התחבר

View Full Version : איזו מדינה של נוכלים! והפעם בדיקת פונטו שנת 2003


chesh
17-05-13, 15:10
יש לי את הידע והנסיון, ולא פעם או פעמיים בדקתי רכב לפני קניה.
חבר מחפש פונטו ספייס בסביבות ה 15 אלף שקל (ידנית).

אחרי חיפושים רבים, מצאתי אחד מיד 2, לא ארשום כרגע פרטים של לוחיות זיהוי וכדומה של הרכב.
הסינון הראשוני בטלפון עבר טוב.
הנתונים על הנייר הוא שהרכב יד 2, והרכב עשה 140 אלף ק"מ. הרכב בתמונה נראה פיצוץ, יש ג'נטים + התחייבות בבדיקה. כל זה בתוך המודעה. אמרתי לעצמי too good to be true.

שאלתי בטלפון והדגשתי אם יש ספר טיפולים או קבלות כי זה הדבר הראשון שארצה לראות. המוכר אמר יש הכל, אני בנאדם מבוגר (50) יודע לטפל, מחזיק את האוטו כבר 4 שנים.
באמת הבנאדם נשמע אמין והוחלט להיפגש. נסעתי עם החבר מראשון לנתניה, הרכב במקור מהרצליה אבל הבנאדם עובד שם. הנתונים היו ממש טובים שהיה שווה את הנסיעה (דלקן אז מה אכפת לי).

קבענו להיפגש במקום העבודה שלו, קניון בנתניה. אמר שהרכב נמצא בחניון התת קרקעי.
אני והחבר עושים 3 סיבובים בחניון ולא רואים את האוטו בכלל. טלפון אחרי טלפון הנה שניה אני מגיע האוטו שם כבר איך אתה לא מוצא?

בקיצור בטלפון האחרון המוכר עושה לי "איפה אתה?" אני עושה לו אני כבר מסתובב בחניון 10 דקות, איפה אתה? בקיצור לבסוף מצאתי אותו. כנראה נסע לשם עם הרכב ושיקר שהוא שם. נו מילא.

הדבר הראשון שאני קולט הוא שכל הרכב צבוע (כחול כהה). וצבוע ברמה ירודה. המוכר אומר "רק את הגג צבעו כי הוא התקלף". אמרתי לו אני רואה שכל הרכב צבוע.

בבדיקה ראשונית של המרכב אני מזהה רטיבות בצינורות הדלק מתחת לגלגל. עוברים לתא המנוע, הכל נראה שטוף.
צמיגים משנת 2009, כמובן שרוססו בספריי הזה שגורם להם להראות חדשים.

כל ראש המנוע נראה חדש וכאילו שעכשיו שיפצו אותו, מכסה השסתומים נראה ישן אבל הכל יבש ומלא שרלק שחור. אמרתי לו עשית פה ראש מנוע? המוכר לדבריו "לא נגעו פה כלום מלבד טיפולים שגרתיים, יש לי את האוטו כבר 4 שנים.

ביקשתי קבלות, כמובן שאין, אמרתי לו אבל אמרת בטלפון שיש לך, הוא אמר לי שמע מה זה קבלות הנה אני יגיד לך מה החלפתי. פה כבר התחלתי להתעצבן. הבנאדם גם מדבר ב "כפרה" "עיניים שלי".

ביקשתי לראות את רשיון הרכב ותחזיקו חזק, הרכב רשום כיד 2 באתר יד2. ברשיון 04!!!
האוטו יד חמישית. לא הוצאתי מילה כי כבר ידעתי שאני הולך לברוח משם אבל סתם סיקרן אותי להסתכל מה הסיפור של הרכב הזה.
התיישבתי בתוך הרכב, הכל נראה נקי. אמר שהוחלף רדיאטור וקלאץ' לפני חודש. הרדיאטור באמת נראה חדש. לגבי הקלאץ', לא חוזר למעלה. בטח בעיה באחת המשאבות.

באתי להניע את הרכב, מניע. שאלתי, המזגן עובד? איך שבאתי לסובב "אה שמע חסר קצת גז אבל המדחס חדש". כמובן שיוצא רק אויר ואפילו המדחס לא נכנס לפעולה.

עוד אומר לי המוכר "יש ברכב אגזוז לחץ". אמרתי לו באמת? איפה בדיוק? הוא אומר הבן שלי שם אני לא מבין בזה.
שום אגזוז לחץ ולא נעליים. הסתכלתי למטה והצנרת דווקא עברה את המבחן שלי, נראית חדשה.
אחר כך אומר שרק הבת שלו נהגה ברכב. אז אמרתי לו אבל אמרת שהבן שלך מבין בזה לא? פה הוא כבר התחיל להתבלבל ולסבן.

עברתי שוב לתא המנוע, הרכב כבר היה חם. כאילו אחרי נסיעה. והוא אמר בכלל שהוא חנה בחניון מהבוקר. מחכה שהמאוורר יפעל, פועל קצת מעל טמפ' החצי. כל זה במילים של תראה איזה אמין האוטו, ישר בחצי נדלק המאוורר, הכל פיקס תאמין לי אני בן אדם ישר וכו'. אמרתי לו טוב כבה.
איך שהוא מכבה את הרכב כל המים נשפכו. אני אומר לו יוצאים לך מים פה.. בגיחוך כמובן.
ואז הוא אומר "אה לא זה רק הפקק אני צריך להחליף אותו, מחר אני יחליף, הנה אתה רואה הוא מסתובב על ריק". "תראה איזה מים הכל מטופל פה" (מים רגילים כמובן).

אמרתי לו טוב אני ידבר איתך שבוע הבא וברחנו משם.
הייתי צריך לברוח עוד הרבה לפני והעצבים שהאיש הביא לי על הרשיון שהוא בעצם יד חמישית.
המחיר שהוא רצה הוא 12 אלף, לא הייתי שם אפילו 4 על הרכב הזה.

והשאלה שלי, איך בן אדם כזה גם משקר לי בפנים? אומר לי שיש קבלות, יד שניה ובפועל אחרת.
עוד משקר לי בפנים שאני רואה שכל ראש המנוע משופץ וכל האוטו צבוע. מה אנשים עד כדי כך מטומטמים שלא ישימו לב ליד? או לכל התקלות? לא יקחו את הרכב לבדיקה מקסימום?

בקיצור התבאסנו ממש שנסענו עד אליו, התנחמנו בזה שיש דלקן..
והחיפושים נמשכים..

דניאל_חיפה
17-05-13, 15:26
גם אני נתקלתי במספר רכבים שבורים עד שמאתי כלה, שמדובר ברכב עם ביקוש זה מתקבל על הדעת שנוכלים יעשו כאלה דברים.

TOMERZHR
17-05-13, 15:30
לא מפתיע בכלל כל הסיפור!
פונטו ספייס אחד הרכבים הכי נסחרים שיש אם לא הכי!
ואז בוכים למה כשבא בחור כמו דניאל ומוכר מעל המחירון ויוצאים עליו, אל תצפה לקבל החזר על ההשקעה!
תחשבו שוב!בנאדם חכם ישים מעל המחירון ויזכה לראש רגוע ולב שקט כי מולו יתייצב בנאדם אמין שנתן את הלב לרכב
ופשוט רוצה להתקדם הלאה!
מחשבות של ״למה מה קרה, המחירון 7 ״ ממש נובעות מבורות!או קמצנות!
מי שמחפש רכב טוב שיהיה מוכן להשקיע ולא יתפלא שהוא אוכל חרא מנוכלים(לא כלפייך אישית פותח השירשור)
סכום של 15 בהחלט מכובד.

דניאל_חיפה
17-05-13, 15:59
תומר לקחת לי את המילים מהפה, אולי זה ירגיע פה את הרוחות שאנשים חושבים שנפלתי מהכיסא, מי שמחפש ספייס מבין שקשה למצוא אחת שמורה.

יש אנשים שיקנו ב7-10 כי המחירון כזה, ויקבלו רכב שדורש יישור קו, או שהם יטפלו בתחזוקת מנע ויבצעו יישור קו שיעלה בערך כמו מה שאני דורש, או שייסעו עד שיתקלקל ויבכו שפיאט זה חרא.

מאשר לקנות רכב במצב מצויין מחבר פורום שלא רק שלא יהיה להם תלונות, גם אם יהיו יש למי לפנות לעזרה ותמיכה, וגם חוץ מזה שההיסטוריה מתועדת, גם כל תקלה וכל פיפס שנעשה ברכב אפשר למצוא מצולם או מתועד בדפי הפורום.

TOMERZHR
17-05-13, 19:27
אלא שמבינים מבינינו יבינו שאם פיאט לא טופלה כמו שצריך מההתחלה לא משנה כמה יישרו לה קו וישפכו עליה כסף
זה יהיה בור ללא תחתית!

dodihob
17-05-13, 20:51
תומר סליחה אבל זה שטויות מה שאתה אומר.(ואני יודע טוב מאוד שאתה משווה את הרכב שלו לשלך)
הרכב שלו סטנדרטי, יד יחסית גבוה, ק"מ לא נמוך (זה לא רכב נדיר). סה"כ מטופל לפי הספר, לא רואה שום סיבה לדרוש בערך 7 אלף שקל מעל מחירון יד2, שזה כמעט כפול מהמחירון.
אני גם בעד תשלום מעל המחירון עבור רכב שמור, אבל הכל בפרופורציה.
הסיבה שלא הגבתי עבור השרשור שלו, כי אני מסכים שכל אחד יכול לדרוש כפי שהוא רוצה עבור הרכב שלו, אבל ברגע שאתה בא להצדיק קנייה כזאת בעוד שאתה אמרת שהרכב הנ"ל סחיר, יש עוד מלא למכירה, וזאת sx הדגם הנפוץ יותר, אפשר בקלות להתקדם בשנתון במחיר הנדרש ולחפש אחת שמורה.
טיעון שיש צורך לעשות אובראול לכל רכב שקונים זה שטות, לרכב שקונים בפזיזות ומחפשים את הזול ביותר כן.
יש אנשים שדורשים מעל המחירון עבור רכבים נדירים, משופרים וכו', ההשקעה שם ברכב "קצת" שונה ומתבטאת ברכב עם תמורה גבוהה יותר.

דניאל_חיפה
17-05-13, 23:43
יד 4, כלומר 12 שנים על הכביש חלקי 4, שווה 3 שנים לבעלות, אני בעלים במשך כמעט שנה מה שאומר שהידיים הקודמות החזיקו בממוצע כ 4 שנים כל אחד בערך.

ק"מ לא נמוך? ע"פ ממוצע "מחירונים" הוא נמוך, ע"פ תכלס מה שהולך בשוק הוא נמוך, הכל יחסי.
הכל תלוי איך אתה מסתכל, אפשר לקנות פיאט עם 250 אלף ק"מ שהיא נסעה הרבה וזה משפיע על איכותה, אפשר למצוא פיאט שנסעה רק 80 אלף (וראיתי כזאת), מה שכן גם עמידה ממושכת לאורך שנים לא עושה טוב למכלולי הרכב ואת זה כבר הוכיחו חכמים ממני, הרכב שלי נמצא בטווח הנמוך ההיגיוני של הקילומטרז', שלדעתי האישית נע בין 150-180, אבל על טעם וריח.


מטופל הרבה יותר טוב מהספר, אם אתה לא יודע אל תזרוק סתם, ה"ספר" לא דורש החלפת כל מערכת הקירור סתם כשהיא תקינה, הספר לא דורש עוד הרבה דברים שהוחלפו באוטו, יש דברים שנקראים "פדנטיות", תלמד.

אז לפי הראש שלך, המחירון שלי 8 בערך, אני צריך לדרוש 9 על הרכב? זה נקרא מעל המחירון? זה בדיחה, מי שמעריך יישלם, מי שלא, יישלם אחר כך גם ככה במוסך, ואפילו יותר, בכל זאת יש אנשים שתשלומים זה יותר נוח עבורם.

סטנדרטי? כן. יש אנשים שאוהבים מקוריות ולא כל מיני שיפורים מאיזה פיבר או קרטון.
יש הרבה כאלה בשוק? אז אולי לא ראיתי במה הנושא מדבר, על חוסר בפיאט שמורות למכירה, שוק שמוצף כמו שירותים בח**, ואני אומר את זה מניסיון שלי כשחיפשתי רכב כזה, ומעוד הרבה חברים שלי שחיפשו רכב דומה.

אז סבבה, הוא ימצא אחת שמורה יחסית 2003-4, יוציא עלייה עוד יישור קו ויגיע ל20 אלף, יחרוג מהתקציב, אבל זה "בתשלומים", או שיוציא סכום חד פעמי ושלום על ישראל.

רכבים משופרים\נדירים? מי שמחפש כאלה כסף לא מזיז לו, מי שמחפש פיאט כנראה אין לו להוציא יותר מידי בחודש על כלי תחבורה בסה"כ ומחפש רכב אם מינימום תקלות, ולהוסיף מעל מחירון בראש שקט זה פיתרון הכי טוב שיש.

ויודע מה, בוא נעזוב את זה בצד לרגע, היה קשר טלפוני, והבחור בדק כמה פיאטים, הפלא ופלא באף אחד מהם הוא טוען שאין מזגן פועל, אצלי יש,ואפילו מצויין, שאל עוד כמה שאלות שהוא ראה שבפיאטים אחרות זה תמיד מקולקל ולא פועל, הפלא ופלא, התשובה שלי הייתה תמיד חיובית ושהכל תקין, אז הדוגמא הכי טובה היא המציאות.
המצב של הפיאטים היום בשוק גרוע ממה שאני רואה.

למצוא בישראל, רכב שמטופל כמו שצריך, זה מצרך נדיר בפני עצמו.

dennis
18-05-13, 00:04
דניאל.. אהלן.!

תשמע אני עברתי אחריי הפוסט שלך לפני כמה ימים.. ואני יש לי רק דבר אחד להגיד..!
זה רכוש שלך...! (הפונטו) אתה יכול לבקש גם 9999999 עליה.. ואף אחד לא יגיד לך איך , למה ,כמה... אז אל תקשיב לאף אחד.
אני מבין את ההשקעה.. גם אני השקעתי, ועוד מלא חברים שאני מכיר. אבל השוק הישראלי לא יודע להעריך את זה.. ואין לנו מה לעשות. :mad:

בהצלחה במכירה, חבר...:)

דניאל_חיפה
18-05-13, 00:17
שיטת מצליח שמעת?
אני לא ממהר למכור, הרכב תקין מאה אחוז, נוסע בחסכוניות, אין לי לחץ לכסף ולא כלום, אין לי בעיה שיישאר גם 3 שנים (כמו התיכנון הראשוני שהיה לו), לכן אני לא יירד במחיר.
מצידי שיפורסם במשך שנה למכירה, ורק שאז יגיע קונה במחיר שאני דורש, אני בכלל לא בלחץ להיפטר מהרכב כי הוא בובה של רכב.

הסיבה היחידה שאני מוכר זה כי אין לי כסף להחזיק את הרכב במקביל לאופנוע, ומכיוון שאף אחד בבית ללא רישיון אז חבל שהרכב יישב סתם.

אם ייקרה ואני אקנה אופנוע והרכב יישאר עדיין, אני יקפיא את הביטוח ויאחסן את הרכב בחניון מקורה עד החורף הבא, שזה ממש לא בעיה בשבילי, שכל זמן זה הוא עוד יהיה מפורסם.

אני לא מקשיב לאף אחד ולא משנה מה יאמרו, אין לי סיבה להוריד במחיר מבחינתי.
עזוב את העובדה שכרגע עוד לא עברתי טסט לאופנוע ככה שבכלל אני עוד נהנה מהרכב והאופנוע יכול לחכות.

אז יש מה לעשות.
שיבוא מישהו ששם ז** על השוק הישראלי, הוא ירוויח רכב טוב ושקט נפשי להרבה זמן והנאה צרופה מהרכב.
וכן, אני שם ז** משני צדדי המטבע, כי האופנוע שיש לי כרגע על הכוונת נמכר מעל המחירון והוא מושקע ומטופל כמו שאני טיפלתי בפיאט שלי, אני ממש לא יתמקח עם הבחור ופשוט יילך לקנות בכמה שהוא דורש כי אני יודע להעריך.

dodihob
18-05-13, 01:28
אתה מתלונן שאחרים לא קוראים את הפוסט שלך ואחרי זה אתה סתם מגיב בעצבים לפוסט שלי. דיברתי גם יפה אתה לא צריך גם להתנסות מעלי.
אתה לוקח דברים למקומות הכי רחוקים והכי קיצוניים.
זה שרכב עשה קילומטראז נמוך לא אומר שהוא עמד, יכול להיות שהנסועה הייתה נמוכה/עירונית.
הרכב מטופל פלוס, יותר מהספר. הוא עדיין מטופל, סטנדרט המכלולים עובדים כמו שצריך בסדר המחירון הוא לא עבור רכב לא תקין.
מחירון שלך 9,400 לפי יד 2. אתה אומר שלפי הראש שלי צריכים לתת לך 9, משפט לפני זה אתה אומר לי לא לזרוק סתם דברים. בשום מקום לא רשמתי שאתה צריך לקבל 9.
אמרתי שאתה יכול לדרוש כמה שבא לך, זכותך, זה עדיין לא עושה את הקנייה כדאית.
ברור שיש אנשים שאוהבים סטנדרט, ויש גם הרבה מעבר לשיפורים מקוסמטיקה כמו שאתה רשמת. התייחסתי לסטנדרט מבחינת הלקוח והמחיר שאתה דורש.
לא כל רכב שקונים חייב יישור קו באלפי שקלים, אני את שלי קניתי ולא היה צורך ביישור קו. להניח שכל בנאדם שיקנה רכב 2003-2004 יצטרך לעשות ישור קו גדול זה לא נכון. אלה אם כן יקנה רכב במצב לא טוב.
רכבים משופרים נדירים - שוב התייחסות להעלאת מחירון לכמעט כפול.
זה שבחור שהתקשר אלייך אמר שראה רק רכבים עם מזגן לא תקין לא אומר שלכולם המזגן תקול. צריך לחפש, גם את שלי לקח לי 3 חודשים למצוא לפני 4 וחצי שנים.

בלי קשר אני חושב שהמחירון על הפנים, במיוחד לתמורה שהפונטו נותנת. זאת בדיוק הסיבה שאת הרכב שלי לא אמכור ואעביר אותו במשפחה.
ההתייחסות שלי הייתה אל התגובה של תומר, וכדאיות רכישה.
בקשר למחיר, שוב, זכותך לבקש כמה שאתה רוצה.

Kfirz
18-05-13, 11:36
אני מכרתי את הספייס שלי 2003 יד שניה עם 66000 קמ(אמיתי).רב הטיפולים במורשה,רכב ממש ממש שמור וכשדרשתי מעל המחירון אנשים התפלאו למה.בסוף נמכר ב 15500 .עברתי לגרנדה 2007 יד ראשונה 41000 ק"מ ידני

liorwohl
18-05-13, 13:41
לאחותי קנינו לפני איזה חודש ספייס SX ידנית שנת 2003 עם 50 אלף ק"מ (לא חסרה ספרה) ב9000 שקל.
האוטו במצב מעולה, בפנים הכל כמו חדש, כסאות לא מעוכים או מלוכלכים, המנוע היה סבבה, רק עשינו טיפול וסידרנו כמה נזילות שיש בכל פיאט בת 10.
מזגן עובד, הכל טוב. אפילו בא עם דיבורית בלוטוט ו3 מפתחות המקוריים, הכל פשוט כמו שצריך להיות, שמשומה אף אוטו בארץ לא ככה.

צבע בגג דהוי, כנף אחת עם סריטה רצינית - כל השאר נקי לגמריי מדפיקות.

צריך להחליף 4 צמיגים, תא כפפות לא נפתח - הוחלף בכמה שקלים, טיפול קטן למנוע, נקיון קליל וזהו.. 9000 שקל. 2003. פרטי, יד 1 או 2 (שחכתי כבר)

לא היה תור של אנשים מתחת לבניין שלו

אחותי עוד לא עברה טסט בכלל, אז ככה חיפשנו פונטו איכותית בלי לחץ לקנות מהר, עברנו כמה מוכרים שהמכוניות שלהם לא היו משהו.. עד שהגענו לזאת. כרגע היא מתחת לבניין מחכה :)

דניאל_חיפה
18-05-13, 16:28
4 צמיגים זה כבר אלפייה,ואפילו יותר, אלא עם שמתם סיני,אצלי רביעייה של good year, טיפול קטן פה, סידור נזילה שם, כמה שקלים לפה, כמה ההשקעה סה"כ כדי שהוא יהיה פיקס?
אתה מבין לאן אני חותר? אני מוכר ב15, בלי תיקון נוסף, לקנות ולנסוע, לא צריך רק נגיעה פה ולא נגיעה שם, מכנית מושלם!

50 אלף ק"מ, כן יש מציאות, אבל נראה לך שזה טוב שהרכב בקושי נסע? היו מספיק דיבורים על זה בקארספורום שהמסקנה הייתה שרכב זה דבר שצריך לנסוע, זה שהוא לא נוסע ועושה מעט ק"מ בהרבה שנים גורם להרבה דברים להתייבש.

כמו שאתם לא בלחץ לקנות אני לא בלחץ למכור, ושוב, זה שוק חופשי.

dodihob, אני מצטער אם זה נשמע שאני מתבטא מעצבים, לא כך הדבר, סה"כ מנסה להסביר את עמדתי, למרות שתכלס אני לא חייב כלום לאף אחד ומי שלא ראה קבלות לא יבין כמה הרכב מושקע.

לא כל רכב צריך יישור קו, גם הרכב שלי לא היה צריך והוא היה תקין שקניתי אותו, אבל עובדה שמעלים לליפט ואומרים למוסכניק, שכל מה שנראה בלוי להחליף, תתפלא כמה דברים תמצא.
לנסוע ברכב "כל עוד הוא נוסע" לא תמיד מעיד על זה שהרכב תקין, ולקנות רכב במצב כזה יכול להפתיע אותך בקרוב מאוד עם תקלה רצינית, אז אצלי בעיה זו נפתרה, שקט לטווח ארוך.

ואגב, כמה כבר פונטו עם 50 אלף או במצב כמו שהפונטו של ליאור יש? ליאור חיפש בלי לחץ, עוד מישהו זרק שלקח לו 3 חודש למצוא, פותח השירשור מחפש ולא מוצא, זה קיים אבל נדיר, מי שרוצה להמשיך לחכות עד שתצוץ אחת מושלמת ביד2, שיחכה, המחיר שלי נשאר כזה והרכב בסוף יימכר במחיר הזה או לא יימכר בכלל.