התחבר

View Full Version : קילומטראז' בפונטו דור שני


IGAL
17-06-13, 13:06
בוקר,
אחת הסוגיות המעניינות אותי עכשיו כשאני מחפש פונטו ספייס היא הקילומטראז' מול מצב הרכב.
אני מחפש רכב בשנים 2001-2004 וראיתי בינתיים כמה רכבים כשהקילומטראז בהם נע בין 90 ל190 אלף קילומטר.

השאלה שלי היא נורא כללית אבל אולי מישהו יוכל לכוון אותי, אז כמה קילומטרים בעצם יכול המנוע הקטן של הספייס לנסוע בלי שיפוץ ראש מנוע וכמובן ללא החלפת מנוע?

- אני אישית מאמין שאם רכב טופל כמו שצריך אז אין סיבה שהוא לא יעבור מאות אלפי קילומטרים.

אבל השאלה היא בכל זאת האם יש איזשהו קילומטראז' שדי ברור שסטטיסטית יהיה לרכב "קשה" לאחר מכן?

לדוגמא ניקח רכב שטופל כמו שצריך במשך 12 שנים, נוזל פארפלו בלבד וחלפים מקוריים אחרים -> האם יש סיבה כלשהי לחשוש מרכב כזה רק כי עבר 210 אלף?

אגב - אפשר גם להתייחס למכלולים אחרים חוץ מאשר למנוע, האם בגיר, במערכת הקירור או במערכת החשמל גם כן רואים הרבה יותר בעיות אחרי קילומראז' מסויים?


תודה!

דניאל_חיפה
17-06-13, 15:00
יש רכיבים שמתבלים לפי זמן, ויש רכיבים שמתבלים לפי קילומטרז', אפשר פחות או יותר למיין את זה ככה, אבל בכל מקרה כמה שיותר ק"מ המנוע תמיד יהיה יותר עייף ולא משנה מה.

Reka
17-06-13, 15:33
יש רכיבים שמתבלים לפי זמן, ויש רכיבים שמתבלים לפי קילומטרז', אפשר פחות או יותר למיין את זה ככה, אבל בכל מקרה כמה שיותר ק"מ המנוע תמיד יהיה יותר עייף ולא משנה מה.

המשפט האחרון שלך מאוד שטותי.
רכב שעשה אלף קילומטר ורכב שעשה 50 אלף וקיבל טיפול מתאים יתנהג אותו דבר.
ורכב שעבר 200 אלף עם טיפול נכון ומסור עדיין יכול להרגיש ממש כמו שהרגיש כשיצא מהחברה, זה נשמע לא הגיוני כי אין רכבים כאלה - ואין אנשים ששומרים ברמה הזאת על מכניקה של הרכב אבל השינוי יהיה אפסי ובמאה אחוז לא מורגש.
כמובן שאני מדבר על רכב שטופל מכל הלב והנשמה ולא נחסך ממנו שקל וגם טיפולים שהם מותרות נעשו, זאת הסיבה שיש רכבים שמגיעים למליוני קילומטרים בחו"ל.
לפותח השרשור - גם אני עמדתי בפני דילמה כזאת - הבעיה שהישראלי המצוי מחפש קילומטר נמוך ולא חושב על מצב הרכב ככה שאם תקנה רכב עם 210 אלף, תנהג בו שנה - שנתיים הסיכוי שתצליח למכור אותו במחיר השוק אפסי, זאת הסיבה שהמשכתי לחפש עד שמצאתי רכב עם קילומטרז' נמוך.

guysternberg
17-06-13, 15:43
האוטו הקודם שלי היה וולוו s80 דיזל כשהיא נקנתה היה לה 240 אלף קילומטר אפילו שזה וולוו ואפילו שהיא טופלה כל השנים כראוי למרות שהיא נוסעת מדהים היו הר5בה דברים שכבר נשחקו והיה צריך להחליף. רכב שנוסע הרבה כל חלק וחלק בו נעשה בו שימוש גבוה יותר מן הסתם שהבלאי גדול יותר. בדרך כלל הרכב בעל בקילומטראז' הנמוך יותר גם יהיה שמור יותר. הכל תלוי במצב הרכב הספציפי ובמחיר שהוא נקנה בו...

בהצלחה בקניה!

גיא

eli_h1
17-06-13, 16:57
דניאל אתה צודק, Reka זה פשוט לא נכון, טיפול נכון מצמצם נזקים!!!! כלומר תמיד יהיה נזק כלשהו.
בפעולת מכלולים נעים לדוגמא מנוע וכדומה ישנו שימוש בשמן למזעור השחיקה כלומר יש שחיקה!! שימוש בשמן איכותי יצמצם יותר את השחיקה משמן אחר. זה לדוגמא רכיב שנשחק לפי ק"מ.
יש גם רכיבים שנשחקים לפי זמן, לדוגמא צמיגים, גומיות וכו.
יש רכבים עם ק"מ מאוד נמוך שכלו היה עירוני- בלאי גבוה מאוד.
ויש רכבים עם ק"מ גבוה אך את רובו עשו בבין ערוני וסביר שהבלאי יהיה הרבה יותר קטן.
יש להתחשב בהרבה פרמטרים ולא רק בק"מ.