PDA

View Full Version : חום מנוע עולה ל-3/4 בעת הפעלת מזגן


syn
15-09-13, 16:56
רציתי לבדוק אם העניין הוא תקין או שזה לא אמור להיות ככה.

בעת הפעלה של מזגן על הרמה הכי גבוהה (4), חום המנוע מגיע ל-3/4.

הייתי נמנע מלהפעיל מזגן בדרך כלל, והייתי מפעיל רק בכבישים בין עירוניים/מהירים ותמיד מכבה כשמחוג עולה טיפה מעבר לחצי.

החלטתי לבדוק את המזגן ולהפעיל אותו בעיר (קצת עליות וירידות, אבל לא משהו רציני כמו העליות לירושלים לדוגמא).

חום מנוע קבוע ללא מזגן לרוב על חצי (90 מעלות) - חודשי יולי אוגוסט

אשמח לשמוע את דעתכם, ואם עדיף פשוט להימנע מלהפעיל את המזגן (לא קריטי בשבילי כל כך).

*מדובר על פיאט פונטו שנתון '98 דגם SX שעברה 190 אלף.

davidmzr
15-09-13, 17:04
אם זה לא כל כך קריטי בשבילך, אז עזוב את זה. :)
בכול אופן המצב גרוע ויש לטפל בזה, לפני שתגרום נזק לראש המנוע.
דוד.

syn
15-09-13, 17:17
אם זה לא כל כך קריטי בשבילך, אז עזוב את זה. :)
בכול אופן המצב גרוע ויש לטפל בזה, לפני שתגרום נזק לראש המנוע.
דוד.

זה לא קריטי לי, אבל לפעמים אין ברירה ואני מפעיל את המזגן בגלל הנוסעים שאיתי :)

מה שאני מבין בעצם זה שחום המנוע לא אמור לעבור את המד של החצי (90 מעלות) בשום מקרה?

יכול להיות שזה קורה בגלל שאין פראפלו במי הקירור אלא נוזל ירוק רגיל?

מאור30
15-09-13, 17:26
זהו בהחלט מצב לא תקין. בצע ניקוי למערכת הקירור ובדוק את המצב.

davidmzr
15-09-13, 17:30
יכול להיות שזה קורה בגלל שאין פראפלו במי הקירור אלא נוזל ירוק רגיל?
אין קשר לפראפלו.
דוד.

syn
15-09-13, 17:55
תודה על התשובות.

מחר אני אצל המוסכניק ונראה מה הוא יציע לעשות.

מהי טמפ' העבודה הנורמלית של המנוע? הוא לא אמור לעבור את החצי אף פעם?

ושאלה לא קשורה לנושא - אני מגיע למוסך מחר בגלל בעיה אחרת:
רעשים מוזרים מהמנוע בעת לחיצה על הגז. המוסכניק בדק ואמר שבורג בסעפת השתחרר (כי הבעלים הקודמים של הרכב הדביק אותו ולא החליף) וצריך לפרק את הסעפת ולהחליף בבורג תקין (עלות כ-150 ש"ח לכל היותר הוא הבטיח). איך זה נשמע לכם? והאם יכול להיות שיש קשר בין הדברים (התחממות יתר וחוסר לחץ בסעפת ??)

רפי לין
15-09-13, 18:10
האם המזגן הנו מקורי או ישראלי (ואיזה?).
מע' הפעלת מאורר הרדיאטור שונה בין המזגנים השונים ויתכן שרק בזה טמונה התקלה.
בברכה - רפי לין

davidmzr
15-09-13, 18:19
אני מגיע למוסך מחר בגלל בעיה אחרת:
רעשים מוזרים מהמנוע בעת לחיצה על הגז. המוסכניק בדק ואמר שבורג בסעפת השתחרר (כי הבעלים הקודמים של הרכב הדביק אותו ולא החליף) וצריך לפרק את הסעפת ולהחליף בבורג תקין (עלות כ-150 ש"ח לכל היותר הוא הבטיח). איך זה נשמע לכם? והאם יכול להיות שיש קשר בין הדברים (התחממות יתר וחוסר לחץ בסעפת ??)
באיזו סעפת מדובר יניקה או פליטה ?
אם הבעלים הקודם הדביק את הבורג ולא החליף, ההברגה הרוסה ולא יעזור לשים בורג אחר.
צריך לתקן את ההברגה או לדחוף פנימה תותב.
הוא הבטיח 150 ש"ח, רק שלא יגיד לאחר הפירוק שלא ידע שאין הברגה. :)
דוד.

syn
15-09-13, 18:33
האם המזגן הנו מקורי או ישראלי (ואיזה?).
מע' הפעלת מאורר הרדיאטור שונה בין המזגנים השונים ויתכן שרק בזה טמונה התקלה.
בברכה - רפי לין
איך אפשר להבדיל בין מזגן מקורי או ישראלי?

דוד - תודה על התשובה, אעדכן מחר.

למען האמת עייפתי מכל המוסכניקים שהייתי אצלהם עד עכשיו, תמיד יש תחושה של "חאפרים" ושל זלזול... או שזה רק אני... מישהו יכול להמליץ על מוסך טוב ואמין באיזור נצרת?

davidmzr
15-09-13, 18:47
אחת האידיקציות היא מתג מהירות המפוח. אם יש 3 המזגן ישראלי, 4 מקורי.
אפשר גם להחליף את המתג מ-3 ל-4 מהירויות. כמו שעשה yair068 שהחליף מהפונטו שיש לי לחלקים, ללא ידיעתי. :)
דוד.

רפי לין
15-09-13, 19:44
המפוח הפנימי בפונטו דור 1 עם מזגן מקורי הנו בעל גובה כנפיים גבוה יותר וכך מושגת ספיקת אויר גבוהה יותר ממנו.
בשני המפוחים המהירות האחרונה (או 3 או 4, בהתאם) מזינה במתח ישיר את המפוח ואז הוא פועל במלוא מהירותו והחלוקה ל 4 מהירויות מאפשרת חלוקת מהירויות טובה יותר, שזה חשוב בהפעלת מזגן כדי לא לקבל משב חזק מדי של אויר קר.
איני מכיר את המוסך מורשה היבואן שבנצרת, אבל אולי הוא טוב ומקצועי ופרטיו תמצא כאן:
http://www.fiat.co.il/heb/services.aspx?area_id=3
בברכה - רפי לין

syn
15-09-13, 21:45
רפי ודוד - תודה על התגובות שלכם. ללא ספק השכלתי כאן :)

יש לי 4 מהירויות ברכב, אז אני מניח שהמזגן מקורי.

רפי, אתה חושב שיש טעם לטפל ברכב בעל שנתון כזה במוסך מורשה של פיאט?

המוסך שאני מטפל בו כרגע הוא מוסך מורשה, עם תעודות והכל של איגוד המוסכים (או משהו כזה). ותמיד כל ביקור שלי במוסך אני רואה עוד כמה פיאטים שמטופלים אצלו אז סביר להניח שהבעלי מקצוע שם מבינים עניין (זאת המסקנה המתבקשת...)

מחר אני אגיע אליו על הבוקר ונראה מה הוא יגיד לי...

נ"ב יש שאלה שלא עניתם לי עליה, טמפ' עבודה תקינה של המנוע... עד החצי (90 מעלות) ומטה? או שאפשר לתת לו כמה דקות לעבור את החצי כשהוא מתאמץ (עליות וכו'?)

שוב תודה על העזרה! מאוד מעריך את זה בתור "בור ועם הארץ" בכל הנושא הזה :confused:

syn
16-09-13, 15:01
חזרתי מהביקור במוסך ולהלן התוצאות:

המוסכניק לקח את הסעפת לרתח שתיקן את ההברגה של 2 הברגים (בהתחלה הוא חשב שהייתה בעיה רק באחד), הוא לקח לי על זה 200 ש"ח. נשמע סביר?

לגבי חום המנוע, הוא קרא לחשמלאי, הנעתי והפעלתי מזגן. הוא ראה שהונטה והמאווררים עובדים. לקחתי את הרכב לסיבוב ולא הצלחתי להגיע איתו לחום של 3/4 כמו שקרה לי אתמול.

הוא והמוסכניק ביחד אמרו לי שהם לא רואים שום בעיה, ולהגיע כשחום המנוע מגיע ל-3/4 :confused:

davidmzr
16-09-13, 15:10
לא ברור מה שכתבת.
ההברגות נמצאות על הראש ולא על הסעפת.
בכול מקרה, המחיר סביר.
דוד.