התחבר

View Full Version : יותר מידי בעיות בפונטו שלי.


Shalomaltalef
27-10-13, 10:48
ככה, ברשותי פיאט פונטו דגם activ 16v שנת 2005.
הרכב עד לפני חצי שנה ללא תקלות, ואז בא גל של בעיות ושל חור בכיס.
פירוט הבעיות, כל נורה אפשרית נדלקת ברכב החל מהכריות אוויר הגה גיר מנוע מצבר הכל.
יש לציין שזה לא קורה תמיד זה קורה מידי פעם. כאילו איזו בעיית חשמל שגורמת לרכב להתחרפן. השיא קורה כשאני עומד ברמזור או מתחיל רוורס והרכב מתכבה.
בשישי האחרון הרכב פשוט כבה ולא הייתי יכול להוציא את המפתח, מוזר בהחלט.
חיזקתי את הקטבים של המצבר והכל חזר לקדמותו ועבד.
המצבר כבר אצלי שנה וחצי אני לא יודע אם זה הבעיה איתו?
אני מציין שגם הייתי אצל מוסכניק עשיתי טיפול לרכב והחלפתי המון דברים וגם הוא חיבר את הרכב למחשב ואמר שאין כל בעיות חשמל.
עוד משהו מעצבן זה שאני מתחיל נסיעה אני שומע רעש כאילו פחית תקועה לי למטה. בדקתי כמובן וכלום לא שם.

אולי צירוף מקרים אולי לא, אבל הבעיות של החשמל קרו כששעון נכנס לי לתוך הדשבורד של הרכב כן ממש פנימה (פתחתי על זה אשכול בעבר).
המוסכניק אמר שאין קשר לשעון.
אבל עדיין איו לי מושג למה זה קורה זה מתסכל. במיוחד שהרכב כל חודש במוסך.

יש למישהו מושג מה מקור הבעיה?

שחרון
27-10-13, 11:47
מצבר מצבר מצבר או ניקוי מגעים במצבר...

Shalomaltalef
27-10-13, 11:52
היי,
אתה חושב שכל בעיית הנורות זה עניין של מצבר?
מה תוחלת חיים של מצבר?

stio
27-10-13, 11:58
מצבר אמור להחזיק 3 שנים ומעלה. אני עכשיו החלפתי מצבר לסקודה אחרי 5 שנים, ולא כי הוא כשל, אלא כי ההתנעות היו חלשות מאוד מבחינת הסטרטר - אם לא הייתי מחליף הייתי יכול למשוך איתו עוד כמה חודשים אני מניח.

בפיאט מצבר החזיק תמיד מעל 3 שנים, להוציא את המצבר הטורקי שהחליט למות אחרי 10 חודשים והוחלף באחריות.
בשורה התחתונה - מצבר לא אמור להחזיק רק שנה וחצי, אלא פי 2 מזה. הדק מגעים בקטבי המצבר ונקה אותם.

Shalomaltalef
27-10-13, 20:03
אוקיי תודה רבה.
איך פותחים את המצבר ומוסיפים מים?
ולמישהו יש מושג מה מקור הרעש שאני שומע מצד ימין ? בבדיקה שיטחית לא ראיתי משהו חריג.

שוב תודה!

stio
27-10-13, 21:08
על המצבר יש 6 פקקים עגולים, פתח אותם ומלא מים מזוקקים עד כיסוי הלוחות. במידה ואין פקקים מדובר במצבר סגור שלא צריך טיפול.

Shalomaltalef
07-11-13, 12:11
היי שלום,
הלכתי למוסך לבדוק את הבעיה של הרכב.
ככה, אין בעיה במצבר הבחור בדק לי טעינה במצבר והכל בסדר.
אך הוא לא יודע מה בדיוק מקור הבעיה הוא טוען שיכול להיות שזאת בעיה של חוטי הצתה או פיוזים.
הוא אמר שיש מצב שגם הרעש שמשמיע הרכב כנקרה נובע מזה.
כרגע הרכב עדיין לא נמצא בטיפול כי המוסך מלא.
אך עדיין אני בלבטים לגבי התיקון.
הרכב עושה יותר מידי בעיות לאחרונה. ואני מרגיש כאילו הוא מראה סימנים של חולי.
הרכב עבר קרוב ל160K.
וכל חודש צצה תקלה אחרת. אז אולי כבר עדיף לעבור למשהו אחר.
\
תודה רבה לכלולם עד כה

Shalomaltalef
17-11-13, 05:45
שוב שלום.
מעדכן את כל מה הטיפול שעברה הפיאט שלי.
הייתי במוסך פיאטון המדובר שכל חברי הפורום נהנים לקלס ולשבח אותו.

כאמור, הרכב נכנס למוסך. שלמה ישב עליו ולא הבין מה הבעיה איתו על הדרך הוא החליף לי פיוזים ונתקע בפיוז אחד שלא רצה לצאת מהמקום אז הוא הזמין בחור מקצועי שיעשה זאת שלקח לי 500 שקל רק על הדבר הזה.
בסופם של 9 שעות הבעיה לא תוקנה. רק כמה חלקי חילוף.
שלמה טוען שהבעיה היא בקומפרסור של הרכב תיקון שעולה כ4000 שקל.
לא עשיתי את הטיפול הנל בגלל הוצאה כספית כבדה מידי.
האם יש מקום שעושה זאת ביותר זול?
על כל מקרה אני מעמיד את הרכב למכירה. אך לא רוצה למכור חתוך בשק לאף אחד.
אם יש מקום שאחד מהבכירים פה יכול להמליץ לי עליו שייתקן במחיר עממי, אשמח.
כך אוכל למכור את הרכב בראש שקט.

davidmzr
17-11-13, 08:20
מה זה קומפרסור של הרכב תיקון שעולה כ4000 שקל ?.
דוד.

Shalomaltalef
17-11-13, 12:26
היי דוד,
הרי הרכב היה במוסך (פיאטון)
שלמה ישב עליו כמה שעות ולא הצליח לאתר את הבעיה שבדרך השארתו לו שם 850 שקלים.
על פלאגים. (פלאג אחד היה תקע ולא היה ניתן להחליפו כאמור אז בא בעל מקצוע ודרש 500 שקל)

שלמה אמר שזה כנראה בעיה בקומפרסור של הרכב כל ואמר שזה עולה כ-4000 שקל להחליף לחדש.
כמובן שלא עשיתי זאת.
מה עצתך?

chesh
17-11-13, 12:37
יש לך פירוט מה נעשה?
תעלה את הקבלה בבקשה

davidmzr
17-11-13, 13:02
אני יכול לעזור לך בתנאי ש- yair791 יבוא לעזור לי.
יאיר הבטחת לבוא ולעזור לי לפרק את הפונטו לחלקים, ולהרכיב למתן את הגומיה של הקפיץ.
כבר ניגמר לי הכוח אחרי הפירוק של הפורד. :)
ושוב אני שואל מה זה קומפרסור ?.
דוד.

Shalomaltalef
17-11-13, 13:13
היי אין לי כל כך מושג מה שלמה רצה.
אישתי הייתה במוסך ושלמה אמר לה את המחיר ואת הבעיה.
הוא חשב בהתחלה שהבעיה היא חוטי הצתה. אך הבעיה לא תוקנה.
אז הוא שיעור כנראה שהבעיה היא בקומפרסור אין לי כל כך מושג.
מה שכן את המחיר אני זוכר טוב מאוד.

לגבי הקבלה בבקשה..

yair791
17-11-13, 13:14
היתי עשוק ביום שישי אני אשמח לבוא בשישי הקרוב אני אבו עם הטנדר אם אתה מתכוון לחתוך אותה ועל הדרך נחלמף למתן את הגומיות

yair791
17-11-13, 13:18
היי אין לי כל כך מושג מה שלמה רצה.
אישתי הייתה במוסך ושלמה אמר לה את המחיר ואת הבעיה.
הוא חשב בהתחלה שהבעיה היא חוטי הצתה. אך הבעיה לא תוקנה.
אז הוא שיעור כנראה שהבעיה היא בקומפרסור אין לי כל כך מושג.
מה שכן את המחיר אני זוכר טוב מאוד.

לגבי הקבלה בבקשה..

צילנדר 2,3 קומפרסיה נמוכה מאוד היא אמורה להיות כמעט זהה לצילינדר 1,4 יש לך בעיה במנוע האם המנוע אוכל שמן או מאבד מים מבלי לראות נזילה שניראת לעין והאם יש סימנים של מים בשמן כלומר "טחינה" בשמן או שמן במים שגם יכול לתת גוון של טחינה למים ומעל לכל האם הרכב עבר היתחממות?

Shalomaltalef
17-11-13, 13:25
היי יאיר,
הרכב עובד רק על 2 צילנדרים וכביכול מתאמץ הרבה יותר ממה שצריך.
נסיעות ארוכות (200 ק"מ לכיוון מהמרכז לדרום) הוא עושה יופי.
אך מרגישים שהוא מתאמץ יותר ולא ממקסם את עצמו.
גם הרגע בתחילת הנסיעה כשהרב קר רעד כאילו מישהו צורח מתחת לרכב.
לגבי השמן בדקתי והכל בסדר לכאורה.
לא רואה איזו נזילה.
כן יודע ושומע שהרכב מתאמץ וזה לא אותו רכב מפלני חודשיים..

yair791
17-11-13, 13:30
צריכים לבדוק בריחת קומפרסיה תתאם עם דוד נראה מה אפשר לעשות

Shalomaltalef
17-11-13, 13:32
היי יאיר,
רשום לי בקבלה שנעשה בדיקת קומפרוסיה והבדיקה הייתה שבוע שעבר במוסך פיאטון.
אז שוב?
אני רוצה להתקדם לרכב חדש פשוט אני רוצה שהבנאדם שירנה אם בכלל אצליח למכור ייהנה מרכב תקיןץ

yair791
17-11-13, 13:35
בדיקה לבריחת קומפרסיה זו בדיקה בה מחברים לחץ אוויר לתוך הצילינדר ורואים לאן בורח האוויר אם לשמן או למים

רפי לין
17-11-13, 13:41
וזאת נקראת בדיקת לחץ הפוך (ליקייג') וגם רואים בה אם הריחת הדחיסה היא למע' הפליטה, דרך שסתום פליטה שרוף.
כלאמר שאין בעיית קומפרסור (מדחס מזגן במכוניתך) אלא בעיית קומפרסיה (דחיסה) במנוע.
בברכה - רפי לין

Shalomaltalef
17-11-13, 13:43
נעשתה בדיקה יאיר.
תסתכל על הקבלה(:

yair791
17-11-13, 13:57
נעשתה בדיקה יאיר.
תסתכל על הקבלה(:

מה שרפי רשם זה מה שהיתכוונתי רק הניסוך שלו יותר נכון ומפורט

Shalomaltalef
17-11-13, 14:13
אוקיי,
והבעיית מנוע הזאת יכולה להגיע ל4000 שקל תיקון?

yair791
17-11-13, 14:32
הכל טלוי מה הבעיה יכול להיות שסתומים דולפים בראש מנוע ויכול להיות בעיה בבוכנה עצמה עד שלא עושים בדיקת ליקיג' לא ניתן לדעת מה הגורם בעיה בבוכנות או שסתומים בכל מצב יש צורך להוריד ראש ולראות מה הולך כלומר שסתומים דפוקים או בעיה אחרת והמחיר הוא בהתאם מדובר בהרבה עבודה כמובן שהמחיר לרוב גבוהה משמעותית כאשר מדובר במוסך של החברה

Shalomaltalef
17-11-13, 14:38
הבנתי אותך יאיר,
תודה רבה לכלום.
חושב שאני אנסה לתת לטרייד אין לשבור איתו את הראש.. (כמובן שהמחיר שהם ייתנו יהיה בהתאם)

davidmzr
17-11-13, 19:55
חברים יקרים.
אם בצילינדר 2 ו-3 הקומפרסיה חלשה, זה מצביע על פריצת אטם ראש בין שני הצילינדרים.
ז.א המוסך רוצה על שיפוץ הראש 4000 ש"ח.
בד"כ כאשר מנוע מתחמם, האטם ניפרץ בין 2 ל-3. משום שהראש מתעקם בצורת חצי ירח.
אבל למה לא להגיד לשלום "שיפוץ ראש" אין לי תשובה.
רפי לדעתי הבעיה לא בשסתומים.
דוד.

רפי לין
17-11-13, 21:20
גם אני חושב שאכן הבעיה היא באטם ראש מנוע (16 שסתומים) וכמעט בטוח שגם יהיה צורך ליישרו במחרטה יעודית.
תמיד יתכן שלאחר פרוק ראש המנוע מרכב מתגלים דברים נוספים ואחד הדברים שמומלץ לבדוק זה את הצילינדרים ורינגים (ואתה יודע איך בודקים זאת).
בברכה - רפי לין

Shalomaltalef
17-11-13, 21:49
יש לכם מושג באיזה מחיר בערך מדובר בהערכה גסה?
בכל זאת 4000 שקל שהוצע לי לא משתלם שליש מערכו של הרכב.

davidmzr
18-11-13, 19:19
המחיר שהציעו לך במוסך, זה המחיר שגובים לשיפוץ ראש 16 שסתומים.
אין קשר בין ערך הרכב, למחיר התיקון.
יאיר, מצטער שניפצעתי ולא יכולתי לבוא איתך לטסט.
אל דאגה, נרדמתי שעתיים והכאבים חלפו.

דוד.

yair791
18-11-13, 19:25
לא נורא העיקר שהכל בסדר חוץ מנורת חניה ועוד שתי דברים קטנים ביותר הכל עבר בלי בעיה והרכב הזה מאחורי מחר מגיע התור של אחד הפורדים

davidmzr
18-11-13, 19:28
את הטסט עשית ברחובות. ?.
דוד.

yair791
18-11-13, 20:04
ברור ברחובות