התחבר

View Full Version : גיר רובוטי: Check transmission, see handbook


hydras
08-01-14, 12:14
וגם ואומר לי Operation not admissible. זה קרה אחרי ששילבתי לריוורס הבוקר, מאז הגיר לא עובד בכלל. רק תקוע בניוטרל.

גרנדה 2009, עם 60K. יש לכם רעיונות מה זה יכול להיות? מה יכול להיות הגורם?

תודה!!

רפי לין
08-01-14, 12:24
תשובה הכי מהירה ומקצועית נסה לקבל אצל חיים ב"מוסך פיאט שמשון" שהנו גם קרוב אליך:
http://www.musach.co.il/details.asp?id=60
בברכה - רפי לין

hydras
12-01-14, 17:16
הלכתי למוסך התלתן אשר הומלץ פה מס' פעמים (שמשון היה לי קצת רחוק באמצע יום העבודה, למרות שהם תמיד היו מוסך הבית שלי). במוסך אבי בדק והגיע למסקנה כי הרובוט הלך והחליף אותו.
היום, כמה ימים לאחר מכן, שוב קרתה אותה התקלה, הפעם גם שמתי לב למשהו משותף, הדבר קרה לאחר שילוב לריוורס כאשר עצם השילוב יצר רעש חריקה גדול מאוד ברכב. הפעם אבי חושש כי הדבר הוא קלאץ (אשר הוחלף אגב לפני כ20K ק"מ). האם הדבר הגיוני? האם ייתכן שגם הרובוט וגם הקלאץ' הלכו? הדבר לי אישית נראה קצת תמוהה ולא הגיוני ששני הרכיבים הללו יחד הלכו ברכב כה צעיר עם קילומטרז' כה נמוך (60K).

אבי הציע אם אני מעוניין להחזיר את הרובוט חזרה לרכב, הדבר דיי קוסם לי, כיוון שאני אתפלה אם הרובוט באמת מת ככה סתם פתאום. אני אולי אבין שזה הקלאץ' בהתאם לרעש אשר נוצר, אך לא נראה לי כי זה הוא הרובוט.

אגב, מה הפרוטוקל במידה ויוחזר הרובוט הישן, על מה עלי לשלם למעשה? אם הרובוט הישן תקין, האם אני זכאי להחזר כספי מלא?

dutu79
13-01-14, 07:59
שלום
לפי דעתי אתה זכאי להחזר מלא עד לפיתרון הבעיה
מציע לקבל את הזיכוי הזה ולגשת למוסך שימשון או מוסך השחר בתנתניה
לבדוק אפשרות של שיפוץ אולי לא חייב להחליף הכל לחדש
לי בזמנו שיפצו את מע" ההידראולית וזהו
אין היגיון בפיאט עם גיר רובוטי וגם לא יהיה לפחות מהבעיות האלה תצא מהן הכי מסודר והכי זול עד כמה שאפשר
בהצלחה

hydras
13-01-14, 15:09
תודה רבה על התגובה! הרכב שם כרגע ולא יכול לזוז (לא נוסע) והוא כבר נגרר לשם, לכן אני לא בטוח שאני יכול לגרור שוב.

עכשיו ההערכה של המכונאי רכב היא שהדיסקיות גיר נסדקו בחלק השני של הרובוט אולי. מישהו יודע מה זה אומר?

Driver
13-01-14, 18:04
תודה רבה על התגובה! הרכב שם כרגע ולא יכול לזוז (לא נוסע) והוא כבר נגרר לשם, לכן אני לא בטוח שאני יכול לגרור שוב.

עכשיו ההערכה של המכונאי רכב היא שהדיסקיות גיר נסדקו בחלק השני של הרובוט אולי. מישהו יודע מה זה אומר?

תשמע,
כבעל מקצוע,
ועם המון ניסיון עם הרובוטים האלה.

תחליף מוסך.

dutu79
14-01-14, 08:01
תודה רבה על התגובה! הרכב שם כרגע ולא יכול לזוז (לא נוסע) והוא כבר נגרר לשם, לכן אני לא בטוח שאני יכול לגרור שוב.

עכשיו ההערכה של המכונאי רכב היא שהדיסקיות גיר נסדקו בחלק השני של הרובוט אולי. מישהו יודע מה זה אומר?


לא אמור להיות בעייתי לגרור שוב יש לך ביטוח

hydras
19-01-14, 15:31
טוב, הבחור החליף כבר מלא חלקים בגיר ואת הקלאץ (את המזלג קלאץ את המזלג ריוורס ועוד כמה חארטות) ואז זה עדין לא עבד לו. עכשיו הוא טוען שזו איזו טבעת בין הרובוט ההידראולי למכני ושאי אפשר לתקן, צריך להחליף את כל הגיר. חדש עולה 8.8 ואין במלאי ומפירוק עולה 5K (שטוענים שעשה רק 20K). האם נראה לכם הגיוני שאני אשלם על כל התיקונים והדברים שהוא החליף לפני זה?

שחרון
19-01-14, 16:52
לא הגיוני זה בעיה שלו.

Driver
19-01-14, 18:10
טוב, הבחור החליף כבר מלא חלקים בגיר ואת הקלאץ (את המזלג קלאץ את המזלג ריוורס ועוד כמה חארטות) ואז זה עדין לא עבד לו. עכשיו הוא טוען שזו איזו טבעת בין הרובוט ההידראולי למכני ושאי אפשר לתקן, צריך להחליף את כל הגיר. חדש עולה 8.8 ואין במלאי ומפירוק עולה 5K (שטוענים שעשה רק 20K). האם נראה לכם הגיוני שאני אשלם על כל התיקונים והדברים שהוא החליף לפני זה?

:confused::confused::confused::confused:
על איזו טבעת הוא מדבר?

הכל יש במלאי אגב,
יח' הידראולית צריכה להכנס בימים הקרובים,
ורובוט מושלם יש במלאי.

שחרון
19-01-14, 18:28
דרייבר אם אפשר לדעת במה אתה עוסק? ותפרסם את עצמך שנכיר!
הרבה בפורום ישמחו להשתמש בשרותך.


שחרון

hydras
20-01-14, 10:49
את כל הגיר קומפלט הוא מחליף וטוען שחסר במלאי לכן אני קונה מפירוק (אומנם כמה אלפים פחות, אבל מלחיץ במיוחד ברכב צעיר כמו שלי)....

ואין לי מושג איזו טבעת, אבל אני לא חוזר אליו...

Driver
20-01-14, 17:59
דרייבר אם אפשר לדעת במה אתה עוסק? ותפרסם את עצמך שנכיר!
הרבה בפורום ישמחו להשתמש בשרותך.


שחרון

תודה רבה,
כרגע איני מעוניין להחשף, רק לעזור.

אולי בעתיד. ;)

Driver
20-01-14, 18:01
את כל הגיר קומפלט הוא מחליף וטוען שחסר במלאי לכן אני קונה מפירוק (אומנם כמה אלפים פחות, אבל מלחיץ במיוחד ברכב צעיר כמו שלי)....

ואין לי מושג איזו טבעת, אבל אני לא חוזר אליו...

את כל הגיר קומפלט?
אתה בטוח שאתה במוסך?

כל גיר ניתן לשפץ, וכל דבר ניתן לתקן, אם צריך ויכול להיות שצריך להחליף יח' הדיראולית אז להחליף יחידה, למה צריך את כל הגיר?

בדקת אולי שהמוסך עצמו צריך גיר והוא מזמין בשביל לקחת רק את הרובוט ממנו ואת הגיר לשים בצד, על המדף?(או את שלך או את ה"חדש").

נשמע דיי מצחיק כל הסיפור הזה.

אתה נמצא במוסך מורשה.?

hydras
25-01-14, 04:07
טוב, הבנתי אותו לא נכון, הוא הזמין גיר קומפלט מפירוק כי הוא אתה את היחידה המכנית של הרובוט. אין שאין במלאי ושחדש יעלה לערך 10,000. החליף ועכשיו עובד, למרות שהוא גם החליף פוטנציומטרים ברובוט.

Driver
26-01-14, 07:39
טוב, הבנתי אותו לא נכון, הוא הזמין גיר קומפלט מפירוק כי הוא אתה את היחידה המכנית של הרובוט. אין שאין במלאי ושחדש יעלה לערך 10,000. החליף ועכשיו עובד, למרות שהוא גם החליף פוטנציומטרים ברובוט.

ברור שהכל עובד עכשיו,
לא נשאר מה להחליף.

hydras
28-01-14, 22:54
לצערי אני מסכים איתך.. סה"כ הגעתי לתיקונים בשווי של 9000 ש"ח. רק שלמעשה זה בלי חלקים חדשים כמעט מלבד קלאץ', מזלג קלאץ' ומזלג רוורס. הרובוט עדין אותו רובוט ישן והיחידה המכנית משומשת...

yair791
29-01-14, 00:34
אתה יכול לתת קצת יותר פרוט על איך הגעת ל9000 שח על תיקון הגיר ואם אינך רוצה לפרט פה בשירשור אשמח לקבל פרטים בהודעה פרטית ואבין למה לא תירצת לפרט כאן כי יש נטיה לחברי הפורום פה לנגח חזק מאוד את בעל הרכב במקרים כאלה
אני פשוט בהלם 9000 שח אין בושה למוסכים ??

hydras
29-01-14, 14:42
חלקים לא כולל מע"ם
קלאץ' - 800 ש"ח, למרות שרק לפני כ15-20 אלף קילומטרים הוחלף.
מזלג רוורס ומזלג קלאץ' - כ300 כל אחד.
גיר מפירוק - 5000 ש"ח, כאשר המטרה היתה למעשה היחידה המכנית של הרובוט אשר עולה כ11 אלף חדשה ולא הייתה זמינה אצל היבואן.
אנחנו כבר ב6400 לא כולל מע"מ, תוסיף עוד 2000 עבודה ועוד כמה קשקושים שהוא החליף והינה לך. כל הזין :\

שחרון
29-01-14, 15:43
לא הבנתי עד עכשיו למה הוחלף גיר? מה הקשר לגיר. זה הרי ברור שהבעיה ברובוט. ואני מאמין שאפשר היה לתקן אותו ב 1500 בלחץ.


שחרון

Nuker
29-01-14, 16:14
אני לא מבין את המקרים האלה,הוחלפו רובוט וקלאץ' שלא לצורך מכיוון שהמוסך נכשל בלתת מענה מדוייק, מדוע הלקוח אמור לספוג את הניסוי והטעייה שמכונאי כזה או אחר עושים?!

איך להתנהל במקרה כזה או יותר נכון להימנע מחשבון פתוח במצב שהרכב "במאסר" במוסך מסויים,
היה פה מקרה גם לא מזמן שהחליפו חצי רכב בניסיון לתקן ובסוף כשהחליפו את החלק שבאמת צריך היה להחליף אמרו ללקוח שלא באים לקראתו כי היה "בלאי" לחלקים.

hydras
29-01-14, 20:29
לא החליפו את כל הגיר, הוא קנה גיר קומפלט מפירוק רק בשביל היחידה המכאנית - האם אפשר לתקן אותה? אני לא מוסכניק, אבל אני מנחש שהכל ניתן לתקן ואף אחד לא צריך להחליף את כל המכלול.

Nuker, אני מסכים איתך לחלוטין, אתה לחלוטין שבוי ואין לך ברירה. על הרובוט שהוחלף דרשתי שיחזירו את שלי ולא שילמתי, אבל בטוח שזה נכלל בעבודה איפה שהוא והקלאץ הוחלט עבורי שהוא מת. אין מה לעשות, מה שכן, אני מניח שלהבא אלך לשמשון.

אגב, מישהו יודע להגיד האם חיים משמשון יקר ביחס למוסך אחר? טיפלתי בו בזמנו עם הספייס שלי, אבל אני קצת חושש בגלל שהוא מורשה יבואן לגבי המחיר.

yair791
29-01-14, 22:21
מורשה יבואן הוא תמיד מוסך יקר השאלה היא במקרה שלך האם הוא יודע לאתר את התקלה בגיר שלך ולפתור אותה ולא סתם להחליף חלקים בתקווה שיפתור