצינור מחובר. את הסיבה אכתוב לאחר שתעדכן.
חיבור למחשב דיאגנוסטיקה לא יצביע על הגורם להתקלה.
דוד.

matangil
01-02-14, 19:28
עכשיו ביצעתי ניקוי מצערת לפי המדריך הנ"ל

http://www.fiatforum.com/punto-mk2-2b-guides/307670-remove-clean-throttle-body-1-2-8v.html

מה שהביא אותי לומר שהמשאבה על סף מוות הוא קרוב משפחה , אשר אמר לי " או חיישן טמפ' או משאבת דלק" הוא הגורם לתקלה של חוסר התנעה ,

לאחר התייעצות (כמובן שלא ארוץ להחליף אלא לברר כמה שיותר מידע) בפורום פה וCARS
ייעצו לי לעשות עוד דברים , בנתיים צירוף נדיר או שזה באמת פתר את התקלה ,

ניקיתי מצערת + קראנק - הנעתי את האוטו יצאתי לנסיעה של עשר דקות (המנוע הגיע לטמפ' עבודה) החנתי , כיביתי מנוע , הנעתי לאחר כמה דקות , כיביתי ושוב הנעה לאחר כבה דקות , המנוע הניע בנגיעה והתייצב מהר מבחינת הטורים.

מה אתה אומר דוד ? אני אבצע בעזרת מוסך את הלחץ של המשאבה בתחילת השבוע

נ.ב.

כשאני מנסה לזכור את הפעם הראשונה שזה קרה לי, זה היה לפני שבוע וקצת ביום בהיר , אשר החלטתי לנסוע פעם ראשונה עם האוטו במקום עם בורות (לאט מאוד כמובן) ושם פתאום שהאוטו ניכנס לבור(לא בור ,בור אלא מן בקע שכול החלק הקידמי ימיני נטע) האוטו ניכבה לי ובאתי להניע ולא נתן , בגלל זה בכלל חשבתי שמשהו זז מהמקום שלו !

davidmzr
01-02-14, 19:33
אם הכול תקין, למה לבצע בדיקת לחץ ?.
דוד.

matangil
01-02-14, 20:00
להגיד לך את האמת , לא יודע למה , פשוט רוצה להיות רגוע , אני כול כך מטפל באוטו , פשוט זה מתסכל שביום בהיר אחד הוא לא מניע .

תודה ושבוע טוב

matangil
07-02-14, 20:22
חברים הנושא לא נפתר !!

למרות החלפת חיישן טמפ', ניקוי יסודי של המצערת , ניקוי חישן קראנק !

כול השבוע עבד מצוין , פתאום הסופ"ש , אתמול , הנפילות חזרו , וחוסר התנעה כשמהנוע חם ,

אני פשוט מתוסכל ממש ,

צירפתי סירטון של נסיעה מהירידות של נצרת לכיוון עפולה , יש נפילות מפחידות של הטורים!
https://www.youtube.com/watch?v=dA7fINwvgVs

אשמח לעצות , רעיונות ,
איך שבוע עובד מצויין , פתאום בסופש , הכל מתחרבש .

davidmzr
07-02-14, 20:40
בטח לא תאמין שידעתי. :)
זה מאוד עניין אותי ועקבתי אחריך, כל פעם שנכנסת לאתר, הייתי בטוח שתעדכן.
זוכר מה כתבתי בתגובה למעלה ?. "אם התקלה לא הייתה לך מקודם, הבעיה לא בחוטים מהמצבר ולא בניקוי חיישן הקראנק. לדעתי גם ניקוי בית המצערת לא יפתור את הבעיה, אולי ישפר במעט (זכור שאני כותב זאת לפני העדכון על הניקוי, הלוואי שאני טועה :)) את הסיבה אכתוב לאחר שתעדכן."
דוד.

gibson9655
07-02-14, 21:02
למה שלא תחבר דיאגנוסטיקה ?
אתה יכול לעשות את זה באמצעים ביתיים (אבל דרוש כבל ELM327 ותוכנה) ואתה יכול לגשת לבעל מקצוע לקבל את פלט התקלות, לא חייב לתקן אצלו.
עדיף בשני סבבים - סבב ראשון לאפס את התקלות הקיימות (שיכול להיות שמכילות הסטוריה ארוכה מדי של תקלות לא קשורות לנוכחית) וסבב שני אחרי שתיסע והחיתוכים האלה יקרו.

משחק הניחושים והניסויים יכול להמשך על חשבונך עוד הרבה זמן.


davidmzr - פשוט תגיד לבחור לבוא לתקן אצלך, לא חבל על כל הסיבובים ?

davidmzr
07-02-14, 21:14
נכון, משחק הניחושים והניסויים יכול להמשך על חשבונו עוד הרבה זמן.
אבל זכור שאתה זה שהתחלת במשחק הניחושים כאשר כתבת, "תתחיל בלהחליף אותם לחוטים רחבים יותר אם לא עשית את זה עד עכשיו."
לא בכול התקלות מחשב הבדיקה מצביע על הסיבה לתקלה.
דוד.

matangil
07-02-14, 21:15
*** חברים מה אתם אומרים ,

לפי דעתך , סופי זה משאבת דלק ?

לגבי ניתוח בדיאגנוסטיקה , הבנתי שזה לא יפתור לי את הבעיה ובכלל לא ניתן לאבחון ככה .

ממליצים לי משאבה חדשה , מפירוקייה (דיברתי עם איזה אחד שהפונטו שלו ירדה מתאונה )?
אפשר להוציא בקלות את המשאבה מהתא נוסעים ? או שמצריך ליפט ?
אפשר להרכיב לבד ?

אשמח לדעת מה עליי לעשות ?

שבת שלום

gibson9655
07-02-14, 22:58
דוד עזוב אותך

לבחור יש בעיה בא שאל בפורום אתה עונה לו בהתחכמויות
ובנינו , אתה לא באמת יודע מה הבעיה , אתה רק יכול לנחש אז בוא אל תשחק אותה מי התחיל ראשון.



מתן, מי אמר לך שלא ניתן לאבחן עם דיאגנוסטיקה ?

כשהמנוע והמערכות סביבו חורגות ואצלך יש חריגה ברורה , זה מתורגם לקוד תקלה - לא בכל המקרים כן בכל המקרים, במקרה הזה כנראה שכן.
אתה מדלג על בדיקה זולה מאד שתאיר על הבעיה שלך ושכל בעל מקצוע רציני היה מתחיל ממנה ,כל השאר היו מתחכמים וממשיכים לנחש על חשבונך- הרבה פעמים הם צודקים אם ראו תקלה זהה ברכב אחר ופתרו אותה - אבל הרבה פעמים הם לא , אתה עדיין תשלם.
זה נכון שלפעמים קוד התקלה מצביע על סמפטום כללי מדי - אבל גם במקרים האילו מספר המקרים הרבה יותר מצומצם.

אתה מעדיף לשלם 1500 שקל למשאבה מקורית חדשה ? ואז להבין שזה לא משאבה ?

דיאגנוסטיקה (חיבור למחשב) זה בדיקה שעולה 150 שקל במוסך מורשה לא יבואן וקצת יותר במוסך מורשה יבואן.

עזוב אותך - לך תסתכל מה המחשב אומר אחרי זה יהיה הרבה יותר פשוט.


עריכה-
עוד משהו - לא בטוח שמדובר בתקלה אחת, בעיית ההנעה במנוע החם לאו דווקא קשורה לחיתוכים בנסיעה.

davidmzr
08-02-14, 00:13
***

לפי דעתך , סופי זה משאבת דלק ?

לגבי ניתוח בדיאגנוסטיקה , הבנתי שזה לא יפתור לי את הבעיה ובכלל לא ניתן לאבחון ככה .

ממליצים לי משאבה חדשה , מפירוקייה (דיברתי עם איזה אחד שהפונטו שלו ירדה מתאונה )?
אפשר להוציא בקלות את המשאבה מהתא נוסעים ? או שמצריך ליפט ?
אפשר להרכיב לבד ?

אשמח לדעת מה עליי לעשות ?

שבת שלום
מתן, לפי דעתי התקלה מצביעה לכיוון משאבת הדלק. לכיוון כתבתי, אבל לא בהכרח המשאבה עצמה. משום שבסרטון שהעלת, נראה שהספיקה בסדר. אבל עדיין אנחנו לא יודעים אם גם הלחץ תקין. לכן הצעתי לך לבדוק לחץ דלק עם שעון כאשר הצינור מורכב.
יש הבדל בין ספיקה ללחץ. את הלחץ קובע הרגולטור שנימצא מובנה במשאבת הדלק.
אם הוא תקול תעבור כמות דלק אבל לא יהיה לחץ. במקרה הזה מחליפים משאבה ולא ניתן לטפל רק ברגולטור כמו ברכבים אחרים, בהם הוא נימצא מורכב עם שני ברגים לחליל.
לא צריך ליפט, וקל להחליף. תיעזר בקרוב המשפחה שלך המכונאי, כדי לא לגרום נזק.
לגבי משאבה מרכב שעבר תאונה, זה עשוי להיות בסדר.
זכור שצריך/רצוי לבדוק לחץ דלק לפני ההחלפה. הלחץ עשוי להיות 3.5 BAR
ולאלה שמוכנים ללמוד, התקלה הנ"ל משוייכת בד"כ למשאבה או לרגולטור.
בהצלחה דוד.

yair791
08-02-14, 00:28
למה שלא תחבר דיאגנוסטיקה ?
אתה יכול לעשות את זה באמצעים ביתיים (אבל דרוש כבל ELM327 ותוכנה) ואתה יכול לגשת לבעל מקצוע לקבל את פלט התקלות, לא חייב לתקן אצלו.
עדיף בשני סבבים - סבב ראשון לאפס את התקלות הקיימות (שיכול להיות שמכילות הסטוריה ארוכה מדי של תקלות לא קשורות לנוכחית) וסבב שני אחרי שתיסע והחיתוכים האלה יקרו.

משחק הניחושים והניסויים יכול להמשך על חשבונך עוד הרבה זמן.


davidmzr - פשוט תגיד לבחור לבוא לתקן אצלך, לא חבל על כל הסיבובים ?
אני לא מבין מה זו המיתקפה האישית הזו אין בהודעה שלו כל רצון למשוך אדם כזה או אחר לתקן אצלו בלי קשר שהוא תיקן להרבה חברי פורום כולל לי
נכון, משחק הניחושים והניסויים יכול להמשך על חשבונו עוד הרבה זמן.
אבל זכור שאתה זה שהתחלת במשחק הניחושים כאשר כתבת, "תתחיל בלהחליף אותם לחוטים רחבים יותר אם לא עשית את זה עד עכשיו."
לא בכול התקלות מחשב הבדיקה מצביע על הסיבה לתקלה.
דוד.
אין כל קשר בין עובי החוטים שהולכים מהצבר לאלטרנור לבעיה הנ"ל כיוון שמדובר על מצב בו או יש בעיה באספקת הדלק שניתן לבדוק ע"י חיבור שעון לחץ ואם יש שינוי בלחץ בזמן שיש נפילה של הטורים אז זו הבעיה או בעיה של אובדן ניצוץ דבר שניתן לבדוק גם בלי סורק תקלות ע"י בדיקה של כל החיישנים הקשורים בעזרת רב מודד בהתאם למגבלות היצרן
דוד עזוב אותך

לבחור יש בעיה בא שאל בפורום אתה עונה לו בהתחכמויות
ובנינו , אתה לא באמת יודע מה הבעיה , אתה רק יכול לנחש אז בוא אל תשחק אותה מי התחיל ראשון.
.
אני לא רואה פה שום היתחקמויות של דוד הוא בסה"כ עונה תשובות בהתאם לשאלות שהבחור שואל פה ומספק את המידע הדרוש בהתאם לתאורים שניתנים אחרי הכל מאוד קשה לאבחן בעיה ולפתור אותה דרך המסך
הכי קל ישר להחליף חלקים ולבזבז כסף דבר שהרבה מוסכים בימנו עושים איך דוד הוא מאחרוני המכונאים בארץ שיש להם את היכולת לאבחן תקלה בין אם מדובר ברכב ישן או חדש מדובר באדם עם נסיון רב בתחום המכונאות זה לא סתם עוד ילד שיושב וזורק תשובות על סמך נסיונו הדל בתחום כי התקלה דומה למשהוא שהוא סבל ממנה
אני בתור טכנאי מזגנים ומקררים לא הולך ומחליף סתם חלקים וזורק השארות סתם באוויר אם יש בעיה אצל לקוח במזגן או במקרר יש צורת עבודה מסודרת לאיתור ופתרון תקלות שניתן לעשות גם אם הלקוח מיתקשר ואומר שהמקרר לא עובד ורק המנורה בפנים דולקת או המזגן לא מקרר או מחמם ולאיטים גם ניתן לפתור את הבעיה מבלי להגיע לבית הלקוח

gibson9655
08-02-14, 21:12
יאיר, לא אני ולא דוד הם הבעיה בשרשור
אז אין טעם להגיב בהתייחס אלינו

(ד"א אני לא מזלזל באף אחד כן עצבן אותי הסגנון האיטי והמלא מעצמו) , ממה שקראתי פה גם לך וגם לדוד יש ידע רב במכונאות , ועדיין אני לא מבין את התשובות שלכם.

למה אתם לא שולחים את הבחור מיד לסורק תקלות?

אתה מעדיף לעבור חיישן חיישן עם רב מודד ולמדוד התנגדות חיישן ומתח בקונקטור לפי מפרט ? אשריך אני לא מבין את זה זאת גם בדיקה חלקית.

דוד מכיר תקלה דומה מרכב אחר שהוא טיפל ופתר עם החלפת משאבת דלק אז מה ? (אני לא אומר את זה בקנטרנות, אני באמת שואל)
אני חוויתי בעצמי תקלה דומה בעצימות נמוכה יותר בגלל חוט הצתה בלוי (קראתי שהבחור החליף חוטי הצתה) אבל חיתוכים ואיבודי סלד במהירות גבוהה יכולים להיות מאלף ואחת סיבות.

אם נרשמה תקלה - קל יותר יהיה למצוא את הבעיה.
אם לא נרשמה תקלה - אלף סיבות חשמליות כבר נשללו.

בדיקה שעולה מאה ש"ח וקצת לעומת משאבה (לי עלתה 1500 ש"ח).


ד"א להחליף חוטים מהמצבר להארקה ולאלטרנטור קשורים רק לבעיות ההנעה במנוע חם , זה שונה לחלוטין מלהחליף משאבה תקינה במשאבה תקינה.
העלות מזערית וזה שיפור לעומת הקיים , זה למה הצעתי בלי לחשוב פעמיים ובלי קשר לכלום.

matangil
08-02-14, 21:36
חברים , קודם כל תודה על ההתעניינות בבעיה ,

לגבי החוטים העבים , יכול ליהיות שביום בהיר אחד פיתאום זה יהווה בעיה ?, כלומר שנה שלמה הכל טוב עד לפני שבועיים ?

הועלה פיתרון אחר ויכול ליהיות שהוא נובע מסלילי הצתה שהוא תקול ? הייתכן ? שהמנוע במהלך תנועה מגיע למצב שפיתאום הוא נוסע על 2 צילינדרים וזה מה שגורם לטורים ליפול בזמן שהמנוע בטמפ' ?

gibson9655
08-02-14, 21:46
בסליל פגום ונסיעה על שני צלינדרים (דיי באופן עקבי) אתה אמור להרגיש רעידות וקירטועים ולא רק חיתוכים ונפילות סל"ד.

ד"א סליל פגום ימופה כאיבוד ניצוץ בסורק תקלות.

gibson9655
08-02-14, 21:50
בסליל פגום ונסיעה על שני צלינדרים (דיי באופן עקבי) אתה אמור להרגיש רעידות וקירטועים ולא רק חיתוכים ונפילות סל"ד.

ד"א סליל פגום ימופה כאיבוד ניצוץ בסורק תקלות.

לגבי השאלה השניה- שוב בלי להתייחס לבעיה שלך התשובה היא כן.

כשהחוט דק ומורכב ממספר קטן של מוליכים העומס עליהם גדול הם מתבלים והמוליכות שלהם קטנה עם הזמן.
אז עם הזמן החוט הופך להיות פחות מוליך והבעיה מופיעה. טעות של היצרן.

davidmzr
08-02-14, 23:26
gibson9655, מאחר שירדת מהעץ הגבוה עליו טיפסת, עכשיו אני יכול להמשיך ולהגיב להודעות שלך.
אשתדל "ללכת על חבל דק" כדי לא להכעיס אותך שוב. :)
מאחר שלא נראה לי שאתה קשור למקצוע המכונאות, אתה צריך להבין שבעל מקצוע חייב לדעת דרך המסך את כל הפרטים על הבעיה. דבר שבחלק מהמקרים בעל הרכב לא מספק מספיק פרטים, מתוך חוסר ידע.
לכן כדי לעזור צריך לשאול הרבה שאלות עד "שהמרצע ייצא מהשק". למצב הזה קראת "התחכמות".
לא ידידי זאת אינה התחכמות. האלטרנטיבה היא שבעל המקצוע יצא "בצל". לשלוף סתם עצות, זה מתאים למי שלא עוסק במקצוע, ששואב את הידע מתוך האתרים ולא מתוך הניסיון.
כתבת, "דוד מכיר תקלה דומה מרכב אחר שהוא טיפל ופתר עם החלפת משאבת דלק אז מה" ?
לא ברור לי מאין לקחת את זה, מי כתב את זה ?.
לא ברור לי איך שילמת 1500 ₪ על משאבה חדשה. שאל את חבר הפורום TOMERZHR, בכמה כסף ארגנתי לו משאבה חדשה לספייס 2004. רוצה רמז ?. חלק את הסכום ששילמת ל-4 והחסיר עוד 25 ₪. :)
"למה אתם לא שולחים את הבחור מיד לסורק תקלות?"
קרא כאן (בדף 3) מה כתב בן עירך matansab ויש עוד מקרים רבים אחרים, זה למה.
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=17363&page=3
היית מציע לו לגרור למוסך ?.
שיהיה לך סוף שבוע טוב.
דוד.

matangil
08-02-14, 23:47
דיוויד לפי דעתך איזה בדיקה אפשר לעשות באופן בייתי , כדי לדעת מה לקנות על מנת לפתור את הבעיה ,
סלילי הצתה או שבכלל באמת המשאבה אשמה ?

אם לבסוף המשאבה תקולה , אוכל לעזר בך כדי לקנות משאבה ?

gibson9655
08-02-14, 23:54
משאבה מקורית? (ד"א ברור שאפשר להשיג יותר זול מ1500, לא מוצא את הקבלה - שולם אצל שמשון בזמנו כולל עבודה ומע"מ)

ד"א לא הבנתי את השרשור ולא השתכנעתי.
חוץ מזה שיצאת תותח ואם מבטיחים לך גלידה הביצועים\ניחושים שלך משתפרים.:lol:

כל בעיה חשמלית ומכאנית, וכמה שחיים ממוסך שמשון באמת מקצוען ולרוב ידע מראש מה סביר שהבעיה - הוא מעולם לא ניחש. תמיד חיבר למחשב ולפי הסורק ("ללא חיוב..") התכנס לפתרון - פגיעות בול של 100%.
מעניין כמה פעמים אתה החטאת,
אבל אם אתה תפספס פה אתה תצא בצל ירוק חתוך דקדק , קח מקדמי ביטחון חבל על הגלידה.

לא אישית , הסיפור והזחיחות פה מזכירים לי מכונאי מבוגר ואחד הכי מוערכים (אם לא המוערך ביותר) שלא אציין את שמו , מקארספורום. הוא היה ועדיין (אך מאז קצת פחות) מזכיר את המילה ניסיון השכם וערב וטופח לעצמו על השכם ומטיף לכולם אבל מה העניין עם מוסכים אחרים שאתה לא ממליץ לגרור אליהם ?

הוא הראשון שטיפל ברכב שלי בסוף 2007, כגודל הציפייה גודל האכזבה. ההבדל פה כנראה הוא ההיכרות והניסיון שלך עם פיאט ספציפית, ועדיין הייתי ממליץ לך לקחת מקדמי ביטחון.
ועוד דבר, יש מוסכים מצויינים בארץ (אחד ביהוד ואחד ברעננה לפחות).

ד"א אני רוצה לחזור להנחתי הראשונה -
"davidmzr - פשוט תגיד לבחור לבוא לתקן אצלך, לא חבל על כל הסיבובים ?"
אנחנו מתקרבים לשם , בסיבוב כזה או אחר כצפוי (אין לי בעיה חס וחלילה , אתה משקיע מזמנך ונשמעים מחירים מעולים רק הטכניקה צפויה ומיותרת)

davidmzr
09-02-14, 11:07
gibson, לא הבנתי את פשר העריכה בהודעה האחרונה שלך. סברתי שגמרנו את הדיון.
אם אני לא טועה, אני יודע על איזה מכונאי עלום אתה מדבר. בני ל. נכון ?.
אני מכיר אותו היטב ולא רק מקרספורום. בעבר השאלתי לו מכשיר לניקוי חול.
זה שאתה התאכזבת ממנו, לא אומר שהוא לא מקצוען.
אם בעתיד תעבוד במקצוע ותהיה עצמאי, תבין שאין דבר כזה שכול הלקוחות יהיו מרוצים ממך.
תמיד יהיו מעטים שלא יהיו מרוצים.
לגבי המוסך שהיללת, אני מנוע מלהגיב. אבל ברשותך אספר לך קוריוז.
חבר הפורום דוד אברג'יל מירושלים, כתב בחתימה שלו "גם אני מתקן בש----ן"
היה אצלי מס' פעמים, באחד מהפעמים צלצל וביקש לבוא, אמרתי לו שאם הוא מתקן שם, אז שייסע ישר לשם."אני מוחק" אמר ומחק. זה לא היה תנאי, אלה רגע של פרפראות. לא אכתוב את התלונות שהתלונן על המוסך לאחר מכן.
davidmzr –" פשוט תגיד לבחור לבוא לתקן אצלך, לא חבל על כל הסיבובים" ?"
שכחתי להודות לך על ההצעה. matansab מב"ש ועוד רבים, יכולים לספר לך עד כמה ההנחה שלך שגויה.
"מה העניין עם מוסכים אחרים שאתה לא ממליץ לגרור אליהם" ?
שוב שאלה שאין לה בסיס. היכן ראית שאני לא ממליץ לגרור למוסכים ?.

מתן קיבלתי את הה"פ שלך. אני לא חושב שכדאי לך לבוא מעפולה לרחובות בשל התקלה.
אבל אם תחליט בכול זאת, תאם עם יאיר, תקבל בדיקת מחשב ולחץ דלק חינם.
ואם אכן הבעיה במשאבה, תקבל במחיר מצחיק.
דוד.

matangil
09-02-14, 12:15
קודם כל תודה על התייחסות ,

יש לי כמה שאלות , אני אבצע את בדיקת לחץ המשאבה בעפולה , אני אמור לקבל לחץ של 3.5 באר ? בידיוק ? או שפחות או יותר ?

שאלה שנייה , נגיד ויוצא תקין יש מצב שעדין היא לא תקינה כלומר הרי אני נוסע באוטו , רק במצבים של התנעות מרובות זה קורה ? מה עושים במצב כזה ?

לפי דעתך אני שואל שוב, יש מצב שמדובר בסליל הצתה תקול , שפתאום נוצר בתוכו חוסר מגע והסל"ד מתחיל לרצד ? ואף לפעמים לא להניע ויהיה לי רק סטארטר ? או לפעמים המנוע מצליח להניע ותק נופל נכבה !

המון תודה שוב !

davidmzr
09-02-14, 12:33
פחות או יותר בערכים כ-10-15% פלוס מינוס זה בסדר.
יותר קרוב לך לחדרה. צור קשר עם מאור, לדעתי הוא יכול לבצע את הבדיקה.
דוד.

matangil
09-02-14, 12:51
הוא הראשון שיצרתי עימו קשר, הוא בתקופה עמוסה כרגע , אני מחפש עוד אלטרנטיבות

matangil
09-02-14, 13:25
ושוב אני שואל ,אם התוצאות יראו לחץ תקין ועדיין אני ממשיך לחוות את התקלה , אז זה אומר שהמשאבה עובדת לפעמים כן לפעמים לא ? או , שאין באמצע , 100 אחוז עבודה או 0 אחוז עבודה ?

gibson9655
09-02-14, 14:01
דוד בוא נסיים את הדיון כדי לא לחרבן את השרשור.
אפשר להמשיך בפרטי אם אתה רוצה.

אחרונים חביבים -
לגבי :
"מה העניין עם מוסכים אחרים שאתה לא ממליץ לגרור אליהם" ?
שוב שאלה שאין לה בסיס. היכן ראית שאני לא ממליץ לגרור למוסכים ?.

פה :
"
קרא כאן (בדף 3) מה כתב בן עירך matansab ויש עוד מקרים רבים אחרים, זה למה.
http://www.fiatclub.co.il/forum/show...t=17363&page=3
היית מציע לו לגרור למוסך ?.
שיהיה לך סוף שבוע טוב.
"

לגבי אותו מכונאי מוכשר שיכול וכנראה הוא באמת כזה והאמת זה מעניין את התחת כי בפועל עשה חרא של עבודה מלאה בסיפורים וניפוחים שלא היו ולא נבראו.
לא אמרתי שזה בני ל. , גם לא אמרתי שזה לא בני ל.
מי שזה היה, זה לא היה רק עניין של מקצוענות ברכבים חדשים, זה היה עניין של יושרה בסיסית שהתחרבנה כל הדרך מהתחלה ועד הסוף. בזה אני מסיים כפי שהבטחתי לו כשהוא שילם טיפול מלא ,ישירות לחשבון הבנק שלי. (טיפול שנעשה מחדש אצל שמשון על כל החלקים בהם לא דיבר אמת - וכשפורקו החלקים והנוזלים והוחלפו - לא ידענו אם לצחוק או לבכות)

הסגנון של מי שזה היה כשאני חושב בדיעבד היה מאד ייחודי לא היה הוגן להשוות אותו אליך, טעות שלי, לפחות כך אני מקווה בשבילך.
היה עוד מקרה של מוסכניק מפורום שהתגלה כחצי בדיחה - אבל הוא ידע לקחת אחריות מעצמו.
והיו המלצות שהתגלו כהמלצות טובות, שמשון בהחלט נכנס לקטגוריה למרות שגם אצלו היו תקופות שהעסיק בחורים צעירים שעשו חרא עבודה.

davidmzr
09-02-14, 16:22
כדי לא לטעות קראתי שוב את הקישור. לא מצאתי שם שום המלצה גורפת שלי "לא לגרור למוסכים".
במקרים מסוימים כמו במקרה של מתן מב"ש ובעוד מקרים, לא היה צריך לגרור למוסך.
ב-90% מהמקרים היו אומרים לו במוסך שיש להחליף קלאץ. אז אנא ממך תבדיל בין מוסך (ביחיד) לבין מוסכים (ברבים). נראה שהחיסכון לא מדבר אליך.
לגבי אותו מכונאי עלום שם. אני מקווה שאתה מכיר את האמרה, "שתיקה כהודאה".
וגם אם לא תודה אין בכלל ספק שעליו מדובר. לא הבנתי ממה אתה פוחד.
להמשיך בה"פ, לא מתאים. נמתין לעדכון של מתן.
דוד.

gibson9655
09-02-14, 18:51
דוד,
אני לא אוהב להכליל ובל להעליב תקרא שוב את מה שרשמתי תפעיל תהליך מחשבתי של הסקת מסקנות.

מי מחזיק פונטו 2002 ? מי שהבזבוז זה חלק מחייו לפי תהליך הסקת מסקנות של מכונאים. אני מוכן לשלם טוב למי שפותר בפעם אחת - בלי חזרות. יום עבודה שלי שווה יותר מניסיונות חוזרים.
למה אני לא מציין את שם המוסכניק ? אולי כי היה הסכם שאני לא אפרסם ?
ולמה אתה חושב שהוא הכניס כסף לחשבון שלי , כי אני זה שחושש ?

האמת אחרי ההודעה האחרונה שלך , אם ידעתי שזאת הרמה המחשבתית הייתי מוותר מראש.

שתיקה שבהודעה הודעה שבשתיקה, עזוב אותך שטויות , ריחמתי על הבחור והוא יצא בזיל הזול למרות ששילם על הטיפול.

Nuker
09-02-14, 19:03
אין מה לעשות רוב החבר'ה פה שמחזיקים בפונטואים אלו סטודנטים תפרנים או צעירים :)

מן הסתם שכל דבר הכי טוב ללכת למוסכניק מקצועי שיעשה ויפתור אבל אם הכל היה מושלם לא היינו פה..
מחפשים לעשות לבד, להיעזר באחרים ולהוזיל עלויות.. לדעתי אין שום דבר פסול במידה והכל נעשה כמו שצריך אין טעם עם רכב ישן ללכת למורשה ולשפוך כסף יותר מערך הרכב.
הרבה פעמים אבל הולכים סחור סחור כמו בשרשור הזה.. אולי היה עדיף ללכת לבעל מקצוע ולסגור פינה.. מצד שני גם במוסך יכולים לתפור אותך ככה שלא תדע מאיפה זה בא לך (לא חסר סיפורים)

davidmzr
09-02-14, 19:35
אני לתומי חשבתי שהיית רציני כשביקשת. "דוד בוא נסיים את הדיון" מה קרה ?.
נראה שאתה רוצה לסיים את הדיון עם תגובה אחרונה שלך. אז קדימה הבמה שלך, אני סיימתי.
לגבי, "האמת אחרי ההודעה האחרונה שלך , אם ידעתי שזאת הרמה המחשבתית הייתי מוותר מראש."
תסיק את המסקנות, אף פעם לא מאוחר לוותר. בבקשה להבא דבר איתי רק על עניינים טכנים.
דוד.

davidmzr
10-02-14, 13:24
מתן, קיבלתי את הה"פ שלך מהיום.
לי אין בעיה שתבוא אפילו היום. כדאי לך ?.
לא מבין למה אתה לא ניכנס למוסך בעפולה.
אבל אם אתה בא, תכין הרבה כסף.... לדלק :)
דוד.

matangil
10-02-14, 19:51
קודם כל תודה על ההזמנה !

עכשיו שאני בקשר טלפוני די קבוע חח עם מאור , התמונה מתחילה להתבהר ולקבל תפנית שונה לגמרי , שדרך אגב פונה דווקא לכיוון החשמלי ברכב .

לניסוי -

קניתי פלאג כדי לבדוק ניצוץ , נסעתי ונסעתי , החנתי וקיוותי שהוא לא יניע כדי לתפוס "אותו על חם", באתי לבדוק ניצוץ בפלאג האחרון והראשון (שבדיעבד אחרי שדיברתי עם מאור הבנתי שהם יושבים על אותו סליל הצתה) באף אחד מהם לא קיבלתי ניצוץ , לאחר כמה רגעים ניסיתי שוב להניע ולראות אם יש ניצוץ ולפתע כן יש ניצוץ , מנסה להניע ואכן מניע, (פעם כן פעם לא ).

כשדיברנו הוא המליץ לי לבדוק באמצעות רב מודד את המתח כשזה קורה בסלילים ולבדוק את תקינותם לפני שאני מחליף ! (אעשה זאת מחר ב"ה שהרב מודד יהיה אצלי)

לגבי שאלתי השנייה , קראתי רבות על חיישן הקראנק ומסתבר שיש לו הרבה "כוח" יכול ליהיות שהוא לא "מכוון" טוב על הבורג ? אני פשוט הוצאתי אותו וניקיתי אותו עם נייר (את כל הפיח) והחזרתי למקום והידקתי את הבורג לפי הרגשה (לא חזק מידי ולא חלש מידי)

אשמח פירוט לגביי החיישן קראנק ואיזה בדיקות עליי לעשות כדי להוציא אותו מהתמונה ?

בנוסף על הדרך ניקיתי את חיישן גל הזיזים מפיח גם כן !

תודה לכולם !

gibson9655
10-02-14, 23:19
טוב זה הולך להיות משעשע הסיפור הזה כשיסתיים.

אני בינתיים שותק.

yair791
10-02-14, 23:24
חישין קראנק ניתן לבדוק לתקינות ע"י רב מודד כי יש לו טווח של היתנגדות בנוגע לכיוון חישן לא מכוון כלומר המרחק לא נכון יגרום לכך שהרכב לא מניע בנוסף החישן חייב להיות במרחק הנכון מהגלגל אין פה תחום אפור או שהוא במרחק הנכון וזה עובד או שלא

gibson9655
10-02-14, 23:33
יאיר , זה בהנחה והחיישן והממתח אליו תקינים.

לא מספיק התנגדות חיישן ,לא יודע מה ערכי המתח אליו אבל צריך לבדוק גם ממתח נכון בקונקטורים.

gibson9655
11-02-14, 00:22
מתן אתה יכול להעזר בשני אילו :

http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=104226&postcount=3
http://www.autoshow.co.il/default.aspx?pageid=93

matangil
11-02-14, 06:32
תודה אני אבדוק את התנגדותו היום !

לגבי בדיקה השנייה שהבחור שם מציע , אני צריך לנתק את החיישן מהרכב , ולשים את ההרב מודד על DC ולחבר אליו ,כשהוא מנותק ? ואז לנסות להניע ? (כי הוא אמר שהגלגל יסתובב , אבל איך עם החיישן מנותק , הרכב לא אמור להניע בכלל , אני די מבולבל חברים מהחישן הזה)

תודה !

gibson9655
11-02-14, 10:22
לגב הבדיקה השניה - אתה רק מנתק אותו מהקונקטור, הוא נשאר מחובר לגוף.
הרב מודד מזריק זרם ישר מינימלי והחיישן בעקבות סיבוב גל הארכובה שמסתובב מהסטרטר, בונה ומפיל מתח. זה השינוי שאתה אמור לזהות ברבמודד.


הנה בדיקות יותר מתקדמות
http://www.autoshow.co.il/default.aspx?pageid=189

matangil
11-02-14, 12:22
מעולה תודה ,עכשיו עלתה לי שאלה , איך יכול ליהיות ,לפי הסירטון כמובן , שהטורים מ30 יורדים ל0 ושוב ל30 ? איך הגיונית קורה דבר כזה ? השעון טורים גם מפסיק לעבוד ואז פתאום חוזר לעבוד ? זה כביכול החלק שממש לא הבנתי איך בשניה אחת המחוג משתגע ? בעיה בשעון טורים ? בחשמל אליו ? או כשסליל הצתה לא עובד,חיישן קראנק , אז ככה הוא מתבטא ?

gibson9655
11-02-14, 13:26
למה אתה אומר ל - 0 ?
לא מצאתי בסרטון נפילה ל-0 או שפיספסתי משהו או שאתה לא מדייק.
הם יורדים לאיזור ה1000 סל"ד. לקראת סוף הסרטון יש נפילה ליותר נמוך אבל בהחלט לא ל0.

אתה מרגיש גם חיתוכים משמעותיים זה לא רק למראית עין , לא ?

נראה ומרגיש כמו איבוד כוח (משהו בפעולת המנוע משתבש)

matangil
11-02-14, 13:49
טעות שלי אין נפילה ל0 אבל יש נפילה לאזורה1000 , כיוון שהסירטון הזה צולם ביריגה לא הרגשתי כלום , אבל כשזה "תופס" אותי במישור , אני מרגיש בלימות ושוב נסיעה רגילה , איך ייתכן נפילה מ30 ל10 ? איבוד כוח מתבטא בסליל הצתה תקול ? קראנק ?

תודה

gibson9655
11-02-14, 15:17
כל מה שמשבש את פעולת הבעירה המתוזמנת במנוע יגרום לנפילת כוח.

כן בין היתר גם חיישן קראנק וגם סליל הצתה יכולים לגרום לזה כל אחד ותפקידו.
אתה יכול לקרוא על התפקיד של שניהם ברשת זה מוסבר יופי

-חיישן קראנק הוא בעצם אינדיקציה למהירות המנוע ויחד עם חיישן גל זיזים מאפשרים למחשבהרכב לתזמן את ההצתה ואת סדרה.
-סליל ההצתה הוא חלק מתהליך ההצתה הוא מקבל מתח מצבר ומרים אותו לאלפי וולטים שפורקים כניצוץ דרך האלקטרודות של הפלאג

שניהם יכולים לגרום לאיבוד כוח, לאור התסמינים סביר יותר חיישן קראנק.

אני רוצה שוב לחזור על ההמלצה- חבר דיאגנוסטיקה חייך יהיו קלים בהרבה (אני לא בטוח שבדיקת ההצתה שעשית אמינה- כמה פעמים עשית וראית איבוד ניצוץ ? פעם אחת או יותר ?)

matangil
11-02-14, 15:23
עשיתי כ3 פעמים רצוף בשני פלאגים , לאחר כמה דקות בניסיון ה4 ככה , פתאום כן היה ניצוץ ואז האוטו הניע , כי אני אגיד לך , הנעה לאחר לילה , הוא נוסע כמו שעון , כשהמנו ניהיה חם ומכבים ומתנעים שוב אז מתחילות הבעיות , לא ייתכן שהסליל הוא הבעייתי ?

האם ההתנגדות תיהיה תקינה בחיישן קראנק , זה יראה שהוא תקין ?

gibson9655
11-02-14, 15:58
לא
אם היא לא תקינה זה אומר שהחיישן לא תקין.
אם היא תקינה צריך להמשיך לבדוק את כל הרשימה בלינק ההוא שצירפתי שלב אחרי שלב כמו שמצורף למטה , צריך להבין קצת אלקטרוניקה.

באיזה שני פלאגים עשית את הבדיקה ?
ברכב שלך יש שני סלילים - כל אחד מוציא שני חוטים לשני פלאגים.
בדקת שני פלאגים שיושבים על אותו סליל ?
או שני פלאגים שיושבים כל אחד על סליל אחר ?

איזה פלאגים שמת כשהחלפת לפאגים לחדשים ?





חיישן קראנק :
שלב א' באבחון התקלה בחיישן – בדיקת התנגדות סליל החיישן

בדוק באמצעות סורק התקלות את הקוד הספציפי, וודא במידע העכשווי (זרם נתונים) בסורק מהם הנתונים החריגים במידה וקיימים במנוע.
סגור את מתג ההצתה, נתק את המחבר של החיישן וחבר מד התנגדות בין שני הפינים של הסליל המגנטי בחיישן, זהה את הפינים לפי נתוני היצרן. השווה את הנתונים המתקבלים בבדיקה לנתוני היצרן, במידה וישנם סטיות בנתונים יש להחליף את החיישן.

בדיקת התנגדות סליל החיישן



שלב ב' באבחון התקלה בחיישן – בדיקת קצר לגוף של סליל החיישן

חבר את אחד הפרובים של מד ההתנגדות לאחד הפינים של סליל החיישן.
חבר את הפרוב השני של מד ההתנגדות לפין השלישי בחיישן או לגוף החיישן עצמו.
וודא שהתנגדות המתקבלת במד ההתנגדות היא אין סוף (נתק). במידה ומד ההתנגדות מראה התנגדות כלשהי הקטנה מעשר קילואוהם, יש להחליף את החיישן.
בדיקת קצר לגוף של סליל החיישן



בדיקת אות מתח המוצא (סיגנל) מהחיישן באמצעות סקופ



שלב ג' באבחון התקלה בחיישן – בדיקת רציפות החוטים לחיישן מיחידת הבקרה

במידה ואין אות (מתח משתנה) מהחיישן, כלומר, יש חשד לקצר למינוס או לפלוס, או נתק בחיווט מהחיישן ליחידת הבקרה, יש צורך לבדוק רציפות בין חוטי החיישן ליחידת הבקרה. לצורך בדיקת רציפות החיווט בין יחידת הבקרה לחיישן, יש להשתמש במד התנגדות (אוהמטר) ואסור להשתמש בזמזם של המכשיר. ניתן לבדוק את המעגל בכללותו או כל חוט בנפרד, במקרה זה יש לנתק את המחבר מיחידת הבקרה ומהחיישן עצמו.
סגור את מתג ההצתה ונתק את המחבר מיחידת הבקרה ומהחיישן.
חבר אוהמטר לשני מגעי יחידת הבקרה, לסירוגין ולגוף הרכב ובצידו השני של המעגל (במחבר החיישן) חבר לסירוגין לגוף הרכב ומדוד את התנגדות המעגל שיצרת. תוצאת הבדיקה חייבת להיות זהה בשני החוטים והיא אפס אוהם (או ההתנגדות שקיימת כשמקצרים את שני הפרובים יחד), יש לבדוק כל חוט בנפרד כפי שמופיע באיור הבא.
זכור! לאחר סיום בדיקת רציפות המוליכים בין החיישן ליחידת הבקרה, יש לבדוק שאין קצר בין המוליכים שבמחבר, כלומר, קיים בידוד מלא בין כל המוליכים המתחברים לחיישן.

בדיקת רציפות מוליכי החיישן בין החיישן ליחידת הבקרה.





שלב ד' באבחון התקלה בחיישן – בדיקת בידוד החוטים מהגוף וממתח כלשהו

לצורך בדיקת בידוד החיווט לחיישן מגוף הרכב, ממתח המצבר או ממתח אחר (למשל 5 וולט). יש להשתמש במד מתח (וולטמטר) ולעיתים גם במנורת ביקורת בנוסף מסוג נורת לד. ישנם יצרני רכב שמנחים להשתמש באוהמטר לבדיקת קצר לגוף. הבעיה בשיטת בדיקה זו היא, שבמידה והמוליך אותו אנו רוצים לבדוק מקוצר למתח כלשהו, הבדיקה באמצעות אוהמטר תציין אין סוף, כלומר, נתק, אנו נחשוב שהבדיקה תקינה למרות התקלה בפועל.

וודא שמתג ההצתה סגור.
נתק את המחברים מיחידת הבקרה ומהחיישן עצמו.
חבר וולטמטר לגוף הרכב ולכל אחד מהחוטים של החיישן ובדוק שאין קצר למתח כלשהו ומד המתח מציין 0 וולט, במידה ומד המתח מציין מתח קבוע (למשל 5 וולט), סימן שהמוליך לחיישן מקוצר למתח חיובי כלשהו. במידה ויש מתח לא מוגדר ולא יציב (הדבר תלוי בסוג מכשיר המדידה) , ניתן לחבר נורת ביקורת לגוף הרכב ולחוט הנבדק, במידה ויש קצר למתח חיובי כלשהו הנורה תידלק.
יש לזכור לבצע בדיקה זו בכל אחד ממוליכי החיישן.
בדיקת בידוד מעגל חיישן גל זיזים – בדיקת קצר לפלוס





חבר וולטמטר לקוטב החיובי של המצבר (במידה ואין גישה קלה למצבר, חבר את הוולטמטר לנקודת מתח 12 וולט), את צידו השני של הוולטמטר חבר לכל אחד מהחוטים של החיישן ובדוק שאין קצר לגוף הרכב ושמד המתח מציין 0 וולט, במידה ומד המתח מציין מתח קבוע 12 וולט למשל, סימן שהמוליך לחיישן מקוצר לגוף הרכב. במידה ויש מתח לא מוגדר ולא יציב (הדבר תלוי בסוג מכשיר המדידה) , ניתן לחבר נורת ביקורת לפלוס מצבר הרכב ולחוט הנבדק, במידה ויש קצר למינוס הרכב הנורה תידלק.
יש לזכור לבצע בדיקה זו בכל אחד ממוליכי החיישן.
בדיקת בידוד מעגל חיישן גל זיזים – בדיקת קצר למינוס





שלב ה' באבחון התקלה בחיישן – בדיקת בידוד החוטים אחד מהשני

לצורך בדיקת בידוד (שאין קצר בין המוליכים עצמם של החיישן). יש להשתמש במד התנגדות (אוהממטר).

וודא שמתג ההצתה סגור.
נתק את המחברים מיחידת הבקרה ומהחיישן עצמו.
חבר את אחד הפרובים של מד ההתנגדות לאחד הפינים של סליל החיישן.
חבר את הפרוב השני של מד ההתנגדות לפין השלישי בחיישן או לגוף החיישן עצמו.
וודא שהתנגדות המתקבלת במד ההתנגדות היא אין סוף (נתק). במידה ומד ההתנגדות מראה התנגדות כלשהי הקטנה מעשר קילואוהם, יש להחליף את החיישן.

matangil
12-02-14, 07:54
המון תודה גיבסון !!
החלפתי אתמול סלילים ועדין הייתה הבעיה , החזרתי לישנים והחלפתי לקראנק חדש , הבעיה נפתרה אבל עכשיו אני מרגיש גימגומים קלים , הסלד תואם את המהירות , עכשיו כשהחלפנו לסלילים החדשים התבלבלנו בקונקטור (כמובן לא הניע) עכשיו לשאלתי יש מצב החוטי הצתה נפגמו ?

עוד רעינות יתקבלו בשימחה
שוב תודה !!

gibson9655
12-02-14, 09:52
מתן לא הבנתי
תעתיק את השאלות מטה להודעה שלך ואז תענה אחת אחת -

מה החלפת ומה לכאורה נפתר או לא נפתר ? ואיך אתה יודע אם נפתר או לא נפתר ?

החלפת חיישן קראנק ? מקורי \ תחליפי ?
החלפת זוג סלילים או רק סליל יחיד? מקוריים \ תחליפיים ? איזו חברה ?

חוטי הצתה לא אמורים להיפגע מטעות בין הסלילים.
אתה יודע של איזו חברה חוטי ההצתה ?

מה זה גימגומים קלים ? האוטו משתנק וחוזר לעצמו או רק רועד ואם נותנים גז זה עובר ואז חוזר ?
גימגומים גם כשהמנוע חם ?

איזה מצתים יש לך ברכב ? אתה יכול לרשום פה את החברה והמק"ט ?


בהצלחה

matangil
12-02-14, 12:18
אז ככה אני אנסה לפרט במדוייק , אתמול אחרי הבדיקות החלטתי ללכת לכיוון הסלילים, החלפתי את שניהם לחדשים מתוצר intermotor האנגלי , בזמן ההחלפה התבלבלנו בקונקטור של הסליל ולא הניע לאחר מכן חיברנו נכון והניע ולאחר דקה של נסיעה , כל הסיפטומים חזרו ! הבנו שטעינו וחיישן הקראנק הוא הבעייתי , החלפנו לסלילים הישנים והפעם בצורה נכונה וקניתי חיישן קראנק מקורי !

חיברתי הכל והניע על הפעם הראשונה , נסעתי כמה דקות ואין שום סיפטום של התקלה הקודמת אבל הרגשתי משהו מוזר.

היום בבוקר יצאתי לכיוון העבודה בשעה 5 , האוטו עם קרח , הניע במכה ועכשיו התחילה הבעיה השנייה , אני לוחץ גז אבל מרגיש שיש עוד כוח שלא מנוצל , האוטו בעדינות "הולך קדימה ואחורה" ואני חוזר בעדינות ולא משתעל , אחרי נסיעה של כ 15 שעה החנתי המנוע כבר הגיע לטמפ׳ עבודה , ושמעתי שהוא לא עובד "עגול" יש מין "קפיצות" קטנות , המנוע לא רועד!!
האוטו כשאני עוזב גז בהילוך שני , הוא קצת מגמגם וכשאני לוחץ שוב גז האוטו מתחיל להאיץ ומרגיש שוב פעם גימגום קל והמנוע בטמפ׳ עבודה.
בנוסף , אני מרגיש שממש קשה לו להעבור את ה80 קמ"ש אני לוחץ ופשוט לא מגיב יותר מידי , המהירות תואמת לסלד , אין נפילה ולא קפיצה !

חוטי הצתה לא מקוריים ! בני שנה עברו כמעט 10 אלף
פלאגים חדשים הוחלפו לםני 500 קילומטר של ngk. כמו כן השתמשתי בהם פעם שעברה ועבדו יופי ואפילו כשהחלפתי לחדשים , הם יצאו ניקיים !

Nuker
12-02-14, 13:02
ייתכן וגם בקויילים הייתה בעיה,
תתחבר לסורק תקלות תעשה טובה :)
הוא גם יגיד לך איזה מהם לא בסדר במקרה וזה מקור הבעיה.

גם אני לפני 10K ברכב שמתי פלאגים של NGK וחוטי הצתה לא מקוריים מהבחינה הזאת לא חושב שצריך לדאוג.

gibson9655
12-02-14, 13:03
זה כבר הופך להיות ממש קשה להבין מה קורה שם.
נשמע משהו כמו נסיעה על 3 צלינדרים אבל באמת שקשה לומר,

בדקת טוב שחוטי ההצתה מחוברים ומחוזקים כמו שצריך גם לקויילים וגם לפלאגים , בסדר הנכון?

מתן אני לא רוצה להיות נודניק אבל גם במקרה הזה יהיה קל לדעת אם תחבר כבל דיאגנוסטיקה.
יש לך מחשב נייד ?
אם כן כל מה שנשאר זה להשיג כבל מתאים ותוכנה.

עריכה : יש גם מחברים שמשדרים אלחוטי לסמארטפון אבל אין לי ניסיון איתם ואני לא מכיר תוכנה ראויה לסמארטפון.

אתה רחוק הייתי מביא לך כבל אבל אני בבאר שבע , אולי מישהו באיזור שלך ?
אפשר להזמין מאי ביי זה גרושים וצריך לעשות תיקון קטן לכבל , העניין שיקח לזה כמה שבועות להגיע.

אחרי שתחבר את הכבל לא תאמין איך לא עשית את זה לפני זה מה שהיה איתי אחרי הפעם הראשונה שחיברתי כבל והבנתי שאני יכול לדעת כמעט כל מה שקורה למערכת מתוך המערכת.
כמעט כל התקלות ממופות - הקושי לעיתים הוא לשייך בין התקלה למקור הבעיה אבל הרבה יותר קל במצב הזה להבין מה מפריע לאוטו ולא מה מפריע לנהג.

matangil
12-02-14, 13:47
תודה חברים , היום אני אבדוק התנגדות בחוטי ההצתה , ניראה אם יש סטייה גדולה בין החוטים ובנוסף אבדוק בריחת ניצוץ (אעבור עם מברג על החוטים או לחילופין אתיז מים על החוטים בחושך )

כמו כן יכול ליהיות מ"משחק מרובה" עם חוטי הצתה , של הכנסה והוצאה , יגרם להם נזק , הסיב בתוכם ינזק ?

אם משם לא יהיה תוצאה , אלך למוסך בשביל המחשב ,

עכשיו אני אזמין כבל מאיביי , נכון odb 2 ? ואפשר את השם של התוכנה , יש לי מחשב נייד !

gibson9655
12-02-14, 14:05
ELM 327

ממליץ על זה -
http://www.ebay.com/itm/New-Mini-ELM327-Interface-USB-OBD2-II-Can-Bus-Car-Diagnostic-Auto-Scanner-V1-5-/181105887879?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item2a2ac08a87&vxp=mtr


הסיבה שאני ממליץ עליו כי יש לי אותו ותיקנתי אותו ככה שאני יכול להגיד לך בדיוק מה לעשות.
כמעט בכל הכבלים הסינים האלה צריך לעשות תיקון ולהעיף נגד טרמינציה מיותר ששמו עליו.

תוכנה אתה יכול לקנות או לא לקנות ..
חפש אחרי fiat ecu scan או multi ecu scan כמובן הגרסא המלאה.

הנאה מובטחת ..

matangil
12-02-14, 14:49
מעולה תודה , היום כבר אוריד את התוכנה , לגבי הכבל , להוריד נגד , הכוונה להוציא אותו בהלחמה , מסובך ?

gibson9655
12-02-14, 18:33
לא מסובך

matangil
14-02-14, 21:43
חברים זהו , אפשר להגיד בשעה טובה ! ! !

הבעייה הראשונית הייתה חיישן קראנק לאחר כניראה המון משחקים גם חוטי ההצתה נפגמו ועשו את שלהם ,

עשיתי מבחן בנסיעות עירוניות ואתמול נסעתי למרכז מעפולה , האוטו ברוך השם חזר לעצמו ,

תודה לכולכם , לבסוף לא ניצרך בדיקת מחשב אבל בכל אופן הזמנתי את הכבל והשגתי את הגירסא החדשה של FIAT ECU המלאה ! אשמח לאיזה נגד להוריד

שוב המון תודה למאור !!! גיבסון ושאר האנשים !

לבסוף התברר שלפעמים צריך להיצמד לתחושות למרות שיש פה כמה אנשים שלא אוהבים את ההגדרה הזאתי חח אבל "מכל מלמדי החכמתי " זה הכי חשוב !!!!

gibson9655
14-02-14, 22:59
לכשיגיע הכבל אני כנראה כבר פחות אעקוב אז אני ארשום עכשיו.
פתח אותו עם טסטר , תעקוב אחרי פינים 14 ו-6 מהקונקטור אל הלוח עצמו ותראה נגד קטנצ'יק כזה של 121 אום.
עם מלחם בזהירות תעיף אותו.
תתחבר דרך USB2 אל המחשב , USB3 עושה בעיות.

שורה תחתונה - להאמין רק לשכל הישר ולעבוד מסודר. ניסיון זה נכס עצום - אבל מי שבאמת מקצועי לא נותן לניסיון לבלבל אותו. יש מכונאים שנופלים באותו פח של זחיחות ויש לא.

דוד - אפשר לומר ובלי לפגוע - יצאת בצל ירוק חתוך דקדקדק לפרוסות. החטאת בגדול.
דיאגנוסטיקה שכל כך עמדת על שלך ועל של יאיר שלא לעשות - היתה סוגרת לבחור את הסיפור בתוך כמה שעות ושלום על ישראל.

מ.ש.ל