View Full Version : בעיה בסחיבה - פיאט בראבה
שלום לכולם,
יש לי פיאט בראבה שנת 99 מידי פעם הוא נוסע תקין ולרוב הסחיבה שלו בעיקר בעליות מאוד קשה ויש פעמים שאפילו הרכב נכבה לבד, עשיתי את הפעולות הבאות:
1. ניקוי חיישן למבדה.
2. החלפת אגזוז אמצעי של הרכב (לא יודע אם זה קשור אבל זה היה נצרך).
3. החלפת פלאגים.
4. החלפת פילטר אוויר.
5. בדיקה כללית שלא בורח אוויר.
6. בדיקה זיהום אוויר וצריכת דלק (כאן יצא שהרכב שלי עושה אחד ל7 שזה מוטרף והזיהום אוויר היה בשמיים).
מישהו יודע אולי לפי נסיונכם מה יכול להיות שהרכב נקטע?
אגב מידי פעם הייתי נותן גז קצת חזק בכדי "לשחחר" משהו והיה אז נשמע פיקה קטנה מהסעפת ואז היה "משתחרר" עד לכיבוי והדלקה של המנוע.
בברכה ובתודה מראש, רונן.
אולי ממיר קטליטי סתום ? ניקיון חיישן למבדה לא תמיד משפר את הבעיה יש לבצע בדיקת מחשב ובדיקת גזים בכדי לאמת תקינות החיישן / ממיר קטליטי
האם אפשר לנקות אותו? או שצריך להחליף אותו? ואם צריך להחליף מה מחירו?
לא ניתן לנקות . הוא מכיל חומר מתכלה.
לקנות זה לא זול . ניתן להשיג בחו"ל בשליש מחיר מבארץ. תבדוק כמה חוטים ואני אברר לך מחיר בארץ , חו"ל .
חיישן למבדה מחו"ל ?
ניקוי חיישן למבדה? 8O 8O 8O
אתם מקשיבים לעצמכם בכלל????
כמה כבר עולה חיישן של BOSCH?
450-500 שקל.
ויש את ההמצאה "האוניברסלי" 300 ש"ח (עובד כמה חודשים)
חוץ מזה אפשר לבדור איך פועל החיישן למבדה ע"י וולטמטר.
גם אני בעצמי מוהרהר מאז תחילת הודעה ראשונה שלו על הניקיון בחיישן למבדה
וחשבתי איך בדיוק הוא ניקה ככה?באיזו הדרך??? :arrow:
מאוד פשוט פרקו את החיישן שהוא נראה כמו "פלאג רכב" ניקו אותו בחומר קרבורטור ואז זרקו לתוך האגזוז חומר מנקה כלשהו וזהו.
לא יעיל הניקיון . חבל על הזמן..
חיישן מקורי עולה בארצנו הקטנה 750 שקל כשתחליפי עולה 500 שקל .
אז למה לא לחסוך 600 שקלים בהזמנה מחו"ל??
היי רונן,
אני הייתי בודק את מערכת הזרקת הדלק...
בדיוק חזרתי עכשיו מהמוסך ואמר לי שם המומחה שבאמת יכול להיות בעיה במערכת ההזרקה אבל בכל אופן צריך לחבר למחשב ורק כך יהיה אפשר לדעת מה בדיוק עושה את בעיה בכל אופן מישהו יודע כמה עולה פילטר דלק יחד עם משאבה (מובנה לפיאט בראבה)?
מאוד פשוט פרקו את החיישן שהוא נראה כמו "פלאג רכב" ניקו אותו בחומר קרבורטור ואז זרקו לתוך האגזוז חומר מנקה כלשהו וזהו.
יש לך בכלל מושג ממה ואיך בנוי חיישן למבדה שאתה עושה כאלו שטויות?
לפחות אל תרשום את זה כאן.
חיישן מקורי של BOSCH באריזה שכתוב עליה FIAT LANCIA AR.
חיישן תחליפי של BOSCH באריזה שכתוב עליה BOSCH.
רק לסדר קונקטור עם מכווצים מתאימים.
מאוד פשוט פרקו את החיישן שהוא נראה כמו "פלאג רכב" ניקו אותו בחומר קרבורטור ואז זרקו לתוך האגזוז חומר מנקה כלשהו וזהו.
יש לך בכלל מושג ממה ואיך בנוי חיישן למבדה שאתה עושה כאלו שטויות?
לפחות אל תרשום את זה כאן.
אני לא עושה שטויות וכן אני לא בדיוק גאון הדור ברכבים ולכן אני פה וכן יכול להיות שאני כותב שטויות ובזה אני לא מתבייש כי כפי שאתה אמרת אני לא מבין ולא זו בלבד אלא שמוסך מורשה עשה לי את הניקוי ואני כותב כאן את מה שעשו לי ברכב.
נשמע לי כמו מוסך מורשה לגרימת נזק.
אני קראתי שלפעמים עצם ההוצאה של חיישן החמצן החוצה מתוך צינור האגזוז יכולה להספיק כדי להרוס אותו.
בכל מקרה - חיישן חמצן יש דרך מצויינת לבדוק את הפעולה התקינה שלו במחשב ולראות בדיוק את מצבו. רק שברוב המוסכים שהייתי בהם, זה נשמע להם כמו אחד מפלאי עולם. מבחינתם - יש קוד תקלה בלמבדה אז מחליפים אותו. אין קוד תקלה אבל לא יודעים מה התקלה, אז נחליף למבדה וזה בטח יפתור את הבעיה.
החיישן למבדה שלי כנראה עבר חיים ארוכים אפשר לראותו כאילו נשחק עם ק"מ הגבוהה ואך חיישן שלי נראה בסדר אין לי מושג עד מתי היא ימות עד אז.... :?
ממש לא חייבים שום מחשב בשביל לבדוק תקינות או עבודה של חיישן למבדה.
אפשר לבדור איך פועל החיישן למבדה ע"י וולטמטר.
עשיתי בדיקה של מחשב והוא יצא תקין לחלוטין 1.02
ממש לא חייבים שום מחשב בשביל לבדוק תקינות או עבודה של חיישן למבדה.
אפשר לבדור איך פועל החיישן למבדה ע"י וולטמטר.
איך עושים בידיוק את הבדיקה הזה??
מביאים את המנוע לטמ"פ עבודה .
מכבים את המנוע .
מנתקים את חיישן הלמבדה .
מניעים מחדש (כשהחיישן מנותק )
מרימים טורים מהר כמה פעמים ובודקים מתח בין פינים B,D
המתח צריך להיות בין 0.3-1 וולט
מקווה שאני ברור ...
לא מנתקים שום חיישן
ברגע שתנתק אותו מחשב ההזרקה עלול להכנס למצב חרום (שזה מה שהוא יעשה)
ואז התערובת לא תהיה נכונה.
מתח החיישן אמור לנוע בין 0.1 ל 1.0 .
אדי אני לא ממציא . ככה כתוב באוטודאטה .
אני מסכים איתך שעדיף מחובר . אבל ככה כתוב....
גם על הגדרות כתובים הרבה דברים.
לא מנתקים חיישנים
נקודה
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.