PDA

View Full Version : שרשת בעיות לאחר שיפוץ ראש.


davidmzr
31-12-13, 12:02
דייהו לנוס מודל 2001 הגיעה בגרר, עם רצועת טיימינג קרועה.
הוחלפה משאבת המים שהייתה עם חופש גדול ורצועה. הרכב לא הניע.
נבדקה קומפרסיה. בצילינדר מספר 1 היה 150, ובשאר אפס. הראש הורד וראינו שני שסתומים עקומים.
הראש נמסר לחרט לשיפוץ כללי. לאחר ההרכבה הרכב סירב להניע. ניבדקה שוב הקומפרסיה והתברר שאין קומפרסיה בכולם. מים נזלו בין הראש לבלוק. שוב הורדנו את הראש ומסרנו לחרט.
החרט קבע שאין בעיה עם הראש. הרכבנו ושוב לא הייתה קומפרסיה.
בבדיקת לחץ הפוך שביצענו, התברר שהלחץ בורח דרך האגזוז.
הבן התייאש ואמר שהוא לא מוריד שוב את הראש. אמרתי לו שאם יתן לי חיבוק (דבר שלא עשה שנים רבות) אני אפתור את הבעיה, בלי לוריד שוב את הראש. :)
מי שייתן כיוון לבעיה יקבל פרס. אפשר להתייחס לזה כחידה :)
דוד.

yair791
31-12-13, 13:20
כיוון שסתומים או שהחרט עשה בלאגן עם הכוסות עליהם ממוקמים השימסים בקיצור הם פתוחים במעט גם אם הצילינדר נימצא בנק' מתה עליונה

yair791
31-12-13, 13:21
דרך אגב הרכבתי את האינג'קטורים אני צריך לכוון משאבת סולר?

davidmzr
31-12-13, 13:23
אין במנוע הנ"ל כיוון שסתומים, הם הידרולים.
דוד.

davidmzr
31-12-13, 13:26
דרך אגב הרכבתי את האינג'קטורים אני צריך לכוון משאבת סולר?
אם אין שינוי לרעה בסחיבה, או עשן באגזוז, דלג על זה.
ד.א שרשת בכותרת = שרשרת.
דוד.

yair791
31-12-13, 17:34
טוב אתה זה שמין הסתם יודע את התשובה לשאלה ששלחת על מנת להעיר פה קצת את הפורום :)
זרוק איזה עצם כי אני לא חושב שיש איזה משהוא חוץ מאולי בעיה במירימי שסתומים או כל חלק אחר שקשור לתנועת השסתומים
ועדכון בקשר לטנדר אין בעיות סחיבה ולא ניראה עשן גם לא בסלד גבוהה ממה שראיתי בעצמי כי לא היה מי שיעמוד מאחורי הרכב כשהנעתי לבדוק

davidmzr
31-12-13, 17:46
ברור שאני יודע את התשובה. הרי סיימתי והמנוע עובד מצויין.
עצמות אני זורק לכוכה ובלו, לך אזרוק רמז. :)
נכון הייתה בעיה במרימי שסתומים, אבל מה הבעיה ?. זכור שלא פירקתי שוב את הראש.
ומה בקשר לנזילת המים בין הראש לבלוק ?.
דוד.

yair791
31-12-13, 17:54
אולי הסדר סגירה הוא קצת שונה וזה גרם לנזילה של המים ולגבי המרימי שסתומים ,הריי אמרת שזה הידראולי אולי מעבר שמן סתום או לא הורכבו נכון

davidmzr
31-12-13, 18:03
לא ולא.
דוד.

yair791
31-12-13, 18:18
את בעיה עם המים אני מרים ידים אני אתן עוד ניחוש לגבי המרימי סתומים גל זיזים לא מחוזק

davidmzr
31-12-13, 19:11
אי אפשר לא לחזק את גל הזיזים, משום שהראש הוא כפול כמו בפונטו-GT.
המרימים לא היו סתומים, אבל... :)
התקלות נדירות ז.א נזילת המים, שום סימן להנעה, ואפס קומפרסיה בכול הצילינדרים.
דוד.

yair791
31-12-13, 21:55
הם היו תפוסים ?

yair068
31-12-13, 23:04
גומיות שסתומים
ראש מנוע עדיין עקום?

davidmzr
01-01-14, 11:34
הם היו תפוסים ?
ואם הם היו תפוסים (לא היו) אז במילא לא ניתן לפרק אותם או לשחרר, משום שהמנוע לא הניע. שוב אני מזכיר לא פירקתי ראש בפעם השלישית.

גומיות שסתומים
ראש מנוע עדיין עקום?
אין קשר לגומיות שסתומים. גם אם תרכיב ראש בלי גומיות שסתומים, אין לזה קשר לקומפרסיה.
ראש עקום ?. כך חשבתי לאחר השיפוץ. הראש פורק ובבדיקה אצל החרט, נימצא שאין בעיה.
דוד.

yair791
01-01-14, 13:34
אוקי אחרי שישנתי על זה לילה הגעתי למסכנה מרעישה
הראש היה עקום והיה צריך לישר אותו אז בתהליך הישור הוריד החרט המון חומר ככה שהבראש היה נמוך יותר מההתחלה
הראש יושב על הבלוק עם שתי צינוריות שמיתחברות לבראש לצורך מיקום מדויק על הבלוק הצינוריות האלה עכשיו גבוהים מידי אז הם מחזיקים את הראש מעל האטם ואז כשסוגרים הראש לא ניצמד לאטם כמו שצריך ויש בריחה של מים וקומפרסיה
בקיצור צריך למדוד את העומק של ההברגות ולהוסיף טבעות אם צריך ולקצר את גובהה הצינוריות האלה והכל אמור לעבוד חלק

davidmzr
01-01-14, 14:04
לא יאומן איך עלית על הבעיה. כל הכבוד. ארז התייעץ עם כמה מוסכים ואמרו לו שהבלוק עקום, ויש להחליף מנוע. עניתי שיחפשו אותי בסיבוב בילו'.
ומה בקשר לחוסר הקומפרסיה ?. לאחר שטיפלנו בברגים ובצינוריות, הנזילה פסקה אבל עדיין לא הייתה קומפרסיה.
אני בטוח שאם תישן על בעיית הקומפרסיה עוד לילה תפתור גם את זה. :)
אגב, איך מתקנים שגיאה בכותרת הודעה שאני מעלה לפורום.
כתבתי "שרשת" במקום "שרשרת" ולא הצלחתי לתקן. :)
דוד.

yair791
01-01-14, 14:25
לא ניראה לי שאפשר

davidmzr
06-01-14, 09:07
יאיר כמה זמן אתה עוד צריך כדי לישון על הפתרון ?. :)
תן תשובה, לא נוותר לך. :)
דוד.

yair791
06-01-14, 09:21
הלילה ניגלה אלי בחלום המנוע הישן של הפיאט שלי ונתן לי את התשובה:D
במרימי שסתומים יש שסתום שאותו החרט לא מילא בשמן אז היתה סתימה של אוויר ולכן השסתומים לא זזו והיה צורך לפרק את המרימי שסתומים להכניס לשסתום של המרים של כל שסתום שמן
כמובן שאת התהליך המלאה אני שומר לעצמי מה לעשות לא צריך לגלות את כל הסודות

davidmzr
06-01-14, 18:54
יאיר, מה נהיית כמו הידוע, בעל מעבדה לדיאגנוסטיקה ?.
לפני מס' שנים כאשר כתבתי בכרספורום, אחד המשתמשים כתב בפורום שאותו אחד תיקן לו זיהום אוויר רציני ברכב, משום שנכשל בטסט. הבחור כתב שאמרו לו בטסט שצריך להחליף את הממיר הקטליטי, אבל אייל תיקן את הממיר בלי להחליף אותו.
כאשר משתמשים שאלו כיצד, כתב שהוא לא מוכן לגלות הכול. נידלקתי.
במשך הזמן קניתי רכב שנכשל בטסט עם אותה הבעיה, החלטתי אז שאני לא מחליף את הממיר, עד שאמצא כיצד אחזיר את הממיר לתקינות בלי להחליף.
לאחר מס' ניסיונות ושלוש פעמים בדיקת 4 גזים הצלחתי.
אם כך אז גם אני לא אגלה, כיצד עושים זאת. :)
דוד.

yair791
06-01-14, 18:56
מה לעשות צריכים לשמור כמה סודות מקצועיים:)