View Full Version : איך לכוון טיימינג כאשר לא בוצע סימון לפני פירוק?
מה השיטה הטובה ביותר ואיך מכוונים טיימינג ? כאשר לא בוצע סימון נכון או שיש חשד מלכתחילה שהטיימינג לא מכוון?
סוג הרכב: מודל 2001, 8 שסתומים..
תודה מראש
ושיהיה שנה אזרחית טובה ומוצלחת
ניקראה הרצועה? באיזה דגם מדובר כמה שסתומים אם לא ידוע לך אז כמה כוח סוס כי יש שתי דגמים SX עם 60 כוח וELX עם 80 כוח
לא נקרעה, אני לא בטוח שכיוונתי נכון את הטיימינג לפני הפירוק וכעט אני רוצה לוודא שאני מכוון נכון,
מדובר על המנוע 8 שסתומים, 60 כוח סוס
תפרק את המכסה שסתומים והזיזים של של בוכנה 1 הקרובה לרצועה או בוכנה מספר 4 אמורים להיות סגורים כלומר החלק הבולט של הזיזים אמור להיות לצדדים
בנוגע לקראנק אני לא זוכר איך הסימון ניראה אבל זה אמור להיות חריץ על הגלגל שבא מול קו שם באזור אבל אפשר לקחת מברג דק וארוך מאוד ולהכניס לבוכנה מספר 1 ולסובב ימינה עד שהבוכנה נימצאת בנק מתה עליונה כלומר המברג עולה למעלה הכי הרבה שאפשר ולא זז יותר מעלה מטה אם תסובב את הקראנק עוד תיראה שהוא יתחיל לרדת יש נק חפיפה קטנה שבה סיבוב שלו לא יעשה שינוי בגובה של המברג זו נקודה מתה עליונה
בהצלחה
בנוסף פעם הבאה תסמן עם טיפקס או צבע את מיקום הגלגלים ככה שאם לא מצאת את הסימונים של היצרן תידע את המיקום של הגלגלים בפרוק ולפי זה תרכיב בכל אופן תמיד מומלץ לסמן גם כאשר מוצאים את הסימנים של היצרן
בנקודה מתה עליונה הבנתי את השלב,
בנוגע לגלגל הזיזים לא הבנתי מה הכוונה
"בוכנה 1 הקרובה לרצועה או בוכנה מספר 4 אמורים להיות סגורים כלומר החלק הבולט של הזיזים אמור להיות לצדדים " מה כוונתך לצדדים תוכל להוסיף איור בבקשה ?
ודבר שני אהבנתי שכל שן משפיעה ברצועה איך אני מתייחס לזה גם כן?
אהלן חגי,
בהמשך לשיחתינו הטלפונית, צירפתי לך את מה שמופיע ב- autodata לגבי הפלאגים וכיוון הרצועת טיימינג.
מתן תודה
האיור שהבאת, לא עונה על זה .. הכיוון הזה מתאים לפני שמפרקים ועושים עבודה נכונה..
אבל אם פרקתי ולא כיוונתי, אני הבנתי שדרוש לעשות כיוון מהתחלה.. מישהו יודע איך ?
בנקודה מתה עליונה הבנתי את השלב,
בנוגע לגלגל הזיזים לא הבנתי מה הכוונה
"בוכנה 1 הקרובה לרצועה או בוכנה מספר 4 אמורים להיות סגורים כלומר החלק הבולט של הזיזים אמור להיות לצדדים " מה כוונתך לצדדים תוכל להוסיף איור בבקשה צירפתי תמונה שממכישה את הכונה של לצדדים לבנוגע לשסתומים של בוכנה 1 או 4 הכל טלוי בסימונים של היצרן ?
ודבר שני אהבנתי שכל שן משפיעה ברצועה איך אני מתייחס לזה גם כן?
יש חשיבות שהכל יהיה מדויק אחרת יש סיכוי למפגש שסתום בוכנה או שהרכב לא יעבוד עגול וכו אבל אם אתה כיוונתה נכון וכלום לא זז אז הכל יהיה בסדר
מתן תודה
האיור שהבאת, לא עונה על זה .. הכיוון הזה מתאים לפני שמפרקים ועושים עבודה נכונה..
אבל אם פרקתי ולא כיוונתי, אני הבנתי שדרוש לעשות כיוון מהתחלה.. מישהו יודע איך ?
האיור של מתן כן מסביר איך הגלגלים אמורים להיות אתה צריך לקחת מפתח במידה המתאימה של הבורג של בגל זיזים ולסובב אותו עד שיגיע למיקום שלו וכנל לגבי בקראנק כמובן שאם אתה ניתקל בקושי לא לסובב בכוח ויתכן ותיצתרך לסובב קצת גם את הקראנק אם אתה חש קושי אבל אני לא מאמין שתיתקל בקושי שנובע ממפגש בוכנה ושסתום כי זה מנוע של 8 שסתומים ובמנועים האלה הסיכוי הוא נממוך מאוד ועוד דבר חשוב תפרק את הפלאגים כדי שיהיה לך קל לסובב את הקראנק
לאחר שניתקלתי בבעיה דומה לאחר החלפת משאבת מים ללא סימון כראוי.. עזר לי מאוד . ללא סימונים ופרוקים..דגש על תמונה 2 ו 15.
תקף למנועי FIRE .. אולי גם לאחרים.
http://www.fiatforum.com/panda-classic-guides/160358-panda-timing-belt-replacement-ohc-fire-engine.html
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.