View Full Version : חיישן חמצן
ram.bellassen
09-10-13, 18:32
לפני כמה ימים נדלקה אצלי ברכב מנורת ניהול המנוע.
המנורה דלקה לפני כחודש וחצי כאשר קניתי את הרכב. הוסכם עם הבעלים הקודמים שהוא יתקן את התקלה במוסך מורשה של פיאט ואכן הוא תיקן והמנורה כבתה. בקבלה מהמוסך כתוב שבוצעה בדיקת מחשב, כתוב על פירוק והרכבה של הקונקטורים למחשב + לחיישן חמצן וניקוי מגעים ואיפוס קודי תקלה.
היום (אחרי חודש וחצי) לקחתי את הרכב למוסך מורשה של פיאט בירושלים (טורינו) על מנת לעשות בדיקה במחשב של פיאט ולברר מה התקלה. הם הודיעו לי שהחיישן חמצן תקול וש"כנראה" הוא הגורם לנורה הדולקת. החלפת החיישן תעלה 930 כולל ההתקנה.
רציתי להתייעץ אתכם ו-
א' לדעת בדיוק מה החשיבות של החיישן חמצן? אם הכרחי שהוא יהיה מקורי של פיאט?
ב' אם לדעתכם זאת הבעיה שגורמת לנורת המנוע להדלק? כי לפי ההגיון אם החיישן חמצן תקול, הוא לא אמור לדווח למנוע על תקלה כי הוא בעצמו מקולקל. ככה שאם יש קורוזיה או זיהום אוויר, החלפת החיישן לא בוודאות הפתרון
ג' 930 מחיר סביר?
תודה רבה למי שיכול לעזור ולייעץ!
רם
קח בחשבון שחיישן של חברה איכותית NGK או Bosch עולה 300 שקל חדש.
לדעתי מוגזם ביותר לשלם 900 על אחד מקורי כזה לפונטו ספייס אם זאת אכן התקלה.
כמובן שעדיף לעשות את זה במוסך אם אין לך את הידע כי גם צריך להתחבר למחשב כדי לאפס את התקלה במידה ונשארה אבל המחיר בהחלט מוגזם.
שלום,
אני יכול לשתף אותך בסיפור שלי , עד לפני חודשיים הרגשתי צריכה אדירה אבל אדירה של דלק , ושום נורה לא דלקה בלוח שעונים , אחרי המון חיפוש ו"שאיבה" של ידע הבנתי שיכול ליהיות שני מצבים ,
**ממיר קטליטי
**חיישן חמצן
הלכתי למוסך לבדיקת מחשב והכן הופיע כי חיישן החמצן תקול (עדין היו אנשים שחשבו שהבעיה טמונה בממיר) ,אחרי חיפושים באינטרנט , מומלץ או על חיישן בוש או NTK (של NGK) ,שניהם עולים 300 שקל (תוכל להזמין מEBAY מקורי של בוש עם שילוח מהיר במחיר זהה)
והחלפה ממש אבל ממש פשוטה (לקחו לי עלייה 200 שקל ,כי עדין רציתי שזה יבוצע במוסך והכי חשוב , חיבור שנית למחשב הרכב כדי לאפס את התקלה )
ואכן זה פתר את הבעייה , איך שהוצאנו את החיישן , הוא היה ניראה "רע" בלשון המעטה , הוא היה מקורי בן 10.
הרכב חזר לעצמו , סחב וכמובן צריכת הדלק חזרה ליהיות מעולה !
מדובר על פונטו ספייס 2003 דגם SX
ram.bellassen
09-10-13, 20:29
אני עדיין אבל לא מבין איך החלפת חיישן משפרת את צריכת הדלק..מה בדיוק התפקיד של חיישן החמצן??
דרך אגב הצריכת דלק שלי לא רעה..1.15-16
ואני אעשה את זה במוסך..השאלה איזה...כנראה שלא במורשה של פיאט.
השאלה היא אם כדאי להשקיע בחיישן הזה? כי אני יכול למצוא מקום שיתקינו לי אותו ב-400 שקל רק שהוא לא יהיה מקורי של פיאט
חיישן חמצן , תקנו אותי אם אני טועה , יכול לגרום לך לסטייה של עד 40 אחוז מצריכת הדלק ,תפקידו של חיישן למדא לגלות את כמות החמצן במע' הפליטה, לתרגם אותו למתח למחשב האלקטרוני ברכב. המחשב יאמוד את המתח התקבל מחיישן למדא ויגדיל או יפחית את כמות הדלק המסופקת בכדי לתקן את היחס דלק/אויר או לשמור על למדא 1.0.
כמובן לא במוסך מורשה חבל חבל על הכסף ! ולא צריך מקורי , אומר שנית ,NTK או בוש , שניהם עושים את העבודה בצורה מצויינת !
ram.bellassen
10-10-13, 00:54
אחלה,תודה רבה!
לפני כמה ימים נדלקה אצלי ברכב מנורת ניהול המנוע.
המנורה דלקה לפני כחודש וחצי כאשר קניתי את הרכב. הוסכם עם הבעלים הקודמים שהוא יתקן את התקלה במוסך מורשה של פיאט ואכן הוא תיקן והמנורה כבתה. בקבלה מהמוסך כתוב שבוצעה בדיקת מחשב, כתוב על פירוק והרכבה של הקונקטורים למחשב + לחיישן חמצן וניקוי מגעים ואיפוס קודי תקלה.
היום (אחרי חודש וחצי) לקחתי את הרכב למוסך מורשה של פיאט בירושלים (טורינו) על מנת לעשות בדיקה במחשב של פיאט ולברר מה התקלה. הם הודיעו לי שהחיישן חמצן תקול וש"כנראה" הוא הגורם לנורה הדולקת. החלפת החיישן תעלה 930 כולל ההתקנה.
רציתי להתייעץ אתכם ו-
א' לדעת בדיוק מה החשיבות של החיישן חמצן? אם הכרחי שהוא יהיה מקורי של פיאט?
ב' אם לדעתכם זאת הבעיה שגורמת לנורת המנוע להדלק? כי לפי ההגיון אם החיישן חמצן תקול, הוא לא אמור לדווח למנוע על תקלה כי הוא בעצמו מקולקל. ככה שאם יש קורוזיה או זיהום אוויר, החלפת החיישן לא בוודאות הפתרון
ג' 930 מחיר סביר?
תודה רבה למי שיכול לעזור ולייעץ!
רם
שלום רב.
תשובה "כנראה" היא לא תשובה מספקת עבורי, אם אתה רוצה לקבל תשובה מלאה עליך לגשת לאותו מוסך ולבקש ממנו שיתחבר למחשב סורק תקלות על מנת לאתר ולבדוק מה התקלה, ומה המספר קוד שלה. לפי זה יהיה לך יותר קל לדעת מהי התקלה ברכב.
מחיר של חיישן מקורי עומד בסביבות המחיר שאמרו לך. המחירים של מקורי טיפה יקרים.
יש לך שם שני חיישני חמצן, תשים לב שעליך להחליף את החיישן המתאים , שלא יהיה מצב שאתה מחליף ולא פותר תקלה.
חיישן חמצן פגום עלול לפגוע להשפיע בתצרוכת הדלק, במידה והוא משפיע על התערובת של הדלק מבחינת זיהום האוויר- דרך בדיקת 4 גזים.
יש היום חלופיים זולים יותר ממחיר המקורי שאתה יכול להתקין ברכב שלך.
ממיר קטליטי, חיישן חמצן, חיישן למדה (http://www.fiatclub.co.il/forum/www.egzozim.co.il)
www.egzozim.co.il (http://www.fiatclub.co.il/forum/www.egzozim.co.il)
ram.bellassen
16-10-13, 13:15
כשאני אומר "כנראה" אני מתכוון שזה מה שהם אמרו לי..ברור שיש לי העתק עם הבעיות בפירוט כולל מספר התקלה. אבל למרות זאת מנהל המוסך אמר שאי אפשר להתחייב ב100 אחוז שאכן החלפת החיישן חמצן תפתור את תקלת הנורה הדולקת..ז"א שיש סבירות שהיא נדלקת מבעיה אחרת.
http://up400.siz.co.il/up2/1nqywrmiwnto.jpg (http://www.siz.co.il/)
יש כאן 2 תקלות, מה בדיוק השנייה, אני לא הבנתי.
ואיפה מצוין אם זה קדמי או אחורי?(החיישן חמצן התקול)
כשאני אומר "כנראה" אני מתכוון שזה מה שהם אמרו לי..ברור שיש לי העתק עם הבעיות בפירוט כולל מספר התקלה. אבל למרות זאת מנהל המוסך אמר שאי אפשר להתחייב ב100 אחוז שאכן החלפת החיישן חמצן תפתור את תקלת הנורה הדולקת..ז"א שיש סבירות שהיא נדלקת מבעיה אחרת.
http://up400.siz.co.il/up2/1nqywrmiwnto.jpg (http://www.siz.co.il/)
יש כאן 2 תקלות, מה בדיוק השנייה, אני לא הבנתי.
ואיפה מצוין אם זה קדמי או אחורי?(החיישן חמצן התקול)
נראה כאילו החיישן דפוק\חוט מנותק\חיישן שבור.
מדובר על הלמדה שמעל הממיר. ז"א הראשונה.
ram.bellassen
16-10-13, 21:39
ז"א מקדימה?
ומה הבעיה השנייה שמצוינת?
ולדעתך באמת יש מצב שהחוט יהיה מנותק והם יגידו לי להחליף חיישן??זה רשלני ביותר
ז"א מקדימה?
ומה הבעיה השנייה שמצוינת?
ולדעתך באמת יש מצב שהחוט יהיה מנותק והם יגידו לי להחליף חיישן??זה רשלני ביותר
אני רוצה להאמין שהם בדקו הכול,
ד"א חוט מנותק יכול להיות בתוך החיישן עצמו, או לחלופין על הצמה.
בשביל לדעת באמת איזה חישן דפוק צריך לבדוק אותו ידנית כלומר היתנגדות ע"י שימוש ברב מודד
מה שכתב Driver נכון ומדוייק.
קוד תקלה אחד מצביע על נתק בהזנת מתח לחיישן, השני מצביע על נתק בחוט שהחיישן אמור להעביר למחשב. ז.א הסיגנל.
דבר נוסף אליו יש להתייחס, "בקבלה מהמוסך כתוב שבוצעה בדיקת מחשב, כתוב על פירוק והרכבה של הקונקטורים למחשב + לחיישן חמצן וניקוי מגעים ואיפוס קודי תקלה.
לכן סביר להניח שהבעיה לא בחיישן אלא בחיווט.
דוד.
ram.bellassen
17-10-13, 10:11
כן. הפירוק והאיפוס קודי תקלה זה מה שהם עשו בפעם הראשונה...שהרכב עוד לא היה בבעלותי. זה נראה כאילו זה השתיק את הנורה לחודש וחצי ועכשיו זה חזר.
דרך אגב, כשהוצאתי את האוטו מהמוסך של פיאט, (אחרי הבדיקה ) למרות שהודיעו לי שהחיישן חמצן תקול ושלא טיפלו בשום בעיה, אז הנורה המדוברת לא דלקה במשך כל היום. לאחר מכן היא נדלקה, והיא דולקת עד עכשיו.
בקיצור מה אתם ממליצים לי לעשות? להחליף את החיישן חמצן הזה בכל מקרה? מקורי או לא.?
תודה לכל המייעצים!!
לא סביר להניח שהבעיה בחיישן תקול.
משום שהופיעו שני קודי תקלה במחשב הבדיקה.
לא קורה ששני המעגלים בתוך החיישן מנותקים.
לדעתי צריך קודם לנתק את החיבור למחשב הרכב ולנקותו, וגם את הקונקטור של החיישן.
מה שעלול להיות זה שתחליף את החיישן לשווא, התקלה תיעלם בשל ניתוק וחיבור הקונקטור שלו, ואז תחשוב שהחיישן היה תקול. אם יש לך גישה לעסק, אסביר לך כיצד לבדוק אותו.
דוד.
ram.bellassen
17-10-13, 15:11
זה מה שעשו פעם שעברה. ניתקו אתת החיבור למחשב, ואת הקונקטורים. ניקו קורוזיה ואיפסו קודי תקלה.
אם צריך כלים מסוימים כדי לבדוק את הבעיה אז אין לי. אם אתה יכול להסביר לי איך לבדוק את זה מאפס אני אנסה לבדוק..
בכל מקרה אולי כדאי פשוט להחליף חיישן בזול, בואדי ג'וז הציעו לי ב400 כולל ההתקנה..חיישן לא מקורי של פיאט.
המכשירים שצריך הם, נורת ביקורת ואומטר. חשוב גם לדעת להפעיל אותם ונתונים של היצרן, אותם אני יכול לתת לך.
לפני שאתה מחליף חיישן חליפי בוודי ג'וז, זכור את הדברים הבאים:
א. קוד התקלה של החיישן יכול להיגרם מבעיה אחרת, שיכולה להשפיע על תוצאה שגוייה של החיישו. בעיה אחרת כמו חור בסעפת היניקה שיגרום לעודף חמצן להיכנס ויגרום לו לשנות את יחס האוויר דלק. או יוציא אותו מטווח פעולתו.
קוד תקלה של החיישן, אינו מחייב את החלפתו.
ב. כאשר מחליפים חיישן לתחליפי, צריך לוודא שהתנגדות גוף החימום זהה להתנגדות גוף החימום בחיישן המקורי.
"אולי כדאי פשוט להחליף חיישן בזול." תחליט אתה.
דוד.
כן. הפירוק והאיפוס קודי תקלה זה מה שהם עשו בפעם הראשונה...שהרכב עוד לא היה בבעלותי. זה נראה כאילו זה השתיק את הנורה לחודש וחצי ועכשיו זה חזר.
דרך אגב, כשהוצאתי את האוטו מהמוסך של פיאט, (אחרי הבדיקה ) למרות שהודיעו לי שהחיישן חמצן תקול ושלא טיפלו בשום בעיה, אז הנורה המדוברת לא דלקה במשך כל היום. לאחר מכן היא נדלקה, והיא דולקת עד עכשיו.
בקיצור מה אתם ממליצים לי לעשות? להחליף את החיישן חמצן הזה בכל מקרה? מקורי או לא.?
תודה לכל המייעצים!!
שלום רב.
רק עכשיו ראיתי שהגבת לאשכול אז אני מגיב רק עכשיו.
שתי קודי התקלות שמופיעות נופלות על חיישן חמצן קדמי.
לפני שהיתי מחליף את החיישן היה מומלץ לבדוק מספר דברים:
א. האם הרכב עובד כרגיל, האם הוא מקרטע? מזייף לפעמים?
ב. האם הקונקטור מחובר כמו שצריך?
ג. האם התופעה הופיעה לאחר איפוס המנורה?
ד. אחרי כמה זמן נדלקת המנורה לאחר איפוס? מייד, או אחרי שבוע שבועיים חודש וכדומה
ה. האם יש חורים במערכת פליטה, האם כל צינורות הואקום מחוברים היטב למנוע ואין שום בריחות?
עוד אשכולות בנושא דומה:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=9625
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=492977
רצוי להתחבר למחשב ולראות תזוזה טובה של החיישן חמצן.
מומלץ כמובן לבדוק במקביל במכשיר 4 גזים ולראות את רמת ה CO
אחרי כמה זמן המנורה חוזרת?
חיישן חמצן (http://www.egzozim.co.il/#!oxygen-sensor-gallery/c36s), חיישן למדה, (http://www.egzozim.co.il/#!oxygen-sensor-gallery/c36s) ממיר קטליטי (http://www.egzozim.co.il/#!catalytic-converter/cjg9), רוני אגזוזים
www.egzozim.co.il (http://www.egzozim.co.il)
Punto2004ELX
25-10-13, 17:58
בתור מישהו שהייתה לו את אותה התקלה אסכם לך :
תקנה באיביי חיישון חמצן מקורי משומש (עולה כ-140 ש"ח כולל משלוח).
חיישן חמצן לא מקורי גם של חברה טובה לא יפתור את הבעיה.
עלות החלפה/עבודה אם לא תחליף לבד אמורה לעלות לכל היותר 200 ש"ח בכל מוסך.
ram.bellassen
28-10-13, 14:11
הרכב עובד כרגיל,שמתי לב שמאז שהנורה נדלקה יש רעידה קטנה כשאני מעביר למשל מהילוך שלישי לרביעי או משני לשלישי..זה לא קורה בקביעות. לדעתי הקונקטור מחובר כמו שצריך כי זה מה שעשו לפני שקניתי את הרכב, (פירוק והרכבה של קונקטורים למחשב). באותה פעם גם איפסו קודי תקלה והנורה חזרה לדלוק חודש וחצי אחריי.
פונטו2004- למה אתה חושב שחיישן של חברה אחרת לא יפתור את הבעיה?
Punto2004ELX
04-11-13, 01:36
^^^
בתקופה שנהרס לי החיישן עקב שטיפת מנוע קראת על זה הרבה בפורומים של פיאט אנגליה , חיישן חמצן חלופי גם יכול לפסול אותך בבדיקת זיהום אוויר בטסט לכן עדיף משומש מקורי שגם עולה פחות.
ram.bellassen
04-11-13, 12:30
הנורה נכבתה ליומיים וחזרה
^^^
בתקופה שנהרס לי החיישן עקב שטיפת מנוע קראת על זה הרבה בפורומים של פיאט אנגליה , חיישן חמצן חלופי גם יכול לפסול אותך בבדיקת זיהום אוויר בטסט לכן עדיף משומש מקורי שגם עולה פחות.
אז במקרה הזה שאתה מציין החישן לא היה הבעיה אולי לא מחרקו את הזיכרון של המחשב וזה למה כשבדקו שנית ראו שיש בעיה לכאורה בחישן
Punto2004ELX
11-11-13, 01:33
אז במקרה הזה שאתה מציין החישן לא היה הבעיה אולי לא מחרקו את הזיכרון של המחשב וזה למה כשבדקו שנית ראו שיש בעיה לכאורה בחישן
החיישן כן היה הבעיה , איפוס זכרון לא עזר אלא החלפת חיישן.
ram.bellassen
12-12-13, 02:11
לכל אלה שמעניין אותם מה קרה בהמשך הטיפול---
בסוף החלטתי להחליף את החיישן חמצן במוסך המרכזי של פיאט, החלפתי את החיישן, הנורה שוב נכבתה אך יום למחרת נדלקה שוב (כנראה בגלל המנגנון החימום פנימי של החיישן עצמו, כאשר הוא מגיע לטמפ' מסוימת הוא מפעיל את הנורה) בכל מקרה, חזרתי למוסך- הם הריצו שוב בדיקת מחשב והמחשב הראה שוב את אותן תקלות- כלומר, המחשב הציג שהחיישן חמצן תקול- למרות שהחיישן הנוכחי שיש ברכב הוא חדש ומקורי, בכל מקרה, במוסך ניסו והרכיבו חיישן חדש נוסף, אך הבעיה נשארה כפי שהיא..
במוסך הסבירו לי שהשלב הבא הוא להחליף מחשב- אך בגלל שהרכב לא עושה בעיות והתקלה לא מורגשת המליצו לי לסחוב את הבעיה..
מה אומרים?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.