התחבר

View Full Version : טיימינג, קצת לפני 3 שנים או קצת אחרי 3 שנים?


PAUL
21-11-13, 15:52
שלום,
חדש בפורום, אבל כבר קצת יותר משנה מאז שנדבקתי בחיידק הפיאט.
הפנדה שלנו נכנסת לטיפול מחר ואני בדילמה,
אנחנו נכנסים לטיפול 60 אלף שלושה חודשים לפני שהרכב יחגוג 3 שנים.
מכיוון והנסועה שלננו גדולה מאוד כרגע, אנחנו צפויים לעשות את הטיפול הבא (80K) עוד לפני יוני הקרוב, כלומר 4 חודשים אחרי שהרכב יהיה בן 3.

אם לא היינו סטודנטים בכלל לא הייתי חושב פעמים ועושה טיימינג עכשיו. אבל אני כן מחפש לפזר את ההוצאות (שלא לומר לדחות)
החסכנות אומרת לחכות לטיפול הבא, במיוחד בהתחשב בעובדה שעכשיו מתחיל החורף ועד כמה שאני הבנתי מקריאה מקדימה בפורום על טיימינג, הסיבה להחלפה יזומה היא הבלאי שנוצר בין היתר בגלל החום בארץ.
מצד שני, אם אני מבין נכון בטיפול 60 אמורים ככה או ככה לבדוק את הטיימינג לפי התוכנית טיפולים, אני מניח שהעבודה הזאת היא חצי דרך לטיימינג ואולי יצא יותר זול במצטבר להחליף טיימינג עכשיו מאשר לבדוק עכשיו ולהחליף ב80.
מקווה שהייתי ברור ולא חפרתי יותר מידי.
תודה מראש לעונים.

liorwohl
22-11-13, 13:41
בפנדה אם נקרע הטיימינג לא קורה כלום. (חוץ מזה שהאוטו נתקע עד החלפת הטיימינג כמובן)
ככה שאפשר לדחות את זה בלי שום בעיה.
כמובן שאם בטיפול יגידו שהמצב של הטיימינג נוראי או שהמשאבת מים נוזלת או משהו כזה אז שווה להחליף כבר וזהו, אבל כל עוד הכל בסדר אפשר לדחות.

אצלי הטיימינג מקורי מ2006 (אבל רק 61 אלף ק"מ)

מה שחשוב את הטיפול לעשות במוסך טוב שישים לך נוזל קירור פראפלו אדום בלבד ושמן של יצרן נורמלי .

פנדה אדומה
29-10-14, 17:38
(לפי חישוביי יצא שהרכב של PAUL עלה לכביש בינואר/פברואר 2011. שלי בדצמבר 2011.)
ולשאלתי:
אתה כותב :
"בפנדה אם נקרע הטיימינג לא קורה כלום. (חוץ מזה שהאוטו נתקע עד החלפת הטיימינג כמובן)."

ואני שואל, מה כן קורה ברכבים אחרים כשחגורת טיימינג נקרעת במהלך נסיעה?

ולמה בפנדה לא קורה כלום?
האם כך זה בכל הפיאטים?

matansab
29-10-14, 17:50
יש מנועים בהם הבוכנה והשסתומים חולקים את מרחב העבודה, אם נקרעת רצועת התזמון הם עלולים להפגש. דבר שיגרור שיפוץ יקר.
ויש מנועים שבהם השסתומים לא יפגשו בבוכנה לעולם, ואם נקרעת רצועה אז הנזק לא גדול כמו בסוג המנועים המוזכר מעלה.

פנדה אדומה
30-10-14, 09:05
האם אני מבין נכון שזה מה שנקרא בפיאט מנוע פייר?
באילו רכבים נוספים (לא רק פיאט) יש מנועים כאלו?
כשאני קורא נתונים טכניים של מנוע של רכב,
איזה נתון הוא זה שמספר לי שהבוכנה והשסתומים
לא חולקים את אותו מרחב עבודה?

matansab
30-10-14, 11:08
בד"כ זה לא נפוץ שכותבים את זה במפרט הטכני שבקטלוג היצרן, אבל זה נקרא non interference engine

ואם הם כן חולקים את אותו מרחב עבודה זה נקרא interference engine

תוכל לחפש בגוגל רשימת מנועים מכל אחד מהסוגים.

פנדה אדומה
30-10-14, 11:16
זה כיף לדעת שלא יינזק המנוע אם החגורה תיקרע.
וזה לא שאני מתעתד שלא להחליף אותה בזמן

שמר
30-10-14, 14:10
אין ארוחות חינם. מנוע מהסוג הזה יהיה פחות חזק ממנוע מקביל מסוג Interference.

http://www.freeasestudyguides.com/interference-engine.html