התחבר

View Full Version : פונטו - בלמים ושאר הירקות


matangil
08-06-13, 16:42
אהלן,

אני אנסה להסביר את עצמי כמה שיותר על מנת שתבינו את כל המקרה ותודה מראש !
17.6.13 - תאריך האירוע
יש לי פונטו 2003 ידנית הדגם עם ה60 כ"ס , וואלה ברוך השם נוסע מעולה מקבל טיפולים בזמן וכמו כן נוזל קירור מקורי (חשוב לציין כשקניתי את הרכב , עשיתי בדיקה בקומפיוטסט , שאמרו שהרכב יחסית לשנתון במצב מעולה והבלמים במצב מעולה) , ביצעתי מאז הרבה נסיעות והכל הלך חלק אבל הייתה נסיעה אחת ופה התחיל העיניין , ביצעתי נסיעה מעפולה לחיפה (וחזור) עם 5 אנשים "בריאים" חח אני מודע שאין לי פה מפלצת על הכביש אבל רצינו לצאת והצעתי את עצמי , התנהגתי עם הרכב הכי רגוע בעולם וכמובן בלי להעמיס עליו במהירויות גבוהות , מזגן וכו' .
הגענו ליעד עבר בשלום, סיימנו את האירוע ונסענו בחזרה לכיוון עפולה וקצת התברברנו בניווט (מי שכיר את חיפה ,עליות ירידות וכו') לבסוף הגענו לעפולה , עשינו פיזור לבתים ולבסוף שנישארתי רק עם החברה , הברקסים פיתאום (מזל כבר היינו ממש קרובים לבית) הפסיקו לעבוד כלומר , לחצתי ממש חזק על הברקסים ואני מתכוון , דוושה מלאה , ורק אז הרכב חשב להתחיל לעצור , חשוב לציין שממש נילחצתי כי אין פחד גדול יותר מברקסים , החלטתי מהיגיון אמרתי כניראה ,עומס 5 אנשים , נוצר חימום גדול בבלמים , הכנסתי אצבע בין הגלגל לבלמים כדי לגעת בדסקית , כולם היו חמים בצורה גבוהה , פרט לאחד (אחורי צד שמאל) שהיה לוהט ,לבסוף החננו את הרכב בבית בזהירות יתרה , למחרת ביצענו נסיעה קצרה כדי ליראות מה קורה ולפתע חזרו לעבוד מצויין ,
מה גם שלמחרת היה לי "טסט" לאוטו ועברתי מכה ראשונה והברקסים תקינים ועובדים.

לשאלתי מה קרה באותו יום ? זה אופייני ? והאם ככה זה בכל רכב? או שמשום שהרכב שלי ישן, ככה הוא יוצר .
וד"א האוטו כבר קרוב לחודש נוסע מצוין מאז המיקרה בחיפה !

נ.ב.
אתמול מקרה נוסף , רוצה לציין גם אותו , היה פקק מטורף בוואדי ערה לכייוון כניסה לכביש 6 דרומה , פתאום אני רואה שהרכב מלפני בלם בלימה חזקה ואז התחלתי לבלום גם חזק ממש , ואז ניכנסתי לשוליים ואני רואה שהצלחתי לבלום בשלום אבל אם לא היה שוליים הייתי בתוכו , עצרתי בידיוק בחצי אוטו שלו, לאחר מכן התחלנו נסייעה איטית וכל פעם שלחצתי ברקס (זה היה הילוך ראשון ברקס וכו', פקק) שמעתי מין שריקות קלות ולאחר מכן כעבור 30 דקות של נסיעה זה נעלם והגעתי ליעד מבלי הפרעות.

גם פה , זה תקין ? בלימה חזקה והאוטו פשוט לא עוצר ? הוא שהבעיה אצלי והאינסטינקט עצירה שלי נמוך , לא מפוקס ?


עידכון כמובן מיום שישי:
מקפיץ על מנת להעדכן ,

הייתי בבוקר אצל מוסך בדק לי בלמים , אחוריים וקידמיים (אמר שהכל חדש ותקין ואין ביכלל צורך לגעת)
בדקתי בתוך האוטו לחץ על הברקס כשהוא מונע וכבוי והכל היה תקין , הוא אמר שהחשד היחיד יכול ליהיות במשאבת בלם מרכזית (יש עוד משאבת בלם שהיא משנית ?)

שאלתי כמה עולה החלק ואמר לי 450 בלי מע"מ ועוד 300 שקל עבודה , אמרתי טוב תודה והלכתי..

מישהוא יכול להגיד לי הערכת מחיר ? או שאולי יש עוד פיתרון ? אני לא אוהב ליהיות בחוסר ידיעה ושיכול ליהיות זה מה שיפתור , מה זה יכול ליהיות אתה בעל המקצוע לא אני ..

ביקצור חברים אשמח לעוד תגובות ,

שבת שלום.

מצטער על ההודעה הארוכה ,רוצה לספר את האירוע מתחילתו כדי שתקבלו כמה שיותר מידע !

yair791
08-06-13, 17:51
האם כשלחצתה חזק על הברקס הדבשה היתה קשה או רכה כמו ספוג אם היא היתה רכה כמו ספוג באותו רגע שבו הלמים לא עובדים טוב אז יש אכן בעיה במשאבה המרכזית

matangil
08-06-13, 18:01
האם כשלחצתה חזק על הברקס הדבשה היתה קשה או רכה כמו ספוג אם היא היתה רכה כמו ספוג באותו רגע שבו הלמים לא עובדים טוב אז יש אכן בעיה במשאבה המרכזית

במקרה האחרון לחצתי על הדוושה רצוף עד הסוף והיא הייתה קשה עד לעצירה סופית.
גם ניסיתי כשאני כשהרכב עומד , ללחוץ על הדוושה וליראות אם היא נותנת לי אחרי כמה שניות לילחוץ עוד ואין לחצים פעם אחת עד הסוף וזהו ,

כי הבנתי שזה סיפטום למחלה !

בנוסף כל כמה זמן מחליפים נוזל בלמים ? ולשאלתי הראשונה כמה משאבות בלם יש בפונטו 2003

yair791
08-06-13, 21:29
כאשר המנוע כבוי תפמפם כמה פעמים תברקס ותחזיק ותניע האם הדבשה יורדת?

יונתן-30
08-06-13, 22:32
אני חושב שהבלם בגלגל האחורי שמאלי שלך התחמם יותר משאר הבלמים האחרים בגלל שהוא נמצא קרוב לדוד האחורי של האגזוז ובגלל החום שנפלט מהאגזוז זה גורם לו להחתמם יותר ... שמתי לב לזה שגם אצלי זה ככה שאותו בלם מתחמם יותר משאר הבלמים וזו ההנחה שלי . כבר קרה לי שאימצתי את הבלמים כשירדתי מהחרמון עם עוד אנשים ברכב והרגשתי שיותר קשה לרכב לעצור והדוושה היתה יותר רכה בלחיצה והייתי צריך ללחוץ אותה יותר חזק .
כשבלמת בפתאומיות ולחצת את הדוושה לגמרי בבת אחת , מערכת ה- ABS שלך נכנסה לפעולה ומנעה ממך בלימה מוחלטת שזהו מצב תקין . המערכת הזאת מונעת הינעלות הגלגלים והחלקה של הרכב למשל כשהכביש רטוב או שהצמיגים שחוקים , בעת בלימה חזקה .
לפי מה שידוע לי יש משאבה מרכזית אחת שמזרימה נוזל בלמים .
אבל בכל מה שקשור לבלמים עדיף לא לשחק משחקים ולהקשיב לאיש המקצוע שבדק לך אותם .

matangil
09-06-13, 00:21
אני חושב שהבלם בגלגל האחורי שמאלי שלך התחמם יותר משאר הבלמים האחרים בגלל שהוא נמצא קרוב לדוד האחורי של האגזוז ובגלל החום שנפלט מהאגזוז זה גורם לו להחתמם יותר ... שמתי לב לזה שגם אצלי זה ככה שאותו בלם מתחמם יותר משאר הבלמים וזו ההנחה שלי . כבר קרה לי שאימצתי את הבלמים כשירדתי מהחרמון עם עוד אנשים ברכב והרגשתי שיותר קשה לרכב לעצור והדוושה היתה יותר רכה בלחיצה והייתי צריך ללחוץ אותה יותר חזק .
כשבלמת בפתאומיות ולחצת את הדוושה לגמרי בבת אחת , מערכת ה- ABS שלך נכנסה לפעולה ומנעה ממך בלימה מוחלטת שזהו מצב תקין . המערכת הזאת מונעת הינעלות הגלגלים והחלקה של הרכב למשל כשהכביש רטוב או שהצמיגים שחוקים , בעת בלימה חזקה .
לפי מה שידוע לי יש משאבה מרכזית אחת שמזרימה נוזל בלמים .
אבל בכל מה שקשור לבלמים עדיף לא לשחק משחקים ולהקשיב לאיש המקצוע שבדק לך אותם .


מעולה תגובה לעיניין ,תודה !!

עכשיו לגבי הABS אפשר לקבל איזה הסבר קצר ? מה זה "מנעה ממני לעצירה מוחלטת" ? וצריכה להידלק נורה כולשהיא ? כי אני זוכר שלא נידלק לי כלום , אבל כשאני מתניע את הרכב הנורה נדלקת ולאחר שתי שניות נעלמת.