התחבר

View Full Version : בעיית תצרוכת דלק פונטו דור ראשון 75


guysternberg
26-07-13, 16:29
מנוע 75
תצרוכת הדלק הינה 1 ל10. הדבר נבדק מספר פעמים וזוהי התצרוכת המדוייקת הנוכחית לצערי.

-האוטו נוסע טוב והמנוע מגיב יפה.
-בהנעה לפעמיים הטורים נופלים וזה קורה רק כאשר המנוע קר.
-הפלאגים שחורים
-פליטה חמה מאוד
-לוקח לאוטו בערך 10 דקות של נסיעה להגיע לטמפרטורת עבודה

משאבת דלק אשר מותקנת ברכב היא של GT נותנת לחץ של 3 באר במקום 2.5 שאמור להיות במנוע 75(על פי ספר רכב) יכול להיות שהבדל של חצי באר גורם לבעיית התצרוכת? מפחית הלחץ המקורי לא יוריד את הלחץ ל2.5?

אשמח אם מישהו יוכל להגיד לי את הערכים של כל אחד מהחישנים על מנת שאוכל לבדוק בעזרת הרב מודד.

בתודה מראש
ושבת שלום לכולם!

גיא.

רפי לין
26-07-13, 16:55
מע' הזרקת הדלק מתוכננת כך שלחץ הדלק למנוע (לא למזרק אלא למנוע והסבר יבוא מייד) הנו קבוע וידוע ואז רק משתנה זמן הפעלת המזרק (פולס הזרקה) וכך מוזרקת כמות דלק אופטימלית למנוע הן לפעולתו והן ןצריכת דלק סבירה עם מינימום של זיהום אויר.
ברור שמש' דלק שמספקת לחץ דלק גבוה מדי תגרום גם לצריכת דלק גבוהה יותר.
וסת לחץ הדלק רק במנוע עם הזרקה חד נקודתית (במכוניות ישנות) מוסת בפועל את לחץ הדלק עצמו ובמנוע עם הזרקת דלק רב נקודתית (כמו בפונטו 75) הוא מווסת רק את הפרש הלחצים שיהיה קבוע כפי שבהסברי שכאן:
ההסבר קצת מסובך. הדלק מוזרק בלחץ, למנוע, ע"י פתיחת מזרק לזמן קצוב ע"י מחשב נהול המנוע.
הואקום הנוצר ע"י הבוכנה היורדת במנוע "מושך" גם הוא את הדלק דרך המזרק שנפתח.
לכן קיים וסת הדלק השומר על הפרש לחצים קבוע בין הלחץ של הדלק לבין הואקום הנוצר במנוע.
אל וסת הדלק מתחברת צינורית ואקום מהמנוע המשנה את תנועת הוסת לפי ואקום המנוע המשתנה.
כפי שציינתי קשה להסביר רק בכתב ללא המחשה אך עקרון פעולת וסת דלק שבחנוכית המזרקים הנה "שמירת הפרש לחצים קבוע" (הזרקה רב נקודתית).
במע' הזרקת דלק חד נקודתית יש וסת לחץ דלק שתפקידו לשמור על לחץ קבוע של מע' הדלק החד נקודתית.

בברכה - רפי לין

מאור30
26-07-13, 18:09
הסבר מאוד יפה דוקטור רפי לין- אהבתי. :)
סתם לסקרנות - אם אני מבטל את פעולת הווסת ע"י ביטול הצינורית מסעפת היניקה אליו המנוע יזייף?

רפי לין
26-07-13, 18:18
מעולם לא ניסיתי זאת, אבל אתה יכול לנסות זאת במכוניתך ודווח מה הממצאים.
בברכה - רפי לין

guysternberg
26-07-13, 18:49
רפי קודם כל תודה רבה על ההסבר המפורט. אם אני מבין את ההסבר אז הווסת אצלי בעצם בכל פעם מחזיר את הלחץ חזרה לערך התקין כפיצוי על הוואקם שנוצר בעת ירידית הבוכנה הגורם ליניקה נוספת ולא רצויה של דלק מהמזרק הפתוח.

כבר הזמנתי ווסת דלק אוניברסלי ואני מתקוון להתקין אותו לפני סעפת המזרקים על מנת שלחץ הדלק אצלי יהיה 2.5 באר כמו שאמור להיות על פי היצרן.

עדיין תחושת הבטן המכונאית שלי אומרת לי שזה כנראה יפתור חלק מן הבעיה קשה לי להאמין שחצי באר יעלה את צריכת הדלק ביותר מ30 אחוז (מקווה שאני טועה). ברגע שאקבל את הווסת אעדכן בממצאים.

עד אז אם מישהו יכול לתת לי את הערכים של החישנים אני אשמח כדי שאני אבדוק אותם ואהיה בראש שקט שאני לא צריך להזמין עוד משו.

תודה רבה!

גיא.