View Full Version : מזגן לא מקרר טוב בעמידה ונסיעה עירונית - ספייס 2006
שלום,
לאחרונה כשנוסעים ביום כאשר בחוץ מאוד חם, המזגן לא כל כך מקרר בעמידה, וגם כשנוסעים בתוך העיר.
כשנוסעים בכביש מהיר (90-100 קמ"ש), אז הוא פתאום מתחיל לקרר ממש טוב.
קראתי קצת בפורום על בעיות דומות, וממה שהבנתי חשוב לבדוק שהונטה עובדת על מהירות
גבוהה, ואכן שומעים את הונטה במהירות הגבוהה.
האם החלפת פילטר מזגן יכולה לפתור בעיה זו, או שאין קשר?
בנוסף, לא יודע אם זה קשור אחד לשני, אבל קרה גם פעם אחת שהחום מנוע עלה לקו אחד מעל
החצי, כשהרכב בעמידה, וזה היה באמצע היום (שיא החום).
לפני שנה בקיץ זה גם קרה והחליפו טרמוסטט וגם נוזל קירור (פראפלו).
למרות שמאוד חם בחוץ (ומזגן עובד), האם עדיין המחוג אמור להישאר בול על החצי?
הרכב הוא פונטו ספייס 2006 8V.
תודה מראש.
לתקלה המתוארת אין קשר לפילטר מזגן.
כן, חום מנוע גבוה מהרצוי, ישפיע על חוסר קירור.
יש לבדוק את נגד הוונטה.
דוד.
אשמח לקבל הסבר איך לבדוק את הנגד.
יש ברשותי מכשיר מולטימטר.
תודה על העזרה.:)
קראתי קצת לגבי הנגד, האם התפקיד שלו הוא לגרום למאוורר לעבוד במהירות נמוכה?
אם כן, אז נראה לי שהוא תקין, כי המאוורר עובד גם במהירות נמוכה (עד כמה ששמתי לב, אני אבדוק עוד הפעם).
עדכון:
אז עשיתי בדיקה, כאשר המנוע קר ומפעילים את המזגן, לאחר מספר שניות מתחיל לעבוד המאוורר של הרדיאטור במהירות נמוכה.
בהמשך בנסיעה עם מזגן (כנראה כשהמנוע מתחיל להתחמם) גם מתחילה לעבוד המהירות הגבוהה
האם מזה ניתן להסיק שהנגד תקין?
קראתי פה בפורום פוסט (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=123335) עם בעיה דומה למה שיש לי, ו- davidmzr רשם שהחלפת יוניט ונטה פתרה את הבעיה.
davidmzr, האם היוניט והנגד הם אותו החלק או שמדובר במשהו אחר?
האם יש סיכוי שגם אצלי זו הבעיה, למרות שמדובר בפונטו ספייס 06 ולא בפונטו 96 ?
תודה מראש.
בדגמי פונטו הישנים היה יוניט ברדיאטור, להפעלת מאורר הרדיאטור לפי חום המנוע.
משנת 2001 בפונטו "ספייס" והלאה אין יותר יוניט כזה ומחשב נהול המנוע מקבל את נתון חום המנוע מחיישן מיוחד ומחשב נהול המנוע, לפי זה, מפעיל את מאורר הרדיאטור (מהירות 1 או 2), שעון החום בלוח השעונים, שינויי הצתה וכו'.
הנגד תפקידו להפחית את המתח אל מאורר הרדיאטור, בהפעלת מהירות 1 האיטית.
בברכה - רפי לין
תודה רפי.
אם כך, אני מבין שהנגד אצלי תקין מאחר ומהירות 1 עובדת.
מה עוד יכול לגרום לכך שהמזגן לא מקרר טוב בסרק ובנסיעה עירונית (אפילו כשחום המנוע תקין בחצי)?
האם לכלוך על המעבה יכול לגרום לכך? אם כן, איך לנקות? עם צינור מים?
תודה.
דבר ראשון צריך לבדוק את כמות הגז במע' המזגן שהיא מדויקת.
בברכה - רפי לין
לא ניתן לבדוק את כמות הגז במזגן. כדי לדעת אם יש מספיק כמות, יש צורך לשאוב את כל הגז מהמזגן ע"י מכונה מיוחדת, ע"י שאיבת הגז יוצא גם השמן מהמערכת. לכן יש לעשות ווקום ולמלא שמן וגז לכמות הנכונה. הפעולה הזאת יקרה מידי, כדי לבדוק אם הבעיה נובעת בשל חוסר.
יש מצב שכמות הגז הנכונה תוכנס לפי משקל, והדבר לא יגרום לתיקון הבעיה המתוארת.
לעומת זאת ניתן לבדוק לחצים, ולקבוע אם הבעיה היא בחוסר גז.
אבל קודם לכן, יש לשטוף את המעבה עם חומר מיוחד. החומר בא במיכל של 16 ליטר.
ברור שלבעל הרכב לא כדאי לקנות כמות כזאת של חומר, כדי להשתמש בליטר אחד פעם בשנה.
צריך גם פיסטולט ואוויר להתיז אותו.
בטרם קניתי את החומר לפני שנה, השתמשתי בחומר לא פחות טוב. (ראה תמונה)
יש להתיז אותו חיצונית על המעבה, ולהמתין 5 דקות ומיד לשטוף במים. זהירות לא יותר מ-5 דקות.
דוד.
יש גם אחלה חומר שאני בטור טכנאי מזגנים מישתמש לניקוי מעבים ומאידים עובד כמו קסם
זה בא בבקבוקים של 5 ליטר ומדללים אותו לפי הוראות ומתיזים אותו בעזרת מרסס
כשהחומר עובד הוא מוציא את הלכלוך החוצה בצורה של קצף ולאחר כמה זמן (כמובן לפי הוראות השימוש) שוטפים עם מים וזה יוצא נקי כמו חדש
אני יצלם את הציוד ויעלה תמונה
ניתן לירכוש בחנויות שמיתעשקות בקירור ומיזוג
נכון יש גם את החומר שכתבת. שכחתי את השם שלו. השתמשתי בו בעבר, הוא בא בגלונים מפח של 4 ליטר.
עד כמה שאני זוכר החומר לא זול בהשוואה לאחרים. לניקוי מעבה רכב בחומר המדובר, לא צריך יותר מחצי ליטר בתוספת מים. אז מה יעשה בשאר בעל הרכב שאינו עוסק במיזוג ?.
דוד.
כמובן שבדיקת כמות הגז הנה רק ע"י מכונת מיחזור ששואבת אותו ושוקלת אותו.
בדיקת לחצים אינה מדויקת כי הלחצים משתנים לפי מזג האויר והחום הסביבתי, למרות שברור שאם הלחץ גז יהיה נמוך מדי, אז זה כנראה בגלל חוסר בגז.
נתון יחידי שאינו משתנה והוא תמיד קבוע זה משקל הגז וגם חוסר וגם עודף בו יגרמו לקרור נמוך של המזגן.
בברכה - רפי לין
נכון, הלחצים משתנים לפי מזג האויר והחום הסביבתי. חוסר וגם עודף בו יגרמו לקירור נמוך של המזגן.
אם המעבה מלוכלך משמן או מג'פה אחרת, זה יגרום ללחץ דחיסה גבוה מהרצוי, וגם זה יגרום לקירור נמוך, למרות שכמות הגז נכונה.
לכן יש טבלה עם נתונים לכול סוגי הקרר, בה כתובים הלחצים שצריכים להיות בכול טמפרטורה חיצונית. ואם הלחצים נכונים, יש להניח שכמות הגז נכונה.
בד"כ לחץ היניקה עשוי להיות כשליש מלחץ הדחיסה. זאת כאשר המערכת מאוזנת.
דוד.
תודה לכל המגיבים.
רציתי לציין עוד משהו, המזגן לא מקרר טוב (בסרק ובנסיעה עירונית) רק כשבחוץ ממש חם.
בערב או בשעות שבהן אין עומס חום, הוא עובד טוב.
אולי אני אנסה לנקות את המעבה חיצונית.
האם למוסך מורשה פיאט יש את הכלים על מנת לבדוק כמות גז (אם לפי שקילה או לפי לחץ), או
שיש לפנות למזגניסט רכב?
תודה.
מישהו מוכן לצלם לי איפה נמצא המעבה
מעבה המזגן נראה כמו רדיאטור והוא נמצא לפני הרדיאטור של המכונית.
קצת על רכיבי מע' המזגן ברכב ופעולתו, כאן: www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=708
בברכה - רפי לין
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.