View Full Version : פונטו ספייס 2002 sx נדלקה נורה צ'ק
שלום לכולם
השבוע רכשתי בשעה טובה את הפונטו ספייס sx 2002 ידני .
היתי מואשר מאוד על הקניה רכב מעולה בשבילי לעבודה ועוד לסידורים בעיר
היום בדרכי לעבודה נידלקה לי נורה בצבע כתום של הצ'ק והאוטו לא הצליח בקושי לתת גז ולהגיע למהירות סבירה
גם מההגזוז יוצאים גזים כאלה
והמזגן פעם עובד ופעם לא עובד
אבקש את עזרתכם בזיהויי התקלה ומה צריך לעשות ומה בערך סדר גדול של תיקון כזה במוסך
כאיזה גזים יוצאים מהאגזוז ?, כאלה ?. :)
כמה עולה לתקן יודעים רק כאשר נכנסים לכמה מוסכים לבדיקה ולקבלת הצעת מחיר.
דוד.
לפי תאורך, החשד הראשוני שלי הוא בסליל הצתה (קויל) פגום.
כפי שכתב דוד, צריך לבדוק זאת במוסך ולא להחליף סתם חלקים.
בברכה - רפי לין
אמרו לי גם שאוטו פועל עכשיו 2/3 צילנדרים הגיוני?
תודה רבה לכם מחר אפנה למוסך על הבוקר
שוב שלום וצהרים טובים לכם.
ביקרתי היום במוסך אחרי בדיקה של שעתיים מצאו את התקלה אמרו שצריך להחליף סט התנעה מפירוק שיעלה לי עם העבודה 1200 מה אתם אומרים?
קצת מבאס לשלם 1200 אחרי שקניתי אוטו שאצלי שבוע
תודה על העזרה
מה שכתבת לא ברור כלל.
יתכן שיש בעיה במחשב נהול המנוע שאותו רוצים להחליף ולכן גם לצרף אליו את כל מע' ההתנעה
(מתג הצתה, מחשב מרכב וכו') בגלל הקוד אימובילייזר שבו.
ברר יותר פרטים מדויקים וכתוב כאן.
בברכה - רפי לין
רפי ביררתי יש חלק של מחשב קטן שמיתחבר אליו שתי חיבורים לכן אותו צריך להחליף וגם את בית הפיוזים וסוויץ הדלקה של הממפתח
http://srv2.jpg.co.il/10/51d94705c5fd5.jpg
זה אכן מחשב נהול המנוע ואני מקווה שהמוסך לא טעה באיבחונו.
איזה מוסך והיכן איבחן זאת?.
שים לב לזאת (ואולי הראה זאת גם במוסך):
ברוב הרכבים המודרניים יש חשיבות רבה לשימוש בחלקי מע' הצתה מקוריים
כמצתים (פלאגים), חוטי הצתה וסלילי הצתה (COIL) והסבר לכך:
מתח ההצתה הנוצר בסליל המשני שבסליל הצתה עולה בערכו עד שהוא מצליח לפרוץ את המרווח שבמצת (פלאג).
אם המרווח מצת גבוה מדי, או הוא פגום או אינו מקורי עלול מתח ההצתה לא לפרוץ במתח הנכון ומתח ההצתה הזה ממשיך לעלות לערך גבוה עד שהוא פורץ, פנימית, בתוך סליל ההצתה. פריצת מתח פנימית זאת, משרה בחזרה מתח כלשהוא, גבוה מדי, בסליל הראשוני של סליל ההצתה ומתח מושרה זה חוזר אחורנית למודול ההצתה שנמצא בתוך מחשב נהול המנוע והמודול הצתה (עם המחשב) עלול להיפגע.
בברכה - רפי לין
רפי שוב תודה על העזרה הסבלנות והמידע הרב
היתי במוסך של חשמלאי בשם "ג'קי החשמלאי" בבאר שבע הוא נתן לי שירות מעולה רק שוב כואב לי להוציא 1200 אחרי שבוע שיש לי את האוטו הרכב נוסע מעולה כרגע
רפי לתשומת ליבך אני צריך שוב את עזרתך
כאשר יצאתי מהמוסך שמתי לב שבסקלה השעון מזייף ושאני נוסע על 100 הוא מראה 20 קמ"ש
ופתאום גם איפה שרשום הקלומטרז הכל מהבהב כזה
יש לציין שלא היתה לי התקלה לפני שניכנסתי למוסך
מה זה יוכל להיות?
לוח השעונים בפונטו ספייס, הנו ממוחשב ומקבל נתוניו בתקשורת דיגיטלית ממחשב המרכב
(המחשב המרכזי ברכב) שמחובר לתיבת הנתיכים שבתוך הרכב ושכנראה הוחלף ע"י החשמלאי.
אם הנתון ק"מ שהוא עבר לא תואם למה שבלוח השעונים, אז יתכן שזאת הבעייה ובמוסך מורשה היבואן יש אפשרות לבדוק ואולי לאפס זאת, ע"י מחשב האיבחון המקורי של פיאט (אגזמינר).
בברכה - רפי לין
רפי תודה רבה התקלה תוקנה החליפו סט התנעה לרכב הכל נסע תקין עד היום בבוקר באתי להניע את הרכב פתאום לא מניע
ניסתי להניע בדחיפה לא עזר
חבר של הגיע לעזור הוא פתח את המושב האחורי וראה במשבת דלק האוטו לא מזרים דלק לכן הזמתי גרר
השאלה שלי איך קורה דבר כזה האם זה יוכל להיות סתימה?? ממה זה יוכל להיות?
וכמה תעלה משבת דלק ?
צריך לבדוק כי יתכן שלא מגיע זרם חשמלי להפעלת מש' דלק והיא עצמה בכלל תקינה.
לצערי הרב, את זה לא ניתן לאבחן דרך המסך והמקלדת.
האם זה קרה לאחר קבלת מכה מלמטה עקב בור בכביש וכו', או זה קרה סתם לאחר חנייה?.
בפונטו ספייס יש גם מנתק זרם למש' דלק, בזמן תאונה ו/או התהפכות הרכב, שנקרא מתג אינרציה (http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=978).
בברכה - רפי לין
רפי תודה
כנראה באמת שלא הגיע זרם חשמלי
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.