התחבר

View Full Version : פונטו 2002 בעיה במאורר


gurmeir
03-08-13, 13:02
שלום לכולם
מקרה מוזר, המאוורר (המפוח ?) של חלקו הפנימי של הרכב (מה שמוציא את האויר לחלל הרכב) הפסיק לעבוד בעוצמות 1-3 עובד רק במצב 4. היה לו שביב של תקוה שעבד לרגע במצב 2 אך גם זה נגמר...
מה יכולה להיות הבעיה ?
פונטו ELX 2002

תודה

davidmzr
03-08-13, 13:25
הבעיה יכולה להיות נגד שרוף. ראה תמונה.
דוד.

mgoldst
03-08-13, 19:14
אותה בעיה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=120527#post120527)

gurmeir
05-08-13, 14:50
תודה על התשובות.
היכן הנגד יושב ואיך אני מגיע אליו ?

רפי לין
05-08-13, 15:30
אל הנגד תגיע בקלות כשהוא נמצא מחובר מעל רגלי הנוסע (צד ימין) מתחת לדשבורד ותזה אותו לפי המחבר החשמלי כפי שנראה בתמונה.
בברכה - רפי לין

mgoldst
05-08-13, 23:06
אני לא הוצאתי את הנגד אלא רק את המחבר (יש לו לשונית)
פרקתי את פלסטיק הכיסוי של המחבר ולחצתי את הפינים עם שפיץ פלייר
אח"כ הכל חזר לעבוד ולא התחממו החוטים

gurmeir
08-08-13, 15:04
אכן זו הייתה הבעיה, הוצעתי את מחבר החוטים וסידרתי אותם. שניים מהם היום מפוחמים.
הנה מגיע האבל: גם מחבר הפלסטיק, זה שמחבר בין החוטים לקבל, התעוות מהחום. היכן ניתן לרכוש מחבר כזה ?

davidmzr
08-08-13, 17:18
שמח שהצלחנו לפתור את הבעיה.
אם המחבר בתמונה שהעלתי מתאים לך, בוא וקבל אותו חינם.
אבל אם פדנט אתה, חפש חדש. :)
דוד.

GreaseDonkey
08-08-13, 21:46
מציע שלפני שתחליף נגד ותקע תבדוק כמה זרם צורך המפוח ותשווה לרכב שאין לו תקלה כזו, כי אם המפוח לא תקין וצורך יותר מידי זרם, התקלה תקרה שוב.

davidmzr
09-08-13, 11:36
לא חושב שיש להשוות לרכב אחר. שמה ברכב האחר יש צריכה מוגברת, שעדיין לא שורפת את המחבר/הנגד.
הבדיקה הנכונה היא:
במהירות 4 של המפוח, הצריכה אמורה להיות 6A.
במהירות 3 5.7A.
במהירות 2 3.7A.
פלוס 15% עדיין המפוח תקין.
כל מפוח יצרוך זרם שונה, זה תלוי במצבו.
דוד.

GreaseDonkey
10-08-13, 13:30
לא יודע מאיפה הבאת את המספרים אבל הם נשמעים לי מאוד נמוכים, הייתי מצפה לזרם כפול מזה לפחות!..
מספיק לדגום את מהירות הכי גבוהה כי אז אתה בודק רק את מצב המפוח ולא את הנגד, אותו אתה במילא מחליף כי הוא שרוף.
אני תמיד בודק זרם כאשר אני מחליף מפוח חדש ברכב כלשהו ואז מקבל את התוצאה המדוייקת ביותר אליה אני משווה אם ברכב דומה נשרף הנגד מהירויות.

davidmzr
10-08-13, 15:29
GreaseDonkey, אתה שוב מתחיל איתי ?. :)
המספרים מבדיקות שעשיתי בעבר. נכון שזה לא כתוב באף מקום, ועל המפוח לא כתוב צריכת זרם. לכן החלטתי לבדוק שוב.
ראה תמונות.
בהפעלת סוויץ, הצריכה A1.22.
בהפעלת סוויץ, ומפוח על מהירות 4, הצריכה A7.53.
אם נפחית את צריכת הסוויץ, נקבל את מה שכתבתי.
מקווה שלמדנו דבר נוסף.
דוד.

GreaseDonkey
10-08-13, 18:56
אולי תסביר איך בדיוק בדקת? כי לפי התמונות לא בדקת ישירות על המפוח אז הבדיקה לא מדוייקת.
שם מד זרם השראתי ישירות על החוט פלוס או מינוס של המפוח ואז תקבל תוצאה מדוייקת (מנוע פועל כמובן כי זה משנה את צריכת הזרם).
מפוחים שיצא לי לבדוק קיבלתי צריכת זרם של יותר מ 15A אך אין מן הנמנע שזו הצריכה זרם של המפוח בפונטו.

davidmzr
10-08-13, 21:19
את הבדיקה ביצעתי כפי שכתבתי, עם מנוע כבוי בפונטו שאין לו בעיה במפוח. וחוץ מיזה זה לא משנה אם המנוע דלוק או כבוי. משום שאנו צריכים את ההפרש. או אסביר את זה אחרת, נניח שהמנוע דלוק וקיבלנו צריכה של 10A. הפעלנו את המפוח וקיבלנו קריאה של 16A. במקרה הזה ברור שהמפוח צרך 6A.
לא תמצא במכוניות ישנות מאותו הסוג את אותה הקריאה, משום (כפי שכתבתי) "כל מפוח יצרוך זרם שונה, זה תלוי במצבו." ואוסיף בעוד פרמטרים.
לא חושב שיהיה שינוי מהותי, אם נבדוק ישירות על המפוח. שלא לדבר שקשה להגיע אליו.
מעניין מה שכתבת, "מפוחים שיצא לי לבדוק קיבלתי צריכת זרם של יותר מ 15A"
אבדוק את הצריכה בהונדה 2005 שיש ברשותי ואעדכן.
דוד.

GreaseDonkey
11-08-13, 20:23
זה מאוד פשוט, שהרכב מונע מתח המצבר גבוהה יותר ולכן גם צריכת הזרם תשנה בהתאם.
הבדיקה הכי נכונה והכי מדוייקת היא זו שציינתי, בדוק ככה ותעדכן אותי כמה זרם צרם המפוח במהירות הגבוהה ביותר.
יש רכבים בהם קבלתי 20 אמפר צריכת זרם של המפוח וזה נחשב תקין לגמרי.

davidmzr
12-08-13, 18:51
לאור מה שכתבת, מפתיע אותי התוצאות שקיבלתי בבדיקה היום, בטנדר איסוזו מודל 2000 טורבו דיזל.
ראה תמונות.
אגב דיברתי היום עם מהנדס חשמל, לדבריו זה לא משנה אם אתה בודק צריכה על המפוח, או על הקו הראשי.
דוד.

GreaseDonkey
12-08-13, 19:54
תקשיב לאבאל'ה שמבין ברכב ולא למהנדסי חשמל.
בדיקת זרם עושים על קו יחיד של הצרכן והכי חשוב, עם מנוע מונע, כי אז המתח מיוצב יחסית בגלל הווסת של האלטרנטור ואין השפעה של מפלי מתח עקב העומס על המצבר.
למה חשוב לבדוק על קו מתח של הצרכן ולא על אספקת מתח ראשית או משותפת לעוד צרכני זרם? זה כדי להיות בטוח שאין צרכנים אחרים שאולי התחילו לעבוד ואתה בכלל לא מודע אליהם (למשל מצתי להט בדיזל או ברכבים עם תקשורת LAN מערכות אלקטרוניות עלולות להתחיל לעבוד ללא התרעה, למשל איפוס מנוע צעדים לאחר הדלקת או כיבוי סוויץ וכדומה), בדרך שלי אין הפתעות ויש דיוק בבדיקה.
אתה אוהב ניסויים אז אולי תנסה אותי?


אגב...איך התחברת עם הרב מודד למצבר?

davidmzr
12-08-13, 20:29
אין לי מה לנסות אותך. אני יודע שאתה מקצוען במכונאות.
"אגב...איך התחברת עם הרב מודד למצבר? "
הנעתי את הטנדר, פירקתי את מחבר המינוס למצבר המנוע המשיך לעבוד.
התחברתי לקוטב המצבר מצד אחד ולכבל המינוס מצד שני. פעם בלי המפוח ופעם בהפעלתו.
אגב, היכן ניתן לקנות את הבורג העליון של הקליפר ?. היו רעשים והבורג היה שבור.
זה שקליפר צף עליו. לא מצאתי בפירוקיות. ואף חנות לא מוכנה להזמין.
דוד.

yair791
12-08-13, 21:04
תרכיב בורג פלדה בקוטר ובאורך המתאים

davidmzr
12-08-13, 21:20
זה לא כל כך פשוט. שים לב שקוטר ההברגה קטן מקוטר הפין שעליו צף הקליפר.
וחוץ מיזה, זה בטיחותי ואשים רק בורג מקורי בלי קומבינות.
בנוסף צריך להחליף צלחות ורפידות. וברכב 4+4 לא קל להגיע לצלחות.
דוד.

yair791
12-08-13, 22:44
לא ראיתי שיש הבדל בקןטר אז זו אכן בעיה

davidmzr
14-08-13, 13:00
אכן הבעיה הייתה רצינית. אין בחברה לקנות ולא בפירוקיות.
אז מסרתי את זה לחרט, לייצר לי בורג מפלדה מוקשת מיוחדת.
דוד.

yair791
15-08-13, 15:41
פיייי איזה בורג כמה הוא לקח לך על זה?? ואצל מי כי הקליפרים בוולו של אמא שלי אוהבים לירוק אותם החוצה מידי פעם וניגמרו לי הברגי ראש מנוע שהיו לי