התחבר

View Full Version : דיון: סוגיית ה"ראש מנוע" בפונטו דור שני


IGAL
23-07-13, 11:36
שלום,
לפני 3 שבועות רכשתי SX שנת 2001 ובינתיים טפו טפו אני מאד מרוצה ממנה.
רכשתי אותה ב8000 ש"ח עם 148,000 ק"מ ובינתיים ישרתי קו בכ3500 ש"ח מאז שהרכב אצלי.
בין היתר החלפתי קלאץ ומשאבת קלאץ', תושבת גיר, מחזירי שמן, כל מיני גומיות, תיקנתי כמה בעיות שהיו בלוח שעונים, ניקינו את הרדיאטור - מי פארפלו כחולים טריים ועוד.
את כל הדברים שציינתי עשיתי אצל שלמה במוסך פיאטון, מוסך שהומלץ פה הרבה מאד פעמים ואני מצטרף להמלצה.

ונגיע לעיקר: שאלתי את שלמה, למה כל כך הרבה פונטו בשנים האלו עוברות ראש מנוע, האם לפחד מזה? איך להימנע מזה?

שלמה אומר באופן חד וחלק -> "אם תשים לב למד טמפרטורה ובמידה וחלילה הטמפרטורה תעלה תעצור בצד ותגיע אליי על גרר במקום להמשיך בנסיעה, לא יילך שום ראש מנוע."
עכשיו זה משהו שהוא לא חדש לי, אני נוהג קצת מעל 11 שנים ואני זוכר עוד את המורה לנהיגה שלי מדבר על הנושא הזה.

אז שוב, האם התחממות היא הסיבה היחידה לכך שבלוחות נדמה שכל פונטו שלישית עברה ראש מנוע או שהוחלף בה מנוע? או האם בכל זאת קיימות סיבות נוספות?

Nuker
23-07-13, 11:42
אם הרצועת תיזמון ניקרעת,
בדגם 60 כ"ס סבירות מאד נמוכה שיהיה נזק,
ובדגם 80 כ"ס (ELX) יהיה צורך בלשפץ ראש מנוע.

התחממות יתר גורמת בשלב ראשוני לפריצה של הראש (לא תהיה אטימה מלאה) משם כמה שתיסע יותר ככה הנזק יגדל.

למה יש כל כך הרבה כלו? כי רוב בעלי הרכבים ממלאים מים מהברז ולא נוזל קירור ייעודי.

forum770
24-07-13, 14:01
למרות שאני כבר לא בעל פיאט ונטשתי אל היפנית. אני רוצה לומר משהו.

הפונטו יצא לה שם רע בגלל תקלות כאלה ואחרות שנוצרו לרוב ואני מדגיש לרוב בגלל תחזוקה לקויה או חוסר תחזוקה בכלל!

אם הפונטו תטופל בזמן גם בשמן איכותי ופילטר שמן מקורי, מי קירור יעודיים, החלפת רצועת תזמון בזמן ומקורית עם מותחן מקורי , הרי שהחלקים הללו לא יקרים גם ככה, אין שום סיבה בעולם שהרכב יתחמם לך ויילך ראש מנוע! אלא אם כן זה רק מחוסר תשומת לב של הנהג של חוסר שמן או מי קירור או נזילת מים מגורם כזה או אחר.

אני הייתי בעל פונטו , דגם כפי שמופיע בחתימה, כשנתיים ומסתבר לצערי שהבעלים לפני לא כל כך טיפל ברכב ואני כל מה שהשקעתי באוטו לא כיסה את הנזקים שנגרמו לו לפני, אם זה שימוש במים לא מתאימים או טיפולים רק מתי שיש כסף וכו׳ ,

בלאי לאטם ראש יש עם הזמן ועם הקילומטרים שהרכב עובר אבל הבלאי והנזק צצים לאורך זמן ואילו טראומה של ראש מנוע מהתחממות הנזק מופיע או מיד או בתקופה הקרובה לאחר מכן, תלוי ברמת הטראומה, כמה חום וכמה זמן היה חם וכו׳.

בקיצור עם הפונטו שלי סבלתי לא מעט, אבל כמו כל רכב זה עניין של הטיפול והשמירה ועניין של מזל.
רכב שמטופל כראוי ובזמן יחזיק יותק זמן מבלינה מכאנית וזה עובדה.

הפונטו הייתה אצלי וגמעה 210 אלף קילומטרים עם ראש מנוע פעם אחת עקב בלאי בלבד של האטם , למרות שהייתה נזילת שמן בין הראש לבלוק וזה דוגמה לתוצאה של טראומת התחממות. הפונטו עד היום האחרון שלה אצלי נסעה חלק ללא בעיות ובחיים לא נתקעתי איתה!