התחבר

View Full Version : פרוייקט שיפוץ כללי וישור קו פיאט טיפו


09-03-07, 22:10
שלום לכולם נפלה לנו אפשרות עם דוד שלי לקנות פיאט טיפו שמורה אחרי תאונה חזיתית

1400 אינגקשן המחיר לא טרויאלי למה הרכב הולך להיות שלנו :twisted: :lol:

עכשיו השאלה הרכב הורד מהכביש כמו שאני הבנתי ....

עכשיו יש לדוד שלי אותו רכב רק שהוא קרבורטור ...

מה שאנחנו רוצים לעשות זה ככה לגלח את הטיפו שלו עד השילדה ולהעביר את כול המכלולים של הטיפו המושבטת

כולל מנוע גיר חלקי אינטריירה ....

מה עלי לעשות בשביל לאשר את המנוע בשילדה החדשה ?

אני יודע שזה הולך להיות קשה אבל לא נורא נתגבר !

עכשיו יש למישהו אולי סכמות חשמל לרכב הזה ?...

תודה

מחכה לתשובות ....

10-03-07, 09:52
בפיאט טיפו 1.4 משנת 1994 ומעלה יש מע' הצתה ממוחשבת "דיג'יפלקס" נפרדת ומע' הזרקת דלק חד נקודתית "מונו ג'טרוניק" של "בוש".
יש לי את שרטוטי החשמל של 2 המערכות האלו במשולב עם כל רכיביהן ומרכיביהן שתרגמתי לעברית ועם פענוח של חוטי החשמל.
בברכה - רפי לין :)

10-03-07, 17:56
YOOOOO

רפי אין עלייך !
אמרתי לך שאתה תותח ???... :twisted:
אתה לא יודע איך עשיתה לי תיום 8O :lol:

עם אתה יכול לסרוק לי תשירטוטים האלה זה יהיה מזה בטוב .....

עוד שאלה כמה קשה יהיה לי להעביר את צמת החשמל מהטיפו המוזרקת ...

או מה עליי לעשות ? :lol: :mrgreen:

רפי עם אני קונה את הרכב האיש הוא יד פרטית איך אני מאשר תמנוע יש לך מושג ? :?

10-03-07, 18:36
כתוב לי את הדוא"ל ואסרוק השרטוט ב2 חחצאים ואשלח לך.
לא לשכוח שנראה לי שאתה צריך להעביר גם את תיבת ההילוכים (גיר) עם גלגל התנופה של המנוע כי שם מתחבר חיישן נמ"ע וסל"ד של מע' ההצתה.
אולי תוכל להשאיר את המנוע הישן ברכב ורק להעביר את סעפת היניקה עם כל מע' הזרקת הדלק.
כמו כן יש צורך בהעברת צנור הפליטה (אגזוז) עם הממיר הקטליטי, מיכל דלק עם משאבת הדלק החשמלית, מחשב הזרקה ומחשב ההצתה, צמות חוטי החשמל של המערכות האלו, מיכל קניסטר פחם, מע' ממסרים של המערכות ואני מקווה שלא שכחתי משהוא נוסף.
למיטב ידיעתי בקושי הביאו ארצה את הטיפו 1.4 עם הזרקת דלק ולכן בדוק היטב שלא מדובר בטיפו עם מנוע 1.6.
דרך אגב, מהיכן אתם בארץ?.
בברכה - רפי לין :)

10-03-07, 19:12
רפי זה רומן מאשדוד אני מקווה שאתה זוכר אותי ......

מצטער על השיגוע בטלפון שני עושה לך לפעמים וללא התראה :oops:

כן אנחנו חשבנו להעביר גם את המנוע והגיר ביחד ....

והרבה חלקי פנים :lol: דשבורד יפה יותר וכל מיני שטויות :wink:

בדוק פרטית אני שלחתי לך לשם תמייל

ממש ממש תודה רפי ... :lol: 8) :twisted:

עם אני יהיה צריך עזרה מקצועית אני יכול להתקשר אלייך ?

10-03-07, 23:19
רפי שאלה לי אלייך !

ברכב של דוד שלי הלך רק ראש מנוע קרבורטור הוא שיפץ לו מיזמן לפי דבריו הרכב אכל לו לו 1ל 8

אולי לא כדאי לי להכנס להסבה של הרכב למוזרק ?...

אבל הבאסה שאני גם לא רוצה שהוא יפרק תראש מהמנוע ההוא ...

למה כי זה יגלוש לשיפוץ ראש

אבל מצד שני אני רוצה תהזרקה ....

אני פשוט מפחד שאנחנו נכנסים לבור שאתה לא יודע איפה התחתית ....

והנפילה יכולה להיות כואבת !

עד כמה זה יהיה מסובך ?

11-03-07, 02:24
זה מסובך ולא הייתי מבצע את הניתוח הזה.
בברכה - רפי לין :)

11-03-07, 15:47
רפי בוא לא נדבר על הסיבוך בוא נדבר על התועלת ?

מה אני יקבל בסופו של סיפור יהיה שיפור מסוים ?

מה אתה מציע לעשות לפי דעתך ?

13-03-07, 09:59
rafi hellp me plz

איך אני מאשר את המנוע ההוא קומפלקט מה התהליך ?

טוב לפי מה שהבנתי אני צריך שטר מכר ולגשת למחלקה הטכנית של פיאט ?

ולקבל אישור על השתלה של מנוע אחר ......


הקטע שאת העובודה אני הולך לעשות לבד !

יש איזו דרך לקבל אישור מוסך ? :cry:

13-03-07, 15:00
את תהליכי רישום החלפת מנוע איני מכיר ואם אתה זקוק לאישור מוסך אז אולי תמצא לאחר בצוע העבודה על ידך מוסך שיהיה מוכן, תמורת תשלום, לבדוק את המכונית ואת מה שבוצע ולתת לך אישור על החלפת המנוע שבוצעה בפיקוחו.
עקרונית אזכיר לך את הפתגם שפיקח לא נכנס לצרות שחכם נחלץ מהן.
בברכה - רפי לין :)

13-03-07, 20:01
ויותר ספציפית -
רד מהעץ.
קיבלת על עצמך פרוייקט מטורף - ובשביל מה ?

16-03-07, 20:11
אם אתה מרכיב את המנוע בבית -
1) אתה צריך להיות בטוח בעבודה שלך
2)אתה צריך להכיר את האנשים הנכונים ( קומבינות) כדי לאשר את המנוע

אם אין לך אחד משני אלה אל תעשה את זה בבית..

לי היה סיפור דומה עם רכב אחר.. - פיאט טמפרה.. מנוע הוחלף מ- 1.4 ל- 1.6 הזרקה רב נקודתית(שלאחר מכן הורדתי את ההזרקה ושמתי קרבורטורים כפולים של וואבר DCODE 40 )
.. היה לי שטר מכר אבל לא היתה חתימת מוסך, הרכבתי תמנוע בבית ,השגתי בקומבינה מיסמכים (לא מפרט) ביקרתי בעמדה 1 לא היה אישור למנוע בגלל נפח שונה שלחו אותי ליבואן של פיאט לקבל אישור להחליף נפח , שאישור כזה לא קיים ( אישור להחליף מ 1.4 ל 1.6 )

יש הרבה דרכים בדברים האלה.. הטבעת מיספר מנוע וכו טסט בקומבינה.. הדברים האלה מסוכנים לא חוקיים

17-03-07, 14:53
רצוי לא להיכנס לזה
ובטח שאין מקום לדבר עליהם פה

27-03-07, 14:06
אפשר אולי להחליף מנועים וגיר ולהשאר עם הקרבורטור המקורי ?

28-03-07, 19:42
זה אפשרי בהחלט. המפלג בטיפו הזרקה הוא על ראש מנוע ובטיפו קרבורטור הוא בבלוק למטה לייד מדיד השמן.. אתה יכול להשאיר את המפלג אבל תיהיה חייב להשאיר את המודול הצתה שלך המקורי ופשוט לחבר תחוטים שלו למפלג שבראש מנוע.. הסעפת עם הקרבורטור יושבת בול במנוע החדש( תיצטרך להעביר את כל מערכת הדלק שלך) , אבל יש לך בעייה עם המשאבה כי במנועים של טיפו הזרקה אין משאבת דלק מכנית ואפילו במנוע האופצייה של המשאבה היא חסומה/ סתומה.. תיצטרך ליקנות משאבה חשמלית לחץ נמוך 0.5 באר (לרוב מוכרים של סובארו.) וחוץ הכל יושב טוב.

ואל תישכח את רישום המנוע בעמדה 1 בהצלחה
א