התחבר

View Full Version : מידי פעם כשמניעים את הרכב, ישנן רעידות חזקות - ספייס 06


gingel
06-05-13, 14:33
שלום,

הרכב המדובר הוא פונטו ספייס 2006 actual .

לפני כשנה וחצי, בזמן הנעת הרכב, הופיעו רעידות חזקות מכיוון המנוע (אמרו לי בגלל שלא
כל הצילנדרים עבדו).
אחרי כיבוי הרכב, והנעתו לאחר זמן מה, הרעידות נעלמו אך הופיעה נורת תקלת מנוע, אז
נסעתי למוסך, ושם לאחר חיבור הרכב למחשב, אובחנה תקלה בסליל הצתה (קויל).
נאמר לי אז כי בדר"כ תקלה כזו מעידה על בעיה במחשב ולא דווקא בסליל הצתה, וגם בדקו
אם מותקנים ברכב פלאגים מקוריים, מה שהיה, כי אני מטפל במוסך מורשה.
(האם באמת פלאגים לא מקוריים יכולים לעשות בעיות למחשב רכב?)

הוחלט להתחיל מהקל לכבד, ולכן הוחלף סליל ההצתה, ובאמת במשך הרבה זמן היה שקט,
וחשבתי שנפתרה הבעיה.
לאחרונה, נדלקה נורת תקלת מנוע אך ללא רעידות מהמנוע.
כשהייתי במוסך, לאחר חיבור הרכב למחשב, שוב אובחנה תקלה באותו סליל הצתה שהוחלף.
מכיוון שלא היו רעידות, אז רק איפסו את התקלה במחשב.
לא הרבה זמן אחרי שהייתי במוסך, חזרה התקלה עם הרעידות (כמובן נורת מנוע נדלקה).
אם אני נותן גז במקום לכמה שניות, הרעידות מפסיקות, ואפשר לנסוע ברכב (איך פתאום הסליל מתחיל לתפקד אחרי שנותנים קצת גז ? )
הנורת תקלת מנוע נשארת דולקת, אך גם היא נכבית לאחר כמה הנעות בה התקלה לא מופיעה.

מה דעתכם? זו באמת בעיה במחשב רכב?
זו תקלה מוכרת בפונטו?

תודה מראש לעונים.

רפי לין
06-05-13, 15:07
להלן מה שכתבתי בעב על חלפים מקוריים במע' הצתה ברכב מודרני:
ברוב הרכבים המודרניים יש חשיבות רבה לשימוש בחלקי מע' הצתה מקוריים
כמצתים (פלאגים), חוטי הצתה וסלילי הצתה (COIL) והסבר לכך:
מתח ההצתה הנוצר בסליל המשני שבסליל הצתה עולה בערכו עד שהוא מצליח לפרוץ את המרווח שבמצת (פלאג).
אם המרווח מצת גבוה מדי, או הוא פגום או אינו מקורי עלול מתח ההצתה לא לפרוץ במתח הנכון ומתח ההצתה הזה ממשיך לעלות לערך גבוה עד שהוא פורץ, פנימית, בתוך סליל ההצתה. פריצת מתח פנימית זאת, משרה בחזרה מתח כלשהוא, גבוה מדי, בסליל הראשוני של סליל ההצתה ומתח מושרה זה חוזר אחורנית למודול ההצתה שנמצא בתוך מחשב נהול המנוע והמודול הצתה (עם המחשב) עלול להיפגע.
במכוניות רנו לדוגמא, במקרים רבים, מצתים לא מקוריים עם תופעה זאת גורמים גם להשראות על מחשב ההילוכים האוטומטיים ושיבוש פעולת ההילוכים האוטומטיים.
ברכב המודרני יש חשיבות גדולה לתחזוקתו בדיוק לפי הוראות היצרן, הקפדה על חלפים מקוריים/תחליפיים מתאימים ואי הקפדה על כך עלולה לעלות אח"כ ביוקר רב.

אני מקווה שסליל ההצתה שהותקן במכוניתך הנו מקורי של פיאט ולא תחליפי.
לפעמים חוט הצתה או מצת (פלאג) לקוי עלולים לגרום לתקלה בסליל ההצתה.
בברכה - רפי לין

gingel
06-05-13, 16:17
החלק הוחלף במוסך מורשה יבואן, אז אני די בטוח שהחלק מקורי.
יש דרך לזהות אם החלק מקורי?

בנוגע לבעיה, יש אפשרות לבדוק את תקינות חוטי ההצתה?
כאשר התקלה מופיעה (כולל רעידות), ואני נותן קצת גז לכמה שניות כי זה מה שמעלים אותה (לפחות עד הפעם הבאה),
האם זה גורם להחמרת הבעיה, או יכול לגרום לבעיה אחרת?

תודה מראש.

gingel
09-05-13, 08:08
יש למישהו טיפ איך ניתן לבדוק תקינות חוטי הצתה?
ואיך אפשר לזהות אם הסליל הצתה הוא מקורי?

תודה מראש.

מאור30
11-05-13, 12:15
קח בקבוק ספריי (כמו של ניקוי חלונות) שבתוכו יש מיים ובלילה שחשוך רסס על חוטי ההצתה לאורכם ותראה אם קיימת בריחה של ניצוץ. אם כן ייראו את זה ממש בבירור. בריחת ניצוץ תבשר שהחוטים נחוצים החלפה.