View Full Version : רעש בגיר
כמו בסרטון:
http://www.youtube.com/watch?v=gu8rm3HlDVw
דוד אתה יכול לענות כאן.
מאחר שעידן עסוק בלימודים ובעבודה, ואין לו זמן לעדכן אעדכן במקומו.
לשאלתו בשרשור אחר, עניתי:
אם כדאי לשפץ או להביא אחד מפירוק, זה צריך להיות השיקול שלך.
כמובן שלשפץ עולה הרבה יותר. אולי פי 3.
הבדיקה בסיבוב שעשינו אינה סופית. אמרתי לך שכדאי להרים את האוטו לנסוע במקום, ולשמוע בעזרת סטטוסקופ. ביום שישי בגלל לחץ הזמן לא הספקנו.
נסה לדבר עם מאירמן, הוא משפץ גירים ידניים. ואולי יש לו אחד משופץ מוכן.
http://www.d.co.il/29209730/28050/
אם תחליט על גיר מפירוק יש ברשותי שניים, אחד על הפונטו מודל 2000 במצב מצויין.
דוד.
עידן צלצל היום למאירמן וביקש הצעת מחיר לשיפוץ הגיר.
ההצעה שקיבל 1770 ש"ח כולל מע"מ. המחיר אינו כולל פירוק והרכבה מהרכב.
פירוק והרכבה במוסך לידו 600 ש"ח כולל מע"מ. ביחד 2370 ש"ח.
יאיר ,מה אתה אומר על השקעה כזאת לגיר של פונטו 96 ?.
עידן אם אתה רוצה, תספר לבד על המים שהכניסו לך לגיר לפני כחודש.
דוד.
מיסבים גמורים
עניין של זמן עד שיגמר
הבעיה בלהחליף תקבל אוליי יותר טוב אבל חופש במסבים יהיו
אני הייתי עושה את הקומבינה אצל דוד ובהחלפת רק בית הגיר ללא ההווזינג מפונטו דור 2 שעשה ק"מ נמוך
בזמנו היה לך דודבדיוק אחד כזה עם הווזינג שבור
העלות פה תהיה זולה וגם כדאית
מאחר שעידן עסוק בלימודים ובעבודה, ואין לו זמן לעדכן אעדכן במקומו.
לשאלתו בשרשור אחר, עניתי:
אם כדאי לשפץ או להביא אחד מפירוק, זה צריך להיות השיקול שלך.
כמובן שלשפץ עולה הרבה יותר. אולי פי 3.
הבדיקה בסיבוב שעשינו אינה סופית. אמרתי לך שכדאי להרים את האוטו לנסוע במקום, ולשמוע בעזרת סטטוסקופ. ביום שישי בגלל לחץ הזמן לא הספקנו.
נסה לדבר עם מאירמן, הוא משפץ גירים ידניים. ואולי יש לו אחד משופץ מוכן.
http://www.d.co.il/29209730/28050/
אם תחליט על גיר מפירוק יש ברשותי שניים, אחד על הפונטו מודל 2000 במצב מצויין.
דוד.
עידן צלצל היום למאירמן וביקש הצעת מחיר לשיפוץ הגיר.
ההצעה שקיבל 1770 ש"ח כולל מע"מ. המחיר אינו כולל פירוק והרכבה מהרכב.
פירוק והרכבה במוסך לידו 600 ש"ח כולל מע"מ. ביחד 2370 ש"ח.
יאיר ,מה אתה אומר על השקעה כזאת לגיר של פונטו 96 ?.
עידן אם אתה רוצה, תספר לבד על המים שהכניסו לך לגיר לפני כחודש.
דוד.
נשמע יחסית סביר בשביל השיפוץ אבל אם יש גיר שידוע מה מצבו כלומר מהפונטו שיושבת אצלך לחלקים אז עדיף מפרוק במקרה כזה אחרת אישית היתי הולך על משופץ
מיסבים גמורים
עניין של זמן עד שיגמר
הבעיה בלהחליף תקבל אוליי יותר טוב אבל חופש במסבים יהיו
בזמנו היה לך דוד בדיוק אחד כזה עם הווזינג שבור
העלות פה תהיה זולה וגם כדאית
יש לי גם את הגיר עם ההוזינג השבור. במקרה הזה הבעיה היא עם האחריות.
אישית היתי הולך על משופץ
לא מאמין לך. :)
נראה אותך משקיע בגיר של האונו שלך 2370 ש"ח.
עידן הוא פדנט ומשקיע כסף רב בפונטו שלו. לכן במקרה הזה גם אני ממליץ על גיר משופץ.
דוד.
אונו יש בודדות על כביש וסביר להניח שגם בפירוקיות וזה רכב ישן יותר האונו שלי היא 93 ככה שרק אם היתי ודע את מקור הגיר ואת הק"מ שעשה היתי לוקח צאנס כמובן שזה לא חוכמה כי אני יכול לפרק ולהרכיב לעצמי גיר ללא צורך במוסך
בנוסף שאת האונו שלי אני מיתכוון להחזיק עוד הרבה שנים מה לעשות סיפור אהבה אבל ששששששששששש שהאישה לא תשמע שאני אוהב את האונו יותר ממנה:p
מה קרה ?.
אתה כל פעם אומר לי שהינך אוהב מאוד את שני. ורק את חמתך לא. :)
דוד.
עידן אחרי הנסיעה איתך אתמול כל מה שיש לי לומר זה איזה רעש הרכב נשמע כמו אוטובוס ישן עם הגיר הזה מקווה שהרעש קצת נחלש אחרי שהחלפתי לך שמן
חח נכון
מישהו ענה לי בפורום האנגלי במילים האלה:
"you can seperate the diff from gearbox without stripping the box completely"
האם כך הדבר?
אני לא מכיר את מבנה תיבת ההילוכים כמו במלואה אבל דבר כזה מצריך כמעט בודאות פירוק הגיר מהרכב אבל לפני שהולכים על פתיחת דיפרנציאל צריך לשמוע מאיפו מגיע הרעש בגיר ע"י הגבהה והרצה במקום תוך כדי שימוש בסטוסקופ אבל ניראה לי שהכלב של דוד קצת עייף אחרי העבודה שעה אתמול:D
בכל אופן בגלל מה שהיה לך עם המים בשמן בגלל החאפר הזה שעשה לך קלאצ עדיף כבר לשפץ
חח נכון
מישהו ענה לי בפורום האנגלי במילים האלה:
"you can seperate the diff from gearbox without stripping the box completely"
האם כך הדבר?
כן זה נכון. אבל העבודה הזאת לא מתאימה לפדנטים. ולא בטוח שהרעש יעלם לחלוטין.
זכור מה אמר לך מאירמן המשפץ, שהבעיה במסב של ההילוך הישיר, וזה כבר מצריך פירוק הגיר.
דוד.
סוף הרעש בגיר.
היום בשעה 7.30 בבוקר בדיוק, התייצבו אצלי המכונאי yair791, ובעל הרכב עידן.
גילינו שנוסף לרעש, יש נזילה רצינית ממחזיר השמן של הציריה. הורדנו את הגיר.
לאחר ששלפנו את המחזיר התברר שבית המחזיר התרחב ודחפו שם מחזיר לא מתאים.
אני מנוע לספר מי ביצע לו את העבודה, והכניס לו גם מים לגיר. אם עידן ירצה אז שיספר.
את רוב העבודה ביצעו יאיר ועידן. אני רק ישבתי וצחקתי על שניהם. :)
הרכבנו גיר מהפונטו שיש לי בחצר. לאחר שטיפה חיצונית בחומר מיוחד, הגיר יצא כמו חדש. קנינו והחלפנו למקורי את שני מחזירי השמן הישנים.
אחרי סיבוב ברכב שיאיר נהג, אמר שהוא לא מאמין, שהגיר יצא חדש.
בינתיים עידן צילם את חלק מהעבודה.
ואני שואל אותכם חברי הפורום, האם ראיתם פעם שמכונאי רוחץ כך את ידיו ?. ראו תמונה. :)
עידן אתה מוזמן לעדכן, איך לדעתך יצא הגיר.
דוד.
מיסבים גמורים
עניין של זמן עד שיגמר
הבעיה בלהחליף תקבל אוליי יותר טוב אבל חופש במסבים יהיו
אני הייתי עושה את הקומבינה אצל דוד ובהחלפת רק בית הגיר ללא ההווזינג מפונטו דור 2 שעשה ק"מ נמוך
בזמנו היה לך דודבדיוק אחד כזה עם הווזינג שבור
העלות פה תהיה זולה וגם כדאית
כמו שנאמר לדוד פניתה ולא התאכזבתי
אייי דוד אני לא מאמין שאתה העלתה את התמונות האלה:lol: בעיקר את זו שאני שוטף ידים חבל שעידן ברח מהתמונה לפני שצילמת הבחור היתפדח :D:D:D:D
למה לא תיעדתם את כל הפרוייקט?! יא מבאסים!
אז אני אתמצת לך
פרק שטנגות
פרק כבל קלאצ
פרק סטרטר
פרק פלטה של גלגל תנופה מלמטה
פרק כבל של אור רוורס וחישן ליד היוניט של אור רוורס
פרק כבל ספידומטר
הפרד צריות מהגיר ופרק ברים תחתונים בלבד שבין המנוע לגיר
תמוך מנוע וגיר ע"י ז'קים ניפרדים
פתח את שאר הברגים והתומכים והורד גיר
אחרי הכנת את הגיר החלופי או שהחלפת את הקלאצ ומיסב הלחץ וכל מה שהיתה אמור לעשות באזור סימת הרם את הגיר ע"י ז'ק ומקם את הגיר מול המנוע ותקרב את גיר למנוע עד לשילוב תוך כדי סיבוב הקראנק מידי פעם ומשחק עם גובה הגיר והמנוע
הרכב בורג למעלה וסגור אום של פין הכוונה
יתכן ותיצתרך לשחק קצת עם הגיר ימינה שמאלה קדימה אחורה וגם עם פתיחה וסגירה של הברגים אם הוא לא הכי ישר על מנת לישר אותו
כשהכל ישר סגור את הברגים העליונים וחבר תומכים
וסגור את שאר החלקים
מלאה שמן אם צריך או החלף
כוון כבל קלאצ אם קיים
בדוק אם ההילוכים נכנסים טוב כאשר המנוע כבוי וקלאצ לחוץ אם הכל תקין כשהרכב עוד באוויר תניע וסע המקום
אם הכל תקין צא לנסיעת מבחן וכוון את כבל הקלאצ אם צריך שנית אחרי הנסיעה
כדברי השיר "שני כבצנים וחמורון אחד" נהגנו אתמול אתה עידן ואני.
אולי לא תאמין למה שאספר.
כאשר רצינו לתמוך את המנוע והגיר, צילצלתי לאייל (מאזור התעשיה) החבר של הבן ואמרתי לו שיביא דחוף את הווינצ'.
כשחזרנו לאחר קניית מחזירי השמן, המכשיר האדום כבר היה ליד הרכב, אבל הווינצ' לא.
הבוקר סידרתי את הכלים למקום וראיתי את הווינצ' מונח על ארגז הברגים.
מוזר איך שלושתינו לא ראינו אותו, והיינו צריכים להשתמש בג'קים. הוא שכב בדיוק מול העיניים.
לא, אייל לא היה בלילה אצלי והניח אותו.
חוץ מיזה יכולנו לתמוך בעזרת המכשיר האדום את המנוע והגיר כל אחד לחוד.
אם לא תכעס, אחזור ואגיד לך שדיבורים מיותרים בשעת העבודה, דופקים את השכל.
את עידן אני מבין שהוא שואל כל הזמן שאלות, משום שהוא לא מכונאי ורוצה לדעת.
אז להבא צריך להתרכז רק בעבודה.
בלילה שמעתי את הכלבים נובחים. בבוקר ראיתי שעץ של בננות עם האשכול נפל.
איזה מזל שלא נפל לי על הפונטו. :)
דוד.
דוד תשאיר כמה בננות שהם חבל"ז
חח אני רואה שכל פעם שבאים אלייך לתקן משהו איזה עץ פרי נשבר :D
אז אני אתמצת לך
פרק שטנגות
פרק כבל קלאצ
פרק סטרטר
פרק פלטה של גלגל תנופה מלמטה
פרק כבל של אור רוורס וחישן ליד היוניט של אור רוורס
פרק כבל ספידומטר
הפרד צריות מהגיר ופרק ברים תחתונים בלבד שבין המנוע לגיר
תמוך מנוע וגיר ע"י ז'קים ניפרדים
פתח את שאר הברגים והתומכים והורד גיר
אחרי הכנת את הגיר החלופי או שהחלפת את הקלאצ ומיסב הלחץ וכל מה שהיתה אמור לעשות באזור סימת הרם את הגיר ע"י ז'ק ומקם את הגיר מול המנוע ותקרב את גיר למנוע עד לשילוב תוך כדי סיבוב הקראנק מידי פעם ומשחק עם גובה הגיר והמנוע
הרכב בורג למעלה וסגור אום של פין הכוונה
יתכן ותיצתרך לשחק קצת עם הגיר ימינה שמאלה קדימה אחורה וגם עם פתיחה וסגירה של הברגים אם הוא לא הכי ישר על מנת לישר אותו
כשהכל ישר סגור את הברגים העליונים וחבר תומכים
וסגור את שאר החלקים
מלאה שמן אם צריך או החלף
כוון כבל קלאצ אם קיים
בדוק אם ההילוכים נכנסים טוב כאשר המנוע כבוי וקלאצ לחוץ אם הכל תקין כשהרכב עוד באוויר תניע וסע המקום
אם הכל תקין צא לנסיעת מבחן וכוון את כבל הקלאצ אם צריך שנית אחרי הנסיעה
אני יודע את התהליך כי כבר עשיתי זאת...אבל רציתי קצת תמונות. טוב מראה עיניים ממראה כתוביות על המסך! :)
דוד תשאיר כמה בננות שהם חבל"ז
חח אני רואה שכל פעם שבאים אלייך לתקן משהו איזה עץ פרי נשבר :D
יאיר אני ועידן חיסלנו את האשקול שהיה בשל איזה טעם חבל על הזמן
ערן אני מקווה שלא תוריד לדוד פעם הבאה את הפפאיה שוב:D אבל בגלל שהורדת אז את העץ עם הרכב הוא נותן פרי יותר גדול ומחכים שיבשיל
בעזרת ה' עוד כמה חודשים גם אצלי בנתניה יהיה בננות ופפאיה עכשיו אני אצל דוד והוא נותן לי המון שתילים
yair068, תראה איזה בננות הפסדת, החברה גמרו את האשכול.
אתה רק מדבר ולא בא. :)
דוד.
אומנם כבר סידרת את הגיר אבל אין לך אמונה
כעיקרון אפשר לפתוח את הדפרנציאל אבל יהיה קשה מאוד עד לבלתי אפשרי להרכבה
כאמור יש לך מזל שדוד תרם את הגיר במקום אחר היית משלם לפחות 2500 ש"ח
yair068, תראה איזה בננות הפסדת, החברה גמרו את האשכול.
אתה רק מדבר ולא בא. :)
דוד.
יש מצב למפגש קטן אצל דוד על האש אני מביא בשרים
תשמור כמה שתילים של בננות אני אבוא :):)
מגיע לדוד ויאיר שאפו
נסעתי היום והגיר פשוט 10. יותר טוב ממשופץ אפילו.
הגיר הקודם לא רק שהרעיש כמו אוטובוס, אבל גם לפני שהרעש היה, הוא היה מאוד קופצני בעזיבת מצמד בהילוכים 1-2. היה לו גם רעש נוראי ברוורס אבל זה כבר היה קיים במשך 8 שנים כשקניתי את הרכב.
לא אציין את שם המוסך שכיוויכול "הרס" את הגיר.
לא רק שעבד עלי כשאמר ששם לי שמן 75W90 סינטטי מלא של BG, שהוא בכלל בצבע ירוק.
כשרוקנו את השמן "החדש" שהיה רק חודשיים בגיר, הוא היה ממש חום וממש דליל. בטוח שנכנסו מים בעת השטיפה כשהוא פורק מהרכב עם הגרניק.
בנוסף לזה כשפירקנו גלגלים גילינו שהגומיה מתחת לתפוח קרועה באשמת המוסך כנראה.
מה גם מחזירי שמן של הפעמונים של הגיר בקומבינות ולא במידה בכלל.
בסופו של דבר יצאתי מרוצה וגם המשפחה עם הבננות הענקיות שדוד הביא :)
שמח לשמוע שאתה נהנה מהרכב שוב תהנה וסע בזהירות
יאיר אל תגלה לעידן, שגם אנחנו כמו המוסך שהיה בו, לא החלפנו את הגומיה של התפוח.
אבל לא מאותה סיבה. :)
דוד.
באמת?
כי העפתי שם מבט ונראה שהגומיה שם חדשה
מה "עשית" לה? :razz:
כן באמת. לא עשיתי לה דבר, משום שביום שישי החנות כבר סגרה. ולי נגמרו הגומיות.
אבל בדקנו אין חופש בתפוח. זה לא סיפור בהזדמנות נחליף אותה.
דוד.
שמח לשמוע שהפונטו של עידן חזרה לבעוט.
כל הכבוד לדוד ויאיר שנרתמו למשימה :)
דוד היום הסתכלתי קצת כדי לאתר את הבעיה במזגן והפלא ופלא גיליתי את הדבר הבא:
http://i.imgur.com/HwvP3ni.jpg
http://i.imgur.com/tK6Y4Ev.jpg
היוניט הזאת פשוט נתלשה מהמקום.
האם זה שסתום המזגן?
הוא נמצא בצד השני של המייבש אבל מתחברת אליו כל הצנרת.
יכול להיות שבגלל זה המדחס לא נכנס לפעולה בכלל?
אכן כן, זה מתג הלחץ (טרינרי) שמנתק את מדחס המזגן אם חסר הרבה גז (לחץ הגז נמוך) או אם לחץ הגז גבוה מדי וכמו כן הוא מפעיל את מאורר הרדיאטור.
לפי התמונה אני רואה שזה מזגן מקורי.
בברכה - רפי לין
אם אתה מתכוון שהיונית ניתלשה תוך כדי החלפת הגיר, אז אתה טועה.
ואם כן, אז יאיר אשם. :)
התלוננת על המזגן הרבה לפני החלפת הגיר.
לא בעיה נסדר גם את זה.
דוד.
חלילה,
אמרתי לך שהמזגן לא עובד עוד לפני החלפת הגיר לא מאשים אף אחד.
לא רציתי לפתוח פרסום חדש אז כתבתי כאן.
וכן רפי, מזגן מקורי
חבל, רציתי שתגיד שיאיר אשם. מעט צחוק בפורום רק מוסיף. :)
דוד.
מנסה לתפור לי תיק האאא (-:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.