PDA

View Full Version : פירוק הבורג האחורי במנוע הגה חשמלי ספייס 2002


gibson9655
18-01-14, 10:52
שבת שלום לכולם ,
אני מנסה לפרק את המנוע הגה החשמלי הארור של הפונטו שלי אחרי הופעת התקלה הידועה. (הבעיה במנוע ולא בחיישנים)

השאלה היא איך מפרקים את הבורג האחורי שמחבר בין המנוע לרכב ?
אין אליו גישה - הוא מוסתר ע"י המנוע מצד אחד ומצד שני ע"י הפלסטיקה של הרכב - מישהו מכיר ניסה ויודע ?


תודה

gibson9655
19-01-14, 22:52
טוב למען הדורות הבאים , בהמלצת y0jik השתמשתי במאריך קצר , מאמץ לא קטן והבורג האחרון בחוץ.
המנוע הועבר לטכנאי עם הממסרים שהוזמנו מאיביי , כמה גרושים הלחים את שני הממסרים ונגמר הסיפור.
הורכב בחזרה גם כן במאמץ לא קטן אבל לא סוף העולם - וההגה מרגרינה.

nils
21-01-14, 18:34
אחד הברגים הכי קשים שפתחתי בחיים שלי. לקח לי כמעט שעה כי לא היו לי הכלים הנכונים.

אבל הסיפוק, אוי הסיפוק כשהוא בסוף יצא

gibson9655
22-01-14, 00:30
בהחלט סיפוק.

פשוט בדיחה שעל התיקון הזה של החלפת שני ממסרים במנוע החשמלי לוקחים במוסכים או אצל משפצים (להוציא את זאביק מה"שחר") קרוב ל1000 שקל.

בנימה אישית זו פונטו - חרא של אוטו. (נהג יחיד ושמרן , מטופל במוסך מס' 1 , אינסוף תקלות)
חרא של הנדסה , חרא של עמידות.
היתרונות הם חסכון בדלק (שלמעשה חסר משמעות כי נעלם בבומים של הוצאות על תקלות) , גיר רציף ומושבים מאד נוחים.
והכי חשוב אפשר וצריך להתמקצע עליו , קורס מכונאות וחשמל על הדרך תרצה או לא תרצה.

matansab
22-01-14, 00:59
אני רואה שאתה מבאר שבע.
תוכל בבקשה לשתף מי הוא מוסך מספר 1 לדעתך?

ואם אתה חושב שיש מכונה שמתוכננת בצורה שהכל נוח בה לפירוק והרכבה אתה טועה.
מתכננים מן הסתם שחלקים שמוחלפים בתדירות גבוהה יהיו נגישים יותר מחלקים כמו המנוע הגה חשמלי.

gibson9655
22-01-14, 09:39
מוסך שמשון.

עזוב את הבורג האחורי אני בכלל לא מדבר עליו.
המנוע מאלומיניום שקפיצה קטנה בטמ"פ פורצת אטם ראש , ההגה החשמלי הלא אמין בעליל הזה שמהווה סכנה בטיחותית כשהוא נתקע בסיבוב, מערכת חשמל (נגד מזגן לדוגמא) וכבלי הולכה מהמצבר דקים מדי, כבלי הצתה חלשים וכושלים , מצערת חשמלית שהיא כולה כשלון הנדסי.

אני יכול להמשיך אם תבקש ואני יכול לפרט פנימה אם תרצה , הרכב הוא רכב חרא.

היפנים עושים רכבים חזקים אבל לא חסכוניים מדי , פיאט עושים רכבים חסכוניים אבל חרא של רכבים.


ד"א יש לי טויוטה קורולה ישנה ב6 שנים מהפונטו שעשתה כמות כפולה של ק"מ מהפונטו הנוכחית רק שהתקלות נשארו על אפס עגול. אמינות קיצונית ומוחלטת.

davidmzr
22-01-14, 10:21
מסכים איתך על הכול, מלבד "שקפיצה קטנה בטמ"פ פורצת אטם ראש".
דוד.

matansab
22-01-14, 11:32
אתה נוסע מבאר שבע ליהוד כדי לטפל באוטו :o
אני נסעתי כמה פעמים מבאר שבע לחדרה כדי לטפל באוטו, אבל יצא לי יותר זול מאשר לטפל בבאר שבע, וגם למדתי המון :D

קודם כל, כמובן שהמנוע לא מאלומיניום, רק ראש המנוע, כמו בעוד הרבה רכבים. פיאט לא המציאו את האלומיניום.
נכון שיש הרבה מחלות לדגם הספייס, אבל רובן נובעות מכך שהלכו ברכב על דברים שהיו בחיתוליהם (הגה חשמלי, מצערת אלקטרונית). אם כל היצרנים היו מקובעים על אמינות ורק אמינות, היינו עד היום נוסעים בחיפושית עם חלונות ידניים ובלי הגה כח, כי כך יש פחות מה שיתקלקל.

עם כל זה, אני מציע לך לשמוע כמה מהסיפורים של מאור30 על הספייס של חברתו לספסל הלימודים.
רכב שבמשך כמה שנים לא עבר שום טיפול (וגם לא נזקק לשום תיקון). הבחורה אומרת שבכלל לא ידעה שצריך לעשות לרכב טיפול תקופתי.
ועם כל ההתעללות הרכב ממשיך לבעוט.

davidmzr
22-01-14, 11:59
הספייס של חברתו לספסל הלימודים.
רכב שבמשך כמה שנים לא עבר שום טיפול (וגם לא נזקק לשום תיקון). הבחורה אומרת שבכלל לא ידעה שצריך לעשות לרכב טיפול תקופתי.

אין חיה כזאת בפיאט שבמשך כמה שנים שלא עבר שום טיפול, והוא ממשיך לבעוט. גם כאשר הרכב עומד ולא נוסע כלל. כן במכוניות יפניות וגרמניות זה קורה.
ואם כבר הזכרת חיפושית, אז החיפושית שארז קנה עמדה אצל המוכר מעל שנתיים בלי טסט.
הרכבנו מצבר והרכב הניע בנגיעה ועבד יפה. כמובן שעשינו טסט וישור קו.
מתן, אל תאמין לכול מה שבחורות אומרות. "כבדהו וחשדהו". :)
בינתיים אני מתאמן להעלות תמונות לפורום, כפי שלימד אותי עידן. :)
http://i43.tinypic.com/eb7dy0.jpg
דוד.

matansab
22-01-14, 12:20
מאור יגיב כשיתחבר, גם היה מופתע לטובה מהרכב.
כמובן שכשהוא שמע את זה, ישר התנדב להחליף לה שמן, פילטר שמן, פלאגים, חוטי הצתה ועוד כמה דברים שהגיע הזמן להחליף.
כשמילאו שמן מאור סיפר שאחרי 2-3 ליטר הגיע שמן עד לקו העליון במדיד.
פתחו את הקרטר ומצאו בפנים המון בוצה.

יכול להיות שאני לא מדייק בכל הפרטים, מאור יספר בעצמו כשיתחבר.

בקשר להעלאת התמונות, אני לא ממליץ על השיטה של עידן. מכיוון שאין ערובה לכך שהתמונות יהיו פעילות גם מחר.
הכי טוב להעלות לשרת של הפורום, כך כל עוד הפורום פעיל, גם התמונות פעילות.

אם אתה מעוניין לשלב תמונות באמצע הטקטס, ניתן לעשות זאת גם בהעלאת התמונות הרגילה:
אחרי העלאת התמונות, מופיעה במסך עריכת התגובה רשימה של התמונות שהועלו.
לוחצים ימני על אחד מהשמות של התמונות, ואז "העתק כתובת קישור".
אחרי זה לוחצים על הסמל הצהוב של ההר במסך העריכה, ושם מדביקים את כתובת התמונה.

davidmzr
22-01-14, 12:26
תודה מתן.
אני אנסה את זה בהזדמנות.
דוד.

gibson9655
22-01-14, 17:37
כן הייתי נוסע במשך 4 שנים לשמשון מהיום הראשון של הקניה.
יש לי המון דברים טובים לומר על המוסך אבל גם דברים לא טובים , בעיקר על בקרת האיכות , בפעם האחרונה שהייתי שם רוב הילדודס כבר לא הועסקו אבל גם המבוגרים שוכחים ועושים אי אילו טעויות.
היחידי שאף פעם לא טעה או שכח או רשם שהחליף אבל שכח להחליף משהו בטיפול ברכב שלי היה נאיף שהוא באמת מכונאי יוצא דופן.

מתן אני חולק עליך לגמרי ומקרה פרטי לא משכנע (אותי).
יצרנים אמינים יודעים להוציא רכבים מצויינים עם מעט תקלות והמון חדשנות.
זה נכון שהאירופים לוקחים צעד קדימה את החדשנות היישר אל תוך הטמטום.

לא משנה הפורום הזה מעולה ומסייע המון ופיאט בהחלט צריכים פורום צמוד לאור כמות הבעיות.

מאור30
22-01-14, 19:01
אכן כמו שמתן סיפר. פונטו ספייס שנת 2003 לא עברה טיפול במשך 5 שנים. הבחורה פשוט לא ידעה שקיים דבר כזה טיפול שמנים ופילטרים וחשבה שנוסעים עד שניתקעים רק שהיא נסעה ונסעה ופשוט לא ניתקעה. לא מיזמן ביצעתי לה טיפול והשמן כבר נהיה גריז, פילטר שמן משנת תרט"ח ומיי ברז עם כל היצורים שניכחדו כבר מיזמן ברדיאטור. בנוסף לטיפול גם הורדתי לה את אגן השמן וניקיתי הכל מבוצה כולל משאבת שמן נוקתה, הרמתי מיכסה שסתומים וגם שם הכל היה בוצה. הפלאגים שהוחלפו כבר היו גמורים...פשוט אין מילים אבל שוב נוכחתי לדעת שפיאט זו פשוט אגדה!

gibson9655
22-01-14, 20:08
בהחלט אגדה
אפשר לצרף ספרון עם הסיפור הזה למחזיקי מפתחות של סמל"ת ולקרוא כל בוקר לפני הנסיעה.

davidmzr
22-01-14, 20:26
האגדה היא הבחורה,שפשוט לא ידעה שקיים דבר כזה.
מה היא גרה על אי בודד ?. או שאנחנו באחד באפריל ?. :)
דוד.

matansab
22-01-14, 22:48
מתן אני חולק עליך לגמרי ומקרה פרטי לא משכנע (אותי).
יצרנים אמינים יודעים להוציא רכבים מצויינים עם מעט תקלות והמון חדשנות.
זה נכון שהאירופים לוקחים צעד קדימה את החדשנות היישר אל תוך הטמטום.


גם הקורולה בשנתון שקיים אצלך היא מקרה פרטי לאמינות המופתית. וזה נראה לי יותר בטעות מאשר מתוך כוונה. (גם למשפחה של חברה שלי הייתה כזאת, מכרו אותה לא מזמן עם 230 אלף ק"מ וללא תקלה אחת לאורך השנים - הם היד הראשונה)
אם טויוטה היו יודעים שהרכב הזה ייסע 15 שנים ללא תקלה, לא היו מוכרים אותו.

לכל מוצר שאנחנו קונים יש אורך חיים קצוב ומתוכנן בקפידה.
גם בשביל לשמור על קצב רכישה של מוצרים חדשים. וגם כדי לחסוך בעלויות.

אני לומד הנדסת מכונות בהתמחות תיכון מוצר. באחד מהקורסים לתיכון אצלנו, התבקשנו לתכנן ולייצר מתקן נשיאה כלשהו.
אחת מהקבוצות הציגה את המוצר שלהם, ובחישוב מצויים הציגו מקדם בטיחות מעל 40. (מקובל שמקדם הבטיחות הוא בין 1.5-5 בחלקים שאינם מסכני חיים)
כמובן שהבוחנים ירדו עליהם.
בעולם האמיתי משחקים על הגבול התחתון, כי זה קשור בצורה ישירה לעלויות הייצור.
ואם השיקול של הייצרן הוא עיוות של הראש בטמפ' גבוהה יותר ב-10 מעלות או חיסכון של כמה גרושים בייצור של כל יחידה, אתה יכול לנחש במה הייצרן יבחר.

gibson9655
22-01-14, 23:26
מתן אני שוב לא מסכים , לא אישי :)
להמשיך את הקו שלך אני לא אפרט יותר מדי אבל בעולם האלקטרוניקה לא משחקים על הקו התחתון.
באופן עקרוני, הקו נבחר טיפיקלית.

על המחזיק של טויוטה המדוברת מופיע לוגו עם מילה אחת - אמינות. הם כיוונו לזה והשיגו את זה , זה אומר לדוגמא שהם עובדים עם ספקי משנה מובחרים וותיקים (דנסו) והם מייצרים קרוב לבית (ראה מה קרה עם השנתונים שיוצרו בתורכיה) וכל חלק שמורכב יעשה את העבודה , רכב יכול להתקלקל אבל לא סביר שיהיו כל כך הרבה מחלות והן יתקבלו בסליחה ובהבנה אצל לקוחות.
אם יצרן לא מסוגל להעמיד רכב במבחן הזמן - יש מספיק אחרים שיצליחו להעמיד.
מיצובישי הונדה מאזדה סוזוקי - כבר שנים מעמידים מכוניות אמינות.

יצרן בוחר את הקו - מחיר \ אמינות \ חדשנות \ פשטות או תחכום.
מי שרוצה לייצר אמין דואג לחדש מספיק לאט כדי לאפשר בקרת איכות ראויה.
מי שרוצה לייצר קדמה וחדשנות רץ קדימה על חשבון אמינות - זה גם בסדר.

אבל לא לערבב בין השניים ולהגיד שככה כולם מייצרים - זה לא נכון.

Nuker
23-01-14, 01:05
פוגשים הרבה מקרים של תקלות של פיאט (ואירופאיות בכללי) כי הן יותר רגישות להזנחה,
מה שהכי לא משתלב עם הנהג הישראלי הממוצע כמו ידידה של מאור = נוסעים עד שנשבר,
המחלה הידועה של פיאט זה באמת מערכת ההגה החשמלי וגם לזה נמצא פתרון זול יחסית כמו בשרשור, אולי אני מפספס אבל כרגע לא עולות לי עוד בעיות נפוצות של פיאט שלא באות יד ביד עם הזנחה של הרכב.

gibson9655
23-01-14, 01:39
nuker , אנחנו מדברים על תקלות ברכבים שלא הוזנחו - מה שנכנס להגדרה של 'מחלה' = כשלים של היצרן. מה שלא תעשה התקלה בוא תבוא.
אני מציע שתקרא שוב את רשימת התקלות שרשמתי ויש לי עוד להוסיף עליה דוגמאות.

עכשיו אם עדיין לא מספיק - בשביל הקטע בוא תניח שאני מספיק קפדן לנסוע על חשבון ימי עבודה שעה וחצי וליישר קו\לטפל\לתקן במוסך שנחשב הכי מקצועי בארץ ומתוך המוסך הזה לבחור את המכונאי הכי קפדן שייטפל ברכב רוב הפעמים ומתוך ההנחה הזו תגיד לי מה אתה חושב שהוזנח ואיך זה גרם לתקלה.

טוב אני חושב שהדיון הזה דיי מוצה, חסידי פיאט ישארו חסידי פיאט - טבעם של חסידים לחזור בשאלה כשהם מגלים שהאלוהים שלהם שואב להם את הכסף על לא עוול בכפם.:-D

eli_h1
23-01-14, 08:36
שמע אתה צודק במה שאתה אומר פיאט פשוט פחות אמינים נקודה, וכנראה שבאצלך זה אפילו מורגש יותר.

אם אני מחשיב את העובדה שקניתי את הרכב לפני כמעט חמש שנים ובזמן הקניה הוא היה שווה בערך חצי מחיר מרכב יפני(ואני לא מתכוון למכור אותו) ובמשך החמש שנים הללו חסכתי המון כסף על דלק, אז זה איכשהו מתקזז.
ואצלי לא היו תקלות מיוחדות. למרות שלא היה לי גם רכב יפני להשוות.

gingel
23-01-14, 14:42
אחרי שמפרקים את המנוע החשמלי ומתקינים אותו בחזרה, אין צורך לבצע כיול דרך
המחשב של הרכב?

gibson9655
23-01-14, 23:19
gingel , למה אתה חושב שצריך כיול ? הממסרים סימטרים.

אני חושב שאני יודע למה אתה שואל, אבל בכל זאת ראית מוסך שמבצע כיול ?

gingel
24-01-14, 21:05
לא הייתי במוסך עם תקלה כזו, אז אין לי מושג מה עושים במוסך.
פשוט נתקלתי לא מזמן בפוסט בפורום פיאט בחו"ל, ושם הבחור מראה איך עושים גם
כיול מחדש דרך המחשב רכב.
בהמשך הפוסט גם נרשם שאין צורך לבצע כיול אם מפרקים רק את המנוע החשמלי.
מעניין לדעת מה נכון.

קישור לפוסט:
http://www.fiatforum.com/punto-mk2-2b-guides/266588-resoldering-power-steering-motor-relays.html

gibson9655
25-01-14, 00:17
כן זה מה שחשבתי - גם אני עבדתי לפי הלינק הזה שניתן במקור ע"י y0jik.

בכל אופן אני לא בצעתי כיול בדיוק כמו שכשהחליפו לי פעם קודמת את המנוע הגה לא בוצע לי כיול.

לא ברור למה כיול נדרש, אני לא מוסמך להגיד אם צריך או לא אבל המנו הגה לא מרגיש , הוא מגלגל ימינה או שמאלה לפי חיישן על המוט. בגלל שהממסרים סימטרים לחלוטין והמנוע חוזר בדיוק לאותו שנץ שממנו הוצא, לא חושב שיש סיבה לכייל משהו מחדש.