View Full Version : פונטו ELX אוטומט פתיחת מכסה רדיאטור כשמנוע חם והזעה מהצינור נשם
היי,
1) פתחתי מעט את מכסה רדיאטור כשהמנוע חם. היה רעש של בריחת אוויר והמים התחילו לעלות לכיוון הפתח. מיד סגרתי את המכסה ולא נשפכו מים החוצה. האם זה טבעי והאם גרמתי לבעיה כלשהי?
2) כשפתחתי את המכסה, ראיתי הזעה קלה (לא נזילה, רק הזעה מסביב) לחיבור צינור הנשם בצינור העבה שמתחבר לפילטר אויר מימין. האם זה תקין או שמחייב בדיקה במוסך?
3) היום נסעתי עם מזגן, והכל היה תקין. דוממתי מנוע ל5 דקות וכשחזרתי הנעתי שוב, ושמעתי את המאוורר עובד במהירות גבוהה כמה דקות, והחום מנוע טיפס קו אחד למעלה. מיד דוממתי מנוע. אחרי כמה דקות הנעתי שוב והמאוורר הסתדר והחום היה תקין על האמצע בדיוק. מה גרם לעליית החום הזו?
תודה,
בעני אין לך מה לדאוג כיוון שהמים במנוע חמים מאוד אז גם אם מיד לאחר כיבוי מנוע תיפתח את המיכסה של הרדיאטור יצאו מים כי יש המים תופסים יותר נפח כאשר הם חמים
לגבי ההזעה של השמן תחליף צינור נשם אם יש הזעה ממנו וכל האזור מיתלכלך או תהדק אותו בל לפני זה תנתק אותו ותניע אם יוצא לך משם שמן / אדי שמן בזמן פעולה אז יש בעיה
ולגבי חום המנוע גם אין ממה לדאוג כיוון שבכיבו המנוע ניפסקת סירכולצית המים במנוע אז המים בתוך המנוע מיתחממם אז ככה שהחום עולה כתוצעה מכך ובפונטו מהדגם שלך הפעלת המאוררים נישלטת ע"י מחשב הרכב אז הוא יעבוד על מהירות גבוהה עקב כך עד לירידה לטמפ יותר נמוכה
כמובן שהמאורר יעבוד על מהירות גבוה גם כאשר המזגן עובד כדי להוריד את הלחץ במעבה המזגן
דוז פוואה על תגובה מנומקת. תודה ושבת שלום.
עדכון לגבי חום מנוע -
היום, במהלך נסיעה, 3 פעמים מד החום טיפס 3 מדרגות למעלה. תמיד זה קרה כשהמנוע מונע והרכב בעמידה. כשמתחילים ליסוע זה הסתדר. מיד כשהחום עולה, המאוורר נכנס לפעולה מאומצת ואז דוממתי מנוע לכמה דקות או שהחום ירד לבד כשהתחלתי ליסוע.
לפני יומיים בדקתי ולא היה חסר מים.
הרדיאטור הוחלף לפני פחות משנה במוסך התלתן.
ראש מנוע בוצע לפני שנה וחצי אצל שמשון.
מה זה יכול להיות?
צריך לבדוק אם המהירות הראשונה (האיטית) של מאורר הרדיאטור פועלת.
אם היא אינה פועלת אז רק בחום מנוע גבוה יותר (ובעיקר בעמידה) תפעל המהירות השניה (המהירה) של מאורר הרדיאטור.
תקלה נפוצה שמהירות 1 אינה פועל היא עקב נגד המאורר ששרוף או מחברי החוטים אל הנגד שרופים.
בברכה - רפי לין
אוי מעולה. איך לא חשבתי על זה לבד. אני אבדוק ואעדכן.
תודה רבה רפי.
עדכון:
בדקתי את המאוורר והוא עובד סבבה על שתי המהירויות.
קפצתי רגע ל"תלתן" הם עשו בדיקה זריזה והגיעו למסקנה שיש צורך בניקוז אוויר במערכת. עשו ניקוז, הוסיפו קצת נוזל (שמסתבר שהיה חסר לא מעט ממנו, למרות שכשבדקתי יכולתי לראות מפתח הפקק את סף המים), והאוטו חזר לתפקד כראוי.
אצלי היתה אותה הבעיה , הרכב היה מתחמם בעמידה וכשהתחלתי ליסוע החום הסתדר.
בסוף נסעתי למוסך והיה מלא אוויר במערכת.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.