התחבר

View Full Version : כיצד אגרום לרכבי לצרוך פחות דלק


24-02-07, 14:55
שלום,
כשקניתי את הרכב אמרו לי שעליי לכוונן תצרוכת דלק,
האם זה אפשרי? האם זה נחוץ? איך אני יודע שבאמת יש צורך כזה?
שווה בכלל? מה עלות של דבר כזה.. בטח שוב התחברות למחשב..

פיאט פונטו ELX אוטומטית 2002

24-02-07, 20:28
מהי תצרוכת הדלק אצלך כרגע?
מעולם לא שמעתי על הליך שכזה אגב...

24-02-07, 21:13
[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] כיוון תצרוכת דלק??? בחיים לא שמעתי על דבר כזה.

24-02-07, 23:53
דיי.. באמת הלכתי למכון בדיקה...
כתבו לי בתוצאות שעלי לכוננן תצרוכת דלק...

בכל אופן במד הדיגיטלי כתוב לי 11 ק"מ לליטר (לא איפסתי הרבה זמן)
אמרו לי שהוא לא מדוייק.

עוד השבוע אבדוק עצמאית... אמלא... ואבדוק כמה נסעתי..

השאלה אם הולכים למוסך ומכנניים לי שם משהו כדי שיבזבז פחות דלק
קיים לא קיים לא יודע...

25-02-07, 08:43
אולי הכוונה הייתה לכיול \ תיקון \ החלפת החיישן שבודק כמה דלק עבר במערכת בכדי לחשב צריכה?!
אני מאמין שהחישובים נעשים במחשב הרכב אך אמורה להיות, לעניות דעתי, (ואשמח לתיקונים) יחידה שמודדת את כמות הדלק שעובר במערכת, ומעבירה את הנתונים למחשב.

בברכה,

רענן.

25-02-07, 14:33
אולי הכוונה היתה לאיפוס "מחשב דרך".

25-02-07, 22:54
מחשב הדרך יחסית מדויק.
11 ק"מ לליטר, האם זהו נתון לנסיעה עירונית?

המלצה שלי, בטל את מצב הEconomy.

26-02-07, 00:05
1.אני נוסע בדרך עירונית משולבת... חצי חצי...
2. מצב האיקונומי אף פעם לא היה אצלי בשימוש (רק פה הבנתי בנוסף שהוא גם לא יעיל)

לא איפסתי הרבה זמן ככה, שזה אמור להיות מדוייק...

אשמח לדעת מה כתוב אצל אחרים

בברכה,
לירן.

26-02-07, 07:38
עם הELX הקודמת שלי הייתי מקבל בסביבות ה 13 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית.

26-02-07, 21:53
13?????? גדעון, אתה יכול להסביר לי את הקסם שעשית כדי להשיג צריכה כזאת? לא משנה כמה אני אתאמץ, אצלי אני תמיד אשיג 11 ק"מ לליטר בדרך עירונית.

27-02-07, 01:20
זה נקרא לעבוד בהרמוניה עם התיבה הרציפה :)
נסיעה רציפה, עם תכנון טוב, ללא יותר מידי בלימות ותאוצות, ותאמין לי שאתה תקבל גם את הצריכה הזו.
איך אתה חושב שאני מקבל 11.5 עכשיו עם הפונטו הנוכחית?

27-02-07, 18:06
אוקי גדעון... גם נכון... ככל שהטורים נמוכים ככה הצריכה מועטה..

אבל בכל זאת... רכב עם מנוע 1.2???? אם תתן לתיבה טורים נמוכים כל הזמן (מתחת ל-3) יעצרו אותך על עיקוב תנועה.... ממש צריך להיות רגוע בקטע הזה..

אני שומע את המנוע מ-2.5/3 אלף סיבובים מתחיל לעשות רעש... ומיד אני מבין שיש צורך בדלק
אז ככה שגם אני שומר...

בקשר לשאלה, אני מבין שלרוב בעלי הפונטו יש צריכה של 11, אז אני לא מיחס חשיבות
אמרו לי במוסך לבדוק ידנית, למלא.. לנסוע.. ולמלא שוב ולבדוק...

27-02-07, 21:48
לא רשמתי סל"ד נמוך, רשמתי נסיעה רציפה. מה זה אומר? זה אומר תכנון נסיעה טוב.
תאוצה לא חדה ופתאומית. שאתה מאיץ תוסיף גז בהדרגה, ושאתה מגיע למהירות הרצויה, אל תרפה מהדוושה ותחזיר כל כמה שניות, אלא שמור על לחיצה קבועה ככל שניתן, על מנת לשמור על מהירות קבועה.
כמה שפחות בלימות (שוב, עקב תכנון נסיעה נכון). מכיוון שבלימה גוררת תאוצה. אם תבחין ברכב בולם מרחוק, תרפה מדוושת הגז, ותן לרכב להאט לבדו. הפחתה במהירות אינה אומרת בהכרח בלימה.

כללי נהיגה בסיסיים לדעתי...
אני בעזרת הדברים האלה בקלות קיבלתי צריכת דלק של 13 ק"מ לליטר עם הELX הקודמת. התיבה הרציפה רק עוזרת.
היום אני גם בקלות מקבל צריכות דלק מכובדות של 11 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, ואפילו 15.4 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית עם הפונטו הנוכחית. אל תשכח שאצלי זה קצת יותר מסובך לקבל את הצריכה הזו מאצלך :)

27-02-07, 23:55
לא ידעתי שעדיף להשאר על טורים קבועים מאשר לדאוג שהטורים ישארו נמוכים...
פחות מאמץ למנוע פחות צריכת דלק (הגיוני לא???!!)

בכל זאת.. אני מאמין כי לך יש יותר נסיון עם התיבה הרציפה (מן הסתם)
אנסה את השיטה שלך, אחזיר לך תשובה עם ישנו שינוי...

תודה גדעון..

27-02-07, 23:59
בשמחה לירן.
יש לי, או יותר נכון, היה לי ניסיון של שנתיים עם התיבה הרציפה, למדתי להנצל אותה כמו שצריך. זה שהגיר משתתף בתאוצת הרכב רק תורמת.

28-02-07, 08:14
אז אני מה עושה זה כל פעם יש ניצול בכוח הדחיפה מהתאוצה ואז לוחץ קלאץ וטורים יורדים למצב סרק רגיל ולוחץ דוושת בלם לשם האטת או עצירה והאם זה חוסך את הצריכת דלק או שמא?

28-02-07, 17:14
וואללה גדעון אני מתכנן את הנסיעה שלי הכי טוב שאני יכול. אני תמיד עושה את אותה טעות, אני בודק את צריכת הדלק שלי לפי מחשב הרכב ומכיון שהרבה זמן לא איפסתי אותו אז הוא כל הזמן מראה לי 11 ק"מ לליטר שזו הצריכה שלי לכל אורך המיכל עד שהוא מתרוקן, לכן רשמתי שהצריכה שלי היא 11 ק"מ לליטר למרות שהיא יותר טובה מכך. היום אני אאפס את מחשב הדרך ואני אראה באמת כמה אני עושה.

נ.ב.
התיבה הרציפה פרטנרית מעולה לשיפור צריכת. לפי דעתי אחת התיבות האוטומטיות הטובות ביותר בעולם הרכב.

28-02-07, 22:32
אז אני מה עושה זה כל פעם יש ניצול בכוח הדחיפה מהתאוצה ואז לוחץ קלאץ וטורים יורדים למצב סרק רגיל ולוחץ דוושת בלם לשם האטת או עצירה והאם זה חוסך את הצריכת דלק או שמא?
מה שאתה עושה זה מסוכן בעליל, נתחיל מזה. נסיעה בהילוך סרק (גם לחיצה על המצמד) אינה בטיחותית.
מה גם שכאשר אתה בהילוך, ועוזב את דוושת הגז, המצערת סגורה לחלוטין, וכמות הדלק שנכנסת בסופו של דבר למנוע הינה מזערית.
עדיף שתיתן למנוע לבלום את הרכב, מאשר להשתמש בבלמים כל שניה.
ועוד על זה, יש הרבה שטוענים שאם מגיעים לכיכר נאמר, במהירות נמוכה, בהילוך שני לדוגמא, ולא לוחצים על המצמד, במצב שבו הרכב רועד מעט, המנוע לא משתמש בדלק כלל. מה שקורה זה שהוא מניע את עצמו מכח האנרציה.
אגב, מנסיון על רטוב, הרכב לא נכבה בהילוך שני במהירויות מגוכחות ממש, וגם לא רועד בכלל.

28-02-07, 23:18
גדעון אני אוסיף על מה שאמרת:
בפונטו (דור ראשון, ודור שני) כאשר הסל"ד הוא מעל 1,500 ועוזבים את דוושת הגז המנוע לא מזריק בכלל דלק למנוע.
אפשר להרגיש את זה אם נוסעים בהילוך ראשון בסל"ד גבוה, ואז עוזבים את דוושת הגז, ממש מרגישים מתי המחשב מתחיל שוב להזריק דלק למנוע.

01-03-07, 07:17
תודה רבה לגדעון וארילו על העצות מועילות :wink:
ואגב לארילו, אז כמו שאמרת כאשר הסל"ד הוא מעל 1,500 ועוזבים את דוושת הגז המנוע לא מזריק בכלל דלק למנוע.
אז מה שאני עשיתי זה עוזר לחסוך דלק או שאני משגע את המנוע?
ושוב תודה לכם

01-03-07, 07:55
תמיד תשאף להיות 100% מזמן הנהיגה בהילוך משולב.

02-03-07, 15:50
אמרתם פה הרבה דברים, קצת איבדתי... אצלי זה אוטומט!

להשאיר את הרגל על הגז ולא לרדת מ-1500 סלד?
או אפשר להוריד את הרגל מהגז כאשר אני מעל 1500 סלד?

אני באמת איפסתי את המחשב לראות מה הצריכה השלי כאשר רגל תמיד על
הגז.. לפעמים יותר ולפעמים פחות. (כמובן לפני עצירה אני מוריד את רגל הרבה לפני כדי לחסוך בשימוש בלם.

02-03-07, 15:58
אולי משהו יערוך את הכותרת כבר ?
מה זה כיוון תצרוכת דלק?????
מישהו פה יושב בתוך הכרטוגרף של מחשב ההזרקה ומשנה מפות?????

02-03-07, 17:57
יש משהו בדבריך אדי :)
התווסף לדביק, שוב תודה לירן.

02-03-07, 20:09
מבחינתי שם כותרת בסדר.. רק רציתי לדעת איך לכוון?
אם איאפשר לכוון זה משהו אחר... (אני בסדר)

בנוסף רציתי לדעת אם הנהיגה שלי בסדר... כמו שכתבתי לפני אדי

28-03-07, 00:36
כמעט חודש עבר מאז אני משתדל לנהוג נכון,
במהלך החודש הנוכחי הפעלתי את מצב האקונומי,
זוכרים? ממצב של 11 קילומטר לליטר עכשיו כתוב 12 מבלי לאפס מחשב..

זאת אומרת שיש משהו במצב E...

לשימושכם

31-03-07, 13:16
באמת ניתנו עצות כאלה ואחרות לחסוך דלק , הנה עוד כמה עצות לחיסכון בדלק (לפי הכותרת)
נכון לגבי כל הרכבים,
1. להמנע מנסיעות מיתרות
2. תיכנון נכון של המסלול , והתחשבות בזמני עומסי התנועה
3. להוציא משקל מיותר מהרכב
4. לשמור מרחק + לשמור פער מקס' בין לחיצה על גז ללחיצה על בלמים.
5. לחצי אויר נכונים בצמיגים , ותקינות כללית של הרכב .

01-04-07, 00:45
תוספת שלי:
לכבות מנוע אם צפויה עמידה של למעלה מ 20 שניות במצב עמידה.
זה נכון במקרה ו: א. המנוע חם. ב. לרכב מערכת הזרקת דלק.

03-04-07, 15:29
לגבי מצב האיקונומי... זה כבר עבר את ה-13 זה נצא במצב של 13.2 ק"מ לליטר
יש משהו במצב הזה, מה???

לגבי תגובת חברי מלמעלה,
לא אומרים שכל הצתה שוחקת את המנוע?