התחבר

View Full Version : טיפול 10,000 לבד.


matansab
03-07-13, 02:58
שלום לחברי הפורום,

הגיע הזמן לטיפול 10,000 והחלטתי לבצע אותו לבד/בעזרת חבר.
האם יש היכן לקנות בב"ש פילטר שמן ופילטר אויר מקוריים? האם יש לא מקוריים של חברות מומלצות?
אם יש באר שבעי שעובר מידי פעם אצל סודאי או בסביבתו, אשמח אם יוכל לעשות ג'סטה לחבר פורום ;)
איזה שמן מומלץ? (כרגע בשימוש של 10/40 חצי סינטטי של ליקוי מולי) יש חברה עדיפה כלשהי?

בנוסף, חשבתי לטפל בכך שהמנוע הפך די רועש. יאיר אמר שזה אולי קשור לכיוון של השסתומים. האם יש עוד רעיונות מה יכול לגרום לרעש?

יאיר, אם אתה עדיין באר שבעי (ראיתי את המודעה שפירסמת) אשמח אם תרצה ותוכל לעזור.
הבירה עלי :)

לילה טוב,
מתן.

רפי לין
03-07-13, 10:14
אני מאמין שתוכל לקנות חלפים במוסך המורשה של פיאט שבבאר שבע :
ב.ט. שרותי רכב בע"מ הסדנא 4, באר שבע טל' 08-6287112/4
רעשים במנוע עלולים להיות גם בגלל גורמים אחרים כאלטרנטור, מדחס מזגן, משאבת מיים, מיסב גלגלת ועוד ולכן מומלץ קודם לאבחן את מקור הרעש ולא לעשות סתם דברים ללא צורך.
בברכה - רפי לין

eli_h1
03-07-13, 14:14
מניסיון תוכל לרכוש חלפים במוסך המורשה, ב.ט שירותי רכב כמו שרפי ציין אך המחירים מאוד יקרים ביחס לסודאי.
לדוגמא עבור עבור שתי פחיות פארפלו אתה תשלם מעל 100 ש"ח במקום 80 . כך גם עבור הפלאגים.

matansab
03-07-13, 19:43
פעם שעברה שיצרתי איתם קשר בנוגע לפלגים, אמרו לי שכלל אין מקורי, רק תחליפי של NGK, וגם זה במחיר די גבוה.
מחר אתקשר ואשאל לגבי פילטר שמן.
בסוף קניתי פלגים מסודאי, גם מקורי וגם במחיר טוב יותר.

yair791
03-07-13, 20:29
פעם שעברה שיצרתי איתם קשר בנוגע לפלגים, אמרו לי שכלל אין מקורי, רק תחליפי של NGK, וגם זה במחיר די גבוה.
מחר אתקשר ואשאל לגבי פילטר שמן.
בסוף קניתי פלגים מסודאי, גם מקורי וגם במחיר טוב יותר.

אם אתה רוצה שאני יעזור לך יש לי כמה שעות על בוקר בשישי שאני אוכל להיתפנות בשבילך אז דבר איתי

matansab
03-07-13, 20:31
שישי הקרוב אני עובד :(
אני אקנה את הדברים, ואם שישי הבא תוכל לעזור, אני אבקש שלא ישבצו אותי בשישי הבא.

תודה רבה :)

yair791
03-07-13, 20:37
אוקי מקווה שיסתדר דבר איתי

chesh
04-07-13, 12:01
לגבי השמן, כל 10W40 של חברה נורמלית
אם אתה משתמש ב LM הצהוב, הוא שמן מינירלי בכלל ולא חצי סינטטי והוא לא מומלץ.
אני משתמש ב AGIP כל השנים.
פילטר שמן רק מקורי.
אם אתה מחליף את נוזל הקירור, ממליץ לך לחפש גלון של 4 ליטר שמהול כבר ומוכן לשימוש.
אני רוכש אותם במוסך ברחובות, אם אתה עובר או באזור שם אגיד לך את שם המוסך.

eli_h1
04-07-13, 12:06
chesh, לגבי הנוזל קירור שדיברת עליו, זה פראפלו או משהו אחר?
אם זה פראפלו, מה שם המוסך ואיפה הוא נמצא? וכמובן מה המחיר לגלון של 4 ליטר מהול.

chesh
04-07-13, 12:18
ברור שפראפלו
עד לפני כמה שנים סודאי גם החזיק אותם אך כולם עברו לנוזל מרוכז שמצריך מהילה ואז צריך לשבור את הראש עם מה לערבב אותו (מזוקקים, רגילים, מינרלים, מזגן וכו'..).

מוסך איציק ברחובות

http://www.musach.co.il/details.asp?id=528

מחזיק גלונים של 4 ליטר במחיר 90 ש"ח (אם אני לא טועה) מוכנים לשימוש כבר מהיצרן.
מדובר על פראפלו כחול.

http://www.alfa-tuning.co.il/Files/IMG_20120208_083755.jpg

matansab
04-07-13, 14:11
הליקוי מולי שיש כרגע זה חצי סינטטי (קופסא אפורה) והוא גם מתוסף עם חומר מונע שחיקת שקר-כלשהו. השמן עצמו מגיע שחור כבר מהקופסא :D
נוזל קירור החלפתי לפני קצת יותר מחצי שנה (פחות מ-5000 ק"מ)
יש לי בבית 2 פחיות פראפלו חדשות. ועוד ג'ריקן של פרסטון צהוב.

רפי, עכשיו יצרתי קשר עם ב.ט. בטלפון, הוא אמר לי שהוא בספק אם יש להם פילטר לדגם כ"כ ישן. ושאני אגיע לשם ויבדקו לי את זה.
והבחור אמר לי שהם נמצאים ברחוב העמל 2, אולי עברו מקום. תוכל לשנות באתר שלך.

mike12
04-07-13, 14:44
chesh סחטיין על המידע לגבי איציק מרחובות עם הפראפלו המוכן .

רפי לין
04-07-13, 15:50
הכתובת שכתבתי היא מתוך האתר של פיאט: www.fiat.co.il/heb/services.aspx?area_id=4
אולי שם צריך לעדכן, אבדוק איתם.
בברכה - רפי לין

matansab
07-07-13, 21:45
יש מבצע באוטודיפו על שמן מנוע 10/40 חצי סינטטי של "דלק שמנים" (50 שקל אחרי הנחה)
האם השמן נחשב באיכות סבירה? או שכדאי להתרחק?

yair791
07-07-13, 21:54
שמן של דלק זה בסדר גמור

matansab
08-07-13, 12:46
הייתי אצל ב.ט. היום. פילטר שמן מקורי עלה לי 67 שקל עם מע"מ.
פילטר אויר לא היה להם. קניתי חליפי ממקום אחר.

יום שישי הקרוב אני לא עובד, אז יאיר אם אתה פנוי, אשמח אם תצטרף אלי.

matansab
12-07-13, 16:19
נראה לי שיש את כל מה שצריך.
קניתי פילטר שמן מקורי, פילטר אויר תחליפי, שמן מנוע, מפתח אלן 12 מ"מ, ומפתח לפילטר שמן.

את הפילטר אויר החלפתי כבר, כי הבחור בחנות חלפים לא היה בטוח איזה גודל יש בפונטו, אז פירקתי והבאתי את הפילטר, ובמקום להחזיר את הישן כבר שמתי את החדש.

פילטר שמן אף פעם לא החלפתי, אז יש לי כמה שאלות תם:
האם יש איזשהו אטם בבורג של הקרטר שצריך להחליף?
האם צריך להרים את הרכב מארבע נקודות, או שמספיק להרים משתי נקודות? (מלפנים בלבד)

האם ניתן להרים את הרכב כשהוא נמצא במישור משופע או שזה מסוכן מידי?

מהיכן קונים רמפות כאלה? איך קוראים לזה? כמה זה עולה? האם בטיחותי?
http://www.discountramps.com/automotive_car_ramps.jpg

רפי לין
12-07-13, 17:10
אצל "שוורץ כלי עבודה (http://www.schwarcztools.com/HomeHe.aspx)" שבת"א יש: www.schwarcztools.com/Product.aspx?pid=37204
בהצלחה ובברכה - רפי לין

matansab
12-07-13, 18:35
גם יקר וגם רחוק.
ונראה לי שאני מעדיף לקנות בוקים, כדי שיהיה אפשר להתעסק עם בדברים שקשורים לגלגלים ביום מן הימים.
יש המלצות למקום שמוכר בבאר שבע? כמה אמור לעלות זוג בוקים?

davidmzr
12-07-13, 20:04
יום שישי הקרוב אני לא עובד, אז יאיר אם אתה פנוי, אשמח אם תצטרף אלי.
יאיר היה היום אצלי , שלחתי אותו מוקדם כדי שיעזור לך.
יאיר, יש דבר שמציק לי ואני חייב להשתחרר ולספר לך. :)
היום בבוקר בעודי חושב איך להרים את הדוד שמש החדש לגג, צילצלת אלי וביקשת לבוא להחליף משאבת הגה כוח במכוניתך, כי נתקעת בדרך לירושלים.
כאשר צילצלתי לסוכן שלי שיישלח לי משאבה משופצת, אמר שתוך שעה יגיע.
ביקשתי ממנו שלא יבוא תוך שעה, אלא בעוד שעתיים וחצי. "כי אני לא אהיה".
התוכנית הייתה לנצל אותך בעזרה עם הדוד. :)
תודה רבה על העזרה. אתה אלוף, קיפצת על הגג בקלות.
עדכן איך ההגה לאחר החלפת המשאבה.
דוד.

yair791
12-07-13, 20:28
יאיר היה היום אצלי , שלחתי אותו מוקדם כדי שיעזור לך.
יאיר, יש דבר שמציק לי ואני חייב להשתחרר ולספר לך. :)
היום בבוקר בעודי חושב איך להרים את הדוד שמש החדש לגג, צילצלת אלי וביקשת לבוא להחליף משאבת הגה כוח במכוניתך, כי נתקעת בדרך לירושלים.
כאשר צילצלתי לסוכן שלי שיישלח לי משאבה משופצת, אמר שתוך שעה יגיע.
ביקשתי ממנו שלא יבוא תוך שעה, אלא בעוד שעתיים וחצי. "כי אני לא אהיה".
התוכנית הייתה לנצל אותך בעזרה עם הדוד. :)
תודה רבה על העזרה. אתה אלוף, קיפצת על הגג בקלות.
עדכן איך ההגה לאחר החלפת המשאבה.
דוד.

מתן חבל שלא עניתה לטלפון הצלחתי להיות באזור בסביבות 3 לכיוון 4
דוד ההגה נהדר ורח יותר אפילו מהיום שבו קניתי את הרכב חבל שהמשאבה לא מקורית:D
אפילו אם לא היתה מיתקלקלת לי המשאבה רק היתה צריך להרים טלפון והיתי בא
תימסור לבלה שהמרק עם החילבה היה מצוין

matansab
13-07-13, 22:06
באמת חבל,
אני גר במרתף, אז לא תמיד יש קליטה. אם אני מחכה לטלפון אז אני שם את הפלאפון בחלון.
בשעות הבוקר שידעתי שאתה אמור להתקשר, שמתי אותו שם. אבל אחרי שדיברנו, החזרתי אותו לשולחן.
הדרך הכי טובה לתפוס אותי היא בהודעה בווטסאפ, כי לפלאפון תמיד יש אינטרנט עם הראוטר.

בכל מקרה, האם צריך לקנות טבעת אטימה כלשהי לבורג של הקרטר ?

yair791
13-07-13, 22:15
אין אטם על הבורג הוא נכנס לתוך "כוס" עם הברגה

matansab
14-07-13, 23:34
היום החלפתי את השמן והפילטר.
מה הקיבולת אגן שמן בפונטו?

למרות ששמתי פילטר שמן מקורי, עדיין הנורה של השמן לא נכבית מיד עם ההנעה, אלא לאחר שניה או שתיים.
בפילטר שהיה לי לפני הפילטר הקודם, הנורה הייתה נכבית מיד עם ההתנעה למיטב זכרוני.
האם נורמלי בפילטר מקורי?

yair791
15-07-13, 00:05
הקיבולת היא כמעט 4 ליטר שמן וזה בסדר שהנורה של הלחץ שמן נכבת אחרי מספר קטן של שניות

davidmzr
15-07-13, 08:46
זה לא בדיוק בסדר שהנורה של הלחץ שמן נכבת אחרי מספר שניות.
המצב לא תלוי רק במסנן מקורי או לא. אלא גם במצב המסבים במנוע.
הקיבולת המדוייקת ברכב שלך היא 3.74 ליטר כולל מסנן.
דוד.

matansab
15-07-13, 14:35
מיסבים? איך הם קשורים?

אני אוטוטו מתחיל את חופשת הקיץ, וממש בא לי לעשות איזה פרוייקט שיפוץ רציני.
הבעיה שאין לי מספיק ידע לזה :-(

בקשר לקיבולת, הייתי בטוח שבגלל המנוע הקטן גם תהיה קיבולת לא גבוהה.
אחרי שמילאתי יותר מ-3 ליטר, וראיתי שזה הגיע רק לחצי של מדיד השמן תהיתי לעצמי כמה אמור להיכנס שם.

יאיר, אם יש לך זמן מתישהו לאבחן את הרעש, יותר מאשמח.

yair791
16-07-13, 10:38
בעיות לחץ שמן יכולות להיות עקב מספר גורמים כמו מיסבי מנוע שחוקים משאבה גמורה או סתם יונית דפוקה בכל אופן אני כבר לא בעיר מחר אני טס ואני חוזר רק באמצע חודש הבא לארץ ואז אני מיתחפף מב"ש

davidmzr
16-07-13, 10:42
יאיר, אם יש לך זמן מתישהו לאבחן את הרעש, יותר מאשמח.
תאר כיצד נשמע הרעש. נקישות או הימהום.
דוד.

matansab
16-07-13, 13:10
אי אפשר להגיד שזה נקישות או תיקתוקים כי אין רעש מתכתי.
מצורף סרטון להמחשה.

http://www.youtube.com/watch?v=wEZJ0P9eWH0

davidmzr
16-07-13, 15:00
קשה לאבחן דרך שמיעה במחשב.
לי זה נשמע כמו כיוון שסתומים.
אתה עושה טעות שאתה קורא ליאיר אליך. סע אתה אליו.
לדעתי הוא יוכל לקבוע מה הרעש בלי בעיה.
דוד.

matansab
16-07-13, 15:53
הצעתי שאבוא אליו, הוא אמר שמעדיף להגיע אלי.
הוא כבר שמע פעם ואמר שייתכן ומדובר בכיוון שסתומים.

matansab
17-07-13, 02:35
אני שוקל לנסות לכוון לבד את השסתומים, אם לא ילך, אעלה את הרכב על גרר לכיוון המוסך שישלימו את העבודה.
חיפשתי קצת ברשת ומצאתי שרשור (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=119189) שבו הסברת איך לבצע את הכיוון.

0.35-0.45 מ"מ יניקה.
0.50-0.40 מ"מ פליטה.
לכוון כאשר המנוע קר.
מה זה לא מספיק, צריך גם ללמד איך מכוונים ?. :)
טוב בגלל שפורים אכתוב. הרם גלגל (רצוי ימיני) ושלב להילוך שלישי.
פתח מכסה שסתומים, סובב את הגלגל ביד, עד שתראה את צילינדר מס' 4 בחפיפה. ז.א ששסתום פליטה ניסגר ושסתום היניקה מתחיל להיפתח. עכשיו צילינדר מס' 1 נמצא בנמ"ע. כוון אותו.
המשיך לסובב את הגלגל, עד שצילינדר מס' 3 יהיה בחפיפה, כוון את מס' 2.
כאשר מס' 2 יהיה בחפיפה, כוון את מס' 3.
המשיך לסובב, כאשר מס'1 יהיה בחפיפה, כוון את מס' 4.
דוד.

הבנתי שהכיוון נעשה ע"י החלפת שימסים,
האם לאחר פירוק מכסה השסתומים, ניתן לדעת מבחינה ויזואלית שאינם מכוונים?
האם יש צורך בכלי מיוחד לביצוע התהליך?
המידות הכתובות הם של השימסים?
האם מדובר בעבודה מסובכת, או שניתן לבצע אותה בתנאים ביתיים?

מאור30
17-07-13, 02:48
היי מתן, שנים לא דיברנו. זה לא תקין. :)
כמו שאתה זוכר יש לי ראש מנוע מפונטו כמו שלך. כבר ביצעתי לראש ניתוח כירורגי וברשותי כעת יש את השימסים המדוברים וכל מה שמסביב. אין בעיה לבצע את ההחלפה בתנאים בייתיים כל עוד יש את הציוד שצריך.

matansab
17-07-13, 02:53
החלפתי לגלקסי 4 ונמחק לי המספר שלך :oops:

הבנתי שאתה עסוק בלימודים אז לא רציתי להטריד יותר מידי.

מה הם הכלים והציוד שדרושים לכיוון שסתומים?

מאור30
17-07-13, 03:02
אשלח לך את המיספר בפרטי. אני אוטוטו מסיים את המיבחנים ואת כל העניינים שמיסביב כך שכבר באוגוסט יהיה לי המון זמן פנוי ואתה מוזמן לקפוץ. כדי לחלץ את השימסים ממש בקלות וללא סיבוכים אני מסיר את הקאמשאפט שזה כולל הורדה של הטיימינג וככה על הדרך גם מחליף את מחזירי השמן וכאשר הקאמשאפט בחוץ עם מגנט הם נישלפים תוך שנייה. אני קראתי שניתן לשלוף אותם גם ללא כל הפורוצדורה של הורדת הקאמשאפט אלא רק ע"י סיבוב שלו כאשר אין מגע בין הפיקה של הקאמשאפט לשימס ואז ניתן להוציא את השימס אך את זה לא ניסיתי. מבחינת הציוד בדרך שאני ביצעתי הישתמשתי בפטיש אויר ובמגנט ובסט בוקסות מתאים.

davidmzr
18-07-13, 12:20
כדי לחלץ את השימסים ממש בקלות וללא סיבוכים אני מסיר את הקאמשאפט שזה כולל הורדה של הטיימינג וככה על הדרך גם מחליף את מחזירי השמן וכאשר הקאמשאפט בחוץ עם מגנט הם נישלפים תוך שנייה. אני קראתי שניתן לשלוף אותם גם ללא כל הפורוצדורה של הורדת הקאמשאפט אלא רק ע"י סיבוב שלו כאשר אין מגע בין הפיקה של הקאמשאפט לשימס ואז ניתן להוציא את השימס אך את זה לא ניסיתי. הישתמשתי בפטיש אויר ובמגנט ובסט בוקסות מתאים.
מאור, אני מבקש ממך לא לעשות זילות למקצוע. :)
דבר ראשון אסור להשתמש בפטיש אוויר כאשר פותחים וסוגרים קאמשפט.
בשיטה השנייה בה לא מפרקים קאמשפט ולא טיימינג, כאשר אין מגע בין הפיקה של הקאמשפט לשימס, לא ניתן להוציא את השימס. צריך לקבץ את הקפיץ בכלי יעודי, עד שיהיה מספיק רווח בינהם. ואז להזרים אוויר בין הכוס לשימס. למה אוויר ולא מגנט ? משום שהמגנט ימשוך את השימס בצורה לא ישרה והשימס לא ישלף.
לפני שמוציאים שימסים, יש לבדוק במדוייק, מה המרווח שהייה להם ולרשום על דף. ואז מחשבים איזו מידה להחליף בכול צילינדר. צריך להשתמש במיקרומטר כדי לבדוק את עובי השימס החדש, משום שלא תמיד כתוב עליו המידה שלו. בד"כ לא משתמשים בשימסים חדשים. ראיתי במוסך מורשה פיאט ברחובות, קערה ענקית עם כ-1000 שימסים משומשים, בהם הוא משתמש לכיוונים.
מתן, הציטוט שלי שהעלת הוא רק חצי הסיפור.
דוד.

מאור30
19-07-13, 09:42
כניראה שמהכבוד שלי לתחום אני מעדיף להישתמש בדרך הארוכה יותר דויד. עם פטיש אויר פתחתי את הבורג המרכזי של הפולי קאמשאפט. את הברגים של הקאמשאפט עצמו הסרתי רגיל. על הדרך גם בדקתי את מצב גומיות השסתומים וכדומה כך שבכל מיקרה הייתי צריך לבצע את כל התהליך.

davidmzr
19-07-13, 11:27
אם כך אתה 10.
אני קורא גם את התגובות שלך ב- CF.
דוד.

מאור30
19-07-13, 17:12
אם כך אתה 10.
אני גם קורא גם את התגובות שלך ב- CF.
דוד.
אני מקווה שאתה נהנה מהם. :)
תודה.