View Full Version : ניסיון כושל של פתיחת תוף בלם אחורי
אולי עשיתי משהו לא בסדר.
הרמתי את הרכב, הוצאתי את הגלגל, הברגתי החוצה את שני הברגים היחידים שנמצאים על התוף. ניסיתי עם מברג מצד לצד ולא זז כלום, שיחקתי עם ההמברקס, שיחקתי עם הדוושת בלם ומה לא. הגעתי למצב שאני עם פטיש ואזמל נותן מכות מדוייקות שאמורות כבר מזמן לפתוח את התוף!
מדובר בELX 2003... אגב לפני שבוע פתחתי ברכב שלי (ELX 2001) את התוף עם קושי קטן והגיוני אבל זה זז בסוף.
מכירים הפתעות בנושא? כבר קניתי סט רפידות חדשות, חבל לשלוח את אחותי למוסכניק שיגבה ממנה 100-200 ש"ח על דבר כל כך פשוט.
תודה :)
התוף תפוס אפשר לשחרר אותו ע"י דפיקות עם פטיש בהכיף החיצוני או ע"י ברגים בעלי אותו הברגה עמו הברגים שתופסים אותו לנאבה רק שהם צריכים להיות ארוכים הרבה יותר
ולהדק אותם לאט לעט ובאופן אחיד בערך רבע סיבוב עד סיבוב כל אחד עד שישתחרר
בלי לפגוע או להעליב, מדובר בבלמים.
איך שזה נשמע ונראה, אין לך מושג.
כדאי שתלך לבעל מקצוע על מנת שיעשה לך את העבודה.
(המלצה בחום).
זה קרה אצלי בפונטו או האונו כשהתוף היה כבר שחוק אז הרפידה נתפסה שמה ואבא שלי מאוד התאמץ לשחרר את זה.
תוף חדש זה זול למדיי, אם אני לא טועה אתה גם תצטרך כאלה חדשים.
בלי לפגוע או להעליב, מדובר בבלמים.
איך שזה נשמע ונראה, אין לך מושג.
כדאי שתלך לבעל מקצוע על מנת שיעשה לך את העבודה.
(המלצה בחום).
חברי, לא נפגע ובטח לא נעלב. אבל תן לי להגיד לך משהו, אם הייתי מאמץ את הגישה שלך, לא הייתי מתקין לעצמי ולבדי מערכת שמע, מצלמת רוורס, שלט נוחות, לא הייתי עושה טיפולים לבד ואפילו לא הייתי מחליף גלגל מפונצ׳ר. נכון, את כל אלה בעלי מקצוע עושים ובחרתי לשרוף פיוזים בניסיים וטעיות וגם להתלכלך בשמן ואפילו להחתך. אבל לא אסכן את חיי בשם הבורות וזאת הסיבה שבגללה אני שואל ומתייעץ כאן ובעוד פורומים - כדי להפוך את ה״אין לי מושג״ ל״יש לי מושג״. השיטה שלי היא לא לוותר כל פעם כשלא יודעים משהו וקצת קשה, השיטה שלי היא ללמוד. אז תלמד אותי אם אתה יודע ואם אתה לא יודע אז תלמד מאחרים. זה באמת כל המהות של הפורום הזה בעיניי. ללמד וללמוד.
שיהיה המשך יום טוב ותודה רבה לעוזרים, אבדוק כל מה שאמרתם ואשתדל לעדכן למסתבכים הבאים :-)
חברי, לא נפגע ובטח לא נעלב. אבל תן לי להגיד לך משהו, אם הייתי מאמץ את הגישה שלך, לא הייתי מתקין לעצמי ולבדי מערכת שמע, מצלמת רוורס, שלט נוחות, לא הייתי עושה טיפולים לבד ואפילו לא הייתי מחליף גלגל מפונצ׳ר. נכון, את כל אלה בעלי מקצוע עושים ובחרתי לשרוף פיוזים בניסיים וטעיות וגם להתלכלך בשמן ואפילו להחתך. אבל לא אסכן את חיי בשם הבורות וזאת הסיבה שבגללה אני שואל ומתייעץ כאן ובעוד פורומים - כדי להפוך את ה״אין לי מושג״ ל״יש לי מושג״. השיטה שלי היא לא לוותר כל פעם כשלא יודעים משהו וקצת קשה, השיטה שלי היא ללמוד. אז תלמד אותי אם אתה יודע ואם אתה לא יודע אז תלמד מאחרים. זה באמת כל המהות של הפורום הזה בעיניי. ללמד וללמוד.
שיהיה המשך יום טוב ותודה רבה לעוזרים, אבדוק כל מה שאמרתם ואשתדל לעדכן למסתבכים הבאים :-)
אוי ואבוי,
לא מדובר כאן על פיוזים, או על חוטים קרועים, או איזה מנורה שלא תעבוד "במקרה ו..." ויודע מה? גם לא כריות אוויר שלא מעניינות אותי.
אתה מתעסק פה עם חיי אדם, לא רק שלך, אלא גם את מי שנמצא על הכביש לידך.
תעשה מה שאתה רוצה תתעסק עם מה שאתה רוצה, עם בלמים? כשאין לך מושג? תעשה לי טובה. אתה סכנה לכולנו.
ועכשיו לעניין המקצועי,
כבעל מקצוע. זה לא עניין "פשוט" למכונאי המתחיל(ואתה אפילו לא הגעת לשלב של להיות מתחיל). זה מעט מורכב בלמי תוף.
אנא ממך אל תתעסק ללא הדרכת "מבוגר"(הכוונה לבעל מקצוע).
עקבתי אחרי השרשור הזה
אני בעד בני עבודות מכונאות היא לא תורה מסיני ואני בטוח שהוא יעשה את זה יותר טוב ממכונאי .
העניין פה הפעם הראשונה שהמוסכניק מקדים אותו וגם אחריות של עבודת מוסכניק
גם אצלי הייתה פעם ראשונה פירקתי ראיתי בצד השני והרכבתי
לעניינינו מה שקרה שיש לך מדרגה על התוף כך שתצטרך כנראה להחליף את שניהם
לכן הם נעולים
אופציות כמו שנאמר עם פטיש ומברג טוב מהצד צריך לצאת
לא יפתח יש אפציה של כיוון דרך בורג הנבה או שיחרור שמן ברקס מאחורי משאבת הגלגל
הבא אחריו אפציר גדול שבטח אין לך
דפוק על התוף עם פטיש קלות מהצדדים זה אמור לשחרר אותו
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.