View Full Version : עזרב בבקשה.
מהיוניט ברדיאטור יוצאים רק 2 חוטים.
הונטה עובדת בסדר במהירות הראשונה.
המאורר לא עובד במהירות השנייה.
היום ניתקתי את ה-RELAY של מהירות 1, נורת האזהרה נדלקה והונטה לא נכנסה לפעולה במהירות 2.
אחר כך, קיצרתי את ה-RELAY של מהירות 2 והונטה התחילה להסתובב מהר יותר.
זאת אומרת המעגל תקין, אבל לא מגיעה ל-RELAY פקודה להפעיל את הונטה במהירות הגבוהה.
השאלה שלי היא איזה גורם במערכת אמור פיזית לתת פקודה ל-RELAY הזה? המזגן? או חיישן החום?
האם המהירות השנייה של הונטה היא לצורך המזגן בלבד?
תמיד היה עובד לי המהירות הגבוהה. ומהירות נמוכה רק במזגן. זה מזגן של אלכס.
אני משער שמדובר בפיאט פונטו דור 1 (עד שנת 2000).
במזגן "אלכס", אכן נותר יוניט הרדיאטור המקורי שהוא עם שני חוטים (כניסת מינוס קבוע ומינוס יוצא לפיקוד בחום מנוע של כ 97 מעלות צלסיוס.
אופן פעולת מאורר הרדיאטור הנו כך:
כשהמזגן כבוי ובהפעלת יוניט הרדיאטור בכ 97 מעלות צלסיוס - אות מינוס יוצא מיוניט הרדיאטור אל ממסר מהירות 1 (האיטית) שמזין דרך נגד את מאורר הרדיאטור (גם במינוס) והמאורר מסתובב לאט.
האות מינוס היוצא מיוניט הרדיאטור, מגיע גם אל יחידת בקרה אלקטרונית קטנה (הנמצאת על בסיס הממסרים) והיא מוציאה כעבור כמה שניות אות מינוס להפעלת ממסר מהירות 2 (המהירה) שמוציא מינוס ישיר (עוקף הנגד) אל מאורר הרדיאטור שמסתובב מהר.
כשחום המנוע ירד (בערך ל 82 מעלות) יפתח יוניט הרדיאטור ויפסיק אות המינוס שיוצא ממנו ומאורר הרדיאטור יפסיק להסתובב לחלוטין.
הפעלת מאורר הרדיאטור ע"י המזגן - בהפעלת המזגן, מגיע אות מינוס (דרך טרמוסטט וטרינרי המזגן) להפעלת ממסר מהירות 1 והמאורר רדיאטור מסתובב לאט (כל זמן שמדחס המזגן פועל).
כלשחץ הגז עולה יותר, אז הטרינרי נסגר בצד הפעלת מאורר שלו ומעביר אות מינוס ישירות לממסר מהירות 2 והמאורר רדיאטור פועל מהר.
אם תכתוב כתובת דוא"ל, אשלח לך השרטוט החשמלי של מע' המזגן עם הסבר פעולתו החשמלית
כמו בצמונות המצורפות.
בברכה - רפי לין
תודה רפייייי מדובר בשנת 98 יכול להיות שחוט מנותק או משהו כזה ????
רפי אז היחידה האלקטרונית לא תקינה נכון ???
כי המאוורר עובד רק על נמוך.
רפי קיצרתי בחוטים וזה עדיין מהירות נמוכה ??? דחוף
קשה לי לכוונך לבדיקות דרך המסך והמקלדת בכתיבה של "הלוך ושוב".
טלפן אלי לנייד 050-5853422 ואנסה לסייע לך.
לדעתי, צריך לבצע זאת אצל חשמלאי רכב, כשתביא אליו את השרטוט עם ההסבר מודפסים.
בברכה - רפי לין
קשה לי לכוונך לבדיקות דרך המסך והמקלדת בכתיבה של "הלוך ושוב".
טלפן אלי לנייד 050-5853422 ואנסה לסייע לך.
לדעתי, צריך לבצע זאת אצל חשמלאי רכב, כשתביא אליו את השרטוט עם ההסבר מודפסים.
בברכה - רפי לין
שבת שלום רפי,
האם קיים אצלך את כל דיאגרמת החשמל ברכב בצורה מפורטת שכזו לפונטו 95?
במידה וכן אשמח לקבל.
תודה.
יש לי את שרטוטי החשמל לפיאט פונטו 1995, שתרגמתי ופענחתי כפי שראית.
כל שרטוט הנו רק לכמה מערכות חשמל בודדות וכולם ביחד מהווים חוברת לא דקה ולכן אין באפשרותי לסרוק את כל השרטוטים ולשולחם.
בברכה - רפי לין
הבנתי. אוקיי. אם אצטרך משהו ספציפי בחשמל הרכב אפנה אליך. תודה רבה רפי.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.