התחבר

View Full Version : GEAR BOX FAIL. ללא סיבה משמעותית ועוד.


diddy5891
09-07-13, 13:32
שלום לכולם,
אני בעליה הגאה של פיאט פונטו ספייס (דינמייק - 80 כ"ס) משנת 2006 עם בערך 90K קמ (אם זה משנה משהו).

בימים האחרונים צצו לי 2 בעיות שאשמח לשמוע על פתרונן.
1. לאחר ששכחתי את פנסי המצוקה דלוקים יומיים ללא נסיעה, המצבר נגמר. בתחילה לא שמתי לב לכך וניסיתי להניע - המפתח נתקע בחור ולא "הסכים" לצאת.
אחרי כמה דק' הגיע חבר ועזר לי להניע עם כבלים. פרט חשוב - על אחד מקטבי המצבר הצטברה מעט קורוזיה אך מכיוון שהרכב ברשותי יותר משנה ללא בעיות בהנעה לא ייחסתי לכך חשיבות.
אגב, היה גם ניצוץ - במגע עם הקוטב השני. בכל אופן, הנעתי ומייד הופיעה לי ההתראה על GEARBOX FAIL. הרכב עבר את טיפול ה-60K לפני שנתיים ולא היו לו בעיות כאלו.
מחיפוש קצר ברשת הבנתי שיתכן שזה קשור לקורוזיה על המצבר.
מה אתם חושבים? אני מעדיף להיות בטוח לפני שאעשה משהו...

2. מאז שקניתי את הרכב היו בעיות בציריית שמאל. בהתחלה היו קליקים בסיבוב ולאחר שזה שיגע אותי החלפתי במוסך (מורשה) את ציריית שמאל והם עברו, חזרו ואז עברו כשהמוסך פשוט פירק לי את הגלגל והחזיר...
כעת, לאחר טיפול 10K לקראת טסט עוד פעם יש קליקים והפעם אפילו לא בסיבוב אלא גם בנסיעה ישרה (אפשר לומר בעיקר) ויותר בנסיעה איטית או בהאטה.
יש לכם אולי עצה לתת לי לפני שאני חוזר למוסך? (מוסך מורשה של שפיק מוסאווי בחיפה שאני לא הכי סומך עליהם בעולם....)

תודה לכולם!

רפי לין
09-07-13, 13:44
בהתחברות עם מחשב איבחון ניתן יהיה לראות, במוסך, מה הגורם להידלקות הנורה.
בקש גם שיבדקו את מצב המצבר.
בברכה - רפי לין

yair791
09-07-13, 22:59
לגבי הקלילקים יכול להיות שהוחלף רק פעמון ועכשיו החלק שניכנס לגיר שיש עליו 3 מיסבים דופק לגבי השאר עשה מה שרפי אמר לך למוסך שיבדקו את הרכב

diddy5891
15-07-13, 11:30
זה מה שקרה.

עשיתי "ריסטרט" לחשמל ברכב ע"י ניתוק וחיבור מחדש של המצבר.
האזהרה נעלמה.

מצד שני, הייתי במוסך היום לגבי הקליקים והם טוענים שהבעיה בגיר וצריך להחליף את כולו!
נשמע לכם הגיוני?