PDA

View Full Version : שאלה - טיפול 180,000


פיפי
15-07-13, 12:58
עברתי לירושלים ועייפתי מלסוע למרכז לטיפולים... ובירושלים לא מצאתי מוסך מורשה פיאט... ניגשתי למוסך אחר, חדש עבורי, בהמלצת חבר טוב שאמון עלי, ואמר שהוא סומך על המוסכניק ב 100%. פרטים בפרטי.

בטיפול 180K הוחלפו פילטרים (שמן+אוויר) במקוריים, שמן מנוע ומים ברדיאטור. ניקה את אגן המנוע ואת מיכל המים, לדבריו היה שם ממש בוץ... חיצונית המנוע נראה כמו חדש.
כמו"כ, בדק פלאגים וברקסים קדמי ואחורי, אמר שנחליף בטיפול הבא. רצה 700+.

הטיפול היה לפני 4 ימים. ביציאה מהמוסך הגיר לא נכנס למצב רובוטי אלא רק ידני; חזרתי למוסך, הרכב כנראה נבהל והבעיה נפתרה לבד...

אמהמה, יומיים אחרי כן האוטו קצת גמגם. הדלק היה על הקו האדום, אחרי שמילאתי מיכל הגמגום נפסק. באותו יום, בבדיקת מים שגרתית המפלס היה מתחת למינימום, והמים נראו שקופים. למרות שנאמר לי ששמו אדומים. האם שתי התופעות האלו הגיוניות?

והבעיה הגדולה - בנסיעה מייד אח"כ המנוע התחמם מאוד. חיכיתי, פתחתי מיכל מים, השפריץ המון. מילאתי ליטר וחצי מי עדן (מה שהיה). מה ההמלצות עכשיו?
מה דעתכם על מהלך הדברים?

mgoldst
16-07-13, 01:05
נראה שיש לך אויר במערכת קירור ולא ברור אם שמו לך פראפלו
לגמגום - יכול להיות שכשנגעו בפלגים הזיקו לכבלים או לפלגים?
האם החליפו לפלגים חדשים שלא מתאימים?

פיפי
16-07-13, 11:44
בינתיים בבדיקה אתמול מיכל המים היה ריק, הוספתי מים רגילים. היום אחזור למוסך.

"מים אדומים" זה כמו פראפלו?

לא החליפו פלאגים, הוא אמר שמצבם היה עדיין טוב. בדקתי אצלי, החליפו לי משום מה גם בטיפול 150, וגם קצת אחרי, ב 159000. אז יש יסוד לאמת בדבריו (הוא לא ידע על כך - בחן בעין, המליץ לי לחזור ב 195000 לטיפול)...

מהון להון, הטיפולים עד כה היו בשני מוסכים שהומלצו פה. באחד אתמול הסתכלתי בחשבוניות. באחד מהם נכתב שהחליפו לי 4 פילטרי שמן, בעלות 42*4 (+מעמ). וגם פלאגים ועוד. ~7,000 ק"מ אח"כ החליפו לי שוב 4 פלאגים... מתסכל.

james_fiat
16-07-13, 12:09
עברתי לירושלים ועייפתי מלסוע למרכז לטיפולים... ובירושלים לא מצאתי מוסך מורשה פיאט... ניגשתי למוסך אחר, חדש עבורי, בהמלצת חבר טוב שאמון עלי, ואמר שהוא סומך על המוסכניק ב 100%. פרטים בפרטי.

בטיפול 180K הוחלפו פילטרים (שמן+אוויר) במקוריים, שמן מנוע ומים ברדיאטור. ניקה את אגן המנוע ואת מיכל המים, לדבריו היה שם ממש בוץ... חיצונית המנוע נראה כמו חדש.
כמו"כ, בדק פלאגים וברקסים קדמי ואחורי, אמר שנחליף בטיפול הבא. רצה 700+.

הטיפול היה לפני 4 ימים. ביציאה מהמוסך הגיר לא נכנס למצב רובוטי אלא רק ידני; חזרתי למוסך, הרכב כנראה נבהל והבעיה נפתרה לבד...

אמהמה, יומיים אחרי כן האוטו קצת גמגם. הדלק היה על הקו האדום, אחרי שמילאתי מיכל הגמגום נפסק. באותו יום, בבדיקת מים שגרתית המפלס היה מתחת למינימום, והמים נראו שקופים. למרות שנאמר לי ששמו אדומים. האם שתי התופעות האלו הגיוניות?

והבעיה הגדולה - בנסיעה מייד אח"כ המנוע התחמם מאוד. חיכיתי, פתחתי מיכל מים, השפריץ המון. מילאתי ליטר וחצי מי עדן (מה שהיה). מה ההמלצות עכשיו?
מה דעתכם על מהלך הדברים?

מים שקופים? לפונטו גראנדה משתמשים בנוזל קירור פארפלו אדום עם מים מזוקקים יחס של חצי חצי בין מים מזוקקים ו נוזל פארפלו (צבע בין אדום לורוד לפחות כך אצלי ברכב)
לגבי גמגום אולי זה קשור לפלאגים או כבלי פלאגים ?