PDA

View Full Version : חלון צד נוסע איטי בהפעלה ממתג הנהג.


matansab
08-08-13, 22:05
שלום לחברי הפורום,
מאסתי באיטיות החלון של דלת הנוסע בהפעלה ממתג הנהג.
כשמפעילים את החלון ממתג הנוסע, הוא עולה מהר יותר מזה שבדלת הנהג.

כבר ניסיתי כל פיתרון קונבנציונלי: ריססתי ספריי מגעים בקונקטורים של המתגים, ובקונקטורים שבין הדלתות לגוף הרכב. ריססתי ספריי סיליקון במסילות, גירזתי את הכבל ביסודיות.
אחרי כל פעולה כזאת, יש איזו הרגשה שזה פועל יותר טוב, אבל מהר מאוד שוב נהיה איטי.

כבר התחלתי לחשוב על פתרונות יותר יצירתיים.
האם העברת כבלים שיקצרו בין המתגים של הנוסע והנהג (שניהם מתגים של חלון הנוסע) יגרום לחלון לפעול מהר יותר?
מצד אחד ההיגיון אומר שכן.
מצד שני אותו ההיגיון אומר שלמתג כזה מספיקים 3 רגליים, ובפועל יש 5 או 6. אז אני לא סומך על ההיגיון שלי בדברים כאלה.

נ.ב. מותקן ברכב מרים חלונות. יכול להיות שהוא אשם ?

GreaseDonkey
08-08-13, 23:58
כמעט בטוח שהמרים שמשות הוא האשם וגורם למפל מתח, עקוף את הקו מתח שהוא מתנתק לצורך בדיקה.

eli_h1
09-08-13, 00:07
אני דווקא חושב שיש עודף של חומר סיכה שהצטבר במנגנון(כמו במנוע מגבים). ובהמשך זה יוביל לשבר בגלג"ש.
הייתי ממליץ לך לפתוח ולנקות את כל המנגנון.

forum770
09-08-13, 12:38
אני לא חושב שיש בעיה במנגנון אם הוא אומר שמהלחצן נוסע החלון מתפקד בסדר, ומלחצן הנהג החלון עייף, כמו שנרשם יש מפל מתח רוב הסיכויים שזה מהמרים חלונות שמותקן בפיקוד הנהג, לפי דעתי הכי טוב לנתק את המרים שמשות ולבדוק אם זה מסתדר , אם כן אז להחליף את הפיקוד של המרים שמשות, אם לא מסתדר, הבעיה בלחצן או בכל הפיקוד של הנהג.

eli_h1
09-08-13, 15:33
גם אצלי ברכב זה היה עד שהחלון שבק חיים.
כשהחלפתי את המנגנון הכל חזר לקדומות. בנוסף לכך פתחתי את המנגנון הישן וראיתי הצטברות של חומר סיכה באזור מאוד ספציפי שלדעתי מקשה על התנועה.
בכל מקרה שתי האופציות לא עולות שקל ושווה לבדוק את שתיהן.

matansab
09-08-13, 17:08
אם הבעיה הייתה במערכת שמעלה/מורידה את החלון, אז הוא היה צריך לפעול אותו דבר משני המתגים.
אני נוטה להאמין שהבעיה היא חשמלית ולא מכנית.

מה בדיוק לעשות עם המרים שמשות?
זו תמונה של מקרא החוטים בו:
http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=328128&stc=1&d=1362414256

eli_h1
09-08-13, 17:51
"מאסתי באיטיות החלון של דלת הנוסע בהפעלה ממתג הנהג.
כשמפעילים את החלון ממתג הנוסע, הוא עולה מהר יותר מזה שבדלת הנהג."

אתה מתכוון שלאותו חלון יש שני מתגים, וקצב העליה/ ירידה ממתג אחד איטי יותר מהשני? אם כך אתה צודק זה לא יכול להיות מכאני.

matansab
09-08-13, 18:19
בדיוק. לחלון שבדלת הנוסע יש שני מתגים, אחד בדלת הנוסע ואחד בדלת הנהג. בדלת הנוסע המתג מתפקד מצויין. בדלת הנהג לא.

forum770
09-08-13, 20:25
נתק את הקונטקטור/מחבר של המרים שמשות, ובדוק האם יש שינוי?!

GreaseDonkey
10-08-13, 13:32
אם ינתק קונקטור של המרים אז החלון כלל לא יעבוד ולכן כתבתי שהוא צריך לעשות גשר לחווט של אותו חלון.

matansab
20-08-13, 17:44
GreaseDonkey, תוכל לפרט איך לבצע את הגישור?
הסכמה של המרים מצורפת מעלה.

matansab
08-09-13, 19:45
מישהו יודע איך לגשר את המרים חלונות?

davidmzr
08-09-13, 19:53
אני לא בטוח ש-ע"י גישור ניתן לפתור את הבעיה.
דוד.

matansab
08-09-13, 23:13
תוכל לפרט מדוע אתה חושב כך?

davidmzr
09-09-13, 08:05
חשבתי כך משום שלא קראתי את כל האשכול.
כפי שכתב eli_h1, "אתה מתכוון שלאותו חלון יש שני מתגים, וקצב העליה/ ירידה ממתג אחד איטי יותר מהשני? אם כך אתה צודק זה לא יכול להיות מכאני".
אגב, גם בפונטו שלי יש את אותו מצב. אבל לא דחוף לי לסדר את זה.
נראה לי שרק רפי לין יכול לתת כיוון.
דוד.

syn
15-09-13, 16:53
מצטרף לפותח האשכול. יש לי את אותה הבעיה אך ללא מרים חלונות.
יש לציין שהייתה לי עוד פונטו עם אותה הבעיה (כנראה זה מחלה אצלהן)...

אצל איזה בעל מקצוע אפשר לפתור את הבעיה הזו?

davidmzr
15-09-13, 17:26
GreaseDonkey כתב, "הוא צריך לעשות גשר לחווט של אותו חלון". כתב וברח בלי להסביר. :)
ואני כתבתי, "נראה לי שרק רפי לין יכול לתת כיוון." וגם הוא לא השיב. :)
בעבר כאשר ניתקלתי בבעיה הזאת, החלפתי את המנוע החשמלי בדלת והבעיה ניפתרה.
מעניין מה הסיפור של "לגשר".
דוד.

matansab
15-09-13, 17:53
דוד, האם במקרה שלך גם היתה בעיה רק ממתג אחד בלבד?

אצלי ההבדלים בין שני המתגים ממש הזויים.
אם הנוסע סגר את החלון שלו בעצמו עם המתג שבדלת הנוסע, כשארצה לפתוח אותו מהמתג שלי החלון בכלל לא יצליח להתחיל לנוע. רק כעבור שניה או שתיים.

davidmzr
15-09-13, 18:36
כן, בפונטו שלי יש בעיה רק ממתג אחד.
אבל ההבדלים בין שני המתגים לא ממש הזויים.
בתוכנית שלי לשפץ את אחד המנועים שיש ברשותי, לצלם, להרכיב ולהעלות לפורום.
בינתיים יש לי תקלה יותר מעצבנת,שדחיתי אותה הרבה זמן. רעש מהסרן האחורי בכביש משובש.
הרמתי את הרכב, ובינתיים צצו עניינים אחרים. וכך נשאר המסכן תלוי מהבוקר. :)
דוד.

matansab
07-11-13, 21:53
היום יצא לי להתעסק קצת בחשמל וניתקתי את המרים שמשות לחלוטין.
זה גרם לחלונות להפסיק לפעול. גם ממתג הנוסע וגם משני מתגי הנהג.
חיטטתי קצת ומצאתי תרשים של מרים שמשות:

http://i01.i.aliimg.com/img/pb/094/747/495/495747094_770.jpg

ואז הסתכלתי שוב במרים השמשות שלי:

http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=328128&stc=1&d=1362414256

להבנתי, אם ארצה להסיר את מרים השמשות לחלוטין עלי לחבר את החוטים הסגול והחום. ולחבר את החוטים הירוק והכחול.

האם זה נכון?
אני מעוניין לנתק לחלוטין את מרים השמשות בכדי לבחון את מהירות החלון בלעדיו.

יש דבר אחד שאני לא מצליח להבין: מדוע כשניתקתי את מרים השמשות, גם מתג הנוסע הפסיק לתפקד? הרי יש חיווט כפול, עבור מתג הנהג ועבור מתג הנוסע.
ואני מניח שחיברו את מרים השמשות על מתג הנהג.

רפי, האם יש ברשותך תרשים של מערכת חלונות החשמל בפונטו SX75 שנת 98 ותרצה לשתף עימנו?

תודה לכולם!

רפי לין
08-11-13, 00:35
מרים החלונות הנו אביזר שהותקן בארץ ולצורך כך נחתכו חוטים מקוריים וזרמים עוברים אל מנגנוני החלונות בטור דרך תיבת מרים החלונות.
מצ"ב שרטוט מע' החלונות החשמליים המקורית של פיאט וכן מקרא לצבעי חוטי החשמל.


צבעי חוטים בשרטוטי פיאט

M חום N שחור R אדום

S ורוד L כחול V ירוק

Z סגול A תכלת B לבן

C כתום G צהוב H אפור

שלובי צבעים לדוגמא: VB ירוק/לבן






סימנים מוסכמים


חץ אדום על החוט – מסמן כוון זרימה במתח חיובי ( + )

חץ שחור על החוט – מסמן כוון זרימה במתח שלילי ( - )

חץ כחול על החוט – מסמן כוון זרימה של אות נתון משתנה או מידע מחיישנים וכו'

30 - מתח חיובי קבוע מהמצבר.

31 - הארקה קבועה.

15 - מתח חיובי בהפעלת מתג הצתה.



בברכה - רפי לין

matansab
08-11-13, 00:44
רפי המון תודה!!
אז האם זה נכון שאפשר לחבר את חוטי מרים החלונות לשם הבדיקה שציינתי?

רפי לין
08-11-13, 00:50
אתה יכול לנתק החוטים המקוריים מהמרים חלונות ולחברם בחזרה מקורית אחד לשני ואז החלונות יפעלו דרך המתגים וללא מרים החלונות.
בברכה - רפי לין