יונתן-30
12-06-13, 12:55
המידע שמובא כאן הוא בערבון מוגבל מאוד ולא נכתב ע"י איש מקצוע
לכן כל העושה שימוש במידע זה עושה זאת על אחריותו האישית בלבד .
בעיית הרעשים / חריקות מדוושת המצמד היא בעייה מוכרת בפיאט פונטו ספייס. בדר"כ שומעים את החריקות בימי הקיץ החמים , ציר דוושת הקלאץ' ( שזה בעצם גם הציר של דוושת הבלם ) עשוי פלסטיק כמו גם הדוושה עצמה . עם הזמן הגריז שעל הציר מתייבש ומתחילים חריקות ורעשים. על מנת להפסיק את החריקות יש לגרז את הציר .
לפני שאתם מתחילם בעבודה רצוי שתהיו בטוחים שהחריקות שאתם שומעים אכן מגיעות מהדוושה ! יש רעשים שעלולים להישמע לכם כאילו מגיעים מאיזור הדוושות אבל בעצם הם מגיעים מאחד מחלקי המצמד . כשאתם שומעים את החריקות תעמדו במקום שקט תפתחו את דלת הנהג לחצו על הדוושה ותאזינו אם הרעשים באמת מגיעים מתוך הרכב ולא מבחוץ !
( למרות שיכול להיות שהרעשים גם מהדוושה וגם מהצמצד )
מנסיון שלי, שימוש בספרי סיליקון או גירוז הציר בלי לפרק אותו לא פותר את הבעייה לטווח ארוך .
הדרך שאני מביא פה לגירוז הציר היא הדרך היותר פשוטה כך שלא מוציאים לגמרי את הציר .
הדברים שעליכם להכין בטרם פירוק ציר הדוושה :
1 . פנס כלשהו שמאיר שטח , אולי פנס פלואורסנט כמו של הפסקות חשמל .( האיזור די חשוך גם באור יום ) .
2 . מראה קטנה .
3 . תכינו לעצמכם שעה פנויה לביצוע העבודה .
( אפשר לסיים את זה גם ב- 20 דקות )
4 . כדאי איזה שטיח לרגליים .
5 . גריז : עדיפות לגריז שמיועד לגירוז חלקי פלסטיק . בגריז רגיל יש תוצרי נפט ולפי מה שידוע לי זה מזיק לפלסטיק למרות שיכול להיות שגם זה יפתור את הבעייה .
אני קניתי באי ביי גריז לבן לחלקי פלסטיק :
DOW MOLYKOTE EM-30L Synthetic PAO Grease for Plastics תעתיקו ותעשו חיפוש באי ביי.
לפי מה שידוע לי גם פיאט משתמשים בגריז לבן כלשהו , אתם תשימו לב לשאריות גריז לבן כשתפרקו את הציר .
( לא כל גריז לבן הוא לחלקי פלסטיק )
איזור הדוושות הוא איזור בעייתי בגישה אליו לכן לא הכי קל לעבוד שם . ראשית יש לשלוף את הקליפס שתופס את ציר הדוושות בצידו הימיני ( מתואר בתמונה אם כי במטושטש , כשתביטו לאיזור תבינו על מה אני מדבר ) הגישה אליו קצת בעייתית כי הוא יושב צמוד לקופלינג (ציר טלסקופי שמעביר תנועה סיבובית מהמוט הגה למסרק ההגה) את הקליפס שולפים כאשר מרימים מעט לשונית אחת של החלק המתפצל שלו ודחיפת הקליפס לצידו הנגדי . לאחר הוצאת הקליפס מישכו את הציר לאט מצידו השמאלי ( אפשר להתחיל עם מברג ), בעדינות זה פלסטיק. תוציאו אותו כך שיבלוט החוצה 10 ס"מ, ולא יותר מזה !!! לא מוציאים לגמרי את הציר !!! לכן יש לעשות את זה לאט ולהפעיל מעט כוח כדי לא לשלוף אותו בטעות לגמרי .( הוצאת הציר לגמרי אפשרית אבל מצריכה שיטה אחרת כי אז קשה מאוד להחזיר אותו !!! וגם יש אפשרות שקפיץ מחזיר דוושה יתנתק ממקומו שגם אותו זה די מטרד להחזיר ) שימו לב שהדוושות פחות או יותר במקומן ולא זזו . עכשיו תגרזו את הציר מסביבו, בחלקו הבולט החוצה , תגרזו גם עם מקל צמר גפן (או משהו יותר ארוך ) מצד ימין של הדוושות בתוך הפיר שהציר יושב, תגרזו בין צידי הדוושה איפה שהציר יושב, יש שם בוקסות פלסטיק כאלו, תדחפו שם גריז עם מברג או משהו ( מנה נדיבה ) ואם תצליחו מכל כיוון זה טוב .
תחזירו את הציר באותה הדרך שהוצאתם אותו, הדוושות טיפה זזו ממקומן לאחר הוצאת הציר לכן בהחזרת הציר תכוונו אותן ככה שהציר יכנס ... לאחר הכנסת הציר יש להחזיר את הקליפס .
תפסו כל דוושה לחוד ( גם דוושת הבלם וגם דוושת הקלאץ' ) ונסו להזיז אותן ליראות שאכן הציר עובר דרכן ותופס אותן ככה שהן לא זזות ממקומן .
תלחצו כמה פעמים על דוושת הקלאץ' וגם על דוושת הבלם . הייתי מציע עשרה פעמים !
עכשיו נגמרו הצקצוקים הרועשים .
מצורפות כמה תמונות
עדכון : יש סיכוי שהרעש גם יכול לבוא מנקודת החיבור בין דוושת הקלאץ'
למשאבת קלאץ' עליונה ( מן מוט מתכת שיוצא מתחת לדוושה )
קצה מוט המתכת הוא עגול והוא מחובר לדוושה עם קליפס שניתן לפרקו
מהצד העליון של הדוושה.. בכל אופן צריך לגרז את נקודת החיבור של
המוט לדוושה ( עם אותו הגריז ).. אפשר לנסות לעשות את זה עם קיסם ארוך
ומראה, להכניס את הקיסם מתחת לדוושה ולגרז ..או לפרק
את הקליפס .. ( מתואר בתמונה 9 )
לכן כל העושה שימוש במידע זה עושה זאת על אחריותו האישית בלבד .
בעיית הרעשים / חריקות מדוושת המצמד היא בעייה מוכרת בפיאט פונטו ספייס. בדר"כ שומעים את החריקות בימי הקיץ החמים , ציר דוושת הקלאץ' ( שזה בעצם גם הציר של דוושת הבלם ) עשוי פלסטיק כמו גם הדוושה עצמה . עם הזמן הגריז שעל הציר מתייבש ומתחילים חריקות ורעשים. על מנת להפסיק את החריקות יש לגרז את הציר .
לפני שאתם מתחילם בעבודה רצוי שתהיו בטוחים שהחריקות שאתם שומעים אכן מגיעות מהדוושה ! יש רעשים שעלולים להישמע לכם כאילו מגיעים מאיזור הדוושות אבל בעצם הם מגיעים מאחד מחלקי המצמד . כשאתם שומעים את החריקות תעמדו במקום שקט תפתחו את דלת הנהג לחצו על הדוושה ותאזינו אם הרעשים באמת מגיעים מתוך הרכב ולא מבחוץ !
( למרות שיכול להיות שהרעשים גם מהדוושה וגם מהצמצד )
מנסיון שלי, שימוש בספרי סיליקון או גירוז הציר בלי לפרק אותו לא פותר את הבעייה לטווח ארוך .
הדרך שאני מביא פה לגירוז הציר היא הדרך היותר פשוטה כך שלא מוציאים לגמרי את הציר .
הדברים שעליכם להכין בטרם פירוק ציר הדוושה :
1 . פנס כלשהו שמאיר שטח , אולי פנס פלואורסנט כמו של הפסקות חשמל .( האיזור די חשוך גם באור יום ) .
2 . מראה קטנה .
3 . תכינו לעצמכם שעה פנויה לביצוע העבודה .
( אפשר לסיים את זה גם ב- 20 דקות )
4 . כדאי איזה שטיח לרגליים .
5 . גריז : עדיפות לגריז שמיועד לגירוז חלקי פלסטיק . בגריז רגיל יש תוצרי נפט ולפי מה שידוע לי זה מזיק לפלסטיק למרות שיכול להיות שגם זה יפתור את הבעייה .
אני קניתי באי ביי גריז לבן לחלקי פלסטיק :
DOW MOLYKOTE EM-30L Synthetic PAO Grease for Plastics תעתיקו ותעשו חיפוש באי ביי.
לפי מה שידוע לי גם פיאט משתמשים בגריז לבן כלשהו , אתם תשימו לב לשאריות גריז לבן כשתפרקו את הציר .
( לא כל גריז לבן הוא לחלקי פלסטיק )
איזור הדוושות הוא איזור בעייתי בגישה אליו לכן לא הכי קל לעבוד שם . ראשית יש לשלוף את הקליפס שתופס את ציר הדוושות בצידו הימיני ( מתואר בתמונה אם כי במטושטש , כשתביטו לאיזור תבינו על מה אני מדבר ) הגישה אליו קצת בעייתית כי הוא יושב צמוד לקופלינג (ציר טלסקופי שמעביר תנועה סיבובית מהמוט הגה למסרק ההגה) את הקליפס שולפים כאשר מרימים מעט לשונית אחת של החלק המתפצל שלו ודחיפת הקליפס לצידו הנגדי . לאחר הוצאת הקליפס מישכו את הציר לאט מצידו השמאלי ( אפשר להתחיל עם מברג ), בעדינות זה פלסטיק. תוציאו אותו כך שיבלוט החוצה 10 ס"מ, ולא יותר מזה !!! לא מוציאים לגמרי את הציר !!! לכן יש לעשות את זה לאט ולהפעיל מעט כוח כדי לא לשלוף אותו בטעות לגמרי .( הוצאת הציר לגמרי אפשרית אבל מצריכה שיטה אחרת כי אז קשה מאוד להחזיר אותו !!! וגם יש אפשרות שקפיץ מחזיר דוושה יתנתק ממקומו שגם אותו זה די מטרד להחזיר ) שימו לב שהדוושות פחות או יותר במקומן ולא זזו . עכשיו תגרזו את הציר מסביבו, בחלקו הבולט החוצה , תגרזו גם עם מקל צמר גפן (או משהו יותר ארוך ) מצד ימין של הדוושות בתוך הפיר שהציר יושב, תגרזו בין צידי הדוושה איפה שהציר יושב, יש שם בוקסות פלסטיק כאלו, תדחפו שם גריז עם מברג או משהו ( מנה נדיבה ) ואם תצליחו מכל כיוון זה טוב .
תחזירו את הציר באותה הדרך שהוצאתם אותו, הדוושות טיפה זזו ממקומן לאחר הוצאת הציר לכן בהחזרת הציר תכוונו אותן ככה שהציר יכנס ... לאחר הכנסת הציר יש להחזיר את הקליפס .
תפסו כל דוושה לחוד ( גם דוושת הבלם וגם דוושת הקלאץ' ) ונסו להזיז אותן ליראות שאכן הציר עובר דרכן ותופס אותן ככה שהן לא זזות ממקומן .
תלחצו כמה פעמים על דוושת הקלאץ' וגם על דוושת הבלם . הייתי מציע עשרה פעמים !
עכשיו נגמרו הצקצוקים הרועשים .
מצורפות כמה תמונות
עדכון : יש סיכוי שהרעש גם יכול לבוא מנקודת החיבור בין דוושת הקלאץ'
למשאבת קלאץ' עליונה ( מן מוט מתכת שיוצא מתחת לדוושה )
קצה מוט המתכת הוא עגול והוא מחובר לדוושה עם קליפס שניתן לפרקו
מהצד העליון של הדוושה.. בכל אופן צריך לגרז את נקודת החיבור של
המוט לדוושה ( עם אותו הגריז ).. אפשר לנסות לעשות את זה עם קיסם ארוך
ומראה, להכניס את הקיסם מתחת לדוושה ולגרז ..או לפרק
את הקליפס .. ( מתואר בתמונה 9 )