PDA

View Full Version : בעיות חוזרות לאחר יישור קו במוסך מורשה - פונטו ספייס


Nimi11
29-11-13, 23:25
אהלן חברים, שבת שלום וחג שמח.

אז ככה. לפני כשבוע קניתי פונטו ספייס מיד ראשונה פרטי במצב מצוין עם ק"מ נמוך לשנה וכו וכו.
יום למחרת התייצבתי במוסך מורשה שכרגע לא אנקוב בשמו וביקשתי לעשות בדיקה מקיפה לרכב וליישר קו.
ציינתי בפני מנהל המוסך כי הבעיות העיקריות אשר מפריעות לי הן: רעש של חריקה מתגלגלת מכיוון הגלגלים האחוריים בעת עצירה, דוושת מצמד חורקת ונתקעת חלקית בעת עלייתה חזרה ונסיעה לא חלקה מבחינת שיכוך מאחורה (בולמים).
האוטו נבדק בקפידה והומלץ לי להחליף ברקסים אחוריים, הכל כולל הכל, בטענה שהקודמים ישנים ושופצו בצורה לא טובה. כמו כן, בולמים נעולים וישנים ולגבי דוושת המצמד - הומלץ להחליף משאבת מצמד תחתונה. נתווכח? ממש לא, באתי למוסך שמכיר את הרכב בצורה הטובה ביותר על מנת לבצע יישור קו מקצועי, יעלה כמה שיעלה. נחשו מה?
והרי אני נוסע לי 4 ימים לאחר מכן, דוושת המצמד חורקת בצורה בלתי נסבלת, גרוע יותר מקודם, אמנם יש שיפור קל אך עדיין לא יורדת ועולה בצורה חלקה לגמרי. עוד ניחוש? הרעש מכיוון הברקסים אמנם חלש יותר ומופיע לעיתים נדירות יותר, אך הוא עדיין שם. למה לעזאזל? מזכיר שכל הברקסים האחוריים כולל סנדלים וכו חדשים לגמרי. העניין היחיד שטופל כפי שציפיתי ובו קשה לטעות הוא עניין הבולמים האחוריים. האם בעיות אלו הן עילה מוצדקת לחזרה למוסך על מנת להתלונן ולנסות לטפל בהן שוב על חשבונם?
האם יש למישהו ניסיון אם אחת מהבעיות הללו ורעיון כיצד לפתור אותן? רעש החריקה מהדוושה מוציא אותי מדעתי ועכשיו גם את הנוסעים אשר נמצאים איתי ברכב.

תודה רבה מראש, כל עזרה תתקבל בברכה.

נמרוד.

davidmzr
30-11-13, 12:30
חבל שלא התייצבת במוסך מורשה לבדיקה יום לפני הקנייה.
יד ראשונה מפרטי, אינה מבשרת את "בוא האביב". כבר ניתקלתי במכוניות יד ראשונה, שצריך היה לזרוק לברזל.
מאחר שהחליפו את הברקסים כולל הכול לחדש, ויש עדיין רעש חריקה, זה מוכיח שמה שטען המוסך שהקודמים ישנים ושופצו בצורה לא טובה, זה בולשיט.
לדעתי, הבעיה בצינור סתום חלקית או במשאבה המרכזית. משום שלא מגיע מספיק לחץ למשאבות.
לגבי רעש החריקה בזמן לחיצה על רגלית הקלאץ, טעות של המוסך שלא החליף את שתי המשאבות.
דוד.

Nimi11
30-11-13, 22:16
חבל שלא התייצבת במוסך מורשה לבדיקה יום לפני הקנייה.
יד ראשונה מפרטי, אינה מבשרת את "בוא האביב". כבר ניתקלתי במכוניות יד ראשונה, שצריך היה לזרוק לברזל.
מאחר שהחליפו את הברקסים כולל הכול לחדש, ויש עדיין רעש חריקה, זה מוכיח שמה שטען המוסך שהקודמים ישנים ושופצו בצורה לא טובה, זה בולשיט.
לדעתי, הבעיה בצינור סתום חלקית או במשאבה המרכזית. משום שלא מגיע מספיק לחץ למשאבות.
לגבי רעש החריקה בזמן לחיצה על רגלית הקלאץ, טעות של המוסך שלא החליף את שתי המשאבות.
דוד.

היי דוד,

למען האמת אני כן בדקתי את הרכב לפני הקנייה במוסך מורשה בחיפה, נאמר לי שהכל תקין למעט בלאי טבעי והמליצו לקנות, כך גם במוסך בו טיפלתי כעת.
אני מסכים איתך שמה שטען המוסכניק אצלו טיפלתי זה אכן בולשיט, השאלה היא האם זו אכן עילה לחזור להתלונן ולדרוש תיקון אחר שיביא לפתרון הבעיה על חשבונם?
כנ"ל לגבי עניין דוושת הקלאץ', אמנם הירידה ועלייה מעט חלקות יותר אך עדיין לא מדובר בשיפור משמעותי מספיק בשביל לרוץ ולהחליף חלקים במאות שקלים, שלא נדבר על כך שהחריקה רק החמירה. העלתי בפני הבחור את עניין ניקוז האוויר או גירוז ציר הדוושות אך הוא פסל את האפשרויות הללו מבלי לבדוק אפילו, מה שהרגיז אותי מאד, אך שוב, אני לא המכונאי כאן ולכן סמכתי עליו ברוב טיפשותי, או שלא.

אשמח בבקשה לעזרה מכל מי שמבין לגבי מה לעשות הלאה, האם לחזור למוסך ולהבא, היכן מומלץ לטפל בפונטו ספייס במחירים לא יקרים ובעיקר בצורה מקצועית ואמינה.

תודה רבה מראש.

נמרוד.

רפי לין
30-11-13, 23:04
מהיכן אתה בארץ?.
בברכה - רפי לין

Nimi11
30-11-13, 23:34
מהיכן אתה בארץ?.
בברכה - רפי לין

היי רפי,

אני מהוד השרון.

תודה.

davidmzr
01-12-13, 09:37
נמרוד.
לדעתי חזור למוסך ושמע מה יגידו לך. שמיעה לא עולה כסף.
אל תתחיל עם עוד מוסך, משום שגם שם יגידו לך שהעבודה לא נעשתה כראוי. כמו שאמרו לך במוסך הנוכחי, "ששיפצו בצורה לא טובה".

דוד.

Nimi11
01-12-13, 10:48
נמרוד.
לדעתי חזור למוסך ושמע מה יגידו לך. שמיעה לא עולה כסף.
אל תתחיל עם עוד מוסך, משום שגם שם יגידו לך שהעבודה לא נעשתה כראוי. כמו שאמרו לך במוסך הנוכחי, "ששיפצו בצורה לא טובה".

דוד.

אני איתך. לצערי רק ברביעי בבוקר יזדמן לי לגשת לשם שוב, אך כך אעשה ללא ספק.
אעדכן בהתפתחויות בתקווה למשהו חיובי לקראת הסופ"ש..

תודה לכולם.

נמרוד.

eli_h1
01-12-13, 11:40
אני מחזק את מה שדוד יעץ לך אך מוסיף שתודיע להם מראש וכמה שיותר מוקדם על חוסר שביעות הרצון שלך ותאום הגעה ביום רביעי.

Nimi11
01-12-13, 12:06
אני מחזק את מה שדוד יעץ לך אך מוסיף שתודיע להם מראש וכמה שיותר מוקדם על חוסר שביעות הרצון שלך ותאום הגעה ביום רביעי.

רעיון טוב. אצלצל אליהם.

תודה!

Nimi11
01-12-13, 16:35
אגב, אשמח לתשובה בנושא טכני אחר ברכב כאן בשרשור הקיים על מנת לא לפתוח אחד חדש -

כפי שכתבתי מקודם, הנסיעה ברכב מרגישה מבחינת אחיזה הכל טוב ויפה אך בכל מהמורה או בור קטן בדרך אני מרגיש את כל הרכב רועד, כאילו אין כל שיכוך מצד הבולמים, למרות שכל הרביעייה הם בולמים חדשים של מונרו (!).

מה לעזאזל יכולה להיות הבעיה והאם אני צריך להתלונן על כך גם במוסך בו טיפלתי לאחרונה והוחלפו 2 בולמים אחוריים בטענה שזו הבעיה?

תודה מראש,

נמרוד.

davidmzr
01-12-13, 17:59
האם אני צריך להתלונן על כך גם במוסך בו טיפלתי לאחרונה והוחלפו 2 בולמים אחוריים בטענה שזו הבעיה?

תודה מראש,

נמרוד.
אין ספק שאתה צריך להתלונן.
אני גם בטוח שאתה מודע לכך. :)
דוד.

Nimi11
01-12-13, 19:29
אין ספק שאתה צריך להתלונן.
אני גם בטוח שאתה מודע לכך. :)
דוד.

אז כפי שאני מבין, זה לא מצב נורמלי להרגיש שברכב אין כמעט שיכוך מאחור.
יכול להיות שמדובר בסוג הבולמים שהם בעלי אופי ספורטיבי יותר?

שוב תודה,

נמרוד.

Nimi11
05-12-13, 17:28
אהלן חברים,

אני מעדכן בהתאם להתפתחויות וגם מבקש עזרה בבעיות נוספות:

חזרתי למוסך המורשה בו עשיתי יישור קו, התלוננתי בפני מנהל המוסך על הבעיות והוא התנצל והיה ממש בסדר, עצר הכל והעלה את הרכב על הליפט, בדק מכל כיוון וכו'.
בנוגע לרעשים מכיוון הברקסים, הוא טען שבלם היד לא היה מכוון וזה מה שגרם לרעשים, כיוון אותו ובכך נפתרה הבעיה, אבל, הרגע שמתי לב שאמנם הרעש המתגלגל נעלם לגמרי אך עדיין נשמעת לעיתים מעין חריקה בודדת רק ממש רגע לפני עצירה מלאה וגם זה לעיתים, האם זה תקין כאשר שוב, הברקסים חדשים לגמרי?
בנוגע לדוושת המצמד, טען שזו אכן פשלה שלהם שלא החליפו משאבה עליונה באותה הזדמנות כי היא גמורה לגמרי, אפילו נזף במכונאי שטיפל בי. בתור פיצוי הוחלפה משאבה עליונה מקורית חדשה בעלות החלק בלבד, ללא מעמ וללא עבודה, בעיניי זה פייר. בעיית החריקה נפתרה לחלוטין.

עכשיו שתי בעיות נוספות:

1) לא ברור אם לאחר החלפת המשאבה או שזה כבר היה קודם לכן ולא הרגשתי - כשהרכב קר, בדרך כלל בתחילת נסיעה, קשה מאד לשלב להילוך ראשון כאשר אני יורד מהילוך שני תוך כדי נסיעה, גם אם מדובר במהירות איטית מאד של גלישה בלבד. לאחר שהרכב מתחמם הכל פיקס. משהו שצריך להדאיג? זה די מעיק אבל מדובר בד"כ בתחילת נסיעה בלבד.
2) נבדקו הבולמים שוב ואכן כולם חדשים ותקינים לחלוטין, אך עדיין, אני מרגיש כל במפ קטן ובעיקר הרעש, אוי הרעש.. כל מהמורה בכביש מלווה בסימפוניה של קרקושים מכיוון המושבים \ מגש תא מטען או השד יודע. ניסיתי כבר ללפף את המחברים של הספסל האחורי באיזולירבנד אך ללא הועיל. רעיונות??

תודה ענקית לעוזרים, אני כבר מיואש, חווית נהיגה די מעיקה עם כל הרעשים.

נמרוד.

Nuker
05-12-13, 19:40
לא חושב שריכה להיות בעיה בהעברה לראשון גם כשהרכב קר,
בנוגע לקרקושים שים לב שהכל מחובר כמו שצריך- הקרש מאחור, שאין משהו תא מטען שיכול לגרום לרעש אולי קח איתך חבר שייסע מאחורה תנסו לאבחן מה מקור הרעש.

eli_h1
05-12-13, 20:47
גם אצלי ישנו קושי להעביר להילוך ראשון כאשר האוטו קר והמהירות מעל 10 קמ"ש.
זה מסתדר כאשר האוטו מתחמם, בעבר החלפתי שמן גיר וזה שיפר במקצת את העיניין.

בנוסף רציתי לשאול כמה עלה לך להחליף את משואבות הקלאץ, עליונה ותחתונה? מחיר החלק והעבודה.
אלי

Nimi11
06-12-13, 12:48
תודה חברים,

עוד מישהו עם רעיונות לקרקושים? משהו פרקטי שמישהו ניסה ואכן עזר לזה, אני יודע שזו מחלה של הפונטו בשנתונים הללו.

לגבי משאבות מצמד - שתיהן יחד עלות חלפים + מעמ + עבודה במורשה, הכל מקורי עלה באיזור ה1000 ש"ח אם אני זוכר נכון, העברת הילוכים נעימה וחלקה מתמיד כעת, מלבד העניין עם ההילוך הראשון. כפי שהבנתי ממעט בירורים, לא מומלץ בכל אופן לשלב לראשון בעת נסיעה, גם אם היא איטית והבעיה נובעת מזה.

שבת שלום.

נמרוד.

chesh
06-12-13, 13:48
בפונטו ספייס קרקושים נובעים או מהמגש האחורי או מהחיבור של הספסל האחורי.
90% שזאת הבעיה שלך, קיימת גם ברכב של אח שלי.
תוריד את הספסל האחורי למטה ותשמע אם יש רעשים. אם אין, ספוגים בין החיבורים של הספסל יפתרו את הבעיה.

Nimi11
10-12-13, 17:57
אהלן חברים,

ממשיך לעדכן ולבקש עזרה.

אז ככה: סופית ורשמית כל הבעיות נפתרו לחלוטין, אני מדבר כמובן על ענייני הברקסים והמצמד.

אבל, נשארתי עם הקרקושים ואני יוצא מדעתי לחלוטין!!! האוטו עלה שוב על הליפט ונבדקו הבולמים בקפידה, כנל כריות הבולם. הכל תקין.

אני חושב שלא מדובר בבעיה טכנית של שיכוך אלא נטו ברעשים אשר יוצרים אצלי ספק פסיכולוגי באשר לשיכוך. מדובר ברעשים אשר מזכירים נסיעה של "עגלת סופר" בכביש משובש - איני מרגיש את כל המהמורות על גופי אך בהחלט ניתן לשמוע אותן היטב.

ניסיתי לבצע נסיעה עם המושב האחורי מקופל ועדיין, ללא הועיל. כנ"ל לגבי ללא מגש תא מטען.

עוד מישהו עם ניסיון בעניין או רעיון לפתרון \ מקום שיכול לפתור את זה?

אגב במוסך טענו שהכל נהדר ושככה זה ברכב בן 12 שנים, אך זוהי שטות גמורה כיוון שבמשפחתי פונטו ספייס נוספת מאותו שנתון ורמת הסימפוניות במהלך הנסיעה בה שואפת ל0. כן, הנסיעה לא חלקה כמו אודי חדשה מן הסתם אך שקטה בהרבה.

אשמח לכל עזרה שהיא,

תודה מראש,

נמרוד.

yair791
10-12-13, 19:20
תחזק את המושב האחורי

Nimi11
10-12-13, 19:24
תחזק את המושב האחורי

כלומר..?

תודה

yair791
10-12-13, 20:33
אם המושב האחורי תפוס עם ברגים אז תחזק אותם

Nimi11
10-12-13, 21:29
אם המושב האחורי תפוס עם ברגים אז תחזק אותם

אנסה זאת, תודה.

עוד רעיונות? אני בספק אם זה יעזור.

yair791
10-12-13, 21:40
פלסטיקה של הדלתות של הנוסעים והדלת האחורית

Nimi11
10-12-13, 21:52
פלסטיקה של הדלתות של הנוסעים והדלת האחורית

שוב, אני מודה לך על העזרה אך אשמח אם תוכל להיות ספציפי יותר.

פלסטיקה זה מאד כללי, האם לחזק ברגים שם? האם לשמן חיבורים כלשהם? מה הכיוון?

תודה!

yair791
10-12-13, 22:19
לבדוק שהיא לא רופפת כלומר ברח מהתפסי פלסטיק ואם יש ברגים לבדוק שהם הדוקים