PDA

View Full Version : הצעת מחיר שקיבלתי- שיפוץ גיר והחלפת קלאץ'


Nuker
28-10-13, 15:50
רציתי לשמוע מחברים שכבר עשו טיפולים דומים אם המחירים טובים
בעקרון הבעיה שיש ברכב היא המיסב הראשי של הגיר (תאורתית לא אדע עד שלא יפתחו)
בראשון וקצת בשני הגיר מגמגם ובולם את האוטו קצת.., לא משהו קריטי לנסיעה אבל מציק... וזה מלווה ברעשים כלליים מהגיר שתמיד קיימים,

2 מקומות שהלכתי אליהם אמרו שביכולתם לשפץ את הגיר שני המוסכים טענו שיש סבירות גבוהה להחלפת קלאץ' להלן מוסך א שבו הצעתי וביצעו נסיעה על הרכב טען שהקלאץ נלחץ קשה יחסית וזה מעיד על קלאץ גמור (שממילא עדיף להחליף כי במילא יפרקו את הגיר) ההצעה שניתנה לי היא
1200 שיפוץ גיר חלפים + עבודה
אם אני מחליף גם קלאץ' אז 1700 הכל.

מוסך ב' היה עמוס ציינתי את הבעיה והוא טען (בלי לנסוע על הרכב) שיש סיכוי שגם הקלאץ הלך בגלל שהמיסב בגיר הלך ושמן עובר לקלאץ ומציף אותו אז כנראה גם ידרוש החלפה
הצעת מחיר שניתנה לי היא
1400 שיפוץ גיר חלפים + עבודה
וקלאץ מקורי עוד כ 450 ש"ח

בגדול שני ההצאות דיי זהות וההבחנה חוץ מהסיפור עם הקלאץ זהה,

מה דעתכם על המחירים ועל הפרשנויות?

chesh
28-10-13, 16:34
הייתי באותה סירה כמו שלך רק שהקלאץ' אצלי היה בן חודשיים ולכן לא היה דרוש החלפה.

רשמת:

מוסך א:

1200 שיפוץ גיר חלפים + עבודה
אם אני מחליף גם קלאץ' אז 1700 הכל.

מוסך ב:

הצעת מחיר שניתנה לי היא
1400 שיפוץ גיר חלפים + עבודה
וקלאץ מקורי עוד כ 450 ש"ח

אתה מודע לזה שעלות העבודה היא בערך 1000 שקלים?
לא נשמע לי הגיוני בכלל שהמחיר כולל עבודה.

כשאני ביררתי לגבי שיפוץ, המחיר היה נע בין 1200 ל 1500 שקלים אם אתה מביא אליו את הגיר.
המחיר הזה לא כולל פירוק והרכבה.

גם לא כולל שמן גיר שתצטרך, עוד איזה 200-300 שקל תלוי באיכות.
כמה ק"מ עבר האוטו? מתי החלפת קלאץ' בפעם האחרונה?
לפי תיאור הבעיה שלך בראשון ושני שהוא בולם את הרכב, יכול להיות תושבת מנוע.
איזה רעשים בדיוק אתה שומע?

אתה יכול לדעת אם המיסב הראשי של הגיר שחוק בבדיקה הבאה:
תניע את הרכב, שים את הידית בניוטרל. יש רעש של משהו נטחן?
עכשיו לחץ על הקלאץ' עד הסוף, הרעש נעלם?

אם הרעש נעלם כשהקלאץ' לחוץ אז יכול להיות שהמיסב שחוק.
אם הרעש הוא דווקא שהקלאץ' לחוץ ובניוטרל אין לך רעש, הבעיה היא או במיסב לחץ של הקלאץ' או הפלטה של הקלאץ' עצמו.

Nuker
28-10-13, 17:00
כמה ק"מ עבר האוטו? מתי החלפת קלאץ' בפעם האחרונה?
לפי תיאור הבעיה שלך בראשון ושני שהוא בולם את הרכב, יכול להיות תושבת מנוע.
איזה רעשים בדיוק אתה שומע?

אתה יכול לדעת אם המיסב הראשי של הגיר שחוק בבדיקה הבאה:
תניע את הרכב, שים את הידית בניוטרל. יש רעש של משהו נטחן?
עכשיו לחץ על הקלאץ' עד הסוף, הרעש נעלם?

אם הרעש נעלם כשהקלאץ' לחוץ אז יכול להיות שהמיסב שחוק.


האוטו עבר 200K אצלי כחצי שנה ,לצערי הרכב נרכש ללא ספר טיפולים כך שאני לא יודע מתי הוחלף פעם אחרונה קלאץ, הרכב נקנה עם הבעיה.., היא בעצם חלק מהיישור קו שעדיין לא סיימתי וזה הדבר היחיד שנשאר לטפל בו.

כמו שתיארת כשהקלאץ' לחוץ בניוטרל הרעש נעלם

המחירים הם מה שנאמר לי לא המצאתי מספרים, נאמר לי במוסך א שעלות העבודה עצמה 800 ש"ח.

chesh
28-10-13, 17:08
רשמת

1200 שיפוץ גיר חלפים + עבודה
אם אני מחליף גם קלאץ' אז 1700 הכל.


אז איך הגעת ל 1700 הכל?

1200 שיפוץ גיר, עבודה 800
קלאץ' עוד 350-400 תלוי כמה המוסך לוקח.
שמן גיר שיחייבו אותך בטח 200-300 וכבר הגעת ל 2700 שקל.

שווה לך להשקיע סכום כזה על רכב ששווה 6-7?

Nuker
28-10-13, 17:15
לא חביבי, ה 800 כבר כלול.. מחיר 1700 הכל כולל הכל (מי אמר שלא יהיו הפתעות אבל), עברתי על השרשור שלך... ראיתי איזה מחירים קיבלת.. ,לא יודע מה להגיד, אישית אני מעדיף לשפץ את הגיר שלי ולא לקנות גיר משומש שיהיה חתול בשק, אצלך לדעתי הייתה בעיה יותר רצינית וגם הסרטון ששמת אז אצלי זה לא קורה.. רק בראשון הגיר ממשיך לעשות רעש בנסיעה שאר ההילוכים או שלא עושה או שאני לא שם לב :P

העלתי קובץ סאונד לאחר ההנעה עד שנייה 8 זה הרעש -עד כמה שניתן לזהות ומשנייה 20 אפשר לשמוע את פעולת המנוע בלבד מכיוון שהקלאץ לחוץ ואין רעש מהגיר
Voice0001.aac (http://www72.zippyshare.com/v/58537029/file.html)

chesh
28-10-13, 17:27
כמעט בטוח שישימו לך גיר מפירוק במחיר הזה ולא ישפצו.

1500-1700 זה מחיר שנע בהחלפת גיר מפירוקיה.
בדרך כלל הם לוקחים 700 על הגיר ועוד 1000 על עבודה.

אני מאוד סקפטי אבל אם כבר אתה מבצע את זה, הנה השיטה של דוד לדעת איך לא ידפקו אותך.
כמדומני, על כל גיר יש מספר סידורי. תרשום אותו.
קח מברג או חתיכת ברזל ותחרוט X על הגיר באיזו פינה.

ברגע שתעשה "שיפוץ", תדע אם שמו לך גיר מפירוק או שבאמת עבדו על הגיר הזה אם ה X יהיה עדיין קיים.

כמעט בטוח שיהיו לך "הפתעות". הרי הגיר כבר מחוץ לרכב ואתה נתון לחסדי המוסך.

חבר שלי הכניס טויוטה 95 למכון גירים אוטומטי. אמרו לו 3000 שקל שיפוץ גיר כולל הכל.
שהרכב היה במוסך, מתקשר המנהל לבחור ואמר לו שצריך להחליף שם חיישן שעלותו 250 ש"ח + שמן גיר בסך עוד 250 ש"ח.
מה תגיד על זה? תרכיבו הכל חזרה אני בא לקחת את האוטו? בסוף יצא בנזק של 3500 שקל.

האם הרעשים כל כך בלתי נסבלים?
האם כל ההילוכים נכנסים חלק או שיש חריקות?
כמה זמן אתה מתכנן להחזיק עוד את הרכב?

אני הייתי מחכה לתגובה של חבר הפורום דוד בקוצר רוח :)

Nuker
28-10-13, 17:41
כן ידועות הקומבינות, אבל אני מספר לך על 2 מקומות שנתנו הצעות דיי זהות, ועוד על אחד המוסכים קיבלתי המלצות מבעלי פיאט פה בצפון,
ביררתי במרכז יש מקום שמציע החלפת גיר מפירוק (ביבוא פחח) ואחריות לחצי שנה ב 2K ואם אני לוקח רק את הגיר אז 1000 ואחריות לשלושה חודשים

הרעשים האמת נסבלים ואני יכול לנסוע בכמעט אין מפריע..., זה או לשפץ עכשיו או לחכות שהגיר יתפרק

davidmzr
28-10-13, 19:45
בעקרון הבעיה שיש ברכב היא המיסב הראשי של הגיר (תאורתית לא אדע עד שלא יפתחו)
בראשון וקצת בשני הגיר מגמגם ובולם את האוטו קצת.., וזה מלווה ברעשים כלליים מהגיר שתמיד קיימים.



"הגיר בראשון וקצת בשני הגיר מגמגם ובולם את האוטו קצת"
לא קיים מצב טכני כזה. הבעיה הספציפית לא בגיר.
"(תאורתית לא אדע עד שלא יפתחו)" אני סבור שאת זה אמר לך המכונאי.
כאן למעשה "טמון הכלב".




הנה השיטה של דוד לדעת איך לא ידפקו אותך.

קח מברג או חתיכת ברזל ותחרוט X על הגיר באיזו פינה.

ברגע שתעשה "שיפוץ", תדע אם שמו לך גיר מפירוק או שבאמת עבדו על הגיר הזה אם ה X יהיה עדיין קיים.



אני הייתי מחכה לתגובה של חבר הפורום דוד בקוצר רוח :)
עידן, תודה על ההזמנה להשתתף בשרשור. :)
לא אתייחס לענין המחיר שכתב. עצם זה שהוא מדבר על מסב ראשי, זה כבר מראה איך יראה השיפוץ. ולמה אתה מגלה את כל הסודות. (הכוונה לסימון ה-X.} :)
דוד.

Nuker
28-10-13, 21:46
"הגיר בראשון וקצת בשני הגיר מגמגם ובולם את האוטו קצת"
לא קיים מצב טכני כזה. הבעיה הספציפית לא בגיר.
לא אתייחס לענין המחיר שכתב. עצם זה שהוא מדבר על מסב ראשי, זה כבר מראה איך יראה השיפוץ.


נהפוך הוא עדיף שתתייחס והייתי מצפה להעשיר את הידע שלי על נסיונך ואת ההחלטה להכניס את הרכב לטיפול,
הבעיה היא בגיר 99% קשה להסביר על דפי הפורום ולהסיק מה בדיוק המחלה אבל הבעיה היא הגיר,
אני ייפרט יותר
ההילוכים נכנסים פיקס, ההאצה בכל ההילוכים תקינה בהילוך הראשון במיוחד כשאני מאיץ טיפה ועוזב את כל הדוושת יש בלימה מלווה בקצת רעש ולפעמים יכולה להיות עוד בלימה רגעית לא משמעותית בהילוך ראשון זה הכי מורגש בשני פחות ובהילוכים אחרים השיוט הוא חלק.

אכן המכונאי אמר שהוא לא יידע את מצב הגיר עד שלא ייפתח, הלא כן? הרי יש רמות של שחיקה

"זה מראה איך ייראה השיפוץ" אנא פרט... אתה מתכוון שייעשה שיפוץ חאפרי או לא רציני וזה יחזור אליי בהפוכה? אני מזכיר ששני מוסכים אמרו את אותם דברים כמעט ונתנו הצעות דיי זהות
שוב, באתי להתייעץ כדי לקבל דעה אובייקטיבית על בסיס ניסיון אם לא הייתי צריך את זה לא הייתי טורח בכלל לרשום הכל פה.

עריכה, עשיתי קצת ש.ב וזה יכול לנבוע מ 3 דברים

1.בעיה בגיר עצמו (סבירות למיסב הראשי בגיר)
2.מיסב לחץ
3. הקלאץ' עצמו

אני מהמר על בלאי של הגיר אבל יכול להיות שכשהחליפו קלאץ פעם אחרונה ברכב לא הרכיבו וכיוונו כמו שצריך וזה הדרדר.

צמא לדעות נוספות.

davidmzr
29-10-13, 08:45
אתה עושה "שקשוקה" מהמחירים, משיפוץ הגיר ומהסיבה לתקלה. :)
ש.ב זה טוב, אבל אין קשר בין הדברים הבאים:
א. "הגיר בראשון וקצת בשני הגיר מגמגם ובולם את האוטו קצת" (בפעם שנייה, בשלישית אחייב אותך בגלידה בצפון) :)
ב. "יכול להיות שכשהחליפו קלאץ פעם אחרונה ברכב לא הרכיבו וכיוונו כמו שצריך וזה הדרדר."
קלאץ יכול להדרדר בשל שחיקה. אין מצב שלא הרכיבו וכיוונו כמו שצריך. אם לא היו מכוונים כמו שצריך, הגיר לא היה מתלבש למנוע.

סביר להניח שיש בלאי בגיר. ויהיה צורך להחליף גם קלאץ, פקק מים ומחזיר שמן. אפילו אם הפקק והמחזיר לא נוזלים.
דוד.

Nuker
29-10-13, 09:16
אתה מוזמן לגלידה בלי שאני "ייפסל" ;)
קראתי שייתכן שאחרי שמחליפים קלאץ אם דוחפים את הגיר בכוח ובצורה חמארית יכולים לעקם את "האצבעות" \שמש וזו יכולה להיות הסיבה לרעש
האמת גם המיסב לחץ כנראה נופל כי הוא להפך אמור להרעיש כשהקלאץ נלחץ (בסרק אמור לא להסתובב בכלל)
*כל מה שאני רושם לקחת בעירבון מוגבל אני רק מיישם את מה שקראתי ויכול להיות שזה סתם חירטוט שקניתי

בכל מקרה ישנתי על זה והחלטתי להכניס את האוטו למוסך כי הבעיה מחמירה ועדיף לשפץ לפני שמאוחר מדי,
מנסיעה שקטה שעשיתי השקם בבוקר מתברר שהרעשים כבר זולגים להילוך שלישי מה שלא היה לפני כן, ובעניין הבלימות אולי אני לא כזה מכיר איך גיר אמור להתנהג (אמור לבלום רק אם אני מעל מהירות\סלד מסויים הלא כן?) בסה"כ רכב פרטי ראשון וכל הרכבים המזדמנים לפני זה לא היו ידניים

אעדכן בהמשך.

yair068
29-10-13, 19:59
תשמע מאנשים מנוסים
הגיר שלך תקין למעט אוליי מסבים אבל לא רציני
הקלץ אצלך גמור
שיפוץ גיר בד"כ יקר רק 5 המסבים לבד עולים 1000 ש"ח ותעשה את החשבון
כשיפרקו את הגיר תפוס את מוט ההילוך הישיר ותנסה להזיז לצדדים וקדימה ואחורה יתן לך מוסג לגבי החופש במסבים

yair791
30-10-13, 00:39
אני מסכים עם מה שקודמי אמרו בנוגע לרעשים מהגיר ואני אשאל אותך עוד שאלה אחת או שנים
האם כאשר הרכב "בולם" את עצמו בהילוך ראשון או שני אתה עם גז קבוע אם כן אז סביר להניח שמה שאתה מרגיש זו החלקה של הקלאצ עקב בלאי
האם כשזה קורה אתה שומע /מרגיש עליה בסיבובי המנוע ?
אם הלחיצה על הקלאצ קשה אז מדובר בבעיה בקלאצ
אך רעשים תוך כדי נסיעה מעידים על בעיה בגיר במקרה הזה
דבר נוסף לגבי ה"בלימות" שאתה מרגיש אם אתה נוסע בראשון או בשני ועוזב את הגז אתה תרגיש שהרכב בולם
דבר זה נובע עקב זה שאתה בהילוך נמוך (ראשון או שני) דבר שמורגש יותר במכוניות בעלי גיר ידני וזה בסדר גמור

Nuker
30-10-13, 02:07
הרעשים קבועים מניוטרל ועד הילוך שלישי כולל, היו בלימות רגעיות לפעמים כאשר אני לא נוגע בדוושות,
אין בלימות בהאצה ולא עליות בסיבובי מנוע

שוב מבחינת תפעול והאצה לא היו שום בעיות, אכן הקלאץ קצת קשה והוא לקראת סוף חייו, הוא יוחלף גם,
הרעשים מהגיר וזה וודאי, הלקאץ יכל להחזיק עוד כמה חודשים אני מאמין אבל אם כבר אז כבר..

והבלימות בראשון ושני... אולי בגלל הרעש אבל לדעתי הבלימות היו אגרסיביות מדי
- לדוגמא האצה בפקק ל 10-20 קמש - עזיבת קלאץ' בראשון - בלימה דיי חזקה ולא עדינה (הרכב טיפה "קופץ") מלווה ברעש מהגיר.. בעלי ספייס SX .. איך זה אצלכם?

Nuker
30-10-13, 18:05
עדכון וסגירת נושא,

הוחלפו שני מיסבים בגיר,
הוחלף קלאץ' עייף ומוצף שמן,
ועוד דברים קטנים נלווים כמו פקק מים
ניקוז ומילוי נוזל קירור חדש
ועוד..

עלות הטיפול כ 2000 ש"ח

השינויים לאחר העבודה- אין רעשים כלל,
הקלאץ' הרבה יותר רך מבעבר ו"תופס" הרבה יותר מוקדם ממקודם.
זהו בגדול.. נסעתי רק 30 ק"מ מאז הטיפול.

davidmzr
30-10-13, 19:29
הבנתי שהסכום לא כולל מע"מ, נכון ?.
כתבת, "אני מעדיף לשפץ את הגיר שלי ולא לקנות גיר משומש שיהיה חתול בשק."
לא אוהב לבעס, אבל עליך לזכור שמה שעשו לך אינו שיפוץ גיר.
אני בספק אם נתנו לך אחריות על הגיר.
העיקר שהכול בסדר.
בהצלחה דוד.

Nuker
30-10-13, 19:43
אחריות 3 חודשים על העבודה, קיבלתי פירוט על מה חוייבתי וכמה
והכל נראה בסדר גמור- כלומר לא חוייבתי על שיפוץ גיר חוייבתי על המיסבים שהוחלפו,
אני לא כל כך בקיא אבל המיסבים האלה ( שניהם בערך בקוטר של 7 ס"מ בערך) יושבים בגיר לא?,

בכל מקרה האוטו נוסע פיקס והחלפת גיר בלבד הייתה עולה לי יותר, בתקציב הזה הכנסתי גם קלאץ' ועוד כמה קטנות.

תודה.

yair791
30-10-13, 20:25
אם אתה מרוצה זה הכי חשוב זה נישמע סביר בעני תיקון גיר והחלפת קלאצ
2000 שח לפני מעם עם כל החלקים נשמע מחיר טוב