View Full Version : אבדן כח בספייס SX60
שלום לכולם.
ברשותי ספייס '01, 166K KM. הרכב נקנה לפני כשלושה שבועות.
הרכב עבר טיפול לפני כ1000 ק"מ,אצל הבעלים הקודם,למעט השמן, <רק היום השגתי אלן 12מ"מ...>
היום, הרגשתי אבדן כח שהרגיש כמו פלאג לא מתפקד, זאת אומרת מלבד נפילת הכח גם נלוו רעידות ורעשים.
בדקתי ניצוץ בכל אחד מחוטי ההצתה- קיים.
כל פעם שניתקתי חוט מפלאג הרגשתי נפילה נוספת בכח. מה שאומר שאין פלאג אחד מת, אלא אולי אחד מהם עובד "חצי כח".
בנוסף היה גם ריח שעלה מהמנוע, כזה שבדרך כלל מגיע עקב התחממות. לפי מד החום לא היתה התחממות, אבל זה היה רק לאחר נסיעה של כמה דקות עם הבעיה, זאת אומרת שאם היתה התחממות, אפילו כזו שמד החום לא הצביע עליה, היא נגרמה כתוצאה משריפה לא תקינה במנוע, ולא היא הגורם לנפילת הכח.
שאלות.
א. האם יש מצב שהתקלה נגרמה מפלאג לא מתאים? אם כן למה נזכר רק עכשיו?
ב. האם תיתכן בעיית חיישן כלשהו, ואם כן איזה?
ג. עזרה כללית תתקבל בברכה.
בברכה, קובי.
אשמח לתגובות, כרגע העמדתי את האוטו...
תבדוק אם יש אובדן לא ברור של מי קירור ואם יוצא לך מים מהאגזוז בלחציה חקה על הגז ושאין טחינה בשמן אם לא מדובר במקרה כזה תיבדוק הצתה כל פעם עם הפלאג של אוטתה הבוכנה הניצוץ אמור לצאת בין האלקטרודה ל"ר" שמעליה ולא בין החרסינה להברגה ואם אין ניצוץ באחד המצתים תיבדוק את אותו הפלא על חוט אחר אולי יש חוט דפוק
ירדתי שוב לאוטו לסשן נוסף, להלן התוצאות.
ניצוץ תקין בכולם, פלאג שני מימין <כשאני מול המנוע> לא הפיל כח כשניתקתי כבל הצתה.
פירקתי את הברנש החוצה, התגלה כמקורי של פיאט, ורטוב משמן שחור ודביק.
ניקיתי קצת, כמה שיכולתי והרכבתי שוב, הבעיה חלפה לכמה שניות, והאוטו התחיל לעשן עשן אפור ומגעיל. נתתי גז לטורים גבוהים במשך 20-30 שניות, נראה שקצת נרגע העישון, אך התקלה חזרה.
1. האם ישנו תוסף מומלץ לניקוי תא השריפה משמן ופיח? כזה שלא יסתום לי את הפלאג החדש שוב?
2. רעיונות נוספים שכדאי לי לבצע לפני שאני מחליף את כל הפלאגים?
אני רק תוהה, אם הפלאגים באמת חדשים, מה יכל לגרום לפלאג להגיע למצב כל כך עגום בפרק זמן כה קצר.
מקווה שלא מנוע דפוק :(
יאיר, תודה על התגובה. אין טחינה בשמן ולא כל אינדיקציה אחרת לאטם ראש מנוע שהתפגר.
כמו"כ, לא נצפתה בריחת ניצוץ גם בחושך.
ירדתי שוב לאוטו לסשן נוסף, להלן התוצאות.
ניצוץ תקין בכולם, פלאג שני מימין <כשאני מול המנוע> לא הפיל כח כשניתקתי כבל הצתה.
פירקתי את הברנש החוצה, התגלה כמקורי של פיאט, ורטוב משמן שחור ודביק.
ניקיתי קצת, כמה שיכולתי והרכבתי שוב, הבעיה חלפה לכמה שניות, והאוטו התחיל לעשן עשן אפור ומגעיל. נתתי גז לטורים גבוהים במשך 20-30 שניות, נראה שקצת נרגע העישון, אך התקלה חזרה.
1. האם ישנו תוסף מומלץ לניקוי תא השריפה משמן ופיח? כזה שלא יסתום לי את הפלאג החדש שוב?
2. רעיונות נוספים שכדאי לי לבצע לפני שאני מחליף את כל הפלאגים?
אני רק תוהה, אם הפלאגים באמת חדשים, מה יכל לגרום לפלאג להגיע למצב כל כך עגום בפרק זמן כה קצר.
מקווה שלא מנוע דפוק :(
יאיר, תודה על התגובה. אין טחינה בשמן ולא כל אינדיקציה אחרת לאטם ראש מנוע שהתפגר.
כמו"כ, לא נצפתה בריחת ניצוץ גם בחושך.
אני חושב שיש בעיה במנוע כיוון שלא יכול להיות תקין בו חודר שמן לתא הבעירה
תיבדוק בהנעה בבוקר אם יוצא לך עשן לבן כחול במעט שנעלם אחרי היתחמומות של המנוע במעט או היתחממות של המנוע לטמפ' עבודה
אם מה שתיארתי כן קורה אז מדובר בגומיות שסתומים
לגבי תוסף לא ניראה לי יעזור במצב כזה כיוון שיש חשד לבעיה במנוע ורק לאחר איתור ותיקון אפשר להכניס תוסף שינקה את הליכלוך שהיצתבר אבל אני תמיד היתי סקפטי (לא כמו הפירסומות נגד היקרחות גברית ) בנוגע לתוספים אלה
עוד דבר לא הגיוני שניתוק כבל מפלאג בזמן עבודה של המנוע לא ישפיע על עבודתו כלל כלומר הוצאת פלאג מכלל עבודה תמיד תשפיע על עבודת המנוע כלומר לא יעבוד עגול עקב בוכנה אחת שלא עובדת
בעני צריך לבצע בדיקת קומפרסיה בכדי לשלול בעיה גדולה יותר במנוע
דווקא יצא לי לעקוב אחר עישון בבוקר, לא ראיתי תופעות כאלה.
לגבי אבדן הכח, ברור שהמנוע לא עובד עגול, זו כל הבעיה. המנוע לא עובד עגול, הוא רועד ולא סוחב.
כאשר ניתקתי חוטי הצתה חיפשתי לראות איזה מהפלאגים אחראי לכך שהמנוע לא עובד עגול. כאשר הגעתי לשני מימין ראיתי שאין הבדל אם הוא מחובר או לא, ומכאן הסקתי שהוא הבנדיט.
לגבי בדיקות מעמיקות, אני כרגע מעוניין לתת פתרון מיידי, ולא להכנס לבדיקות שיגידו לי אם הלך המנוע או לא. זה לא יעזור לי כרגע.
לפי התאור שלך ברור שיש בעיה רצינית במנוע.
אתה כרגע מעוניין לתת פתרון מיידי. אבל אין כזה.
נראה שהבוכנה מרימה שמן לצילינדר.
דוד.
דוד, תודה.
עדכון להיום.
קניתי סט פלאגים חדש לפי ההוראות, והחלפתי אחד. שמתי שייבה נוספת על מנת להרחיק במעט את הפלאג. כרגע עובד יפה. נחכה לראות את ההתפתחויות.
מה שכן שמתי לב, עישון <אפור, של שמן> מסיבי, בטורים גבוהים. סיבה? פתרון?
בהנחה ואכן יש זליגה של שמן דרך גומיות השסתומים, או דרך רינג סיכה, מעבר לשמן 20W50 יעזור? לא מדובר במנוע חדש, וגם לא חזק לעומת פונטואים אחרים עם אותו מנוע. די חלש אפילו. ולכן אני לא כל כך חושש ממעבר אליו, השאלה היא אם יש סיכוי לאיזשהו שיפור.
שוב תודה לעוזרים, אשמח להמשך עזרה על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר, בהוצאות הנמוכות ביותר.
אל נא תכעסו עלי, אני פשוט תפרן מאוד בתקופה זו, ועם ידיים שלא פוחדות להתלכלך ולכן אני לא רץ לפתרונות האולטימטיביים באלפי שקלים.
ממה שאתה מתאר זה נישמע כמו בעיה ברינגים אבל זה ניתן לקבוע בעזרת בדיקת קומפרסיה(את שאר הבדיקה אני לא אפרט מפעט סודות המקצוע;) ) אם מדובר גמומיות שסתומים את זה ניתן לקבוע או ע"י פירוק או ע"י בדיקת קומפרסיה כי אם הקומפרסיה תקינה אז יש חשד לגומיות שסתומים דולפות לגבי שמן סמיך יותר זה יכול לעזור אבל במעט מאוד אם בכלל
יאיר היקר, כולנו פה כדי לא לשמור סודות ואם הם כבר שמורים אז פשוט לא להתבייש לחסוף אותם. לפותח השירשור - אם היתגלה בריחה של קופרסיה מה שעושים זה פשוט בדיקה שניקראת לחץ הפוך והיא נועדה לגלות מהיכן בדיוק הבריחה. במיקרה שלך כמו שיאיר ציין כניראה הבעיה היא טבעות הבוכנה של אותו צילנדר בעייתי. אם לא ניתגלתה דליפה אז תיאלץ להחליף גומיות שסתומים. אם אתה רוצה אתה מוזמן להגיע לאיזור חדרה ואבצע לך את ההחלפה שלהם בחינם. עלותם זניחה משהו כמו 20 שח. גם בדיקת קומפרסיה ולחץ הפוך אם צריך אתה מוזמן אבדוק לך.
יש עוד דרך לדעת אם יש בעיה ברינגים ניראה אם אתה יודע?:)
gibson9655
27-01-14, 15:08
יאיר - מה זה חידון התנ"ך העולמי ?
יאללה דבר רצוף בלי לעצור :)
בעיה ברינגים - מנוע חם להרים מדיד שמן ולראות אם מעשן בטירוף. או אכילת שמן. אבל אני מניח שאתה מתכוון לבדיקה מתוחכמת יותר.
מאור - איך אתה בודק לחץ הפוך באמצעים ביתיים ?
אם אפשר פירוט מאסיבי על הדרך תבורך.
יאיר - מה זה חידון התנ"ך העולמי ?
יאללה דבר רצוף בלי לעצור :)
בעיה ברינגים - מנוע חם להרים מדיד שמן ולראות אם מעשן בטירוף. או אכילת שמן. אבל אני מניח שאתה מתכוון לבדיקה מתוחכמת יותר.
מאור - איך אתה בודק לחץ הפוך באמצעים ביתיים ?
אם אפשר פירוט מאסיבי על הדרך תבורך.
יש לבדוק תחילה קומפרסיה ולרשום את התוצאה אחרי זה להכניס פקק של שמן לתוך החור של הפלאג ולעשות שוב בדיקה לאותו אחד אם יש שינוי רציני אז יש בעיה ברינגים
לחץ הפוך בבית בשביל זה צריך מדחס שמסוגל להוציא לחץ של לפחות 10 PSI ,מתאם לחיבור הלחץ לחור של הפלאג ,שעון +ברז לויסות הלחץ הכנסת לחץ גבוהה מידי תיגרום נזק לאטם ראש
ישנם כל מיני שיטות בדיקה אך האינדיקציה היחסית מדוייקת ללא כלים מיקצועיים היא פשוט להחזיק את המנוע על סלד בינוני-גבוה ותוך כדי לראות אם ניפלט עשן סמיך דרך האגזוז. אם ניפלט אז זה יצביע על בעיה ברינגים. אם העשן ניפלט בעת עזיבת הגז זה יכול להצביע על גומיות שסתומים גמורות. שאר השיטות שמורות לסודות המיקצוע. :)
לא צריך מדחס של 10 בר לבדיקת לחץ הפוך. המדחס איתו אני עובד הוא בעל 8 בר ושעון הלחץ של סיגנט מכניס לחץ של בערך 2 וחצי בר מתוך כל ה 8 בר האלה וישנו שעון נוסף שמחובר לשעון הברים שמצביע על אחוז הנפילה. באמצעים בייתיים ללא הכלים האלה לא ניתן לבצע בדיקת לחץ הפוך.
לא צריך מדחס של 10 בר לבדיקת לחץ הפוך. המדחס איתו אני עובד הוא בעל 8 בר ושעון הלחץ של סיגנט מכניס לחץ של בערך 2 וחצי בר מתוך כל ה 8 בר האלה וישנו שעון נוסף שמחובר לשעון הברים שמצביע על אחוז הנפילה. באמצעים בייתיים ללא הכלים האלה לא ניתן לבצע בדיקת לחץ הפוך.
10PSI לא בר (BAR) זה מה שרשמתי מבחינת המינימום הדרוש לכך
gibson9655
27-01-14, 23:35
טוב עדיין לא הבנתי את השיטות לבדיקת רינגים גמורים.
עשן סמיך ושחור יכול לנבוע גם מחיישן דפוק (אני ראיתי את הרכב של אחותי מעשן עשן שחור וסמיך עם חיישן map דפוק , מנוע מצויין אגב)
את הבדיקה עם השמן לתוך תבריג המצת לא שמעתי מעולם כנראה שאני לגמרי לא בקיא בסודות המקצוע.
האמת עדיין לא הבנתי איך מישהו יכול לדעת אם הרינגים שלו גמורים ולא משהו אחר גמור - אבחנה חד משמעית ללא מדחס ומד לחץ (שלרובינו אין אותם וכנראה גם לא תהיה סיבה לקנות אותם כי בבית רובינו לא יורידו ראש ויסעו עם הראש במונית לחרט ובחזרה או יזמינו מנוע ויחכו לו בבית עם הרכב מוכן. ולכן אין טעם לבצע בדיקה שגם ככה התיקון שלה יעשה במוסך)
טענתי היא שאי אפשר לדעת זאת באמצעים ביתיים ואשמח אם מישהו יוכיח שאפשר אחרת.
תודה לכולם על העצות, ההארות וההערות.
מאור, תודה רבה על ההצעה, אבל אם אני יגיע אליך לטיפול אתה תקבל את שכרך כפי שמגיע לך.
רק דבר אחד מפתיע אותי, מבין השורות שאתה כתבת אני מבין שאפשר להחליף גומיית שסתומים ללא פתיחת הראש, אלא רק פתיחת מכסה שסתומים.
הייתי רוצה לנסות דבר כזה בעצמי קודם, גם בשביל הנסיון <ובתקווה גם הסיפוק של פתרון התקלה> ואם התקלה ממשיכה אז נשארתי רק עם רינג, לא?
שוב תודה לכם,
קובי.
הכוונה לעשן אפור- המעיד על שריפת שמן.
עשן שחור נוצר מתערובת עשירה מדי, כאשר הסיבות האפשריות לו הן החל מפילטר אוויר סתום, ועד חיישן דפוק שגורם לתערובת עשירה בדלק וענייה באוויר, כמו במקרה שציינת.
תודה לכולם על העצות, ההארות וההערות.
מאור, תודה רבה על ההצעה, אבל אם אני יגיע אליך לטיפול אתה תקבל את שכרך כפי שמגיע לך.
רק דבר אחד מפתיע אותי, מבין השורות שאתה כתבת אני מבין שאפשר להחליף גומיית שסתומים ללא פתיחת הראש, אלא רק פתיחת מכסה שסתומים.
הייתי רוצה לנסות דבר כזה בעצמי קודם, גם בשביל הנסיון <ובתקווה גם הסיפוק של פתרון התקלה> ואם התקלה ממשיכה אז נשארתי רק עם רינג, לא?
שוב תודה לכם,
קובי.
זה מצריך פירוק של מכסה שסתומים פירוק גל זיזים דחיסה של השסתום לצורך הורדת טבעת אבטחה וכמובן צריך שהבוכנה ספציפית תיהיה בנק' מתה עליונה ולמלאה את הבוכנה באוויר כל הזמן בו עובדים על אותה הבוכנה זה לא דבר פשוט למכונאי המתחיל
גם אני כמו יאיר לא ממליץ למי שלא נגע מעולם לבצע החלפה שכזו. העבודה כלל לא פשוטה ומצריכה פירוק של רצועת התיזמון וכלי לכיווץ קפיצי השסתומים. זו עבודה שלוקחת כמה שעות טובות והיא צריכה להיעשות ביתר דייקנות.
תודה לכולם על העצות, ההארות וההערות.
מאור, תודה רבה על ההצעה, אבל אם אני יגיע אליך לטיפול אתה תקבל את שכרך כפי שמגיע לך.
רק דבר אחד מפתיע אותי, מבין השורות שאתה כתבת אני מבין שאפשר להחליף גומיית שסתומים ללא פתיחת הראש, אלא רק פתיחת מכסה שסתומים.
הייתי רוצה לנסות דבר כזה בעצמי קודם, גם בשביל הנסיון <ובתקווה גם הסיפוק של פתרון התקלה> ואם התקלה ממשיכה אז נשארתי רק עם רינג, לא?
שוב תודה לכם,
קובי.
זה לא נתון לוויכוח ולא לשיקולך, אני פשוט לא לוקח כסף, סימן קריאה!
תהיה לי בריא.
הייתי בטוח שמדובר בעבודה זריזה יחסית, אין לי לב לתפוס מזמנך. זו הפרנסה שלך.
תהיה לי בריא.
הייתי בטוח שמדובר בעבודה זריזה יחסית, אין לי לב לתפוס מזמנך. זו הפרנסה שלך.
העבודה לא פשוטה כמו שציינתי אך בהחלט תעניין אותך מבחינת הלמידה כי היא משלבת כמה אלמנטים כמו רצועת הטיימינג עם הכיוונים והסימונים והכל. ואל תתערב לי בפרנסה. :)
אם הבעיה היא חוסר בכח, גם אם גומיות השסתומים דורשות החלפה, אני לא רואה את הקשר בינן לבין החוסר בכח.
שאלה ליאיר ודוד, כשהייתי אצל מאור בהחלפת גומיות שסתומים תהיתי לעצמי, מדוע מרימים את הבוכנה לנמ"ע?
אם מדובר בשיטת החוט, אני מסוגל להבין שזה כדי לעבוד פחות קשה.
אבל אם עובדים עם קומפרסור, מה זה משנה איפה נמצאת הבוכנה? אפילו יהיה יותר קל לעבוד כשהיא למטה, כי לא צריך להחזיק את הקראנק שלא יברח.
אם הבעיה היא חוסר בכח, גם אם גומיות השסתומים דורשות החלפה, אני לא רואה את הקשר בינן לבין החוסר בכח.
שאלה ליאיר ודוד, כשהייתי אצל מאור בהחלפת גומיות שסתומים תהיתי לעצמי, מדוע מרימים את הבוכנה לנמ"ע?
אם מדובר בשיטת החוט, אני מסוגל להבין שזה כדי לעבוד פחות קשה.
אבל אם עובדים עם קומפרסור, מה זה משנה איפה נמצאת הבוכנה? אפילו יהיה יותר קל לעבוד כשהיא למטה, כי לא צריך להחזיק את הקראנק שלא יברח.
עובדים כאשר הקראנק בנמ"ע כי אז המרווח בין הסתום לבוכנה הוא קטן יותר והלחץ שנוצר מחזיק את השסתום למעלה יותר טוב אם מדובר במצב בו הכונה קצת דולפת אז אם המנוע לא בנמ"ע אז החלל הוא גדול יותר ולוקח לו יותר זמן להיתמלא ולכן לשמור על הלחץ קבוע בחלל גדול יותר יהיה יותר קשה למרות שמדובר באספקה קבוע של לחץ 10 PSI זה לא לחץ גדול אחרי הכל
בהחלט נוכחנו לדעת שנינו מתן שהלחץ שהוכנס לצילינדר יחזיק את השסתומים גם שהבוכנה נימצאת למטה. אין עם זה שום בעיה רק שמתי שהבוכנה נימצאת למעלה וחס וחלילה נאבד הלחץ אז יש אולי סיכוי שהשסתום לא ייעלם לגמרי בתוך הצילנדר.
]
שאלה ליאיר ודוד, כשהייתי אצל מאור בהחלפת גומיות שסתומים תהיתי לעצמי, מדוע מרימים את הבוכנה לנמ"ע?
אם מדובר בשיטת החוט, אני מסוגל להבין שזה כדי לעבוד פחות קשה.
אבל אם עובדים עם קומפרסור, מה זה משנה איפה נמצאת הבוכנה?
חברים כל הכבוד, הפכתם את המקצוע לפשוט וזמין לכול. אבל בכול זאת יש סודות. :)
לא יודע למה זה מזכיר לי את הימים שהיינו מתכנסים פעם בשבוע 4 חברים לשחק פוקר.
שניים עבדו בברינקס, אחד היה קבלן בניין ואני.
בהתחלה שיחקנו על כסף קטן עד שהמשחק התחיל לשעמם וצבר תאוצה למאות שקלים.
כאשר הסכומים הרקיעו שחקים. אחד אמר, "חברים, בואו נפסיק, הפכתם את הכסף לזבל".
מי שידע את התשובות לשאלות ששאל מתן, מעבר לדיברהם הנכונים של יאיר ומאור, יקבל 3 פחיות ספריי קרבורטור חינם. :)
דוד.
דוד, השרשור שוקע במרתפי הפורום בלי תשובה, לא ניתן לזה לקרות.
אז נסכם, אלו הסיבות הידועות לנו כרגע:
1. במקרה של נפילת השסתום, הוא לא יפול עמוק מידי.
2. במקרה של דליפה, למדחס יש נפח קטן יותר לשמור בו לחץ, וזה מפחית את הסיכוי לנפילת השסתום.
בינתיים אני לא רואה סיבה שלישית.
ואם הדליפה נמוכה, אני גם לא רואה צורך ממשי להרים את הבוכנה לנמ"ע.
במיוחד לאחר שאצל מאור ביצענו החלפה בשני שסתומים עם בוכנה בנמ"ת, אחרי שברחה לנו התמיכה בקראנק (פאדיחה שלי :oops: )
אגב, מה הלחץ המומלץ לביצוע העבודה?
יאיר טוען ש-10 PSI (פחות מבאר אחד) יספיקו. ומאור טוען שמומלץ 2 באר.
כמובן שככל שהלחץ בתוך הצילינדר יהיה גבוה יותר, כך יהיה ניתן להפעיל יותר כח על השסתום מבלי להפיל אותו פנימה. (ניתן לחשב עם קוטר השסתום את הכח המדויק שיגרום לנפילה שלו פנימה)
עכשיו צץ לי בראש רעיון מהמעבדות בהידראוליקה:
כשהיינו מסיימים הרצה של מערכת, היה נשאר קו עם לחץ, והדבר היה מפריע בשחרור מחברי הצינורות. הפיתרון היה לשחק עם השסתומים במערכת כדי להשוות לחצים, ואז הפתיחה הייתה מתאפשרת.
אולי לפעמים קורה מצב שלא ניתן לשחרר את התבריג מהפלאג לאחר כיבוי המדחס, ואז הפיתרון יהיה הורדת הבוכנה לנמ"ת, ובכך הלחץ שנשמר בצילינדר יקטן ויאפשר את הפתיחה.
צדקתי?
אני אבוא עם גלידה לאסוף את שלושת מיכלי ספריי הקרבורטור :D
או דפשוט מנתקים את הצינור מהמחבר כי זה לרוב הולך עם מחבר ניתוק מהיר או שאתה מנתק את הצינור מהקומפרסור או מנק' החיבור אם יש תשתית בקיר
זאת בדיוק הבעיה, לפעמים קורה מצב שלא ניתן לשחרר את החיבור המהיר בגלל הלחץ בתוך הצינור והמחבר.
זה היה דבר ידוע, ותמיד לפני ניתוק הצינורות היינו מעבירים את השסתום הפעלה דרך כל המצבים שלו כדי להשוות לחצים בצנרת.
אתה צודק אבל מדובר פה על 10 PSI זה לחץ מאוד נמוך אני אתן לך דוגמה כאשר אני עובד עם פטיש אוויר הלחץ בצינור הוא 90 PSI לפחות ועדין ניתן לנתק את האביזר מקצה הצינור אתה מושך את מחבר ניתוק מהיר והלחץ דוחף את הפטיש
שאלה ליאיר ודוד, כשהייתי אצל מאור בהחלפת גומיות שסתומים תהיתי לעצמי, מדוע מרימים את הבוכנה לנמ"ע?
אם מדובר בשיטת החוט, אני מסוגל להבין שזה כדי לעבוד פחות קשה.
אבל אם עובדים עם קומפרסור, מה זה משנה איפה נמצאת הבוכנה? ל
מי שידע את התשובות לשאלות ששאל מתן, מעבר לדיברהם הנכונים של יאיר ומאור, יקבל 3 פחיות ספריי קרבורטור חינם. :)
דוד.
כתבת נכון, אבל לא קלעת למטרה.
שנמשיך בחידה ?. :)
רמז ראשון, לא כל המנועים ברכבים, עובדים על אותו העיקרון כמו בפונטו.
דוד.
מרימי שסתומים הידראולים אתה מיתכוון?
אני מתכוון.
א. מה זה משנה איפה נמצאת הבוכנה ?
ב. מדוע מרימים את הבוכנה לנמ"ע ?
דוד.
נעזוב את זה לפעם אחרת.
לאחר שקראתי את הקישור ב-"רכב כללי" אני עדיין בהלם. בדומה לזה שכול פעם שומעים על הרוגים. אבל כאשר מכירים את ההרוג, זה לא מש מהמחשבה.
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.