התחבר

View Full Version : נסיעה ללא פקק של מיכל עיבוי- עזרתכם בבקשה.


אלי105
03-05-13, 18:30
אני חדש בפורום אז ברוכים הנמצאים. קרה לי מקרה לא נעים היום ואני מעוניין לקבל פרטים כלי לבוא למוסך "מוכן"... הרכב: פיאט פונטו ספייס מודל 2004 גיר טיפטרוניק- 124,000 ק"מ בלבד ,60 כ"ס.

אתמול מילאתי מים אבל לא מספיק. היום בבוקר באתי למלא את החסר (ליטר אחד) ואני רואה שהפקק של המיכל עיבוי לא נמצא, כנראה נשכח ועף תוך כדי נסיעה. הלכתי לקנות משהו שנקרא "פקק אוניברסלי" בתחנת הדלק הסמוכה. (משתמשים בו בעיקר למכסה של דלק אבל הוא סגר יפה גם את המיכל..) בקיצור, אחרי נסיעה של חצי שעה האוטו התחמם עד לשלושת רבעים ואף יותר. עצרתי בצד כמובן, פתחתי מכסה ואני רואה שה "פקק האוניברסלי," פשוט עף מהמקום, המים השפריצו לכל הכיונים והחלק הכי מלחיץ- עולה עשן מהמנוע. בנוסף היה רעש מוזר מהמנוע כאילו הוא "מקרקש" ולא יושב בצורה יציבה. יש לציין שאחרי מנוחה של כעשר דקות התנעתי שוב, הרעש נעלם והאוטו התניע יפה. השארתי אותו במקום וחזרתי באוטובוס. אשמח לשמוע האם יתכן ונגרם נזק למנוע? ראש? או שמא לשים פקק ולמלא מים יסגור את הסיפור. תודה רבה!

yair791
03-05-13, 20:24
דבר ראשון זה לא טוב הניסיון לפתור כיוןו שבמערכת הקירור נוצר לחץ כתוצעה מהיתחממות המים
ולכן רק פקק מתאים יכול לעמוד בתנאים האלה יש מגוון פקקים למיכלי עיבוי ורדיאטורים אבל לכל אחד יש טווח לחצים משלו ככך שאם יש עליה בלחץ כתוצע מבריחת קומפרסיה לתוך מערכת קירור המנוע או מילוי יתר ובכך נוצר לחץ יתר אז הפקק מנקז בעמצאות שסתום שיש בו
לפני שאתה מניע את הרכב תיבדוק שיש שמן ושעל פקק מילוי השמן אין "טחינה"
ה"טחינה"נוצרת כתוצעה של עירבוב של מים בשמן בזמן עבודת המנוע סימפטום זה מעיד על פגיע בראש המנוע/ אטם ראש מנוע דבר שמצריח תיקון לא זול
אם אין את הסימנים שצינתי אז תמלא מים ותבצע ניקוז אוויר מהמערכת ותיראה אם הרכב מיתחמם אם הוא מיתחמם לאחר מילוי מים וניקוז אוויר אז יש לך בעיה במנוע עקב ההיתחממות שעבר
יש מיקרים כאשר יש בעיה בראש מנוע או באטם ראש שיש בריחת קומפרסיה למע' הקירור ואז הרכב יסבול מבעית היתחממות
בהצלחה
תעדכן מה ניסגר עם הרכב

אלי105
05-05-13, 15:02
ראשית תודה רבה על המידע. היום קניתי פקק מיכל עיבוי של פיאט וכמובן נוזל קירור.כשבאתי לשפוך פנימה את המים גיליתי שלא חסר כ"כ הרבה, בערך ליטר אחד פלוס מינוס. לקחתי את האוטו לנסיעה ואחרי 5 דקות של נסיעה האוטו התחמם לרמה של 3/4 ולפעמים קצת יותר מזה. יש לציין שהאוטו נוסע טוב כהרגלו וסוחב בעליות, ולא מורגשת בעיה בסחיבה או בהתנעה או בכלל בנסיעה, מה שמעלה שאלה שאולי בכל זאת לא מדובר בראש מנוע? בדקתי שמן ולפי מיטב הבנתי הוא לא סמיך במיוחד....האוטו אחרי טיפול גדול כולל החלפת משאבת מים וטיימינג. אני ממשל לא מעוניין להכנס עכשיו לסחרחורת של מוסכים, ואשמח לשמוע את חוות דעתכם לפני שאני מכניס אותו למוסך. תודה רבה!

yair791
05-05-13, 15:17
תבצע ניקוז אוויר ותיבדוק אם המאוורר ניכנס לפעולה בשני המהיריות אם לא אז גע בצינורות הרדיאטור אם אחד חם והשני קר באופן יחסי או קר לגמרי אז החלף טרמוסטט יכול להיות והוא ניתפס כשהרכב היתחמם

davidmzr
05-05-13, 15:29
לפי הסיפור שלך, זה נראה כמו מעבר קומפרסיה למערכת הקירור.
חוסר של 1 ליטר מים "למחרת" הינו כמות רצינית.
בדוק אם יש בועות אוויר במיכל. או בקש במוסך בדיקה ע"י מכשיר עם נוזל שמשנה את ציבעו.
דוד.