PDA

View Full Version : נורת כרית אויר - איך לאפס לבד?


matansab
10-12-13, 15:43
היום הנעתי את הרכב מבלי לחכות שנורת כרית האויר תכבה,
היא נשארה דלוקה במהלך הנסיעה.

חיברתי את הרכב למחשב באמצעות כבל VAG COM ל-3 תוכנות שונות, מהם לא הצלחתי למחוק את התקלה.
בשתיים מהתוכנות כתוב שנורת MIL דולקת (Malfunction indicator lamp). וכתוב שהתקלה מאומתת (V).
ההודעה הזאת כבר הופיעה בסריקה קודמת שעשיתי, ודלקה יחד עם התראה על תקלה במנוע צעדים.
מאז עשיתי ניקוי למצערת ולמנוע הצעדים ותקלת מנוע הצעדים כבתה בתוכנה. התקלה של MIL נשארה.

יש לציין שלפני כחודש התקינו לי דיבורית ברכב והתחברו על פלוס אחרי סוויץ', אבל משום מה הפלוס הזה מתנתק לאחר כמה שניות אם לא מניעים. ומתחדש כשמניעים.
בנוסף יש לציין שלפני מספר ימים פירקתי את לוח השעונים, וכמובן ווידאתי היטב שהחיבורים במקומם לפני סיבוב הסוויצ', מאז כבר עברו מספק ימים בהם הרכב היה בשימוש, ונורת כרית האויר לא דלקה עד היום.

מה לבדוק? האם ניתן לאפס את תקלת הנורה באמצעים שיש ברשותי?

תודה רבה,
מתן.

רפי לין
10-12-13, 18:18
איזה דגם הפונטו ומה שנת הייצור?.
בברכה - רפי לין

matansab
10-12-13, 18:31
כמו בחתימה - פונטו sx75 שנת ייצור 98

רפי לין
10-12-13, 20:03
בפיאט פונטו דור 1 (עד שנת 2000) צריך להתחבר לבדיקת מע' כריות האויר אל מחבר (3 פינים) הנמצא ליד מחשב כריות האויר שמתחת לדשבורד (מתחת לריפוד הריצפה שנמצא באזור המאפרה הקדמית). מחבר זה מחובר אל צמת כריות האויר שמלופפת בעטיפה צהובה.
מחבר הבקורת שמתא המנוע הנו רק למחשב ניהול המנוע.
בברכה - רפי לין

matansab
10-12-13, 20:05
מצחיק שידעתי את זה והלכתי בכל זאת אל המחשב ניהול מנוע.
האם יש תוכנה ייעודית לכרית האויר או שאפשר להתחבר עם אותן תוכנות של מחשב הרכב?

matansab
11-12-13, 13:42
היום בדקתי את כל חיבורי כריות האוויר: ווידאתי חיבור כל ארבעת הקונקטורים מאחורי לוח השעונים, פירקתי את פלסטיקת ההגה ווידאתי שם את החיבור, גם פירקתי את פלסטיקת הכרית של הנוסע וגם שם ווידאתי שלא התנתק.

לאחר מכן ניסיתי להשתמש בתוכנה Fiat Ecu Scan, שראיתי שיש בה את האופציה להתחבר אל מחשב כרית האויר.
חיברתי למחשב כרית האויר מתאם מפיאט 3 פינים ל-16 פינים + חיבור מתח שיש במתאם.
ומה-16 פינים חיברתי כבל KKL VAG-COM ל-USB שבמחשב נייד. (בעצם מדובר באותו החיבור ששימש אותי להתחבר למחשב ניהול המנוע)
הגדרתי את כל החיבורים הדרושים במחשב (COM1 והגדרתי אותו בתוכנה) וניסיתי להתחבר עם התוכנה לכרית האויר כשמתג ההצתה פועל.

התוכנה נתנה הודעה שלא ניתן להתחבר למחשב כרית האויר.

יכול להיות שיש תקלה במחשב כרית האויר עצמו?
רפי, יש תוכנה מומלצת לביצוע איפוס למחשב כרית האויר?

רפי לין
11-12-13, 21:33
לצערי הרב, איני מכיר אם יש תוכנה כזאת, אני מכיר רק את מחשב באיבחון המקורי של פיאט (אגזמינר) שלו כמובן יש יכולות מתאימות והכי טובות (תוכנה וחומרה ובסיס נתונים מובנה).
בברכה - רפי לין

matansab
12-12-13, 12:18
תודה רפי, אמשיך בתהליך המחקר.
אעדכן כשמשהו יעלה בחכתי.

matansab
24-12-13, 21:54
שוב שלום רפי,
הבנתי מאוטודטה שיש אפשרות לאפס תקלה בדגמי פונטו מסוימים גם ללא סורק תקלות,
באמצעות קיצור חוט מסוים לגוף הרכב, ניתן לקרוא את התקלה באמצעות הבהובים של הנורה, ולאחר מכן לאפס את התקלה באמצעות סיבובים של הסוויץ'.
כתוב שם שזה לא מתאים לרכבים עם 15/30/46 פינים, בתמונה יש איור עם 10 פינים.
האם אתה מכיר את השיטה?
היכן נמצא המחבר המתואר כדי שאבדוק את מספר הפינים ברכב שלי?

צירפתי תמונות.

רפי לין
25-12-13, 09:27
בפיאט פונטו דור 1 יש מחבר חשמלי של 10 מגעים אל מחשב כריות האויר.
מחשב כריות האויר נמצא מחובר אל רצפת הרכב, מתחת לשטיח מתחת לאזור הרדיו.
את שיטת הבדיקה והאיפוס שצירפת איני מכיר ואני מקווה שהיא לא מסוכנת כך שבטעות תפוצץ כרית אויר.
ליד מחשב כריות האויר נמצא גם שקע האיבחון שבו 3 פינים, להתחברות עם מחשב/סורק איבחון תקלות.
בברכה - רפי לין

matansab
25-12-13, 10:05
האם מהתבוננות בתמונות לדעתך התכוונו שאתחבר למחבר שנמצא על המחשב? הרי הוא מקובע אל רצפת הרכב והגישה אליו די קשה.
האם יש מחבר מקביל בתיבת הפיוזים?

רפי לין
25-12-13, 12:31
נראה שהכוונה להתחברות אל מחבר מחשב כריות האויר וכמובן שכדי להגיע אליו צריך לחשוף את הגישה אליו.
בתיבת הנתיכים יש רק יציאת + להזנת המחשב דרך נתיך (פיוז).
בברכה - רפי לין

matansab
25-12-13, 12:49
תודה רפי.
תוכל בבקשה להגיד היכן נמצאת יציאת המתח המתוארת?
אני רוצה לבדוק אם זה החיבור עליו התקינו את הדיבורית כשחיפשו מתח אחרי סוויץ'.

שוב תודה :)

רפי לין
25-12-13, 15:21
מדובר בחוט בצבע תכלת/אדום והמחבר הנו השמאלי מיד מתחת לנתיכים (מחבר I) שבתמונה המצורפת.
יש בו 2 חוטים יוצאים בצבע תכלת/אדום כשהאחד מזין את מחשב כריות האויר והשני את ידית האורות/אתות/מגבים.
בברכה - רפי לין