View Full Version : ספייס 2004 - בעיית רעש במצמד
מדובר בדגם של 60 כ"ס, קיימת בעייה של חריקה בלחיצה ועזיבה של הקלאץ לאחר נסיעה של כ15 דקות.
הרעש לא מגיע מהדוושה שומעים מבחוץ.
במוסך המליצו להחליף קלאץ. האם יש דרך לפתור ללא החלפה של הקלאץ?
צריך לשמוע את הרעש בכדי לאתר את מקורו במדויק
לחבר שלי היה את אותה הבעיה וגם הרגלית היתה ניתקעת מידי פעם אצלו הרעש נבעה מבעיה בקלאצ שהוא החליף לפני חצי שנה אצל מוסך והמוסך לא פירק ולקח את גלגל התנופה לבדיקה אם הוא היה עושה ככה הוא היה מגלה שהמשטח שעליו יושב הקלאצ לא ישר וזה גרם לבעיה של החריקות ודבשה קשה שהוא גם סבל ממנה
אני החלפתי לו את הקלאצ +משאבות (כי עדיף להחליף את שניהם ביחד בשביל פעולה חלקה ותקינה לאורח זמן ) את העבודה עשיתי בעזרת davidmzr דבר איתו ואני מאמין שנוכל לעזור לך
אני לא בטוח שהבעיה שקלאצ'. משום שכתבת, "לאחר נסיעה של כ15 דקות."
האם עשו סיבוב במוסך, או רק אמרו ?.
עשה את הניסיון הבא, מנוע דלוק בסרק, לחיצה קלה ביותר על הקלאצ' לפני שיפריד.
לחץ ושחרר. עדכן אם הרעש נישמע.
דוד.
תודה על התשובות.
הרכב ברבע שעה הראשונה נוסע ללא רעשים בכלל, כשהגעתי למוסך מי שבדק את התקלה עשה סיבוב בהתחלה לא הבחין ברעשים ורק שהתחילו הרעשים הוא הבין ואמר שאין כל כך מה לעשות חוץ מהלחכות שהקלאצ' ילך לגמרי או להחליף.
לגבי לחיצה על הדוושה בסרק, כשהאוטו עמד כמה שעות ללא נסיעה אין רעשים כלל. לאחר נסיעה יש חריקה גם כשהמנוע דולק וגם כשהוא מכובה.
לפי התגובה השנייה שלך, לא נראה לי שהבעיה בקלאצ' עצמו. אלא במשאבת קלאצ' תחתונה.
לדעתי, שגה המוסך באיתור התקלה. היה צריך בנוסף לסיבוב שעשה, לשמוע את הרעש דרך תא המנוע. יש אוזניות מיוחדות (כמו של רופאים) בהם ניתן לאתר רעשים בקלות.
דוד.
לפי התגובה השנייה שלך, לא נראה לי שהבעיה בקלאצ' עצמו. אלא במשאבת קלאצ' תחתונה.
לדעתי, שגה המוסך באיתור התקלה. היה צריך בנוסף לסיבוב שעשה, לשמוע את הרעש דרך תא המנוע. יש אוזניות מיוחדות (כמו של רופאים) בהם ניתן לאתר רעשים בקלות.
דוד.
היתכוונת לסטטוסקופ. יש לי כזה. אחלה דבר. :)
עם סטוסקופ אפשר להעזין למשאבת הקלאצ ולקלאצ ולחלקיו בזמן לחיצה על הקלאצ ולאתר את מקור הרעש בקלות
יסלחו לי שני החברים שהגיבו מעלי.
שניכם עובדים בשיטות הישנות. לי יש מי שבודק רעשים. אם יש רעש הוא נובח. :)
איזה חזק!! :)
אבל למה לא צילמת אותו ליד הרכב שמיכסה המנוע פתוח?
איזה חזק!! :)
אבל למה לא צילמת אותו ליד הרכב שמיכסה המנוע פתוח?
מאור אל תידאג הוא תמיד ליד רכב כי הוא כל הזמן בסככה ולא פעם הוא בא לבדוק ולתת עצות כשאני היתי אצל דוד עם אחד הרכבים שלי
אני בהחלט סומך על חוש הריח שלו...
כמה יכול לעלות תיקון של המשאבה התחתונה במידה ורק זאת התקלה?
יש איזה מקום מומלץ לעשות את התיקון?
החלפה של המשאבה הזו היא מאוד פשוטה אתה רק צריך לפרק את המצבר ואת הבית שבו הוא יושב והמשאבה יושבת על הגיר מלמעלה והיא מחוברת עם 3 ברגים וצינור שמחובר עם איזה קליפס אם אני זוכר נכון
ומה שנישאר הוא לחבר משאבה חדשה במקום הישנה ולנקז אוויר תוך כדי שאתה נעזר באדם נוסף שיפמפם את הקלאצ כמה פעמים וכשהוא מחזיק אותו למטה אתה פותח את בורג הניקוז מעט עד שיוצא נוזל אבל בהתחלה יצא רק אוויר סגור את הבורג ואז האדם ברכב יצתרך להרים את הדבשה ביד ולהמשיך לפמפם עוד מספר פעמים ואז תיפתח את הבורג שוב
תעשה זאת כמה וכמה פעמים עד שהדבשה "קשה" ולא "ספוגית" כמו בתחילת התהליך בשלב זה כבר אין אוויר במערכת
אבל לפני שתעשה את זה תיצתרך לקנות נוזל בלמים כי השמן מגיע ממיכל נוזל הבלמים ותמיד עליך לוודא שיש מספיק נוזל בלמים במיכל אחרת יכנס לך אוויר למע' משאבות הקלאצ ולמע' הבלמים
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.